Το ενδιαφέρον των πολιτών σχετικά με το νέο νομοσχέδιο για τις αλλαγές στα διπλώματα οδήγησης που έχει τεθεί σε διαβούλευση, είναι μεγάλο. Διότι όλοι γνωρίζουμε τη θλιβερή πρωτιά που κατέχει η χώρα μας στα τροχαία, τον μεγάλο αριθμό θανάτων από τροχαία και τον ακόμα μεγαλύτερο αριθμό θυμάτων από τροχαία, που περνούν το υπόλοιπο της ζωής τους καθηλωμένα λόγω αναπηρίας.
Παράλληλα με τις αλλαγές στο σύστημα εξέτασης των υποψηφίων οδηγών, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προχωρά και σε μια σειρά παρεμβάσεων σε 7.000 επικίνδυνα σημεία του εθνικού και επαρχιακού δικτύου, δίνοντας έναν διαφορετικό τόνο, στην προσπάθεια επούλωσης της χρόνιας πληγής των τροχαίων ατυχημάτων.
Η ενίσχυση της οδικής ασφάλειας, προϋποθέτει όχι μόνο την καλύτερη προετοιμασία των υποψήφιων οδηγών, αλλά και την υιοθέτηση ενός καθαρού και αδιάβλητου συστήματος εξεταστικών διαδικασιών.
Ομολογουμένως το προϋπάρχον σύστημα ήταν σαθρό, διαβλητό, ανήθικο και επικίνδυνο. Και αυτό διότι τα γνωστά κυκλώματα προμήθευαν διπλώματα άνευ εξετάσεων σε άφαντους υποψηφίους ή διπλώματα σε ανεπαρκείς υποψηφίους, με το γνωστό «φακελάκι» να αποτελεί κλασσική και άκρως διαδεδομένη πρακτική.
Η ραχοκοκαλιά του υπό διαβούλευση νόμου, στηρίζεται στη χρήση ψηφιακής τεχνολογίας και οπτικοακουστικών μέσων, καθώς και στη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος και την υιοθέτηση συστήματος αξιολόγησης του έργου των εξεταστών.
Διαφάνεια, αξιολόγηση και ψηφιακή υποστήριξη, για να λαμβάνουν άδεια οδήγησης οι ικανοί και για να σώζονται ζωές, μέσω της αποτροπής τροχαίων. Θα περίμενε κανείς, ότι σύσσωμη η κοινωνία και το σύνολο του πολιτικού προσωπικού, θα στέκονταν στο πλευρό της νομοθετικής προσπάθειας της κυβέρνησης.
Και εντάξει, κάποιες αντιδράσεις από τα κυκλώματα της κομπίνας και της χορήγησης διπλωμάτων οδήγησης με φακελάκια, ήταν αναμενόμενες. Εκείνες που δεν ήταν αναμενόμενες, ήταν οι αντιδράσεις και οι ενστάσεις των υπεύθυνων του τομέα Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ. Αν το ζήτημα δεν ήταν τόσο σοβαρό, οι θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ θα αποτελούσαν ένα ακόμα σενάριο, για νούμερο επιθεώρησης στο Δελφινάριο.
Τι βρήκαν να πουν; Ότι το σημαντικό είναι «να διασφαλιστεί ο δημόσιος χαρακτήρας των εξετάσεων για απόκτηση άδειας οδήγησης»
Τι άλλο βρήκαν να πουν; Ότι απαξιώνεται ο ρόλος του εκπαιδευτή, διότι «προβλέπεται πως κατά τη διενέργεια πρακτικής δοκιμασίας υποψήφιων οδηγών, ο εξεταστής να κάθεται στο μπροστινό κάθισμα και ο εκπαιδευτής στο πίσω κάθισμα».
Επίσης εξέφρασαν μια ένσταση σχετικά με τη ασφαλιστική κάλυψη του οχήματος του εκπαιδευτή, για την οποία βασική προϋπόθεση αποτελεί η παρουσία εκπαιδευτή στη θέση του συνοδηγού.
Φαίνεται απίστευτο και όμως είναι αληθινό. Οι υπεύθυνοι του τομέα Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, τα μόνα θέματα με τα οποία απασχολήθηκαν σε ένα νομοσχέδιο που αφορά όλους τους νέους, όλες τις οικογένειες και το σύνολο των πολιτών, ήταν τά της διασφάλισης του δημόσιου χαρακτήρα των εξετάσεων και τα της μετακίνησης των εκπαιδευτών από τη θέση του συνοδηγού, στο πίσω κάθισμα των οχημάτων εξέτασης. Το κοντέρ της ανευθυνότητας και της γελοιότητας πέρασε το κόκκινο.