Της Μαρίας Ακριβού
Αν η Αμερική έχει καταφέρει να μετατραπεί σε “Μέκκα” του καταναλωτισμού, αυτό οφείλεται ξεκάθαρα στη στοχευμένη στρατηγική μάρκετινγκ που ακολουθεί, η οποία βασίζεται στη δημιουργία καταναλωτικών αναγκών και στην υιοθέτηση trends παγκόσμιου χαρακτήρα.
Τα τελευταία χρόνια, υπό το μανδύα του Black Friday και του Cyber Monday, οι επιχειρήσεις έχουν δημιουργήσει τις κατάλληλες προϋποθέσεις ώστε ο κόσμος, στο άκουσμα των λέξεων έκπτωση και οικονομική ευκαιρία, να παθαίνει φρενίτιδα και να μπαίνει στη διαδικασία να ξοδέψει ακόμη και το υστέρημά του προκειμένου να αποκτήσει πράγματα που θα ανεβάσουν το status του , τα οποία μέχρι πρότινος δεν μπορούσε να αγοράσει εξαιτίας του υψηλού κόστους.
Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία της Amazon, η οποία σημείωσε νέο ρεκόρ πωλήσεων τη Cyber Monday, καταγράφοντας διαδικτυακά ψώνια ύψους 7,9 δισ. δολαρίων σύμφωνα με τα στοιχεία της Adobe Analytics. Σε σχέση με πέρυσι η άνοδος ήταν της τάξης του 19,3% και θεωρήθηκε ως η μέρα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην ιστορία της. Περισσότερα από 18 εκατομμύρια παιχνίδια και περισσότερα από 13 εκατομμύρια προϊόντα μόδας, αγοράστηκαν τη Black Friday και τη Cyber Monday.
Βλέποντας το κύμα καταναλωτισμού που σημειώνεται στην άλλη άκρη του Ατλαντικού, οι ελληνικές επιχειρήσεις κινούνται αντίστοιχα και στη χώρα μας επιβάλλοντας μια μόδα που έχει σημαντικό αντίκτυπο στα πεσμένα κέρδη. Από την έναρξη της κρίσης και μετά, τέτοιου είδους δράσεις εμφανίστηκαν ως πανάκεια στις πωλήσεις που ακολουθούσαν την κατιούσα, αφού το εισόδημα του Έλληνα υποχώρησε σημαντικά, ενώ παράλληλα επιβαρύνθηκε φορολογικά, καθιστώντας οποιαδήποτε αγορά αποτρεπτική ακόμη και όταν επρόκειτο για βασικά αγαθά.
Η τεράστια αύξηση που σημειώθηκε φέτος κατά τη διάρκεια του Black Friday άνοιξε το δρόμο για ένα ακόμα πιο δυνατό, σε επίπεδο πωλήσεων, Cyber Monday. To Public έπειτα από τις χιλιάδες προσφορές που προώθησε στην Black Friday με το Public φορτηγό, γιόρτασε για πρώτη φορά τη Cyber Monday στο Marketplace του Public.gr με απίστευτες online προσφορές, έως και 80%!
Ειδικότερα το public –με το 1ο ελληνικό marketplace- συμμετείχε στη Cyber Monday, με 55 συνεργαζόμενα καταστήματα από το Marketplace του Public.gr και με μοναδικές προσφορές σε 3.500 διαφορετικά προϊόντα στις κατηγορίες σπιτιού και smart living, sports & fitness, μόδα, προσωπική φροντίδα και ομορφιά, καθώς και σε βρεφικά είδη.
“Φέτος για πρώτη φορά το Cyber Monday διενεργήθηκε μέσα από το market place και όχι με τον παραδοσιακό τρόπο. Η καταναλωτική κίνηση ήταν ανέλπιστα καλή και ξεπέρασε τις αρχικές μας προσδοκίες” αναφέρει στον “Φ” στέλεχος της ελληνικής αλυσίδας πολυκαταστημάτων ψυχαγωγίας, η οποία δραστηριοποιείται στη χώρα μας από το 2005.
Από την πλευρά του ο Κώστας Γεράρδος, Αντιπρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας ΠΛΑΙΣΙΟ, επιβεβαιώνει ότι οι Έλληνες περιμένουν αυτές τις μέρες για να πραγματοποιήσουν μεγάλου κόστους αγορές. Στην περίπτωση της εταιρείας ΠΛΑΙΣΙΟ η αύξηση σε σχέση με πέρυσι άγγιξε το 100% του τζίρου, ενώ άνοδος κατεγράφη και στα φυσικά καταστήματα. Κινητά, τηλεοράσεις, wearables, tablets και videogames είχαν για ακόμα μια φορά την τιμητική τους, με εκπτώσεις που άγγιξαν ακόμη και το 70%.
“Η φετινή Cyber Monday ήταν πολύ καλύτερη από πέρυσι. Τη Δευτέρα το site μας δέχτηκε πάνω από 200.000 επισκέπτες και οι παραγγελίες ξεπέρασαν τις 2.000, νούμερο που αποτελεί ρεκόρ” λέει χαρακτηριστικά ο κ. Γεράρδος, δηλώνοντας αισιόδοξος ότι η ίδια καταναλωτική διάθεση θα συνεχιστεί και κατά την περίοδο των εορτών. “Η εκτίμησή μου είναι ότι η ψυχολογία του καταναλωτή έχει ανέβει και παρατηρείται μια κινητικότητα, η οποία γίνεται χωρίς κάποια υποβοήθηση από μέρους των εταιρειών” προσθέτει.
Σχολιάζοντας το φαινόμενο του Black Friday, ο κ. Γεράρδος επισημαίνει πως στο σύνολο της εβδομάδας, ο τζίρος κινήθηκε ανοδικά κατά 50%, ενώ υπήρξαν μέρες που το peak βρέθηκε στο 200%.