Απογοητευτικά για μία ακόμη φορά είναι τα στοιχεία μελετών για τις συνθήκες που επικρατούν στους ελληνικούς δρόμους σε ότι αφορά, τόσο τις υποδομές, την ασφάλεια και το κόστος, όσο και την οδηγική συμπεριφορά των Ελλήνων οδηγών. Σύμφωνα με μελέτη της πανευρωπαϊκής εταιρείας ανταλλακτικών mister-auto, η Αθήνα βρίσκεται στις 10 χειρότερες πόλεις του κόσμου για να οδηγεί κάποιος, ενώ η ετήσια έρευνα της IPSOS για την γαλλική εταιρεία αυτοκινητοδρόμων Vinci Autoroutes καταγράφει όλες τις κακές και επικίνδυνες συνήθειες των Ελλήνων οδηγών.
Στη μελέτη της mister-auto εξετάζονται μεταξύ άλλων, παράγοντες όπως ο αριθμός των αυτοκινήτων κατά κεφαλή, η συχνότητα κυκλοφοριακής συμφόρησης, η ποιότητα των δρόμων και των μέσων μεταφοράς και το κόστος των καυσίμων. Τα τελικά αποτελέσματα εξάγονται από την εξέταση 15 διαφορετικών παραγόντων με την Αθήνα να καταλαμβάνει την 90η θέση σε σύνολο 100 πόλεων ανά τον κόσμο.
Οι συνθήκες που επικρατούν στην ελληνική πρωτεύουσα είναι χειρότερες από τις μεγαλύτερες πρωτεύουσες και μεγαλουπόλεις του πλανήτη και συγκρίνονται με πόλεις όπως η Αγία Πετρούπολη, η Μόσχα, το Μέξικο, το Σάο Πάουλο, η Μπογκοτά και το Λάγος. Βέβαια, κακές συνθήκες για τους οδηγούς εμφανίζουν και άλλες ανεπτυγμένες πόλεις με τη Νέα Υόρκη να βρίσκεται στην 87η θέση, το Σίδνεϋ στην 86η και το Πεκίνο στην 85η.
Στην Αθήνα κυκλοφορούν 77 αυτοκίνητα ανά 100 κατοίκους που είναι το υψηλότερο νούμερο στον κόσμο, ενώ η πόλη διαθέτει από τους χειρότερους σε ποιότητα δρόμους (88η θέση) και από τις χειρότερες συγκοινωνίες (91η θέση) αλλά και τα πιο «γερασμένα» αυτοκίνητα καθώς μόνο σε δύο πόλεις της Ινδίας κυκλοφορούν πιο παλιά οχήματα. Όσον αφορά στο κόστος των καυσίμων η Αθήνα βρίσκεται στην 95η θέση και.. ανεβαίνει στην 85η θέση σε ό.τι αφορά τους φόρους που πηγαίνουν στους δρόμους.
Ούτε όμως στην οδηγική συμπεριφορά εμφανίζουμε ικανοποιητικό σκορ. Σύμφωνα με την έρευνα για λογαριασμό της Vinci, 6 στους 10 Έλληνες μιλούν στο τηλέφωνο την ώρα που οδηγούν μέσω συστήματος Bluetooth, παρόλο που αυτό επηρεάζει την προσοχή ακριβώς όσο και τα υπόλοιπα μέσα τηλεφωνικής επικοινωνίας.
Και όπως πάντα στο δρόμο… φταίνε οι άλλοι. Σε ποσοστό 96% οι Έλληνες οδηγοί χρησιμοποιούν ένα θετικό επίθετο για να περιγράψουν τον εαυτό τους (προσεχτικοί σε ποσοστό 78%) ενώ όταν έρχεται η στιγμή να περιγράψουν τους άλλους σε ποσοστό 95% χρησιμοποιούν τουλάχιστον ένα αρνητικό επίθετο.
Επίσης, ενώ το 10% των Ευρωπαίων οδηγεί υπερβαίνοντας τα όρια ταχύτητας, στην Ελλάδα το κάνει το 24% των οδηγών. Ενώ το 9% των Ευρωπαίων δηλώνει ότι υπέστη ή παραλίγο να υποστεί ατύχημα λόγω της υπερβολικής κατανάλωσης αλκοόλ, στην Ελλάδα το ποσοστό αυτό φτάνει στο 13%. Και μία ακόμη συνήθεια των Ελλήνων που όλοι έχουμε προσέξει στο δρόμο: Σε ποσοστό 76% οι Έλληνες οδηγούν στη μεσαία λωρίδα, ενώ η δεξιά λωρίδα του αυτοκινητοδρόμου είναι ελεύθερη, όταν στην Ευρώπη το αντίστοιχο ποσοστό είναι 55%.
Αν σε όλα αυτά προστεθούν και τα ανασφάλιστα οχήματα τότε οι ελληνικοί δρόμοι μόνο ασφαλείς δεν μπορούν να θεωρούνται και η πλήρης και αποτελεσματική ασφάλιση του αυτοκινήτου είναι το λιγότερο που μπορούμε να κάνουμε. Ενημερωθείτε από τον προσωπικό σας ασφαλιστή για το πως μπορείτε να προστατευθείτε από τους πολλαπλούς κινδύνους και συμβουλευτείτε τον για την επιλογή του προγράμματος που θα σας προσφέρει την καλύτερη ασφαλιστική κάλυψη για τις ανάγκες σας.
Το liberal.gr παρουσιάζει ενδιαφέροντα χρηστικά θέματα που αφορούν την ιδιωτική ασφάλιση, με την υποστήριξη και συνεισφορά της εταιρείας «ΑΣΦΑΛΕΙΑΙ ΜΙΝΕΤΤΑ».