Ένα ηλεκτρικό τρίκυκλο ετοιμάζεται για διεθνή καριέρα

Ένα ηλεκτρικό τρίκυκλο ετοιμάζεται για διεθνή καριέρα

Η μία μετά την άλλη ξεφυτρώνουν οι start-up εταιρείες που ασχολούνται με την κατασκευή πάσης φύσεως μηδενικών ρύπων οχημάτων, στην άλλη πλευρά του ατλαντικού. Μία από αυτές είναι και η Arcimoto που με τη δική της ηλεκτρική πρόταση αποφάσισε να δοκιμάσει την τύχη της στην παγκόσμια αγορά.

Δεν είναι αυτοκίνητο, δεν είναι μοτοσυκλέτα, δεν είναι SUV - είναι FUV (Fun Utility Vehicle), κάτι που σημαίνει ότι είναι ένα όχημα που προορίζεται για διασκεδαστική οδήγηση – ψυχαγωγία, αλλά ίσως όχι μόνο για αυτή. Yπεύθυνη για την ύπαρξη του ασυνήθιστου αυτού ηλεκτρικού οχήματος είναι η εταιρεία Arcimoto με έδρα το Όρεγκον των ΗΠΑ

Το Arcimoto είναι ένα τρίκυκλο ικανό να αναπτύξει ταχύτητα 120 km/h, με τους τροχούς σε διάταξη “tadpole”, δηλαδή με δύο τροχούς μπροστά και έναν τροχό στο πίσω μέρος. Αυτή η επιλογή προσφέρει μεγαλύτερη ευστάθεια, στην οποία συνεισφέρει επίσης σημαντικότατα και το χαμηλό κέντρο βάρους, που προκύπτει από το μεγάλο «πακέτο» μπαταριών, το οποίο προσφέρει αυτονομία 165 χιλιομέτρων με την κατανάλωση ενέργειας να φτάνει 12,05 kWh/100 km. Τιμή που χωρίς να είναι άμεσα συγκρίσιμη τις WLTP προδιαγραφές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι αρκετά χαμηλή αφού, για παράδειγμα μία BMW i3 καταναλώνει 16,2 kWh ηλεκτρικής ενέργειας ανά 100 χιλιόμετρα.

Οι δύο ηλεκτροκινητήρες του Arcimoto έχουν συνολική ισχύ 77 ίππους και κινούν τους εμπρός τροχούς, η μπαταρία είναι ιόντων λιθίου [Li-ion (NMC)], ενώ το βάρος του οχήματος φτάνει τα 590 κιλά.

Το Arcimoto προσφέρεται σε μια σειρά εξειδικευμένες εκδόσεις: το απλό διθέσιο “FUV”, το “Deliverator” που όπως εύκολα μπορείτε να υποθέσετε προορίζεται για υπηρεσίες διανομών, την ειδικά εξοπλισμένη για παροχή άμεσης βοήθειας από τις υπηρεσίες εκτάκτου ανάγκης “Rapid Responder” και, τέλος, την ανοιχτή “Roadster Prototype” η οποία παραπέμπει περισσότερο σε μοτοσικλέτα. Για το λόγο αυτό άλλωστε κατά την οδήγησή του είναι υποχρεωτική η χρήση κράνους μοτοσικλέτας, σε πολλές πολιτείες, καθώς στερείται του προστατευτικού κλωβού του FUV.

Το Arcimoto διαθέτει τιμόνι μοτοσικλέτας, παρόλο που ο οδηγός κάθεται σε κάθισμα που θυμίζει αυτοκίνητο (αν και η αλήθεια είναι ότι βρίσκεται «καβάλα» στην μπαταρία) και διαθέτει ζώνη ασφαλείας. Πίσω του υπάρχει χώρος για έναν ακόμα επιβάτη ή για μεταφορά φορτίου.

Με τα πρώτα πρωτότυπα να έχουν κάνει την εμφάνισή τους το 2017, το Arcimoto FUV - το κορυφαίο προϊόν της Arcimoto - έχει πλέον εξελιχθεί σε όχημα έτοιμο να μπει στην παραγωγή. Και μπορεί επί του παρόντος το FUV να βρίσκεται σε παραγωγή χαμηλού όγκου, η εταιρεία όμως ετοιμάζεται να αυξήσει τον όγκο αυτό στις 50.000 μονάδες ανά έτος.

Πρόσφατα η Arcimoto προσέλαβε τον πρώην Εκτελεστικό Διευθυντή της Mahindra, Dilip K. Sundaram, ως τον νέο επικεφαλής διεθνών δραστηριοτήτων της εταιρείας. Η σκοπιμότητα παραπάνω από προφανής, με τον ιδρυτή και διευθύνοντα Σύμβουλο της Arcimoto, Mark Frohnmayer, να δηλώνει «...ενθουσιασμένος που καλωσορίζω τον Dilip στην Arcimoto, όπου θα ηγηθεί των διεθνών προσπαθειών επέκτασής μας και θα εισαγάγει την οικογένεια των οχημάτων μας σε αγορές που θα επωφεληθούν περισσότερο από την πλήρως ηλεκτρική κινητικότητα “σωστού μεγέθους”.»

O Sundaram θα φέρει στην Arcimoto πάνω από 20 χρόνια εμπειρίας στην αυτοκινητοβιομηχανία. Πριν ενταχθεί στον Όμιλο Mahindra – Americas, όπου ηγήθηκε των δραστηριοτήτων στις ΗΠΑ, τον Καναδά και τη Λατινική Αμερική, ο Sundaram διετέλεσε πρόεδρος της Mahindra Korea.

Ενώ σε σχέση με τα νέα του καθήκοντα δεν έχει πρόβλημα να εκφράσει δημοσίως την αισιοδοξία του για το μέλλον της Arcimoto, αφού θεωρεί ότι τα ηλεκτρικά οχήματά της θέτουν νέα πρότυπα ως προς την αποτελεσματικότητα, την προσιτή τιμή και την ευχαρίστηση της οδήγησης: «Αυτή είναι μια απίστευτη ευκαιρία για να φέρουμε τα σωστού μεγέθους μεταφορικά μέσα στις παγκόσμιες αγορές και να δώσουμε ώθηση στην Arcimoto προκειμένου να λειτουργήσει ως καταλύτης για τη μετάβαση σε ένα βιώσιμο σύστημα κινητικότητας».

Ο τιμοκατάλογος στις ΗΠΑ, όπου το Arcimoto είναι διαθέσιμο για προ-παραγγελίες προς το παρόν στη Δυτική Ακτή και στη Φλόριντα (σύντομα και σε άλλες πολιτείες, αλλά και στο εξωτερικό), ξεκινά από τα 17.900 δολάρια για το FUV, το οποίο διαθέτει αφαιρούμενες πόρτες και οροφή, θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι, ενώ καλύπτεται από 3-ετή εγγύηση (58.000 χιλιόμετρα) και οδική βοήθεια σε ολόκληρη την χώρα.