Δεν έχουμε ιδέα αν σωστά η Κοινωνιολογία αντικαταστάθηκε από τα Λατινικά και αν οι ώρες των καλλιτεχνικών μαθημάτων στο Λύκειο πρέπει να πολλαπλασιαστούν ή να καταργηθούν εντελώς.
Και δεν έχουμε καμία απολύτως υποχρέωση να έχουμε άποψη για την αρχιτεκτονική και το περιεχόμενο του προγράμματος των σχολείων.
Αυτό είναι αντικείμενο ειδικών και υπόθεση της εκπαιδευτικής κοινότητας.
Μάλιστα, αυτός είναι ένας από τους βασικούς λόγους που στηρίξαμε θερμά τη Νέα Δημοκρατία: μας έπεισε ότι θα πολιτευθεί με τις συμβουλές των ειδικών και αυτό το έκανε και όλοι, ή έστω οι περισσότεροι, έχουν αντιληφθεί, πλέον, πόσο σημαντικό είναι οι αποφάσεις να λαμβάνονται μετά από εισήγηση των ειδικών.
Την ίδια στιγμή όμως όλοι αντιλαμβανόμαστε ότι η αντικατάσταση της Κοινωνιολογίας από τα Λατινικά και των Καλλιτεχνικών (ως επιλεγόμενων) στο Λύκειο από την Πληροφορική θέλει να δώσει ένα ιδεολογικό στίγμα της κυβέρνησης οπότε έχουμε όλα τα δίκια του κόσμου να αγανακτούμε που η κυβέρνηση και οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας δεν βγαίνουν στην κοινωνία να δώσουν αυτή την ιδεολογική μάχη.
Αν αυτό είναι το παιδαγωγικά σωστό που έχουν εισηγηθεί οι ειδικοί και αν αυτό είναι το ιδεολογικό στίγμα που θέλει να δώσει η κυβέρνηση όπως έχει κάθε δικαίωμα να κάνει, γιατί να μην το υπερασπιστεί;
Γιατί οι αλλαγές να γίνονται «στα μουλωχτά»; Γιατί το Επιτελικό Κράτος δεν δίνει εντολή (ναι, εντολή) στους βουλευτές που βγαίνουν στα πάνελ να υπερασπιστούν αυτή την ιδεολογική επιλογή της κυβέρνησης;
Γιατί βουλευτές και στελέχη δεν υπερασπίζονται στα πάνελ, νυχθημερόν, την ανάγκη να προστεθούν στα σχολεία επιλεγόμενα μαθήματα πληροφορικής;
Αυτή είναι μια πολύ σοβαρή συζήτηση που αποκαλύπτει το δρόμο που η κυβέρνηση θέλει να ακολουθήσει.
Μόνη της θα πάρει το δρόμο αυτό; Χωρίς την κοινωνία;
Έπειτα, υπάρχει και κάτι ακόμα, εξίσου σοβαρό. Μας αρέσει, δεν μας αρέσει (σε εμάς δεν αρέσει καθόλου αλλά αν τυχόν δεν αρέσει και στην κυβέρνηση να το αλλάξει) τα καλλιτεχνικά και την κοινωνιολογία τα διδάσκουν κάποιοι άνθρωποι που έχουν θεμελιώσει τυπικώς ή ατύπως επαγγελματικό δικαίωμα να το κάνουν. Δεν καταργείς/περιορίζεις ένα επάγγελμα εν μία νυκτί και χωρίς διαβούλευση.
Όλα αυτά προκαλούν μεγάλη στεναχώρια και απογοήτευση. Γιατί δείχνουν προχειρότητα, έπαρση απέναντι στην εκπαιδευτική κοινότητα και περιφρόνηση προς την κοινωνία. Λες και στους Έλληνες δεν μας αξίζει να μας δίνονται εξηγήσεις για οποιοδήποτε ζήτημα και μάλιστα σε μια περίοδο που περιβάλλουμε την κυβέρνηση της χώρας με πολύ μεγάλη εμπιστοσύνη και αποδοχή!
Διαβάζουμε ότι ο πρωθυπουργός βρίσκεται σε μια διαδικασία αξιολόγησης του κυβερνητικού σχήματος και θα προβεί σε διορθώσεις τις επόμενες πολλές ή λίγες εβδομάδες. Εμείς, εννοείται ότι δεν συμμετέχουμε σε συζητήσεις στο επίπεδο των προσώπων αφενός γιατί κάτι τέτοιο απάδει όσων φιλοδοξούν να ασχολούνται με τον σχολιασμό της πολιτικής επικαιρότητας στα σοβαρά αφετέρου, σύμφωνα με το Σύνταγμα, ο ορισμός της κυβέρνησης είναι αποκλειστική αρμοδιότητα του πρωθυπουργού και έχουμε εμπιστοσύνη στην κρίση του.
Όμως πρέπει να διορθωθεί το γεγονός ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας μας βάζει όλη την ώρα να συζητάμε τα ίδια πράγματα, λες και είμαστε σε προεκλογική περίοδο.
Αυτό, σίγουρα απαιτεί πολύ μεγάλη διόρθωση.