Toyota & Lexus απαντούν στην πρόκληση της ηλεκτροκίνησης

Toyota & Lexus απαντούν στην πρόκληση της ηλεκτροκίνησης

Λύσεις μετακίνησης για όλους – με κοινό παρονομαστή τη βιωσιμότητα - προσφέρει η Toyota, η οποία παραμένοντας πιστή στην «πολυτεχνολογική» στρατηγική της, προσφέρει μοντέλα που καλύπτουν τις ανάγκες κάθε υποψήφιου αγοραστή, σε κάθε μέρος του κόσμου: από τη Νότια Αμερική όπου η εταιρία διαθέτει οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με εναλλακτικά καύσιμα μηδενικού ανθρακικού αποτυπώματος, μέχρι την Ιαπωνία όπου η μεγάλη εταιρία έχει σε κυκλοφορία έναν αριθμό ηλεκτροκίνητων οχημάτων κυψελών καυσίμου/υδρογόνου (Fuel Cell Electric Vehicle – FCEVs), παράλληλα τα υβριδικά της μοντέλα έχουν κάνει θραύση σε όλον τον κόσμο, ιδιαιτέρως στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ. Και ενώ η τεχνολογική αναζήτηση της Toyota δεν έχει σταματήσει (δοκιμάζει επίσης κινητήρες εσωτερικής καύσης υδρογόνου), η εταιρία ανταποκρίνεται στο ευρωπαϊκό αίτημα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπαταρίας (BEV - Battery Electric Vehicles).

Στο πλαίσιο αυτό η εταιρία ανακοίνωσε το λανσάρισμα εννέα συνολικά νέων BEVs (από Toyota και Lexus) τα επόμενα δύο χρόνια, στη μεγάλη διεθνή δημοσιογραφική παρουσίαση “Toyota Kenshiki” που πραγματοποιήθηκε πριν από μερικές μέρες στις Βρυξέλλες.

Πρόκειται για ένα event που αποτελεί πλέον θεσμό – μέσω του οποίου η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου δίνει κάθε φορά το στίγμα της.

Η Toyota διευρύνει λοιπόν τη γκάμα των πλήρως ηλεκτρικών μοντέλων της παρουσιάζοντας συνολικά έξι νέες προτάσεις στην Ευρώπη: τρεις νέες επιλογές (όλες SUV) το 2025 και ακόμα τρεις το 2026.

Το αναβαθμισμένο Toyota bZ4X προσφέρει αυξημένη ισχύ, πιο σπορ εμφάνιση, βελτιωμένες επιδόσεις, μπαταρία 57,7 kWh ή 73,1 kWh για αυτονομία έως και 573 χιλιόμετρα και ισχύ 167 έως 343 hp – στοιχεία που συνδυάζονται με έως και διπλάσιες ταχύτητες φόρτισης.

Το εντελώς νέο και βασισμένο στην αποκλειστική πλατφόρμα e-TNGA Toyota C-HR+ διατηρεί την τολμηρή εξωτερική σχεδίαση του δημοφιλέστατου Toyota C-HR, παραπέμποντας σε κουπέ αλλά διατηρώντας τα πλεονεκτήματα ενός SUV. Θα διατίθεται δε σε προσθιοκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις με μπαταρία 57,7 kWh για τις προσθιοκίνητες (FWD) εκδόσεις του μοντέλου, ενώ μια μεγαλύτερη 77 kWh θα είναι διαθέσιμη και για τις FWD και για τις τετρακίνητες (AWD) εκδόσεις.

Έτσι, μαζί με το Urban Cruiser που ανακοινώθηκε πρόσφατα, η Toyota εισάγει τρία νέα BEV στις κατηγορίες B-SUV, C-SUV και D-SUV που βρίσκονται στην καρδιά της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα ο συνολικός αριθμός των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία των Toyota και Lexus στην Ευρώπη να φτάσει τα 14 μοντέλα μέχρι το 2026.

Η Lexus, από την πλευρά της, θα λανσάρει τρία νέα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα το 2025, συμπεριλαμβανομένου του νέου Lexus RZ με τεχνολογία steer-by-wire.

Συμβαίνουν στην Ευρώπη

Ο Yoshihiro Nakata, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Toyota Motor Europe, υπογράμμισε μιλώντας στο Toyota Kenshiki ότι «το 77% των οχημάτων Toyota που πωλούνται στην Ευρώπη κατασκευάζονται επίσης στην Ευρώπη». Επιπλέον, εξέφρασε την εκτίμησή του «για τις ισχυρές συνεργασίες με άλλους κατασκευαστές και τους πολλούς προμηθευτές σε όλη την Ευρώπη, οι οποίοι μας στηρίζουν σε αυτή τη διαδικασία παραγωγής μεγάλης κλίμακας. Αυτό το εκτενές δίκτυο παραγωγής και εφοδιασμού συμβάλλει στην προσφορά βιώσιμης απασχόλησης για οικογένειες και κοινότητες σε όλη την Ευρώπη».

Σημειώστε ότι το 2024, η Toyota κατέγραψε υψηλές επιδόσεις στην Ευρώπη, με πωλήσεις ρεκόρ 1,217 εκατομμυρίων οχημάτων το 2024. Από την άλλη, οι παγκόσμιες πωλήσεις της Lexus αυξήθηκαν σε πάνω από 851.000 οχήματα, με τις πωλήσεις στην Ευρώπη να σημειώνουν ποσοστιαία άνοδο 20% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, καταγράφοντας ρεκόρ 88.184 μονάδων.

Από την πλευρά του, ο Simon Humphries, Chief Branding Officer και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Toyota Motor Corporation σημείωσε ότι «Το ζητούμενο είναι όλοι οι πελάτες να νιώθουν ότι έχουν τη δυνατότητα να κάνουν τη σωστή για τους ίδιους επιλογή. Η ελευθερία επιλογών και ευκαιριών βρίσκεται στο επίκεντρο της στρατηγικής μας, που επιβεβαιώνεται μέσα από τη γκάμα επιλογών που παρέχουμε.»

Η μικροκινητικότητα έχει τον δικό της χώρο

Παράλληλα, στο πλαίσιο του Kenshiki, η Toyota παρουσίασε μια νέα πρόταση μικροκινητικότητας. Πρόκειται για το Toyota FT-Me - ένα μικρών διαστάσεων αλλά ευρύχωρο διθέσιο όχημα, που με μήκος λιγότερο από 2,5 μέτρα καταλαμβάνει μόλις το 1/2 (ή ακόμα και το 1/3 αν παρκάρει κάθετα) μιας κανονικής θέσης στάθμευσης. Προσφέρει δε προσβάσιμη κινητικότητα σε οδηγούς με διπλώματα μικρότερων κατηγοριών, συμπεριλαμβανομένων (σε ορισμένες αγορές) εκείνων που είναι μόλις 14 ετών. Αξίζει να σημειωθεί ότι το FT-Me μπορεί να οδηγηθεί αποκλειστικά με χειροκίνητες εντολές μέσω του καινοτόμου τιμονιού του, στοιχείο που το καθιστά κατάλληλο και για χρήστες αναπηρικού αμαξιδίου χωρίς να χρειάζονται εκ των υστέρων τροποποιήσεις.