Στο διάσημο επιτραπέζιο παιχνίδι «stratego», η στρατηγική πρέπει να υπηρετήσει το στόχο κατάκτησης της σημαίας του άλλου. Στο κόμμα του ΣΥΡΙΖΑ οι αντίπαλες στρατηγικές, για να μπορούν να αντιπαρατεθούν επί της ουσίας πρέπει να θάψουν ή να κάψουν την «κοινή» σημαία. Η κοινή τους σημαία, είναι η διακυβέρνηση στα χρόνια 2015 -2019. Οι αποφάσεις τους και οι πολιτικές τους.
Οι επιμέρους διαφορές των τάσεων, των προσώπων και των σκοπών δεν έγιναν ποτέ διαλυτικές διαφωνίες στον ΣΥΡΙΖΑ. Ποτέ δεν οδήγησαν σε παραιτήσεις ή αποπομπές όσο ήταν στην εξουσία. Ο κ. Τσακαλώτος δεν παραιτήθηκε ούτε όταν μείωνε το αφορολόγητο που είχε δεσμευθεί ότι δεν θα μειώσει. Ο κ. Φίλης υπέμεινε τον εξευτελισμό μέχρι κι από τον Πάνο Καμμένο. Ό,τι ιδεολογική διαφορά και να προβάλουν με τους προεδρικούς και τον κ. Τσίπρα δεν στάθηκε εμπόδιο στο «μαζί σε όλα». Μαζί τα αποφάσιζαν. Μαζί τα έκαναν. Μαζί τα υπερασπίζονται. Αυτό το «ΜΑΖΙ» είναι η πραγματική δύναμη επιβολής του Τσίπρα στο εσωτερικό μπρα ντε φερ. Ο άσος του.
Κατά την πρόσφατη συνεδρίαση του Πολιτικού Συμβουλίου η αριστερή τριάδα Τσακαλώτου,Φίλη και Βούτση είχε ενστάσεις και ζήτησε ο ΣΥΡΙΖΑ να καταψηφίσει το νομοσχέδιο για την οικονομική αποκατάσταση παραχωρησιούχων αεροδρομίων λόγω των συνεπειών της πανδημίας του κορονοϊού Covid-19.
Η ρύθμιση προέβλεπε ότι όπως στηρίχθηκαν όλες οι πληττόμενες επιχειρήσεις στην Ελλάδα, θα στηριχθεί και η επιχείρηση που λειτουργεί τα 14 από τα σημαντικότερα ελληνικά αεροδρόμια. Η επιχείρηση που είναι εργοδότης χιλιάδων ελλήνων και που δυνητικά αν έκλεινε αυτοί θα έμεναν στο δρόμο άνεργοι.
Το επιχείρημα που επικαλέστηκαν ήταν επιχείρημα καφενείου. Για πολλούς και διάφορους λόγους ο πρόεδρος κ. Τσίπρας αντέτεινε την κυβερνητική αξιοπιστία του ΣΥΡΙΖΑ για να αποσπάσει συμβιβασμό στο «παρών». Αστείος συμβιβασμός.
Το κόμμα λέει «παρών» κι όλοι γνωρίζουν πως έφτασαν από τις παραμονές των εκλογών το 2015 που ξιφουλκούσαν κατά του «ξεπουλήματος» στη μέρα που ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης - διαδεχόμενος τον Γ. Σταθάκη - υπέγραφε «με βαριά καρδιά» την παραχώρηση για 40 συν 10 χρόνια των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.
Προεδρικοί και αριστεροί στο Πολιτικό Συμβούλιο συμβιβάστηκαν (!) και δεν είχαν ακούσει καν την πρόταση-ανέκδοτο του Παύλου Πολάκη προς τον Σταϊκούρα στη Βουλή. «Εμείς τι θα κάναμε στη θέση σας; Θα επαναδιαπραγματευόμασταν τη συμφωνία, είναι μια μεγάλη ευκαιρία… Να αναγνωρίσουμε δηλαδή ότι η πανδημία πραγματικά έπληξε την εταιρεία, να δώσουμε τα 170 εκατομμύρια ευρώ, αλλά να ζητήσουμε για αντάλλαγμα δυο αεροδρόμια πίσω και συγκεκριμένα αυτά των Χανίων και της Θεσσαλονίκης».
Συμπυκνωμένο σε σλόγκαν το ανέκδοτο Πολάκη: Λόγω covid στα 14 αεροδρόμια τα δυο επιστροφή. Πιο διασκεδαστικό και λιγότερο επικίνδυνο από τις προσφορές του «δυο μονοκλωνικά κανένα εμβόλιο».