Με μεγάλη αποφασιστικότητα επιταχύνει την πορεία της προς την ηλεκτροκίνηση η Mercedes που ανακοίνωσε ότι όλες οι νέες πλατφόρμες της από το 2025 και μετά θα αφορούν αποκλειστικά πλήρως ηλεκτρικά μοντέλα. Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρία θα επενδύσει 40 δις ευρώ στην εξέλιξη ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας ενώ σχεδιάζει και τη δημιουργία 8 Gigafactories για την κατασκευή των μπαταριών που θα απαιτηθούν από τη διαφοροποίηση της παραγωγής.
Η Mercedes-Benz ετοιμάζεται, λοιπόν, να γίνει ηλεκτρική μέχρι το τέλος της δεκαετίας, οπότε θεωρεί ότι θα έχουν ωριμάσει οι συνθήκες στην αγορά. Στην ανακοίνωση που δόθηκε στη δημοσιότητα σημειώνεται ότι του χρόνου, η εταιρία θα έχει πλήρως ηλεκτρικά οχήματα (ηλεκτρικά οχήματα μπαταρίας/Battery Electric Vehicles - BEV) σε όλες τις κατηγορίες που δίνει το παρών. Ενώ από το 2025 και μετά, όλες οι νέες αρχιτεκτονικές των οχημάτων της θα είναι πλήρως ηλεκτρικές και οι πελάτες θα μπορούν να επιλέξουν μια πλήρως ηλεκτρική εναλλακτική λύση για κάθε μοντέλο που κατασκευάζει η εταιρεία. Η Mercedes-Benz επισημαίνει ότι σκοπεύει να διαχειριστεί αυτόν τον επιταχυνόμενο μετασχηματισμό, φροντίζοντας παράλληλα να επιτύχει τους στόχους κερδοφορίας της.
«Η μετατόπιση προς την ηλεκτροκίνηση επιταχύνεται - ειδικά στο χώρο των πολυτελών οχημάτων, όπου ανήκει η Mercedes-Benz. Το σημείο καμπής πλησιάζει και θα είμαστε έτοιμοι καθώς οι αγορές θα έχουν στραφεί προς την ηλεκτρική ενέργεια μέχρι το τέλος αυτής της δεκαετίας»,δήλωσε ο Ola Källenius, CEO της Daimler AG και της Mercedes-Benz AG.
Στο πλαίσιο αυτό η Mercedes-Benz έχει ήδη επεξεργαστεί ένα ολοκληρωμένο σχέδιο που περιλαμβάνει σημαντική επιτάχυνση της έρευνας και της εξέλιξης (R&D). Συνολικά, οι επενδύσεις σε BEV μεταξύ 2022 και 2030 θα ξεπεράσουν τα 40 δισεκατομμύρια ευρώ.
Μόνο ηλεκτρικές αρχιτεκτονικές από το 2025
Το 2025 η Mercedes-Benz θα λανσάρει τρεις πλήρως ηλεκτρικές αρχιτεκτονικές. Πρόκειται για τις πλατφόρμες:
- ΜΒ.EA, η οποία θα καλύψει όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα μεσαίου έως μεγάλου μεγέθους, θεσπίζοντας ένα σπονδυλωτό σύστημα ως ηλεκτρική ραχοκοκαλιά για τη μελλοντική γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρίας.
- AMG.EA, που θα είναι μια ειδική πλατφόρμα ηλεκτρικών οχημάτων επιδόσεων και θα απευθύνεται στους πελάτες της Mercedes-AMG, που είναι προσανατολισμένοι στην τεχνολογία και στις επιδόσεις.
- VAN.ΕΑ, η οποία θα εγκαινιάσει μια νέα εποχή για εξειδικευμένα ηλεκτρικά βαν και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, τα οποία θα συμβάλουν στις μεταφορές μηδενικών ρύπων στο μέλλον.
Κάθετη ολοκλήρωση
Μετά την αναδιοργάνωση των δραστηριοτήτων στον τομέα των συστημάτων κίνησης προκειμένου να θέσει τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη, την αγορά και την παραγωγή κάτω από την ίδια στέγη, η Mercedes-Benz θα εμβαθύνει το επίπεδο κάθετης ενσωμάτωσης στην κατασκευή και την ανάπτυξη, και στην τεχνολογία ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης. Αυτό το βήμα περιλαμβάνει την εξαγορά της βρετανικής εταιρείας ηλεκτροκίνησης YASA. Με αυτή τη συμφωνία, η Mercedes-Benz θα αποκτήσει πρόσβαση σε μοναδική τεχνολογία και τεχνογνωσία του κινητήρα αξονικής ροής, για την ανάπτυξη κινητήρων εξαιρετικά υψηλών επιδόσεων επόμενης γενιάς.
Η Κίνα, η μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στον κόσμο, η οποία φιλοξενεί εκατοντάδες εταιρείες και προμηθευτές ειδικευμένους σε εξαρτήματα ηλεκτρικών οχημάτων και τεχνολογίες λογισμικού, αναμένεται να διαδραματίσει καίριο ρόλο στην επιτάχυνση της στρατηγικής ηλεκτροκίνησης της Mercedes-Benz.
Επένδυση και στις μπαταρίες
Καθώς η Mercedes-Benz αναμένεται να χρειαστεί μπαταρίες χωρητικότητας άνω των 200 GWh, έχει βάλει μπρος τη δημιουργία, μαζί με τους συνεργάτες της σε όλο τον κόσμο, οκτώ μεγάλων εργοστασίων “Gigafactories” για την παραγωγή κυψελών μπαταριών. Αυτά θα προστεθούν στο ήδη προγραμματισμένο δίκτυο εννέα ακόμα εργοστασίων που θα κατασκευάζουν συστήματα μπαταριών. Οι μπαταρίες επόμενης γενιάς θα είναι εξαιρετικά τυποποιημένες και κατάλληλες για χρήση σε περισσότερο από το 90% όλων των αυτοκινήτων και φορτηγών Mercedes-Benz, ενώ παράλληλα θα είναι αρκετά ευέλικτες για να προσφέρουν μεμονωμένες λύσεις σε όλους τους πελάτες. Όσον αφορά την κατασκευή κυψελών, η Mercedes-Benz είναι σε θέση να συνεργαστεί με νέους ευρωπαίους εταίρους για την ανάπτυξη και την αποτελεσματική παραγωγή μελλοντικών κυψελών και συστοιχιών. Πρόκειται για ένα βήμα που διασφαλίζει ότι η Ευρώπη θα παραμείνει στο επίκεντρο της αυτοκινητοβιομηχανίας ακόμη και στην ηλεκτρική εποχή.
Με την επόμενη γενιά μπαταριών, η Mercedes-Benz θα συνεργαστεί με συνεργάτες όπως η SilaNano για να αυξήσει περαιτέρω την ενεργειακή πυκνότητα των μπαταριών χρησιμοποιώντας ένα σύνθετο πυριτίου-άνθρακα στην άνοδο των κυψελών. Αυτό θα επιτρέψει πρωτοφανή αυτονομία – σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των Γερμανών - και ακόμη μικρότερους χρόνους φόρτισης. Όσον αφορά την τεχνολογία μπαταριών στερεάς κατάστασης, η Mercedes-Benz βρίσκεται σε συνομιλίες με συνεργάτες της για την εξέλιξη μπαταριών με ακόμη υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα και ασφάλεια.
Καινοτομία και στον τομέα της φόρτισης
Η Mercedes-Benz εργάζεται επίσης για τον καθορισμό νέων προτύπων στη φόρτιση: Το "Plug &Charge" θα επιτρέπει στους πελάτες να συνδέονται στους φορτιστές και να φορτίζουν τη μπαταρία του οχήματός τους χωρίς τα επιπλέον βήματα που απαιτούνται για τον έλεγχο της ταυτότητας και την πληρωμή. Το Plug &Charge θα τεθεί σε λειτουργία με την κυκλοφορία της νέας EQS, μέσα στο 2021.
Το Mercedes me Charge είναι ήδη ένα από τα μεγαλύτερα δίκτυα φόρτισης στον κόσμο και αποτελείται σήμερα από περισσότερα από 530.000 σημεία φόρτισης με συσκευές εναλλασσόμενου (AC) και συνεχούς (DC) ρεύματος παγκοσμίως. Επιπλέον, η Mercedes-Benz συνεργάζεται με τη Shell για την επέκταση του δικτύου φόρτισης. Οι πελάτης της θα έχουν βελτιωμένη πρόσβαση στο δίκτυο φόρτισης της Shell που θα αποτελείται από περισσότερα από 30.000 σημεία φόρτισης έως το 2025 στην Ευρώπη, την Κίνα και τη Βόρεια Αμερική – μεταξύ των οποίων και πάνω από 10.000 φορτιστές υψηλής ισχύος.
Vision EQXX: πραγματική αυτονομία 1.000 χιλιόμετρα
Η Mercedes-Benz ανακοίνωσε, τέλος, ότι εξελίσσει ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με πραγματική αυτονομία άνω των 1.000 χιλιομέτρων, με την ονομασία Vision EQXX, στοχεύοντας σε μονοψήφιο αριθμό για την κατανάλωση ενέργειας (KWh ανά 100 χιλιόμετρα), σε κανονικές ταχύτητες οδήγησης σε αυτοκινητόδρομους. Η παγκόσμια πρεμιέρα του εν λόγω πρωτούπου θα γίνει το 2022.