Δεν ήταν εύκολη χρονιά το 2024 για το Volkswagen Group, καθώς αντιμετώπισε μειωμένη ζήτηση για κάποια μοντέλα του και αυξανόμενο ανταγωνισμό από κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, ιδιαίτερα από την Κίνα, με αποτέλεσμα την παύση παραγωγής για αρκετές εβδομάδες σε κάποιες μονάδες του. Οι δυσκολίες αυτές και τα σχέδια της διοίκησης για περικοπές κόστους (και των αποδοχών των εργαζομένων) είχαν ως αποτέλεσμα να προχωρήσουν οι εργαζόμενοι σε κινητοποιήσεις και τελικά μετά από μακροχρόνιες διαπραγματεύσεις να βρεθεί μια συμβιβαστική λύση, να υπογραφεί σχετική συμφωνία και τελικά ο μεγάλος γερμανικός όμιλος να βρίσκεται τώρα σε μια θέση από την οποία μπορεί να βλέπει το μέλλον με αισιοδοξία.
Θυμίζουμε ότι η συμφωνία – που θεωρήθηκε από κάποιους ως «Χριστουγεννιάτικο θαύμα» - προβλέπει τη διατήρηση της λειτουργίας και των 10 γερμανικών εργοστασίων της μάρκας, την επαναφορά των συμφωνιών για την ασφάλεια των θέσεων εργασίας έως το 2030 και τη μείωση του εργατικού δυναμικού κατά 35.000 θέσεις μέσω προγραμμάτων πρόωρης συνταξιοδότησης και άλλων μέτρων, χωρίς αναγκαστικές απολύσεις. Επιπλέον, οι εργαζόμενοι συμφώνησαν να παραιτηθούν από αυξήσεις μισθών και ορισμένα μπόνους, συμβάλλοντας στην εξοικονόμηση κόστους για την εταιρεία.
Ξεκινάμε με τις δηλώσεις δύο σημαντικών στελεχών και συνεχίζουμε τις παρουσιάσεις των βασικών οικονομικών μεγεθών όπως τα είδαμε στην επίσημη ανακοίνωση της εταιρίας:
Oliver Blume, Διευθύνων Σύμβουλος του Volkswagen Group
«Το 2024, το Volkswagen Group είχε χαράξει με αποφασιστικότητα την στρατηγική του κατεύθυνση. Με καινοτόμα και συναισθηματικά προϊόντα. Με πρωτοποριακές στρατηγικές αποφάσεις. Το 2025 θα συνεχίσουμε να εστιάζουμε στη συνεπή υλοποίηση. Καθώς ο μετασχηματισμός μας αποκτά δυναμική, η νέα δύναμη του Volkswagen Group γίνεται πραγματικότητα. Η συνεχιζόμενη προϊοντική μας επέλαση, τα προσαρμοσμένα για τις παγκόσμιες αγορές προϊόντα μας και οι ισχυροί συνεργάτες μας αποτελούν τη βάση για μια βιώσιμη και θετική ανάπτυξη. Με την ενίσχυση της προσιτής ηλεκτρικής κινητικότητας, του στόλου αυτόνομων οχημάτων μας και της παραγωγής κυψελών μπαταριών στη Γερμανία, η Volkswagen επιδεικνύει την ευρωπαϊκή καινοτομία σε όλο τον κόσμο, ως παγκόσμιος ηγέτης της τεχνολογίας αυτοκινήτου.»
Arno Antlitz, Οικονομικός Αντιπρόεδρος και Αντιπρόεδρος Λειτουργίας του Volkswagen Group «Σε ένα απαιτητικό ανταγωνιστικό περιβάλλον, πετύχαμε ικανοποιητικές οικονομικές επιδόσεις το 2024. Οι προοπτικές μας αντικατοπτρίζουν τις παγκόσμιες οικονομικές προκλήσεις και τις βαθιές αλλαγές που βιώνει ο κλάδος. Διατηρούμε τους κινητήρες εσωτερικής καύσης τεχνολογικά ανταγωνιστικούς, επενδύουμε ταυτόχρονα στα ηλεκτρικά μοντέλα και το λογισμικό και συνεχίζουμε να ενισχύουμε την παρουσία μας στην περιφέρεια - με μια σαφή στρατηγική ανάπτυξης και επενδύσεων στις ΗΠΑ. Για να το πετύχουμε αυτό, είναι ζωτικής σημασίας να συνεχίσουμε να προσφέρουμε στους πελάτες μας ελκυστικά οχήματα, μειώνοντας ταυτόχρονα το κόστος και αυξάνοντας την κερδοφορία. Σε αυτό θα εστιάσουμε τους επόμενους μήνες και χρόνια.»
Τα κύρια αριθμητικά δεδομένα έχουν ως εξής:
324,7 δισ. ευρώ έσοδα από πωλήσεις το Οικονομικό Έτος 2024, ελαφρώς αυξημένα από το Οικονομικό Έτος 2023 (322,3 δισ. ευρώ)
Τα έσοδα από τις πωλήσεις του Ομίλου παρουσίασαν ελαφρά αύξηση από το προηγούμενο έτος λόγω της θετικής πορείας του τομέα Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών (Financial Services). Στον κλάδο αυτοκινήτου, τα έσοδα από πωλήσεις ανήλθαν σε 265,9 δισ. ευρώ, σημειώνοντας ελαφρά πτώση έναντι του προηγούμενου έτους εξαιτίας της μείωσης του όγκου πωλήσεων.
Λειτουργικό Αποτέλεσμα 19,1 δισ. ευρώ για το Οικονομικό Έτος 2024, μειωμένο κατά 15% σε σχέση με το Οικονομικό Έτος 2023 (22,5 δισ. ευρώ), Περιθώριο Λειτουργικού Κέρδους 5,9%.
Μείωση του Λειτουργικού Αποτελέσματος λόγω της σημαντικής αύξησης των πάγιων εξόδων, που περιλαμβάνουν έκτακτες δαπάνες συνολικού ύψους 2,6 δισ. ευρώ σε καθαρή βάση, κυρίως για λόγους αναδιάρθρωσης.
Προσαρμοσμένο Λειτουργικό Αποτέλεσμα 21,7 δισ. ευρώ για το Οικονομικό Έτος 2024
Προσαρμοσμένο για μη λειτουργικά στοιχεία όπως τα έξοδα αναδιάρθρωσης και η αποδέσμευση προβλέψεων, καθώς και πριν από τις επιπτώσεις αποτίμησης, το Περιθώριο Λειτουργικού Κέρδους του 2024 ανέρχεται σε 6,7%.
Καθαρές Ταμειακές Ροές 5,0 δισ. ευρώ στον τομέα του αυτοκινήτου για το οικονομικό έτος 2024 (10,7 δισ. ευρώ).
Οι Καθαρές Ταμειακές Ροές στον τομέα του αυτοκινήτου, όπως αναμενόταν, ήταν χαμηλότερές σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, κυρίως λόγω των συνεχιζόμενων υψηλών επενδύσεων και της πτώσης των λειτουργικών κερδών. Οι Καθαρές Ταμειακές Ροές ήταν σταθερές στα 1,7 δισ. ευρώ το 4ο τρίμηνο του 2024, υποστηριζόμενες από τη μείωση του κεφαλαίου κίνησης.
9,0 εκατομμύρια πωλήσεις οχημάτων το Οικονομικό Έτος 2024 (9,4 εκατ. οχήματα).
Η ανάπτυξη στη Νότια Αμερική δεν μπόρεσε να αντισταθμίσει πλήρως την πτώση που παρατηρήθηκε στην Κίνα. Οι πωλήσεις οχημάτων στη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη παρέμειναν στα επίπεδα του προηγούμενου έτους.
Η λήψη παραγγελιών για αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα στη Δυτική Ευρώπη αυξήθηκε κατά 88% κατά το Οικονομικό Έτος 2024.
Λήψη παραγγελιών στη Δυτική Ευρώπη με σημαντική υποστήριξη από το διευρυμένο και ανανεωμένο χαρτοφυλάκιο προϊόντων: οι παραγγελίες για τα BEV σχεδόν διπλασιάστηκαν (+88%), συνολική αύξηση +15%
Μέρισμα
Το Διοικητικό Συμβούλιο και το Εποπτικό Συμβούλιο προτείνουν μέρισμα ύψους 6,30 ευρώ ανά κοινή μετοχή και 6,36 ευρώ ανά προνομιούχο μετοχή, που αντιπροσωπεύει μία μείωση 30% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ο δείκτης πληρωμής μερισμάτων αντιστοιχεί σε περίπου 30%.
Προοπτικές για το 2025
Το Volkswagen Group αναμένει ότι τα έσοδα από τις πωλήσεις θα ξεπεράσουν τα επίπεδα του προηγούμενου έτους έως και 5%. Η λειτουργική απόδοση επί των πωλήσεων του Ομίλου αναμένεται να κυμανθεί μεταξύ 5,5 και 6,5%.
Στον Τομέα Αυτοκινήτου, ο Όμιλος αναμένει ποσοστό επενδύσεων μεταξύ 12 και 13% το 2025. Εδώ, οι καθαρές ταμειακές ροές προβλέπονται να είναι μεταξύ 2 και 5 δισ. ευρώ. Περιλαμβάνονται εκροές μετρητών για μελλοντικές επενδύσεις καθώς και για μέτρα αναδιάρθρωσης που θα εφαρμοστούν. Η καθαρή ρευστότητα του Τομέα Αυτοκινήτου για το 2025 αναμένεται μεταξύ 34 και 37 δισ. ευρώ. Ο στόχος του ομίλου να συνεχίσει μια ισχυρή πολιτική χρηματοδότησης και ρευστότητας παραμένει.
Προκλήσεις θα προκύψουν κυρίως από ένα περιβάλλον που χαρακτηρίζεται από πολιτική αβεβαιότητα, αυξανόμενους εμπορικούς περιορισμούς και γεωπολιτικές εντάσεις, και από τον εντεινόμενο ανταγωνισμό, τις ασταθείς αγορές πρώτων υλών, ενέργειας και συναλλάγματος, καθώς και τις αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων.
Σχετικά με το Volkswagen Group
Σημειώστε ότι το Volkswagen Group είναι ένας από τους κορυφαίους κατασκευαστές αυτοκινήτων στον κόσμο, με έδρα το Βόλφσμπουργκ της Γερμανίας. Δραστηριοποιείται σε παγκόσμιο επίπεδο, με 115 εγκαταστάσεις παραγωγής σε 17 ευρωπαϊκές χώρες και 10 χώρες στην Αμερική, την Ασία και την Αφρική. Απασχολεί περίπου 680.000 εργαζόμενους παγκοσμίως. Τα οχήματα του Ομίλου πωλούνται σε περισσότερες από 150 χώρες.
Με ένα μεγάλο χαρτοφυλάκιο ισχυρών παγκόσμιων μαρκών, κορυφαίες τεχνολογίες ευρείας κλίμακας, καινοτόμες ιδέες για την αξιοποίηση μελλοντικών ευκαιριών κερδοφορίας και μια ηγετική ομάδα με επιχειρηματική αντίληψη, το Volkswagen Group δεσμεύεται να διαμορφώσει το μέλλον της κινητικότητας μέσω επενδύσεων στα ηλεκτρικά και αυτόνομα οχήματα, την ψηφιοποίηση και τη βιωσιμότητα.
Το 2024, ο συνολικός αριθμός των οχημάτων που παραδόθηκαν σε πελάτες από τον Όμιλο σε παγκόσμιο επίπεδο ανήλθε σε 9,0 εκατομμύρια (2023: 9,2 εκατομμύρια). Τα έσοδα από τις πωλήσεις του Ομίλου για το 2024 ανήλθαν σε 324,6 δισ. ευρώ (2023: 322,3 δισ. ευρώ). Τα λειτουργικά αποτελέσματα προ εκτάκτων στοιχείων για το 2024 ανήλθαν σε 19,1 δισ. ευρώ (2022: 22,5 δισ. ευρώ).