2023: Η χρονιά του νέου Hyundai Κona

2023: Η χρονιά του νέου Hyundai Κona

Με το εντελώς νέο Hyundai Kona η κορεάτικη εταιρεία επιδιώκει να παίξει παιχνίδι σε δύο ταμπλό, καθώς αυτό είναι σημαντικά μεγαλύτερο σε διαστάσεις και αναβαθμισμένο τεχνολογικά σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο - oπότε αναπόφευκτα φλερτάρει και με τη μεγαλύτερη σε μέγεθος κατηγορία SUV, ενώ παράλληλα ρίχνεται στη μάχη έχοντας ένα φοβερό προσόν: αυτό ότι σχετικά άμεσης διαθεσιμότητας

Το πόσο σημαντικό μπορεί να είναι ένα τέτοιο αυτοκίνητο - σαν το νέο Ηyundai Κona – είναι ενδεχομένως περιττό να το πούμε. Ωστόσο οφείλουμε να σημειώσουμε ότι δύο μόνο κατηγορίες SUV, η B-SUV και η C-SUV καρπώνονται περίπου το 50% της αγοράς αυτοκινήτου στην Ελλάδα. Μιας αγοράς πού παρά τα όποια προβλήματα της βαδίζει ολοταχώς προς τις 130.000 μονάδες φέτος, από τις οποίες ένα υπολογίσιμο ποσοστό επιδιώκει να κατακτήσει και η Hyundai, με τη βοήθεια βεβαίως και του νέου Ηyundai Κona. Βλέπετε οι άνθρωποι της εταιρείας δηλώνουν ότι περιμένουν μέχρι το τέλος της χρονιάς περίπου 1.000 κομμάτια, με τα πρώτα από αυτά να φτάνουν σε ελληνικό έδαφος τον Αύγουστο, δηλαδή Σε λιγότερο από δύο μήνες από τώρα - κάτι που μεταφράζεται σε αντίστοιχη διαθεσιμότητα. Με απλά λόγια, όποιος παραγγείλει τώρα ένα Hyundai Kona θα έχει το αυτοκίνητό του μέχρι το τέλος του καλοκαιριού.

Βεβαίως δεν είναι αυτό το μοναδικό κριτήριο με το οποίο η Hyundai καλεί τον Έλληνα οδηγό-καταναλωτή να… ψηφίσει το νέο της SUV.

Η σχεδίαση, για παράδειγμα, λέμε ότι είναι πάντα ένα ζήτημα υποκειμενικό, ωστόσο ανεξάρτητα από το πόσο όμορφο βρίσκει κανείς το καινούργιο Kona, η αλήθεια είναι ότι το design του είναι κάτι διαφορετικό: σου δείχνει αναμφίβολα το μέλλον και όταν λέμε το μέλλον εννοούμε το ηλεκτρικό μέλλον της αυτοκίνησης - και αν δείτε τα πρόσφατα πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα της εταιρείας δεν θα δυσκολευτείτε να διακρίνετε κάποια κοινά στοιχεία μεταξύ του νέου Kona και αυτών…

 

Προσπερνάμε το design και περνάμε σε πιο ουσιαστικά ζητήματα, όπως οι διαστάσεις. Εδώ είναι που έχει γίνει μία μεγάλη ανατροπή καθώς είναι σημαντικά μεγαλύτερο (κατά 14,5 ολόκληρα εκατοστά ως προς το μήκος) το νέο Kona - και αυτό είναι ένα από τα χαρακτηριστικά που του δίνουν αυτό το διττό χαρακτήρα, τη δυνατότητα δηλαδή να «παίξει» ως ένα μεγάλο B-SUV, αντιμέτωπο με μοντέλα όπως το Peugeot 3008, το Ford Puma, το Toyota Yaris Cross, το Kia Stonic και το Volkswagen T-ROC, αλλά αν θέλετε ακόμα και το Bayon της Hyundai, ενώ από την άλλη μπορεί να κλέψει πωλήσεις και από αυτοκίνητα όπως το Toyota C-HR, το Peugeot 3008 ή το Citroen C5 Aircross, το Ford Kuga και το Volkswagen Tiguan ή σε τελική ανάλυση τα Kia XCeed και Sportage, αλλά και το Hyundai Tucson.

Kαι είναι αυτές οι μεγαλύτερες εξωτερικές διαστάσεις που οδήγησαν σε κάτι που το προηγούμενο Kona χρειαζόταν: την αύξηση - την γενναία αύξηση - των εσωτερικών χώρων! Εδώ μιλάμε για περίπου 8 εκατοστά επιπλέον χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών (για την ακρίβεια 77 χιλιοστά), οι οποίοι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν πια εντελώς άλλο επίπεδο άνεσης. Μιλάμε επίσης και για ένα σαφώς μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ, σημείο που αποτελούσε βασική αδυναμία του προηγούμενου Kona, το οποίο τώρα προσφέρει 466 λίτρα για αποσκευές, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων ο όγκος φόρτωσης αυξάνεται στα 1.300 λίτρα

 

Στην επιδίωξη, τώρα, για «παιχνίδι» σε δύο κατηγορίες, σύμμαχο του το νέο μοντέλο έχει μία ενδιαφέρουσα γκάμα συστημάτων κίνησης, από τις πληρέστερες (αν όχι η πληρέστερη όπως υποστηρίζει η Hyundai) στην κατηγορία, που μπορεί - δυστυχώς θα λέγαμε - να μην περιλαμβάνει diesel, ωστόσο σε αυτήν εντάσσονται δύο βενζινοκίνητες εκδόσεις που συνδυάζονται με χειροκίνητο η αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων και μία πλήρως υβριδική η οποία βέβαια προσφέρει τη μέγιστη οικονομία. Ενώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι υπάρχει και η δυνατότητα για σύστημα μετάδοσης της κίνησης στους 4 τροχούς. Με όλα αυτά, λοιπόν, φαίνεται ότι η Hyundai δίνει το δικαίωμα της επιλογής με μία γκάμα ισχύος που ξεκινά από τα 120 και τελειώνει σχεδόν στα 200 άλογα και όλα αυτά χωρίς να έχει γίνει λόγος για την σπορ έκδοση “N” που θα κάνει κάποια στιγμή την εμφάνισή της, αλλά και αφήνοντας προς το παρόν απ’ έξω την πλήρως ηλεκτρική έκδοση του Kona την οποία θα δούμε τον Σεπτέμβριο στη χώρα μας.

Εννοείται ότι για να… παίξεις μπάλα σε μεγαλύτερη κατηγορία πρέπει να είσαι εφοδιασμένος με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Βλέπουμε λοιπόν το νέο Ηyundai Κona να έρχεται με ένα πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού και να συνοδεύεται από την συνδεσιμότητα της «επόμενης μέρας», όπως λένε χαρακτηριστικά οι άνθρωποι της Hyundai. Οι πολλές λεπτομέρειες μπορεί και να μην έχουν σημασία, πάντως το high tech προφίλ του αυτοκινήτου αντανακλάται χαρακτηριστικά στις δύο μεγάλες ψηφιακές οθόνες 14,2 ιντσών που δεσπόζουν στο εσωτερικό του.

Είναι εν κατακλείδι σαφές ότι το νέο Ηyundai Κona είναι ένα αρκετά διαφορετικό αυτοκίνητο σε σχέση με τον προκάτοχό του. Όπως επίσης είναι σαφές ότι είναι πολύ πιο ευρύχωρο και αισθητά πιο άνετο - και εδώ με τη λέξη άνετο εννοούμε την αναβάθμιση που έχει υποστεί το νέο μοντέλο στο τομέα του θορύβου και της άνεσης της ανάρτησης: είναι πραγματικά ένα άλλο αυτοκίνητο και αυτό το αντιλαμβάνεσαι όταν το οδηγήσεις. Ενδεχομένως να το βρεις λίγο πιο μαλακό από ότι θα περίμενες με βάση και τις δυνατότητες του υβριδικού συστήματος κίνησης - εμείς οδηγήσαμε το υβριδικό Kona των 141 ίππων. Ωστόσο εκείνο που δεν χωρά αμφιβολία είναι ότι το νέο Hyundai Kona είναι ένα αυτοκίνητο που δείχνει τελικά πιο πολυτελές, πιο ακριβό και καταφέρνει να σε πείσει για την ποιότητα του, καθώς παρά το γεγονός ότι το εσωτερικό καλύπτεται σε μεγάλο βαθμό από σκληρό πλαστικό, αυτό είναι πολύ καλής ποιότητας. Και οφείλουμε να σημειώσουμε ότι καθώς κοιτάς το ταμπλό του αυτοκινήτου είσαι βέβαιος ότι όταν τα αγγίξεις θα αγγίξεις κάτι μαλακό… Είναι επίσης το εσωτερικό του νέου Hyundai Kona και πολύ πρακτικά διαμορφωμένο, δίνοντάς μας το δικαίωμα να κάνουμε θετικά σχόλια και για την εργονομία.

 

Ο τιμοκατάλογος τώρα αντανακλά τον διττό χαρακτήρα του νέου μοντέλου που εξαρχής αναφέραμε, καθώς ξεκινά από τα 26.290 ευρώ για το «χιλιάρι» Kona των 120 ίππων και φτάνει μέχρι σχεδόν 40.000 της πλούσιας τετρακίνητης και αυτόματης έκδοσης N-line (1.6 turbo / 198 PS) - της έκδοσης εκείνης που ξεκάθαρα πλέον διεκδικεί πωλήσεις όχι τόσο από την B SUV κατηγορία, αλλά από την αμέσως μεγαλύτερη – την C-SUV. Στο ενδιάμεσο είναι βέβαιο ότι μπορεί κανείς να βρει εκδόσεις που ανταποκρίνονται και στην B-SUV προσφέροντας όμως σταθερά κορυφαίους για την κατηγορία αυτή χώρους. Σημειώνουμε πάντως ότι οι φίλοι της Hyundai έχουν πάντοτε την πολύ προσιτή επιλογή του Hyundai Bayon στη διάθεσή τους, εφόσον θέλουν να παραμείνουν τιμολογιακά στην κατηγορία των μικρών SUV.

 

Μπορείτε να διαβάσετε περισσότερα εδώ

Για αναλυτικές πληροφορίες κάντε κλικ εδώ