Οι φανέλες των Εθνικών ομάδων είναι κατά κάποιο τρόπο μια ανάμνηση του «παλιού» ποδοσφαίρου. Η FIFA με τους κανονισμούς της και την ευλαβική εφαρμογή τους τις... προστατεύει από σπόνσορες ή σλόγκαν. Η Ουκρανία αναγκάστηκε να καλύψει το πολιτικό μήνυμα που έβαλε μετά τις διαμαρτυρίες της Ρωσικής Ποδοσφαιρικής Ομοσπονδίας στην UEFA. Αν και ορισμένες Ομοσπονδίες θα ήθελαν να εκμεταλλευτούν την συμμετοχή τους σ' ένα EURO ή ένα Παγκόσμιο Κύπελλο, με κάποια συμφωνία που θα απέφερε περισσότερα χρήματα, τώρα είναι περιορισμένες στις συμφωνίες με τις εταιρίες που παρέχουν τις φανέλες, ενώ σπόνσορες μπορούν να βάλουν στις ενδυμασίες των προπονήσεων.
Στο EURO 2020, η αξία που έχουν οι 24 φανέλες, σύμφωνα με τα στοιχεία της Nielsen Sports, αγγίζουν τα 240 εκατομμύρια ευρώ. Πιο συγκεκριμένα φτάνουν στα 238 εκατομμύρια. Τα περισσότερα χρήματα λαμβάνουν η Γαλλία και η Γερμανία. Η πρώτη παίρνει από τη Nike 50,5 εκατομμύρια τον χρόνο και η δεύτερη από την adidas, 50 εκατομμύρια ετησίως. Στην 3η θέση της λίστας βρίσκεται η Αγγλία με 37 εκατομμύρια από τη Nike και μετά η Ιταλία με 22 εκατομμύρια από την Puma και 5η η Ισπανία που παίρνει 20 εκατομμύρια από την adidas. Δεν είναι τυχαίο πως αυτές οι ομάδες έχουν και τα πέντε πιο δυνατά πρωταθλήματα στην Ευρώπη.
Ακολουθούν η Ολλανδία με 12 εκατομμύρια ευρώ, η Πορτογαλία με εννιά εκατομμύρια, ενώ η Ρωσία παίρνει από οχτώ ως δέκα εκατομμύρια. Η Τουρκία αμείβεται με 3,5 εκατομμύρια. Από εκεί και μετά οι υπόλοιπες: η Δανία με τρία εκατομμύρια, η Πολωνία με 2,75 εκατομμύρια, η Τσεχία με 2,5 εκατομμύρια. Εντυπωσιακό, αλλά η φιναλίστ του προηγούμενου Μουντιάλ, η Κροατία παίρνει δύο εκατομμύρια, όσα και το Βέλγιο, υποψήφιο για κατάκτηση του EURO. Στην ίδια κατηγορία βρίσκονται η Σκωτία και η Σουηδία. Ενα... σκαλοπάτι πιο κάτω η Ελβετία (1,8 εκατομμύρια), η Αυστρία, η Ουκρανία (1-2 εκατομμύρια), η Ουαλία (1,5 εκατομμύρια) και παρακάτω η Σλοβακία (0,5-1,5) και η Ουγγαρία (800 χιλιάδες). Οι πρωτοεμφανιζόμενες Φινλανδία και Βόρεια Μακεδονία παίρνουν από 500 χιλιάδες. Η μόνη εκτός της ηπείρου που βρίσκεται στο παγκόσμιο top 5 είναι η Βραζιλία με 31,6 εκατομμύρια από τη Nike.
Τα ποσά αντικατοπτρίζουν τόσο την αγωνιστική ικανότητα των ομάδων, την σχέση που έχουν με το κοινό της χώρας τους, αλλά και την παγκόσμια απήχησή τους, αλλά και την ποδοσφαιρική τους παράδοση. Επειτα είναι και τα social media. Η ανάλυση, αναφέρει η Nielsen Sports, δείχνει πως το engagement στις αναρτήσεις που φέρουν το όνομα του σπόνσορα είναι μεγαλύτερο σε σύγκριση μ' εκείνες όπου δεν παρουσιάζονται.
Σ' αυτό το EURO αν μια Εθνική ομάδα έχει πάρει τα... πάνω της εμπορικά είναι η Ιταλία. Εκεί προσπαθεί να πατήσει η Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία για να κλείσει σύντομα μια νέα συμφωνία με εταιρία που θα της παρέχει τις εμφανίσεις για μετά το Παγκόσμιο Κύπελλο του Κατάρ. Ο στόχος να πάρει μεταξύ 30 και 40 εκατομμυρίων ευρώ.