Οδηγώντας το πετρελαιοκίνητο Peugeot 3008 δεν μπορείς παρά να διαπιστώσεις ότι οδηγείς την πλέον ελκυστική και σίγουρα πιο οικονομική έκδοση ενός SUV που κατάφερε πολύ γρήγορα να κατακτήσει εκείνους που δεν θέλουν απλώς να μετακινούνται εκτελώντας τα τυποποιημένα καθήκοντα ενός απλού χειριστή, αλλά να είναι πραγματικοί οδηγοί και να αντλούν ικανοποίηση από αυτό.
Σταθερά ελκυστικό παραμένει το Peugeot 3008 μετά την πρόσφατη ανανέωση του, που το έφερε να εφοδιάζεται με σύγχρονα συστήματα υποστήριξης της οδήγησης, αλλά και να προσφέρεται σε plug-in υβριδική έκδοση. Ενώ δεν έπαψε να προσφέρεται σταθερά και σε βενζινοκίνητες και σε πετρελαιοκίνητες εκδόσεις, με τις τελευταίες να υπερτερούν σταθερά στον τομέα της κατανάλωσης καυσίμου. Στοιχείο που σε συνδυασμό με τη διαφορά τιμής μεταξύ βενζίνης και ντίζελ προσφέρει ένα σαφές οικονομικό όφελος, λόγω του μειωμένου κόστους κίνησης, που τελικώς αξίζει τον κόπο – εφόσον φυσικά ο οδηγός «γράφει» πολλά χιλιόμετρα κάθε χρόνο στο κοντέρ.
Το γαλλικό SUV έχει διατηρήσει τα βασικά χαρακτηριστικά του με τις εξωτερικές αισθητικές αλλαγές να είναι διακριτικές, ενώ στο εσωτερικό πρακτικά η εικόνα ίδια – σταθερά καλή – εκείνη που έχει έναν τρόπο να σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή, με αυτό το μικρό τιμόνι που σου δίνει μία αίσθηση… πιλοτηρίου αεροσκάφους. Ξεπερνώντας την όποια δυσκολία μπορείς να έχεις μέχρι να βρεις τη σωστή θέση οδήγησης και να συνηθίσεις να βλέπεις τα όργανα πάνω από τη στεφάνι του τιμονιού, διαπιστώνεις ότι έχεις να κάνεις με ένα ιδιαίτερα ακριβές, με τα μέτρα της κατηγορίας, σύστημα διεύθυνσης που προσφέρει σωστή αίσθηση και τελικά σε διευκολύνει τόσο στην καθημερινότητά σου, όσο και όταν θελήσεις να αξιοποιήσεις τις αρετές της ανάρτησης οδηγώντας λίγο πιο γρήγορα.
Βλέπετε, οι βασικές αρετές του προ-facelift μοντέλου είναι και εδώ χαρακτηριστικά παρούσες με πρώτη και καλύτερη την ανάρτηση - που ήδη αναφέραμε - η οποία τελικά καταφέρνει να προσφέρει μία εξαιρετική οδική συμπεριφορά με σπορ αίσθηση. Το ενδιαφέρον είναι ότι ταυτοχρόνως το Peugeot 3008 προσφέρει και αυξημένη άνεση – και είναι πραγματικά ασυναγώνιστος ο τρόπος με τον οποίο καταφέρνει να επιτυγχάνει αυτή την ισορροπία το γαλλικό SUV.
Κανένα παράπονο από τα φρένα ενώ ο πετρελαιοκινητήρας προσφέρει βέβαια αυτό που αναμένεται, δηλαδή άφθονη ροπή και χαμηλή κατανάλωση. Και επειδή είναι και ένας πολύ και δοκιμασμένος ντίζελ που ενσωματώνει την τεχνογνωσία της Peugeot σου επιτρέπει να κινείσαι σβέλτα χωρίς να κοπιάζει και χωρίς και εσύ να αγχώνεσαι. Το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων ενδεχομένως κάποιος θα το ήθελε λίγο πιο ακριβές, αλλά αυτό είναι μάλλον ένα πταίσμα που στην καθημερινότητα ο μέσος οδηγός μπορεί και να μην το αντιλαμβάνεται.
Σε σχέση τώρα με τις μεταφορικές δυνατότητες αυτές καθαυτές του ανανεωμένου Peugeot 3008, σημειώστε ότι με μήκος 4,45 μέτρα, πλάτος 1,84 και με το μεταξόνιο του να φτάνει τα 2,675 μέτρα το γαλλικό SUV δεν έχει πρόβλημα να προσφέρει μεγάλους χώρους για επιβάτες (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι και το κορυφαίο στον τομέα αυτόν στην κατηγορία του), αλλά και ένα πορτμπαγκάζ 520 λίτρων, που μπορεί να μεταβληθεί σε χώρο φόρτωσης 1.428 λίτρων (και στις δύο περιπτώσεις: βάσει προτύπου VDA), όταν αναδιπλωθεί η πίσω σειρά καθισμάτων.
Αν τώρα ψάξουμε για αδυναμίες, θα τις βρούμε κυρίως στην εργονομία με κάποιες ατέλειες όπως για παράδειγμα η ποτηροθήκη, που είναι τοποθετημένη σε σημείο που αν έχεις τοποθετήσει ένα μπουκαλάκι νερό ή τον καφέ σου είναι δύσκολο να χειριστείς το κιβώτιο ταχυτήτων. Εργονομικό φάουλ είναι και η και χωμένη βαθιά θήκη στην κονσόλα που είναι μεν τεράστια αλλά η πρόσβαση σε αυτήν είναι δύσκολη. Ωστόσο αυτές τις ατέλειες δεν δυσκολεύεσαι να τις παραβλέψεις μπρος στα αναμφισβήτητα προσόντα του γαλλικού SUV.
Βλέπετε, τo Peugeot 3008 ανήκει στις περιπτώσεις εκείνες που οι τίτλοι, τα βραβεία και οι διακρίσεις επιβεβαιώνονται στην πράξη από την ίδια τη ζωή – μέσω της αδυσώπητης αγοράς. Είναι το SUV που σηματοδότησε ένα μεγάλο άλμα για την Peugeot με μια σημαντικότατη αναβάθμιση της ποιότητας κατασκευής των μοντέλων της. Αυτό ήταν κάτι που σε πρώτη φάση επιβεβαιώθηκε με την κατάκτηση του τίτλου «Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2017», από την κριτική επιτροπή των δημοσιογράφων του ειδικού τύπου. Ενώ στη συνέχεια το γαλλικό SUV κατάφερε να πάρει την ψήφο εμπιστοσύνης και του καταναλωτικού κοινού και να αναδειχθεί – με 800.000 «κομμάτια» της πρώτης του γενιάς - κορυφαίο στην κατηγορία του όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στην Ευρώπη με 73 διεθνείς διακρίσεις από το λανσάρισμά του στα τέλη του 2016.