Τον πρωταθλητή της ενεργειακής απόδοσης στο χώρο του ηλεκτρικού αυτοκινήτου διακηρύσσει ότι δημιούργησε η Volkswagen, παρουσιάζοντας το πρώτο της μοντέλο μηδενικών ρύπων για τη μεσαία κατηγορία. Η εντυπωσιακή αυτονομία προέκυψε με την αξιοποίηση της βελτιστοποιημένης αεροδυναμικής (συντελεστής οπισθέλκουσας μόλις 0,23) και της νέας γενιάς πιο αποδοτικών ηλεκτροκινητήρων.
Το νέο Volkswagen ID.7 είναι το πρώτο παγκόσμιο ηλεκτρικό μοντέλο της εταιρίας για τη μεσαία κατηγορία που δεδομένων των διαστάσεων (σχεδόν πέντε μέτρα μήκος!) και του ευρύχωρου εσωτερικού του χαρακτηρίζεται από τους Γερμανούς ως μια άνετη λιμουζίνα για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων, ανοίγοντας ένα νέο τμήμα για την οικογένεια μοντέλων ID.
Προφανώς, η δήλωση του Thomas Schäfer, Διευθύνοντος Συμβούλου της Volkswagen Passenger Cars δείχνει τη στόχευση της εταιρίας: «Με το ID.7 κάνουμε το επόμενο βήμα στην ηλεκτρική μας επίθεση. Η ηλεκτρική μας λιμουζίνα προσφέρει υψηλό επίπεδο άνεσης και μεγάλη αυτονομία. Ήδη από το 2026, θα προσφέρουμε την ευρύτερη ηλεκτρική γκάμα απ’ όλους τους κατασκευαστές στην Ευρώπη – από ένα εισαγωγικό μοντέλο για λιγότερο από 25.000 ευρώ έως το ID.7, το νέο κορυφαίο μοντέλο στην ID. οικογένεια. Στόχος μας είναι να επιτύχουμε μερίδιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων 80% στην Ευρώπη έως το 2030. Από το 2033, η Volkswagen θα παράγει μόνο ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη».
Σύμφωνα λοιπόν με την ενημέρωση που συνόδευσε την παρουσίαση του Volkswagen ID.7, έχουμε να κάνουμε με το πρώτο μοντέλο χτισμένο στην πλατφόρμα MEB που εφοδιάζεται με ηλεκτροκινητήρα μιας εντελώς νέας, εξαιρετικά αποδοτικής γενιάς. Αποδίδοντας 210 kW (286 PS), ο εν λόγω ηλεκτροκινητήρας είναι ο πιο ισχυρός και προσφέρει την υψηλότερη ροπή από οποιονδήποτε άλλον τοποθετείται σε ένα Volkswagen ID. Αυτή η παραλλαγή ισχύος χρησιμοποιείται στο ID.7 ανεξάρτητα από το επιλεγμένο μέγεθος μπαταρίας.
Η μονάδα ισχύος με την εσωτερική ονομασία APP550 αναπτύχθηκε μαζί με την Volkswagen Group Components στο Kassel (Γερμανία) και παράγεται επίσης εκεί. Ενώ ανάλογα με τα μεγέθη των μπαταριών, προβλέπεται ότι θα είναι δυνατή αυτονομία (κατά WLTP) έως και 700 χλμ. – με τη δυνατότητα ταχείας φόρτισης DC, έως και 200 kW, να καθιστά το Volkswagen ID.7 κατάλληλο για πελάτες που οδηγούν μεγάλες αποστάσεις.
Παράλληλα το Volkswagen ID.7 εισάγει μια νέα φιλοσοφία όσον αφορά στις οθόνες και τη λειτουργία και αποκλειστικές επιλογές εξοπλισμού. Με αυτό, η Volkswagen έλαβε υπόψη τα σχόλια των πελατών της και βελτίωσε την εμπειρία λειτουργίας σε σχετικούς τομείς. Αυτό περιλαμβάνει τα ακόλουθα χαρακτηριστικά ως στάνταρ:
- οθόνη συστήματος infotainment 38 εκατοστών (15 ιντσών)
- head-up display επαυξημένης πραγματικότητας
- μια νέα φιλοσοφία λειτουργίας κλιματισμού ενσωματωμένη στο ανώτερο επίπεδο του συστήματος infotainment καθώς και κουμπιά για τις προτιμητέες λειτουργίες με δυνατότητα ελεύθερης αντιστοίχισης
Το Volkswagen ID.7 έρχεται επίσης εφοδιασμένο με βελτιωμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού. Ανάμεσά τους το Travel Assist με swarm data που μπορεί να αναλάβει τόσο τον πλευρικό όσο και τον διαμήκη έλεγχο του ID.7 – δηλαδή τόσο τον έλεγχο του συστήματος διεύθυνσης όσο και του γκαζιού, αλλά και του συστήματος πέδησης. Η Volkswagen ανέπτυξε αυτό το σύστημα μαζί με την CARIAD, την εταιρεία λογισμικού του Ομίλου Volkswagen. Επιπλέον ο οδηγός του ID.7 μπορεί να χρησιμοποιήσει το Travel Assist για αυτόματη/υποβοηθούμενη αλλαγή λωρίδας στον αυτοκινητόδρομο σε ταχύτητες άνω των 90 km/h. Ενώ όσον αφορά τη στάθμευση, το ηλεκτρικό Volkswagen μπορεί να εκτελεί ανεξάρτητα υποβοηθούμενους ελιγμούς με διάφορους τρόπους. Ένα από αυτά είναι η στάθμευση με λειτουργία μνήμης σε απόσταση έως και 50 μέτρων.
Σημειώνουμε, τέλος, ότι το νέο ID.7 είναι ένα από τα δέκα νέα ηλεκτρικά μοντέλα που θα λανσαριστούν από τη Volkswagen έως το 2026. Μόνο εφέτος πρόκειται να παρουσιαστεί το νέο ID.3, το ID. Buzz με μακρύ μεταξόνιο και το ID.7. Ένα ηλεκτρικό συμπαγές SUV και η έκδοση παραγωγής του ID.2all σε τιμή κάτω των 25.000 ευρώ έχουν προγραμματιστεί για το 2026. Έτσι η αυτοκινητοβιομηχανία του Wolfsburg θα βρεθεί με τη μεγαλύτερη γκάμα ηλεκτρικών οχημάτων σε σύγκριση με τους ανταγωνιστές της. Το νέο ID.7 θα παράγεται στο εργοστάσιο της Volkswagen στο Emden (Γερμανία) για τις αγορές της Ευρώπης και της Βόρειας Αμερικής. Στην Κίνα, τα αντίστοιχα μοντέλα ID.7 θα παράγονται τοπικά.
Το λανσάρισμα του ID.7 έχει προγραμματιστεί για το φθινόπωρο του 2023 στην Ευρώπη και την Κίνα. Η Βόρεια Αμερική θα ακολουθήσει το 2024.