Βαρύ σήμα, συνοδευόμενο από το μαγικό λογότυπο “M”, μήκος αρκετά πάνω από τα 5 μέτρα 653 ίπποι και 0 100 σε 4,3 δευτερόλεπτα. Είναι φανερό ότι το υπερπολυτελές, ογκώδες, επιβλητικό και ταχύτατο SUV της βαυαρικής εταιρείας δεν είναι κατασκευασμένο για οποιονδήποτε…
Από πού να αρχίσει κάνεις και πού να τελειώσει: και μόνο βλέποντας το νέο δημιούργημα της BMW καταλαβαίνει ότι αυτό απευθύνεται σε πραγματικά πολύ «ειδικό» κοινό. Οι Γερμανοί, μάλιστα, δεν κρύβουν το γεγονός ότι στοχεύουν με το νέο τους αυτό SUV περισσότερο στην αγορά της Αμερικής και της Κίνας και λιγότερο στην αγορά της Ευρώπης. Ωστόσο αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι έχουμε να κάνουμε με ένα πολύ γρήγορο και πολύ ικανό αυτοκίνητο, φουλ στην τεχνολογία.
Είναι η πρώτη BMW XM, ένα αυτοκίνητο με μήκος 5,11 μέτρα, τελική ταχύτητα έως 270 χιλιόμετρα την ώρα, τετρακίνητο, εφοδιασμένο και με τετραδιεύθυνση (καθώς οι πίσω τροχοί στρίβουν με τον δικό τους τρόπο εξασφαλίζοντας είτε βελτίωση της ευστάθειας στις ψηλές ταχύτητες είτε αυξημένη ευελιξία στις χαμηλότερες) - και εξοπλισμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Και επειδή ζούμε στην εποχή της ενεργειακής μετάβασης, η BMW XM που η ελληνική αντιπροσωπεία παρουσίασε στους δημοσιογράφους του ειδικού τύπου της χώρα μας είναι επαναφορτιζόμενη υβριδική, δηλαδή plug in hybrid.
Θα μπορούσε να χαρακτηρίσει το νέο αυτό μοντέλο της BMW και υπερβολικό. Όμως αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι η BMW X1 XM έχει το δικό της ενδιαφέρον, έστω και ως προϊόν προηγούμενης μηχανολογίας - και ηλεκτρονικής - έστω και ως αντικείμενο του πόθου…
Εφοδιασμένη με βενζινοκινητήρα 4.395 cm3 ισχύος 360 kW/ 489 hp συνδυασμένο με 8άρι αυτόματο κιβώτιο “Μ Steptronic” και ηλεκτρικό σύστημα κίνησης με ισχύ έως 145 kW/197 hp, η XM διαθέτει συνδυασμένη ισχύ 480 kW/653 hp με τη ροπή να φτάνει στα σχεδόν εξωπραγματικά ύψη των 800 Nm. Οπότε δεν απορεί κανείς που κατεβάζει το χρόνο για τη γνωστή επιτάχυνση των 0-100 km/h σε επίπεδα… (σχεδόν) Ferrari – 4,3 δεύτερα. Ενώ η τελική ταχύτητα στη βασική έκδοση (όσο μπορεί κανείς να μιλήσει για «βασική» έκδοση σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο) φτάνει τα 250 km/h, ωστό με το M Driver’s Package, η ΧΜ αποκτά τη δυνατότητα να αναπτύξει ταχύτητα έως 270 km/h.
Σημειώστε ότι το ηλεκτρικό σύστημα είναι το 5ης γενιάς BMW eDrive που τροφοδοτείται από μπαταρία χωρητικότητας 25,7 kWh και φορτίζεται με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) στα 7,4 kW. Χάρη σε αυτό το σύστημα και ως plug in hybrid-electric vehicle (PHEV) η BMW XM επιτυγχάνει συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου 1,6 – 1,5 l/100 km, συνδυασμένη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας 30,1 – 28,9 kWh/100 km, και συνδυασμένες εκπομπές CO2 36 – 33 g/km – όλα στον γνωστό κύκλο τυποποιημένων μετρήσεων WLTP. Σημειώνουμε ότι σε πλήρως ηλεκτρική λειτουργία, με μηδενικές εκπομπές ρύπων, η XM μπορεί να κινηθεί με ταχύτητα έως 140 km/h και για μέγιστη απόσταση 82 – 88 χιλιομέτρων, με βάση το πρότυπο WLTP.
Τέλος, όσο και αν φαίνεται παράξενο, η BMW προτείνει και μια ακόμα πιο «ειδική» έκδοση της XM, με το λογότυπο “Label Red” με αυξημένη στους 748 ίππους ισχύ και ροπή 1.000 Nm – που επιτρέπουν 0-100 km/h σε μόλις 3,9’’ - η οποία όμως θα κατασκευαστεί σε περιορισμένο αριθμό – 500 κομμάτια. Το ενδιαφέρον μάλιστα στην περίπτωση αυτή είναι ότι η ζήτηση στη χώρα μας έχει ήδη ξεπεράσει τις προσδοκίες της αντιπροσωπείας, τη στιγμή που για τη «νορμάλ» XM υπάρχουν ήδη 6 παραγγελίες! Έχετε υπόψη σας πάντως ότι η BMW XM Label Red είναι το ισχυρότερο μοντέλο στην ιστορία της BMW M.
Όσοι τώρα ενδιαφέρονται για τις μεταφορικές δυνατότητες της XM, ας γνωρίζουν ότι το μήκος του αυτοκινήτου φτάνει τα 5.110 mm, το πλάτος τα 2.005 mm και το ύψος τα 1.755 mm, στοιχεία που καθιστούν λογική την ύπαρξη ενός παραπάνω από ευρύχωρου σαλονιού, ενώ το πορτμπαγκάζ μπορεί να χωρέσει 527 λίτρα αποσκευών.
Στον τομέα, τώρα, των συστημάτων υποστήριξης οδηγού (Advanced Driver’s Assistance Systems – ADAS) βλέπουμε ότι η BMW XM διαθέτει τη μεγαλύτερη ποικιλία ADAS που προσφέρονται για οποιοδήποτε όχημα υψηλών επιδόσεων της BMW M GmbH. Στον στάνταρ εξοπλισμό συναντάμε, μεταξύ άλλων, το Driving Assistant, που περιέχει τα Front Collision Warning, Lane Departure Warning, συμπεριλαμβανομένης της επαναφοράς στη λωρίδα με υποβοήθηση διεύθυνσης, τα Evasion Assistant και Alertness Assistant, αλλά και σύστημα Speed Limit Info. Ενώ το προαιρετικό Driving Assistant Professional συνδυάζει Active Cruise Control με λειτουργία Stop&Go με μια σειρά ακόμα στοιχεία όπως τα Steering & Lane Control Assistant, traffic light recognition, το αυτόματο Speed Limit Assist αλλά και το Active Navigation. Το Parking Assistant Plus περιλαμβάνεται στο στάνταρ εξοπλισμό. Πλέον του Reversing Assistant, το σύστημα αυτό περιλαμβάνει τις λειτουργίες Parking View, εμπρός και πίσω Panorama View και 3D View.
Κλείνουμε με – τι άλλο – την τιμή: οι ενδιαφερόμενοι, λοιπόν, ας έχουν υπόψη τους ότι για να αποκτήσουν τη νέα θα χρειαστεί να καταβάλουν το ποσόν των 190.300 ευρώ, ενώ η BMW XM Label Red κοστίζει 218.250 ευρώ. Και δεν τελειώσαμε, υπάρχει μία… ακόμα πιο ειδική έκδοση, η Limited Carbon Black με τιμή 229.270 ευρώ.
Η παραγωγή της BMW XM έχει ήδη ξεκινήσει στο εργοστάσιο του BMW Group στο Spartanburg των ΗΠΑ, τον Δεκέμβριο του 2022, ενώ τώρα το αυτοκίνητο έχει πάρει το δρόμο του για τις αντιπροσωπείες όλου του κόσμου. Κύριες αγορές στις οποίες οι Γερμανοί υπολογίζουν ότι θα πωληθεί το νέο τους μοντέλο είναι οι ΗΠΑ, η Κίνα και η Μέση Ανατολή.
Φωτογραφίες: BMW/Γιώργος Καραγιωργάκης