Μπορεί το φθινόπωρο να έχει μπει για τα καλά, αλλά το ελληνικό καλοκαίρι ζει αμετάβλητο στον καμβά των καλλιτεχνών που θέλησαν να απαθανατίσουν το φως του. «Εκεί όλα είναι φως. Ενα µοναδικό φως, µιας απερίγραπτης διαφάνειας και απλότητας» εξηγεί μαγεμένος ο Σαγκάλ από την καλοκαιρινή του εμπειρία στον Πόρο. Το βλέπουμε στα έργα των ζωγράφων που σε βγάζουν από την αναπηρική πολυθρόνα και σε οδηγούν σε κάποιο σπίτι του Αιγαίου, σε ένα συγκλονιστικά όμορφο φυσικό τοπίο, σε αυτό που ο Καμύ ανακαλύπτει μέσα στο «αήττητο καλοκαίρι». Τέτοια έργα έχει συγκεντρώσει ο οίκος «Βέργος» στην online δημοπρασία που έχει προγραμματίσει για τις 21 Οκτωβρίου.
Στη «Μύκονο» του Γ. Κοσμαδόπουλου μεταφέρεσαι στο κοσμαγάπητο νησί προτού αλωθεί από την τουριστική κίνηση και τη μετατροπή των ανεμόμυλων σε ξενοδοχεία. Ο ζωγράφος έχοντας κατακτήσει το genre και την τοπιογραφία στις σχολές της Λειψίας και του Παρισιού όπου σπούδασε, γοητεύεται από τη ζωή στο νησί κι αιχμαλωτίζει μια σκηνή ποτισμένη από την αύρα της Μυκόνου. Ακόμη σήμερα, όποιος έχει επισκεφθεί το νησί, θα το αναγνωρίσει σε αυτό το λάδι του καλλιτέχνη, του οποίου έργα συναντάμε στην Εθνική Πινακοθήκη της Ελλάδας, στην Πινακοθήκη του Δήμου Αθηναίων, στην Πινακοθήκη του Δήμου Ροδίων και σε πολλές άλλες δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές.
Πιο ταπεινό ως θέμα και σε μικρή φόρμα, είναι η «βάρκα της Ύδρας» από το χέρι του Σπύρου Παπαλουκά. Κι όμως, αυτή η υδατογραφία είναι ξεχωριστού εικαστικού βάρους κι απηχεί τη χρωματική ευαισθησία ενός ευρωπαίου δημιουργού που το ίχνος του θα μείνει βαθύ στη σύγχρονη ελληνική τέχνη. Πρόσφατα μάλιστα χαρήκαμε το συγκεκριμένο έργο στην αφιερωματική έκθεση του Μ.Ι.Ε.Τ. στον Παπαλουκά μέσα από σχέδια τα οποία αποτελούν έργα με αυτοτελή αξία. Από τα πιο δυνατά της έκθεσης ήταν η προσφερόμενη «βάρκα».
Μια πολύ ενδιαφέρουσα αποτύπωση της υδραίικης αρχιτεκτονικής μας έρχεται από τον Γιάννη Γαΐτη. Καθώς μάλιστα πρόκειται για έργο μοναδικό (μελάνι σε χαρτί), η τιμή εκκίνησης του λαχνού το κάνει ακόμη πιο ελκυστικό στους συλλέκτες. Η Ύδρα, που διαχρονικά εμπνέει ξένους κι Έλληνες καλλιτέχνες, δεν σταματά να δίνει έργα που ξαφνιάζουν για την ιδιαιτερότητά τους.
«Κορώνη 1994. Έξω από το μπακάλικο η οικογένεια απολαμβάνει την καλοκαιριάτικη δροσιά» το έργο υπογράφει η Μαρία Πωπ. Η πιο γνωστή Ελληνίδα των ναΐφ ζωγράφων μας υπηρέτησε τη ζωγραφική για πενήντα και πλέον χρόνια και είχε το χάρισμα να μιλάει στον άνθρωπο μέσα από το έργο της. Παρόμοια με τον τίτλο, έτσι δροσερή είναι η υδατογραφία της, που κλείνει μια σκηνή ολότελα «ελληνική».
Με «ελληνικό χρώμα» σχηματίζεται και το τοπίο του Γιάννη Κόττη. Ο ζωγράφος που μοιράζει τον χρόνο του σε Παρίσι, Αθήνα και Ύδρα, συνεχώς ανεβάζει μετοχές τόσο στην εγχώρια όσο και στη γαλλική αγορά της τέχνης. Ο «ελαιώνας» απηχεί το ιδιαίτερο ύφος ενός δημιουργού που η απλότητα, ο λυρισμός και το χρώμα του τον κάνουν να μοιάζει με «Σαγκάλ της Μεσογείου».
Η δημοπρασία θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 21 Οκτωβρίου στις 6:30 μ.μ., με ζωντανή προβολή μέσα από την ιστοσελίδα της εταιρείας vergosauctions.com