Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1 βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη και σήμερα θα διεξαχθεί στο Μπαχρέιν, το πρώτο Grand Prix στο... τεράστιο καλεντάρι των 23 αγώνων. Μέσα στην πίστα τα όσα έχουμε δει ως τώρα μας προϊδεάζουν για μια ενδιαφέρουσα και ανταγωνιστική σεζόν, αλλά η Liberty Media, ιδιοκτήτρια εταιρία ενδιαφέρεται και τί γίνεται εκτός αυτής και δη στο οικονομικό σκέλος.
Το 2020 λόγω της πανδημίας του κορονοϊού και με μεγάλο κόπο και θυσίες από τις ομάδες και το προσωπικό τους, διοργάνωσε πρωτάθλημα με 17 αγώνες αντί για 21 όπως συνηθίζει. Μαζί με την απουσία των θεατών – μόλις σε τρεις αγώνες επιτράπηκε η παρουσία τους – τα λιγότερα Grands Prix και την αναπροσαρμογή των τηλεοπτικών συμβολαίων αφού το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα άρχισε τον Ιούλιο και τελείωσε το Δεκέμβριο, η Formula 1 είδε τα έσοδά της κατά 46% σε σύγκριση με το 2019. Πριν την πανδημία είχε 1,7 δισεκατομμύρια ευρώ έσοδα που έπεσαν στα 970 εκατομμύρια. Η Liberty Media ενίσχυσε τη Formula 1 με 1,2 δισεκατομμύρια τον περασμένο Απρίλιο.
Φέτος, η Formula 1 έχει στόχο να πλησιάσει και πάλι στα 1,7 δισεκατομμύρια ευρώ έσοδα. Από τη μια την ευνοεί το ενδεχόμενο πως αναμένεται να επιτραπεί η παρουσία κοινού σε περισσότερες πίστες, ενώ όχι μόνο θα γίνουν παραπάνω αγώνες, αλλά το «Μεγάλο Τσίρκο», όπως είναι γνωστό, θα επισκεφθεί περισσότερες χώρες του κόσμου κι αυτό αποφέρει χρήματα από τις συμφωνίες με τις διάφορες πίστες. «Σαφώς και οι προκλήσεις είναι πολλές και η λίστα με τα όσα έχουμε να κάνουμε είναι μεγάλη, αλλά είναι πολύ σημαντικό πως με τα πρωτόκολλα που έχουμε θα καταφέρουμε να πετάξουμε σε όλο τον κόσμο και να τρέξουμε», είπε ο CEO της Formula 1, Στέφανο Ντομενικάλι.
Αλλος λόγος αισιοδοξίας είναι τα νούμερα τηλεθέασης και του ενδιαφέροντος που μετράει η εταιρία μέσω των social media. Η νέα σεζόν της σειράς – ντοκιμαντέρ Drive to Survive του Netflix πηγαίνει εξαιρετικά λέει η Formula 1, ενώ το 2020 ο μέσος όρος τηλεθέασης των αγώνων της έπεσε μόλις κατά 4,5% από εκεί όπου βρισκόταν το 2019. «Οι αριθμοί δείχνουν τη δύναμη του αθλήματός μας και μάλιστα υπήρχε άνοδος στην Κίνα, στη Μ. Βρετάνια, στην Ολλανδία, στη Γερμανία και στις Η.Π.Α.», πρόσθεσε ο Ντομενικάλι. Με στόχο να προσεγγίσει ένα μεγαλύτερο κοινό, η Formula 1 διαπραγματεύεται με την Amazon τη μετάδοση με streaming κάποιων ή όλων των αγώνων. Επίσης αυξήθηκαν οι ακόλουθοι της Formula 1 στις πλατφόρμες των social media. Συνολικά αυξήθηκαν κατά 36% πέρυσι. Στην Κίνα καταγράφηκε άνοδος της τάξης του 133%!