Στο «E-Lion Day 2025», η Peugeot επιβεβαίωσε τη δέσμευσή της για την επίτευξη του στόχου Μηδενικού Ανθρακικού Αποτυπώματος με την ανακοίνωση της επιτάχυνσης της σχετικής μετάβασης μέσω των 5 «E» Electric (Ηλεκτρικά), Efficiency (Αποδοτικότητα), Experience (Εμπειρία), Education (Εκπαίδευση), Environment (Περιβάλλον).
Στην εκδήλωση, όπου η γαλλική φίρμα οργάνωσε για 3η συνεχόμενη χρονιά παρουσιάζοντας τα πλάνα και τη στρατηγική της, πρωτοστάτησε μάλιστα ο νέος CEO της Peugeot, Alain Favey, με 25ετή εμπειρία στο χώρο του αυτοκινήτου και ο οποίος εστίασε στη μεγάλη γκάμα ηλεκτροκίνητων μοντέλων, η οποία αναπτύσσεται συνεχώς. Άλλωστε ο πρώτος πυλώνας της νέας στρατηγικής είναι η προσφορά ηλεκτρικών μοντέλων.
Το 2024, η Peugeot πούλησε σχεδόν 1,1 εκατομμύρια οχήματα παγκοσμίως και διπλασίασε τις παραγγελίες της για ηλεκτρικά οχήματα, ούσα πρώτη σε πωλήσεις στην κατηγορία B και στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, γνωρίζοντας παράλληλα τη μεγαλύτερη αύξηση στις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε ιδιώτες πελάτες. Το 2025 όμως, η γκάμα των 12 πλήρως ηλεκτρικών μοντέλων της Peugeot θα επεκταθεί περαιτέρω. Για παράδειγμα το πρώτο εξάμηνο του 2025 θα παρουσιαστεί η θα λανσαριστεί η 5-θέσια έκδοση του e-5008 που θα προσφέρει κορυφαίο χώρο αποσκευών στην κατηγορία του: Με τη δεύτερη σειρά καθισμάτων στη θέση της, η χωρητικότητα φτάνει στα 994 λίτρα, ενώ σε 2θέσια διάταξη επεκτείνεται στα 2.310 λίτρα. Παράλληλα, το 5-θέσιο e-5008 δίνει τη δυνατότητα στην Peugeot να έχει τριπλή εκπροσώπηση στα οικογενειακά SUV: Peugeot 3008, Peugeot 5008 5 θέσεων και Peugeot 5008, 7 θέσεων.
Επίσης, σύντομα θα διατεθεί μια νέα υψηλών επιδόσεων 100% ηλεκτρική έκδοση των e-3008 και e-5008, η Dual Motor 325 ίππων με τετρακίνηση. Σε συνδυασμό με τον ηλεκτροκινητήρα 213 ίππων που τροφοδοτεί τους εμπρός τροχούς του οχήματος, ένας επιπλέον ηλεκτροκινητήρας 112 ίππων μεταφέρει ισχύ στους πίσω τροχούς, παρέχοντας τετρακίνηση 325 ίππων.
Σχετικά με την αποδοτικότητα τώρα, τα Peugeot e-3008 και e-5008 θα εξοπλιστούν με σύστημα προθέρμανσης μπαταρίας, συνδεδεμένο με την προθέρμανση της καμπίνας, το οποίο βελτιστοποιεί τη διάρκεια της πρώτης φόρτισης σε χαμηλές θερμοκρασίες. Η προθέρμανση θα γίνεται μέσω του Trip Planner και θα είναι αυτόματη. Αυτό σημαίνει ότι η μπαταρία θα είναι έτοιμη για φόρτιση όταν ο οδηγός προγραμματίσει να σταματήσει.
Σε κάθε περίπτωση και με ηλεκτρική αυτονομία έως 700 χλμ, η Peugeot προσφέρει μια καθησυχαστική απάντηση για την αντιμετώπιση του άγχους της αυτονομίας των ηλεκτρικών οχημάτων. Το πρόγραμμα «Peugeot Electric Promise» προσφέρει λύσεις σχετικά με τη φόρτιση και την απρόσκοπτη χρήση.
Παράλληλα, η Peugeot έχει αναπτύξει ένα ευρύ φάσμα ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης, συμπεριλαμβανομένων υβριδικών, plug-in υβριδικών και ηλεκτρικών, στην ίδια πλατφόρμα. Με τη γκάμα υβριδικών μοντέλων της, η Peugeot επιτρέπει στους πελάτες να κάνουν τα πρώτα τους βήματα προς την ηλεκτροκίνηση. Το σύστημα Hybrid e-DCS6 είναι πλέον διαθέσιμο σε όλη τη γκάμα της Peugeot, από το 208 έως το 5008, αποτελούμενο από έναν βενζινοκινητήρα νέας γενιάς 136 ίππων, σε συνδυασμό με ένα αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων που ενσωματώνει έναν ηλεκτροκινητήρα. Χάρη σε μια μπαταρία που επαναφορτίζεται κατά την οδήγηση, αυτή η τεχνολογία προσφέρει πρόσθετη ροπή στις χαμηλές στροφές και μειώνει την κατανάλωση καυσίμου έως και 15%, σύμφωνα με την Peugeot. To πλεονέκτημα του συστήματος 48V έγκειται πως σε αστική χρήση τα μοντέλα μπορούν να κινούνται αμιγώς ηλεκτρικά τουλάχιστον έως και το 50% του χρόνου οδήγησης. Από την άλλη, η τεχνολογία plug-in υβριδικής κίνησης που είναι πλέον διαθέσιμη 308, 408, 508, 3008 και 5008 προσφέρει τα οφέλη της ηλεκτροκίνησης χωρίς το άγχος της αυτονομίας. Στο 3008, για παράδειγμα, προσφέρει 87 χλμ. αυτονομία με 100% ηλεκτρική λειτουργία και εργοστασιακή κατανάλωση μόλις 0,9 l/100 km.
Ένας από τους 5 θεμελιώδεις πυλώνες της στρατηγικής της Peugeot είναι και ο σεβασμός στο περιβάλλον με την προσέγγιση της φίρμας να περιλαμβάνει την υιοθέτηση βιώσιμων βιομηχανικών μεθόδων και υλικών. Τα εργοστάσια καταναλώνουν λιγότερη ενέργεια και φυσικούς πόρους, ενώ σταδιακά στρέφονται προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Η Peugeot χρησιμοποιεί σήμερα 60% απανθρακοποιημένη ηλεκτρική ενέργεια στις εγκαταστάσεις της Stellantis, με στόχο να φτάσει το 100% μέχρι το 2030.
Το νέο e-3008 είναι αντιπροσωπευτικό παράδειγμα των νέων βιώσιμων πρακτικών με το 85% των υλικών για την παραγωγή του να είναι ανακυκλώσιμα. Το 40% του ταμπλό και του των μοκετών είναι κατασκευασμένα από ανακυκλωμένα υλικά, ενώ το e-3008 κατασκευάζεται κατά 24% από ανακυκλωμένα υλικά.
Επίσης η Peugeot δεσμεύτηκε να να στηρίξει εκπαιδευτικά προγράμματα με οργανισμούς που προάγουν την προστασία του περιβάλλοντος.
Από όλα τα παραπάνω έγινε σαφές πως το όραμα του Alain Favey είναι να οδηγήσει full speed την Peugeot στην πορεία προς το Μηδενικό Ανθρακικό Αποτύπωμα κάτι που φάνηκε και από τις δηλώσεις του: «Το να γίνω CEO της Peugeot μου δίνει μεγάλη υπερηφάνεια, αλλά και ένα ισχυρό αίσθημα ευθύνης. Η μάρκα είναι ισχυρή, η γκάμα είναι πλήρης, με ένα μοναδικό συνδυασμό ηλεκτρικών, υβριδικών και plug-in υβριδικών μοντέλων στις ίδιες πλατφόρμες. Είμαστε πεπεισμένοι ότι έχουμε όλα τα εφόδια για να πετύχουμε και να συμβάλουμε σε ένα βιώσιμο μέλλον για την αυριανή γενιά».