Ζούμε στην εποχή των μεγάλων αλλαγών για την ασφαλιστική αγορά παγκοσμίως. Η τρομακτική εξέλιξη της ψηφιακής τεχνολογίας και η αυστηροποίηση του ρυθμιστικού πλαισίου αποτελούν ορόσημα για το μέλλον του κλάδου.
Στην Ελλάδα, ωστόσο, βιώνουμε μία ακόμη... κοσμογονική – βάσει των όσων θεωρούνταν κεκτημένα μέχρι πρότινος - αλλαγή που σχετίζεται με την κρίση και την αδυναμία του δημοσίου να καλύψει ικανοποιητικά τις ανάγκες των πολιτών τόσο στους τομείς της υγείας και της σύνταξης, όσο και στην στήριξή τους μετά από ακραία καιρικά φαινόμενα και φυσικές καταστροφές.
Η ιδιωτική ασφάλιση καλείται να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο και να συμπληρώσει τα όποια κενά, αξιοποιώντας το νέο πανευρωπαϊκό κανονιστικό και εποπτικό πλαίσιο Solvency II που ενισχύει καθοριστικά τη φερεγγυότητα των ασφαλιστικών. Μαζί, όμως, με την ανάπτυξη και θωράκιση της ασφαλιστικής αγοράς, αλλάζει σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό και ο ρόλος του προσωπικού ασφαλιστή.
Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της αγοράς, το ποσοστό των δημόσιων δαπανών Υγείας έχει υποχωρήσει κοντά στο 10% του ΑΕΠ, όμως σε απόλυτο νούμερο έχουν μειωθεί κατά περίπου 30%, λόγω της τεράστιας συρρίκνωσης του ΑΕΠ. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με το χαμηλό ποσοστό συμμετοχής της ιδιωτικής ασφάλισης στις συνολικές δαπάνες υγείας του ιδιωτικού τομέα, υποδεικνύει ότι τα περιθώρια ανάπτυξης του κλάδου ιδιωτικής ασφάλισης υγείας είναι τεράστια.
Την ίδια ώρα, τα προβλήματα στο συνταξιοδοτικό σύστημα είναι δεδομένα και οι καταναλωτές αναζητούν συμπληρωματικές λύσεις για να διασφαλίσουν το μέλλον τους. Επιπλέον, αυξάνεται η συχνότητα με την οποία σημειώνονται ζημιές από ακραία καιρικά φαινόμενα (πλημμύρες, θύελλες κλπ), σε μία περίοδο που ακόμη και η μικρότερη απρόσμενη δαπάνη μπορεί να εκτροχιάσει τον οικογενειακό προϋπολογισμό.
Σε αυτό το περιβάλλον, παρατηρείται μία τάση κατά την οποία οι καταναλωτές αρχίζουν να κατανοούν καλύτερα την αναγκαιότητα της ιδιωτικής ασφάλισης και τα οφέλη ασφαλιστικών προϊόντων που στο παρελθόν θεωρούσαν ανούσια. Ποιος, όμως, μπορεί να συμβουλέψει τους πολίτες, να τους ενημερώσει για τις εξελίξεις και να τους «εκπαιδεύσει» έτσι ώστε να ασφαλίζονται σωστά, που σημαίνει ότι θα επιλέγουν τις καλύψεις που ταιριάζουν στις ανάγκες τους, με βάση και την οικονομική τους ευχέρεια;
Η απάντηση στο ερώτημα είναι «ο ασφαλιστικός σύμβουλος». Είναι αυτός που μπορεί να δώσει λύσεις, να προσφέρει συνεχή και άμεση εξυπηρέτηση και στην ουσία να σας γλιτώσει από χρόνο και χρήμα. Είναι ο άνθρωπος που θα είναι κοντά σας σε κάποιο ατύχημα και θα επιδιώξει την ταχύτερη δυνατή αποζημίωσή σας. Αυτά ισχύουν σε γενικότερο πλαίσιο και για όλες τις κατηγορίες ασφάλισης.
Ειδικότερα σήμερα, που οι καταναλωτές έχουν περισσότερο από ποτέ ανάγκη μία συνολικότερη ασφαλιστική κάλυψη (αυτοκίνητο, υγεία, σπίτι, επιχείρηση, σύνταξη), ο επαγγελματίας ασφαλιστής γίνεται «οικογενειακός» ή «εξειδικευμένος» σύμβουλος. Γιατί μόνο ένας επαγγελματίας με επιστημονική κατάρτιση, τεχνογνωσία και εμπειρία μπορεί να σας καθοδηγήσει στον «λαβύρινθο» των ασφαλιστικών προϊόντων, έτσι ώστε να διασφαλίσετε ότι ασφαλίζεστε σωστά. Μάλιστα, τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε εξέλιξη και η διαδικασία επαναπιστοποίησης των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών από την Τράπεζα της Ελλάδος, η οποία συμβάλλει στη διασφάλιση της πληρέστερης επαγγελματικής τους επάρκειας.
Μόνο ο προσωπικός σας σύμβουλος για ασφαλιστικά θέματα μπορεί να «ταιριάξει» καλύψεις και συμβόλαια για να σας δώσει πραγματικές λύσεις, λαμβάνοντας υπόψη όχι μόνο το κόστος αλλά και την αποτελεσματικότητα του προσφερόμενου πακέτου.
Μία επιπρόσθετη «αποστολή» που καλείται να φέρει εις πέρας ο ασφαλιστής την επόμενη δεκαετία είναι η ενίσχυση της ασφαλιστικής συνείδησης των Ελλήνων. Η εγχώρια ασφαλιστική αγορά παραμένει εδώ και πολλά χρόνια... κολλημένη στο 2% του ΑΕΠ, απέχοντας «έτη φωτός» από την υπόλοιπη Ευρώπη. Η καθημερινή επαφή του ασφαλιστή με νοικοκυριά και επιχειρήσεις τον καθιστά έως ένα βαθμό «υπεύθυνο» για το πόσο γρήγορα θα μπορέσει να γίνει κατανοητό ότι η σωστή ασφάλιση είναι «κέρδος» και όχι «έξοδο». Αυτός θα πρέπει να παρακολουθεί το πως εξελίσσονται οι ανάγκες του πελάτη και να τεκμηριώνει τις ασφαλιστικές λύσεις που προτείνει με τρόπο κατανοητό.
Η συγκεκριμένη αποστολή αποκτά ακόμη μεγαλύτερη σημασία αν αναλογιστεί κανείς ότι όσο περισσότερο διεισδύει η ασφαλιστική αγορά στην κοινωνία τόσο μειώνεται το κόστος των ασφαλίστρων για το σύνολο των ασφαλισμένων και επιτυγχάνεται καλύτερο επίπεδο υπηρεσιών και ταχύτερες διαδικασίες αποζημίωσης.
Σημειώνεται τέλος, ότι ακόμη και οι ασφαλιστές... ασφαλίζονται. Η ασφάλιση των διαμεσολαβητών για αστική ευθύνη από την δραστηριότητά τους είναι υποχρεωτική. Τα ελάχιστα όρια είναι 1.250.618 ευρώ για σωματικές βλάβες/υλικές ζημιές (ανά συμβάν) και 1.875.927 ευρώ ως ανώτατο όριο ευθύνη κατά την ασφαλιστική περίοδο.
Το liberal.gr παρουσιάζει ενδιαφέροντα χρηστικά θέματα που αφορούν την ιδιωτική ασφάλιση, με την υποστήριξη και συνεισφορά της εταιρείας «ΑΣΦΑΛΕΙΑΙ ΜΙΝΕΤΤΑ».