Τα στατιστικά στοιχεία για τις ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων τον Σεπτέμβριο, που έδωσε στη δημοσιότητα ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων σαφώς και δίνουν μια ανάσα αισιοδοξίας στο χώρο του αυτοκινήτου, ωστόσο περιθώριο για πανηγυρισμούς δεν φαίνεται να υπάρχουν αφού στο σύνολο της χρονιάς είμαστε μία η άλλη σ εσχέση με πέρυσι.
Τα 8.608 καινούρια επιβατικά αυτοκίνητα που πουλήθηκαν τον Σεπτέμβριο στη χώρα μας, όπως και να το κάνεις, δεν είναι μικρό πράγμα καθώς αντιστοιχούν σε μία αύξηση κατά 30,2% σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι. Ωστόσο αυτή η θεαματική αύξηση ήρθε μετά από μήνες που είχαμε αρνητικές συγκρίσεις, με μειωμένες πωλήσεις, και φτάνει ίσα για να αναπληρώσει το χαμένο έδαφος.
Βλέπουμε, λοιπόν, ότι στο σύνολο του ενιαμήνου έχουμε 82.938 ταξινομήσεις έναντι 81.756 το ίδιο διάστημα του 2021. Και αυτά τα επιπλέον 1.200 περίπου «κομμάτια» αντιστοιχούν σε αύξηση κατά 1,4%, οπότε έστω και έτσι έχουμε μια αγορά που κινείται ανοδικά. Ακόμα όμως και έτσι είναι φανερό ότι είμαστε πολύ πίσω ακόμα από τα προ Covid-19 επίπεδα. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι έχουμε συμπτώματα… long Covid, αφού η γνωστή έλλειψη ημιαγωγών που ταλανίζει την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία προέκυψε και λόγω της πανδημίας.
Όσον αφορά τώρα την κατανομή των πωλήσεων ανά κατηγορία οχημάτων, σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, τα λεγόμενα “segments” επιβατικών τον Σεπτέμβριο, παρουσίασαν την εικόνα που βλέπετε στον πίνακα. Στην τελευταία γραμμή του πίνακα παρατηρήστε ότι συνεχίζεται η «επέλαση» των SUVs όλων των μεγεθών, ενώ ως προς την κατανομή των πωλήσεων με βάση το μέγεθος βλέπουμε ότι την μερίδα του λέοντος (σχεδόν 46% της αγοράς) την έχουν τα λεγόμενα μικρά ή σουπερμίνι (Toyota Yaris, Peugeot 208, Opel Corsa, Hyundai i20 κλπ. μαζί με τα αντίστοιχα SUVs: Toyota Yaris Cross, Peugeot 2008, Opel Crossland και Mokka, Hyundai Kona και Bayon κλπ.)
Σε σχέση τώρα με τον τύπο του συστήματος κίνησης που επιλέγουν οι αγοραστές βλέπουμε ότι μειώνονται οι πωλήσεις και των βενζινοκίνητων και των diesel προς όφελος των πάσης φύσεως υβριδικών και ηλεκτρικών ενώ έδαφος κερδίζει και το υγραέριο, ενώ το φυσικό αέριο, εν μέσω της εν εξελίξει κρίσης υποχωρεί.
Αντίστοιχη κατάσταση, τέλος, φαίνεται ότι έχουμε και στην Ευρωπαϊκή Ένωση, αφού με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε ως και τον Αύγουστο (αναμένονται στοιχεία Σεπτεμβρίου) όπως βλέπετε στον πίνακα. Όπως δηλαδή είχαμε πτωτική πορεία για κάποιους μήνες και άνοδο τον Αύγουστο στη χώρα μας, ίδια πορεία περίπου είχαμε και στην Ευρώπη.