Η Williams έχει βρεθεί ξανά σ' αυτή την θέση. Από το 2003 που ήταν η τελευταία φορά που διεκδίκησε το πρωτάθλημα της Formula 1, βρέθηκε δύο φορές στην 3η θέση – το 2014 και το 2015. Τον περισσότερο καιρό σ' αυτά τα 18 χρόνια τον πέρασε ζώντας στο πίσω μέρος της σχάρας εκκίνησης. Μια ομάδα χωρίς σημαντικές βλέψεις.
Η παράδοσή της στο μηχανοκίνητο αθλητισμό και το πετυχημένο παρελθόν της στη Formula 1 την έκαναν ένα ελκυστικό επιχειρηματικό πρότζεκτ. Παρόλο που η οικογένεια Γουΐλιαμς δεν μπορούσε να σηκώσει άλλο το οικονομικό βάρος και τα αποτελέσματα ήταν άσχημα – το 2019 και το 2020 τερμάτισε τελευταία στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών με έναν και μηδέν βαθμούς, αντίστοιχα. Το να μην πάρει βαθμούς έγινε για πρώτη φορά στην ιστορία της από το 1978 που κατεβάζει μονοθέσια στους αγώνες. «Η πανδημία ήταν η τελευταία σταγόνα», είπε η Κλερ Γουΐλιαμς, πρώην υπηρεσιακή διευθύντρια της ομάδας και κόρη του ιδρυτή και διευθυντή, Σερ Φρανκ Γουΐλιαμς. Η απώλεια περίπου 20 εκατομμυρίων ευρώ το 2019 δεν τους άφησε άλλη επιλογή από το να πουλήσουν. Πίστευαν πως δεν είχαν καμία τύχη ν' ανταγωνιστούν τη Mercedes, τη Ferrari και τις άλλες.
Η αμερικάνικη εταιρία Dorilton Capital αποφάσισε να την αγοράσει για 165 εκατομμύρια ευρώ. Σωσίβιο. Οι νέοι επενδυτές, όμως, είδαν κάτι. Η ομάδα έχει κάνει πρόοδο παρόλο που δεν πήρε βαθμούς. Εχει κλείσει την «ψαλίδα» από τις ομάδες που τερμάτισαν μπροστά της και οι αναλυτές κατέληξαν πως ήταν καθαρή ατυχία που ο Τζορτζ Ράσελ, ίσως ο πιο ταλαντούχος νέος οδηγός της Formula 1, δεν συγκέντρωσε πόντους στα Grand Prix της Τοσκάνης και της Εμίλια Ρομάνια, ενώ ο άλλος οδηγός της ομάδας, ο Νικολά Λατίφι τερμάτισε τρεις φορές 11ος, δηλαδή στην πρώτη θέση εκτός... βαθμών.
Από τον περασμένο Αύγουστο που ανέλαβε η Dorilton έχει κάνει αρκετές κινήσεις για να βελτιώσει την ομάδα. Το πρώην αφεντικό της McLaren, ο Σάιμον Ρόμπερτς, ανακοινώθηκε ως μόνιμος διευθυντής της Williams. O νέος CEO είναι ο Γιόστ Καπίτο, πρώην ισχυρός άνδρας στον τομέα του μηχανοκίνητου αθλητισμού της Volkswagen και για ένα διάστημα CEO της McLaren. Η ομάδα προσέλαβε και τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή του 2009, Τζένσον Μπάτον, σε ρόλο συμβούλου.
Οι άνθρωποι που παίρνουν τις αποφάσεις έχουν αποδείξει την ικανότητά τους και την αποτελεσματικότητά τους στο παρελθόν. Η παρουσία τους δημιουργεί ενθουσιασμό για το άμεσο μέλλον του Ράσελ και τις δυνατότητες του μονοθεσίου, ενώ από αυτή την χρονιά εφαρμόζεται το salary cap με στόχο την εξισορρόπηση του ανταγωνισμού. Η Williams θέλει να συνεχίσει την ανοδική πορεία της, ενώ έχει και στραμμένο το βλέμμα προς το 2022 όπου το νέο σετ κανονισμών θα δώσει στις περισσότερες την δυνατότητα για μια... καινούρια αρχή. Αυτή την χρονιά το salary cap θα είναι 120 εκατομμύρια ευρώ και θα μειωθεί κατά πέντε εκατομμύρια σε καθεμία από τις επόμενες χρονιές – 115 το 2022 και 110 το 2023.
Επέκτεινε, δε, και την συνεργασία της με τη Mercedes. Πλέον, δεν θα τροφοδοτείται μόνο με τον κινητήρα, αλλά θα παίρνει και άλλα εξαρτήματα που προηγουμένως κατασκεύαζε η ίδια. Οι υπεύθυνοι, όμως, δεν θέλουν να φτιάξουν άμεσα μια... λευκή Mercedes όπως συνέβη πέρυσι με τη Racing Point που τιμωρήθηκε για τις αντιγραφές της. Ο στόχος είναι να ανεβαίνει σταθερά σεζόν με τη σεζόν μέχρι να φτάσει και πάλι στις πρώτες θέσεις.