O Pavlos δεν είναι ξένος στους Γάλλους. Χάρη σε υποτροφία του γαλλικού κράτους πήγε το 1954 στο Παρίσι, εκεί παρουσίασε την πρώτη του ατομική έκθεση (GalerieJ, 1964) κι όταν η φήμη του εκτοξεύτηκε σε όλο τον κόσμο με σημαντικές εκθέσεις, βάση του ήταν το Παρίσι. Δύο χρόνια μετά τον θάνατό του – έφυγε σε ηλικία 89 ετών, τον Ιούνιο του 2019 – οι Γάλλοι δείχνουν την ίδια αμείωτη αγάπη στο έργο του.
Η γαλλική εταιρεία δημοπρασιών Piasa πραγματοποίησε χθες το απόγευμα μια αποκλειστική πώληση έργων από τον Έλληνα διεθνή. Δόθηκε το 100% των λαχνών στον πλειστηριασμό, καταγράφοντας απόλυτη επιτυχία και ανεβάζοντας ακόμη πιο ψηλά τη «μετοχή» του Παύλου στο διεθνές χρηματιστήριο της τέχνης.
Σε μια δύσκολη περίοδο για τους Γάλλους, καθώς από το ξεκίνημα ως το τέλος Απριλίου η χώρα βρίσκεται σε καθολικό lockdown - αυτή η «μονογραφική» δημοπρασία παρουσίασε 28 έργα, προερχόμενα από την οικογένεια του καλλιτέχνη. Τα έργα συνθέτουν ένα πανόραμα της τόσο ξεχωριστής δουλειάς του Παύλου από τη δεκαετία του 1960 έως το 2000, με κυρίαρχο μέσο τις αφίσες massicotees (δηλαδή αφίσες κομμένες σε λωρίδες).
Παρότι συνδέθηκε με τους Νέους Ρεαλιστές και το κίνημα της ποπ αρτ ο Παύλος, ωστόσο, δεν ταυτίστηκε ποτέ απόλυτα μαζί τους ξέροντας πως το κάθετι δίπλα του μπορεί να δώσει αφορμή για να φτιαχτεί ένας άλλος, δικός του, πολύχρωμος κόσμος. «Νομίζαμε πως όλα είχαν λεχθεί σχετικά με την αφίσα, μέχρι που εμφανίστηκε ο Παύλος», είχε πει τότε η εμβληματική μορφή των Νέων Ρεαλιστών και κορυφαίος κριτικός τέχνης ο Πιερ Ρεστανί ο οποίος συνδέθηκε μαζί του και ανέδειξε το έργο του.
Οι διοργανωτές του οίκου συχνά βγάζουν έργα από Έλληνες καλλιτέχνες που «θήτευσαν» στην Πόλη του Φωτός. Ο Pavlos έχει σημαντική παρουσία και, καθώς έδειξε η τελευταία πώληση, είναι από τα δυνατά «χαρτιά» της εταιρείας. Από τους 28 λαχνούς πουλήθηκαν 17 πολύ πάνω από την υψηλή εκτίμηση. Για παράδειγμα, τα «πορτοκάλια» του Παύλου σε 3 παρόμοιες εκδοχές δόθηκαν σχεδόν σε πενταπλάσια τιμή από την υψηλή εκτιμώμενη τιμή τους (3.000 ευρώ).
Παρόμοιο με το έργο «Ποδοσφαιριστές» που βρίσκεται στο σταθμό «Ομόνοια» του Μετρό της Αθήνας, το «Happening του μπάσκετ» εκτιμήθηκε για 20.000 – 30.000€ και βρήκε αγοραστή στις 31. 200 €.
Η πώληση συγκέντρωσε δυνατούς συλλέκτες που «χτύπησαν» τα έργα σε υψηλές τιμές. Χαρακτηριστικό είναι το μνημειακό σε διάσταση έργο του Παύλου (160 x 183,5 x 4 εκ.) που εκτιμήθηκε για 40.000 – 60.000€ και πουλήθηκε στα 85.800 €. Αντίστοιχα, οι «Δεκαέξι σημαίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης» του 1998 βγήκαν με αρχική τιμή 15.000 και τελικά κατακυρώθηκε στα 44.200 ευρώ.