BMW M: δοκιμές ηλεκτρικού πρωτοτύπου υψηλών επιδόσεων

BMW M: δοκιμές ηλεκτρικού πρωτοτύπου υψηλών επιδόσεων

Ξεκινούν τα πρώτα test drives με ένα πρωτότυπο για τη δοκιμή καινοτόμων συστημάτων κίνησης και πλαισίου. Τέσσερις ηλεκτροκινητήρες και ένα ενσωματωμένο σύστημα ελέγχου δυναμικής συμπεριφοράς, υπόσχονται μία άκρως συναισθηματική οδηγική εμπειρία στα μελλοντικά σπορ αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων.

Η BMW M GmbH εγκαινιάζει το επόμενο κεφάλαιο στον μετασχηματισμό της προς την ηλεκτροκίνηση. Με τα πρώτα test drives ενός πρωτοτύπου για την αξιολόγηση καινοτόμων συστημάτων ελέγχου κίνησης και πλαισίου, μία διεπιστημονική ομάδα προγραμματιστών δοκιμάζει τώρα τις λύσεις hardware και software που προορίζονται για μελλοντικά, αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων. Οι δοκιμές του πρωτοτύπου εστιάζουν σε ένα σύστημα τετρακίνησης που αποτελείται από τέσσερις ηλεκτροκινητήρες και ένα ενσωματωμένο σύστημα ελέγχου δυναμικής συμπεριφοράς, τα οποία παρέχουν σε συνδυασμό, ένα πρωτόγνωρο επίπεδο απόδοσης και εμπειρίας.

Με την εντελώς νέα φιλοσοφία κίνησης, η BMW M GmbH υπογραμμίζει την τεχνογνωσία της στην εξέλιξη και, κατ’ επέκταση, την ικανότητά της να μεταφέρει την ουσία των αυτοκινήτων M στον κόσμο της κινητικότητας μηδενικών εκπομπών ρύπων. Το αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης συνδυάζεται με καινοτόμα συστήματα ελέγχου με στόχο τον επαναπροσδιορισμό της δυναμικής συμπεριφοράς, της ευελιξίας και της ακρίβειας που χαρακτηρίζουν τα μοντέλα BMW M, σε ένα σπορ αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων.

50 χρόνια BMW M GmbH : Το μέλλον ξεκινά την επετειακή χρονιά.

Ακριβώς 50 χρόνια από την ίδρυσή της, η BMW M GmbH βρίσκεται εν μέσω μιας διαδικασίας μετασχηματισμού προς την ηλεκτρική κινητικότητα, που όχι μόνο διατηρεί τα αναμφισβήτητα χαρακτηριστικά απόδοσης των μοντέλων της, αλλά παράλληλα τα εμπλουτίζει με νέες πτυχές. Κατά τη διάρκεια της επετειακής χρονιάς έχει ήδη λανσαριστεί στην αγορά η αμιγώς ηλεκτρική BMW i4 M50 υψηλών επιδόσεων (συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας: 22,5 – 18,0 kWh/100 km κατά το πρότυπο WLTP, εκπομπές CO2: 0 g/km, δεδομένα σύμφωνα με το NEDC: –) και η BMW iX M60 (συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας: 24,5 – 21,9 kWh/100 km κατά το πρότυπο WLTP, εκπομπές CO2: 0 g/km, δεδομένα σύμφωνα με το NEDC: –). Τέλος, του χρόνου θα ακολουθήσει η BMW i7 M70, που θα αποτελέσει την πρώτη BMW M που βασίζεται σε ένα αμιγώς ηλεκτρικό πολυτελές sedan.

«Στην επέτειό μας, δεν αναπολούμε μόνο το παρελθόν, πάνω απ’ όλα κοιτάζουμε μπροστά», δήλωσε ο Franciscus van Meel, Πρόεδρος Δ.Σ. της BMW M GmbH. «Πριν το τέλος της χρονιάς, θα ξεκινήσει η παραγωγή της BMW XM, του πρώτου μας αυτοκινήτου υψηλών επιδόσεων με υβριδικό σύστημα κίνησης V8 M. Μαζί με τους φίλους μας σε όλο τον κόσμο, ανυπομονούμε επίσης για την είσοδό μας στην κατηγορία LMDh των αγώνων αντοχής IMSA Β. Αμερικής, όπου θα αγωνιστούμε επίσης με έναν οκτακύλινδρο υβριδικό turbo κινητήρα στη Daytona και σε άλλες διοργανώσεις το 2023, καθώς και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (WEC) στο Le Mans, ένα χρόνο αργότερα».

Ειδική τεχνολογία κίνησης και ανάρτησης με μια BMW i 4 M 50

Προκειμένου να δοκιμάσουν τώρα στο δρόμο και να βελτιώσουν την τεχνολογία μετάδοσης κίνησης και πλαισίου που προορίζεται για μελλοντικά, αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων, οι μηχανικοί της BMW M GmbH δημιούργησαν ένα όχημα δοκιμών με τα κατάλληλα γονίδια – τόσο σε επίπεδο τυπικών δυναμικών χαρακτηριστικών M, όσο και στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο coupe, βασισμένο στην BMW i4 M50, με τροποποιημένο αμάξωμα και χαρακτηριστικό στυλ BMW M GmbH. Τα διευρυμένα τόξα των θόλων των τροχών που διαθέτει το συγκεκριμένο όχημα, επιτρέπουν την ενσωμάτωση ειδικά σχεδιασμένων εμπρός και πίσω αξόνων υψηλών επιδόσεων.

Το εμπρός τμήμα του αμαξώματος διαθέτει μία προσαρμοσμένη δομή ανάρτησης με γόνατα, που προέρχεται από τις BMW M3/ M4 για ιδιαίτερα υψηλή στρεπτική ακαμψία σε εξαιρετικά δυναμικές οδηγικές καταστάσεις. Η διάταξη των ψυγείων βασίζεται επίσης στη διαμόρφωση που έχει αναπτυχθεί για τα σημερινά σπορ αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων.

Εξαιρετικά ακριβές και μεταβαλλόμενο: Σύστημα τετρακίνησης M xDrive με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες.

Η καρδιά του επαναστατικού συστήματος μετάδοσης κίνησης υψηλών επιδόσεων που κάνει τώρα το ντεμπούτο του στο δρόμο με το συγκεκριμένο όχημα δοκιμών, είναι ένα ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης M xDrive με τέσσερις ηλεκτροκινητήρες. Το γεγονός ότι και οι τέσσερις τροχοί κινούνται ο καθένας από έναν ηλεκτροκινητήρα, ανοίγει εντελώς νέες δυνατότητες για διαρκώς μεταβαλλόμενη, εξαιρετικά ακριβή και ταυτόχρονα ταχύτατη κατανομή της ροπής μετάδοσης κίνησης. Μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου, η ισχύς και η ροπή από τους ηλεκτροκινητήρες άμεσης απόκρισης μπορεί να κατανέμεται με τέτοια ακρίβεια, ώστε οι απαιτήσεις φορτίου που επικοινωνούνται μέσω του πεντάλ του γκαζιού να ικανοποιούνται σε ένα επίπεδο δυναμικής που είναι ανέφικτο με συμβατικά συστήματα μετάδοσης κίνησης.

Αυτό σημαίνει ότι ο οδηγός μπορεί να βιώνει εντελώς νέα χαρακτηριστικά απόδοσης ακόμα και κάτω από εξαιρετικά απαιτητικές συνθήκες, όπως πολύ δυναμική οδήγηση ή αντίξοες οδικές συνθήκες. «Η ηλεκτροκίνηση μας ανοίγει εντελώς νέους βαθμούς ελευθερίας για να πετύχουμε τη χαρακτηριστική δυναμική Μ», σχολιάζει ο Dirk Häcker, Επικεφαλής εξέλιξης της BMW M GmbH. «Ήδη φαίνεται εφικτό το ότι μπορούμε να αξιοποιήσουμε αυτές τις δυνατότητες στο μέγιστο, ώστε τα σπορ μοντέλα υψηλών επιδόσεων να συνεχίσουν να προσφέρουν τον χαρακτηριστικό και απαράμιλλο συνδυασμό δυναμικής συμπεριφοράς, ευελιξίας και ακρίβειας Μ σε ένα μέλλον με μηδενικές εκπομπές ρύπων».

Πλήρως ενσωματωμένη μονάδα ελέγχου για δυναμική συμπεριφορά και έλεγχο στην οδήγηση.

Η ακρίβεια κατά τη μεταφορά της ροπής κίνησης επωφελείται ιδιαίτερα από το ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης M xDrive. Οι τέσσερις κινητήρες συνδέονται με μία κεντρική, ενσωματωμένη μονάδα ελέγχου που παρακολουθεί συνεχώς την κατάσταση οδήγησης και τις επιθυμίες του οδηγού. Η ιδανική μετάδοση ισχύος στο δρόμο υπολογίζεται μέσα σε χιλιοστά του δευτερολέπτου από τις τιμές που αφορούν τη θέση του πεντάλ του γκαζιού, τη γωνία διεύθυνσης, τη διαμήκη και πλευρική επιτάχυνση, τις ταχύτητες των τροχών και άλλες παραμέτρους. Τα σήματα γι’ αυτό μεταφέρονται γρήγορα και άμεσα μέσω ενός πολύδισκου συμπλέκτη και διαφορικών στα τέσσερα μοτέρ, τα οποία μπορούν να τα υλοποιούν άμεσα και με ακρίβεια.

Αυτό το είδος ελέγχου δυναμικής συμπεριφοράς και μετάδοσης κίνησης ωρίμασε πρακτικά μέσα από προγράμματα εντατικής εξέλιξης και δοκιμών, αρχικά σε ψηφιακά μοντέλα και στη συνέχεια σε πάγκους δοκιμών. Για πλήρως ρεαλιστική εφαρμογή του hardware και του software που αναπτύχθηκαν γι’ αυτό το σκοπό, το πρωτότυπο όχημα δοκιμών βγαίνει τώρα στο δρόμο. Το εσωτερικό του τετράθυρου coupe είναι εξοπλισμένο με ένα πλήθος τεχνολογιών που σχετίζονται με τις μετρήσεις διαφόρων παραμέτρων, οι οποίες μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη λεπτομερή ανάλυση κάθε ολοκληρωμένης οδηγικής κατάστασης. Με αυτό τον τρόπο, τα θεωρητικά αποτελέσματα για την τέλεια κατανομή της ροπής μπορούν να συγκρίνονται στο εργαστήριο δοκιμών με κυλιόμενο δρόμο, με τα αντίστοιχα σε πραγματικές συνθήκες και να λαμβάνονται υπόψη για περαιτέρω προγραμματισμό.

Η λεπτομερής ανάλυση είναι απαραίτητη για να διασφαλίζεται ότι τα μελλοντικά μοντέλα υψηλών επιδόσεών θα διαθέτουν ακριβώς εκείνα τα χαρακτηριστικά των μοντέλων BMW M των τελευταίων 50 χρόνων: γραμμική καμπύλη ισχύος και υψηλά επίπεδα πλευρικών δυνάμεων που επιτρέπουν ελεγχόμενο χειρισμό μέχρι το όριο. Το γεγονός ότι αυτό το εύρος ορίων μετατοπίζεται ακόμα περισσότερο με την καινοτόμα φιλοσοφία μετάδοσης κίνησης ήταν ήδη εμφανές από τα πρώτα χιλιόμετρα δοκιμών του πρωτοτύπου σε κλειστούς δρόμους. Χάρη στην ιδιαίτερα ευαίσθητη δοσολογία της ροπής κίνησης και τη μετάδοσή της χωρίς αντιληπτή καθυστέρηση, μπορούν να επιτυγχάνονται πολύ υψηλότερες ταχύτητες στις στροφές, ακόμα και σε βρεγμένους ή χιονισμένους δρόμους, για παράδειγμα. Στην περίπτωση αυτή, το όχημα στρίβει αβίαστα και χωρίς τάση για υποστροφή, καθώς η ροπή κίνησης για τον εξωτερικό πίσω τροχό έχει ήδη αυξηθεί παράλληλα με τη γωνία του τιμονιού.

Ο υψηλών επιδόσεων χαρακτήρας του νέου συστήματος μετάδοσης κίνησης είναι επίσης εμφανής στην ανάκτηση της ενέργειας πέδησης. Μέχρι τα όρια της δυναμικής συμπεριφοράς, οι τέσσερις ηλεκτροκινητήρες μπορούν να εκτελούν χρέη γεννήτριας, όταν το όχημα για παράδειγμα φρενάρει πριν από μία στροφή, και να τροφοδοτούν με ηλεκτρική ενέργεια τη μπαταρία υψηλής τάσης.