Του Παύλου Ι. Αλεξιάδη*
Είχαμε αναφερθεί και παλαιότερα από αυτήν εδώ την στήλη στην δραματική κατάσταση που επικρατεί στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης όπου ο συνωστισμός, η πολύωρη αναμονή στις στάσεις και ο εξευτελισμός της ανθρώπινης αξιοπρέπειας ήταν αλλά και παραμένει καθημερινό φαινόμενο.
Όταν αρθρογραφούσαμε για αυτήν την κατάσταση ήταν χειμώνας, βαρύς χειμώνας με πολλά χιόνια και με τους κατοίκους αυτής της πόλης να σχηματίζουν ανθρώπινους σταλαγμίτες πάγου καθώς περίμεναν στις στάσεις το λεωφορείο τους. Ήταν αυτή η άθλια κατάσταση που πυροδότησε μαζικές αντιδράσεις κατά της τωρινής διοίκησης του ΟΑΣΘ. Αν και δυναμικές αυτές οι κινητοποίησες δεν είχαν κανένα πραγματικό αποτέλεσμα το μόνον που εισέπραξαν ήταν την θρασύτατη χλεύη του προέδρου του οργανισμού κ. Στέλιου Παππά.
Ο χειμώνας πέρασε, ήρθε το καλοκαίρι και μαζί με αυτό οι πρώτοι καύσωνες με τους πολίτες της Θεσσαλονίκης να λιώνουν στην κυριολεξία μέσα στα λεωφορεία ενώ προηγουμένως υπέφεραν κάτω από τον καυτό ήλιο στις στάσεις περιμένοντας πολλές φορές πάνω από πενήντα λεπτά την άφιξη του λεωφορείου τους. Αλλά ας δούμε ποιο συγκεκριμένα πώς έχει η κατάσταση αυτήν την στιγμή στην δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της Ελλάδος.
Γράφει η τοπική ιστοσελίδα «Voria.gr» σε ρεπορτάζ της:
« Είναι χαρακτηριστικό ότι τις τελευταίες ημέρες ο αριθμός των λεωφορείων τα οποία βγαίνουν στην κυκλοφορία είναι σταθερά κάτω από τα 300. […] Χθες αλλά και σήμερα το πρωί βγήκαν στους δρόμους της Θεσσαλονίκης περίπου 280 λεωφορεία όταν πριν από έναν μήνα ο αριθμός τους, σύμφωνα με τον πρόεδρο του οργανισμού Σ. Παππά άγγιζε τα 400, ενώ με βάση το χειμερινό πρόγραμμα θα έπρεπε να είναι 526».
Και σημειώνει παρακάτω το ρεπορτάζ :
« Μάλιστα, τις μεσημεριανές ώρες ο αριθμός των λεωφορείων μειώνεται ακόμα περισσότερο, γύρω στα 260, καθώς αρκετά από αυτά αποσύρονται από την κυκλοφορία επειδή δεν λειτουργούν ή υπολειτουργούν τα κλιματιστικά τους».
Κάτω από αυτές τις συνθήκες μετακινούνται οι Θεσσαλονικείς. Οι λιποθυμίες μέσα στην ζέστη και τον συνωστισμό έχουν γίνει καθημερινό φαινόμενο. Και ένα μεγάλο ερώτημα οργής πλανάται πάνω από την πόλη: ΕΩΣ ΠΟΤΕ ΑΥΤΗ Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ;
Αυτή η κατάσταση πρέπει τώρα να καταγγελθεί. Αλλά σε ποιόν ; Στον πρόεδρο του ΟΑΣΘ κ. Παππά; Τι νόημα θα είχε η καταγγελία μας αν απευθυνόταν στον δημιουργό και ταυτόχρονα προκλητικό αρνητή της όλης κατάστασης; Στον νέο δήμαρχο Θεσσαλονίκης; Ο νέος δήμαρχος έχει υποσχεθεί πολλά: νέο γήπεδο στην Τούμπα, νέο παραλιακό μέτωπο και τέλος νέο ΟΑΣΘ. Πρώτα πρέπει να δούμε αν η υπόσχεση για «νέο ΟΑΣΘ» αποτελεί προτεραιότητα για τον ίδιο και μετά θα ξέρουμε αν θα έχει κάποιο νόημα η καταγγελία μας.
Όμως αυτή η περίοδος είναι προεκλογική και το πρόβλημα της πόλης είναι τόσο σημαντικό και μεγάλο που δεν μπορεί να λυθεί μόνον μέσα από την δράση τοπικών παραγόντων. Άρα πρέπει να απευθυνθούμε στην μελλοντική ηγεσία αυτού του τόπου και στον – όπως δείχνουν όλα τα στοιχεία – αυριανό πρωθυπουργό αυτής της χώρας. Έτσι απευθυνόμαστε στον κ. Κυριάκο Μητσοτάκη και του λέμε:
Κύριε Πρόεδρε
Έχετε τιμήσει την πόλη μας με την παρουσία σας σε πολλές περιστάσεις. Σας καλούμε όμως τώρα να σταθείτε πάνω από το σημαντικότερο πρόβλημα της δεύτερης μεγαλύτερης πόλης της Ελλάδος που αυτή την στιγμή είναι η κατάσταση στον ΟΑΣΘ. Την επαύριον της νίκης σας δώστε εντολή σε όποιον επιλέξετε για την θέση του υπουργού μεταφορών να ασχοληθεί ΑΜΕΣΑ με το θέμα του ΟΑΣΘ προχωρώντας στην ιδιωτικοποίηση του οργανισμού σε φορέα που να πληρεί όλα τα κριτήρια με την υποχρέωση να ανανεώσει το γρηγορότερο δυνατόν τον στόλο του οργανισμού.
*Ο κ. Παύλος Ι. Αλεξιάδης είναι Ιατρός.