Καθώς η Mercedes ανεβάζει ταχύτητα στη λεωφόρο των μηδενικών ρύπων, προχωρεί στη διεύρυνση της γκάμας των ηλεκτρικών της μοντέλων παρουσιάζοντας 6+1 ηλεκτρικά μοντέλα στην έκθεση IAA Mobility που ανοίγει σήμερα τις πύλες της στο κοινό στο Μόναχο.
Με τρία Concept cars και άλλα τέσσερα μοντέλα παραγωγής φρόντισε, μεταξύ άλλων, να δώσει το παρών στην μεγάλη διεθνή έκθεση κινητικότητας η Mercedes-Benz ή αν θέλετε με την ευρύτερη έννοια ο όμιλος Daimler.
Το ενδιαφέρον είναι ότι τα συγκεκριμένα concepts δεν απέχουν ιδιαίτερα από την πραγματικότητα, κάτι που σημαίνει ότι τα μοντέλα που θα επιχειρήσουν να διεκδικήσουν την προτίμηση των καταναλωτών είναι καθ’ οδόν και δεν θα διαφέρουν ριζικά σε σχέση με αυτό που βλέπουμε – πλην ίσως μιας εκλογίκευσης όσον αφορά κάποια υλικά και ιδιαίτερα στιλιστικά στοιχεία.
Το πρώτο εντυπωσιακό πρωτότυπο που συναντάμε στην IAA Mobility 2021 δεν φορά τα σήματα της Mercedes, αλλά της πολυτελούς μάρκας της, Maybach. Πρόκειται για την Mercedes-Maybach EQS Concept, ένα μοντέλο που δίνοντας το νέο σχεδιαστικό στίγμα της εταιρείας, σηματοδοτεί το πέρασμα της Maybach στην ηλεκτροκίνηση και αξιοποιεί την υπάρχουσα αρχιτεκτονική των μεγάλων, πολυτελών Mercedes.
Η Maybach EQS θα έχει ως «συνοδοιπόρο» ένα αντίστοιχο SUV με τα σήματα της Mercedes, το οποίο μάλιστα θα αρχίσει να παράγεται το 2022, πριν την έναρξη της παραγωγής της Maybach EQS και θα έχει αυτονομία 600 περίπου χιλιομέτρων.
Το επόμενο εντυπωσιακό πρωτότυπο της Mercedes αποτελεί, θα έλεγε κανείς, την ηλεκτρική μετενσάρκωση ενός θρύλου. Πρόκειται για την πλήρως ηλεκτρική Mercedes Concept EQG που δεν θα μπορούσε παρά να είναι τετρακίνητη, εφοδιασμένη με έναν ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο κοντά σε κάθε τροχό.
Κάθε ηλεκτροκινητήρας ελέγχεται ανεξάρτητα, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί κανείς να προσομοιάσει οποιοδήποτε σενάριο μπλοκέ διαφορικού, ενώ ένα κιβώτιο με δύο σχέσεις προσφέρει το λεγόμενο «αργό/γρήγορο», αυξάνοντας τις δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου.
Στα μοντέλα παραγωγής περιλαμβάνεται η Mercedes EQE, το σπορ «μεσαίο» σεντάν της Mercedes που προσφέρει όλα τα χαρακτηριστικά που διαθέτει και η μεγαλύτερη αδελφή της EQS, αλλά σε πιο compact συσκευασία. Στο λανσάρισμα του νέου μοντέλου θα έχουμε την EQE 350 με 215 kW, ενώ προβλέπονται και μοντέλα επιδόσεων με ισχύ έως 500 kW.
Η αυτονομία θα κυμαίνεται μεταξύ 545 και 660 χιλιομέτρων, χάρη στην μπαταρία των 90 kWh. Όλες οι Mercedes EQE θα έχουν κίνηση στους πίσω τροχούς όπου θα τοποθετείται το σύστημα μετάδοσης eATS.
Ακολουθεί η Mercedes-AMG EQS 53 4MATIC, το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο μπαταρίας της AMG που βασίζεται στην αρχιτεκτονική οχημάτων μηδενικών ρύπων της Mercedes EQ. Το πολυτελές sedan, το οποίο θα διαθέτει ισχύ έως 560 kW εξελίχθηκε, σε όλους τους τομείς που σχετίζονται με την απόδοση, στο Affalterbach και διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες – έναν εμπρός και έναν πίσω, στοιχείο που εξασφαλίζει την τετρακίνηση.
Εντυπωσιακές οι επιδόσεις, με 0-100 km/h σε μόλις 3,8’’ (3,4’’ για την έκδοση 4MATIC+) ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται από το σύστημα ελέγχου στα 250 km/h. Η αυτονομία κυμαίνεται μεταξύ 526 και 580 χιλιομέτρων, ενώ υπάρχει δυνατότητα ταχείας φόρτισης DC στα 200 kW.
H νέα Mercedes EQB είναι το δεύτερο πλήρως ηλεκτρικό compact μοντέλο της γερμανικής εταιρίας μετά την EQA. Η γκάμα θα περιλαμβάνει αρχικά την τετρακίνητη EQB 300 4MATIC με 168 kW και την EQB 350 4MATIC με 215 kW, ενώ θα ακολουθήσουν ένα μοντέλο με κίνηση στους εμπρός τροχούς καθώς μία έκδοση αυξημένης αυτονομίας.
Ενδιαφέρον έχει το γεγονός ότι η Mercedes EQB θα προσφέρεται στάνταρ σε πενταθέσια διαμόρφωση, και προαιρετικά με επτά θέσεις. Σε αυτήν την περίπτωση, τα δύο καθίσματα στην τρίτη σειρά θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν από άτομα ύψους έως 1,65 μ. Η Mercedes EQB θα είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα που θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Kecskemét στην Ουγγαρία, ενώ τα οχήματα που προορίζονται για την κινεζική αγορά θα παράγονται στο Πεκίνο.
Με το Concept EQT η Mercedes-Benz Vans δίνει μια σαφή πρόγευση του πρώτου premium μοντέλου της στην κατηγορία μικρών βαν για οικογένειες και ιδιώτες πελάτες που ενδιαφέρονται για δραστηριότητες αναψυχής. Το πρωτότυπο της IAA Mobility διαφέρει ελάχιστα από το μοντέλο παραγωγής και προσφέρει άφθονο και ευέλικτο χώρο για έως και επτά επιβάτες, αλλά και ένα μεγάλο χώρο αποσκευών.
Τέλος ή αν θέλετε “last but not least”, έχουμε μια πολύ σημαντική πρεμιέρα που αφορά τη μάρκα Smart, η οποία απ’ ότι φαίνεται επαναπροσδιορίζεται. Πρόκειται για το πρωτότυπο Smart Concept #1 που έρχεται στην IAA Mobility να προσφέρει μια σαφή εικόνα για το πρώτο μοντέλο παραγωγής της νέας γενιάς ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρίας.
Ένα SUV το οποίο επιχειρεί να συνδυάσει την παραδοσιακή ευελιξία των Smart με τις συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις και το ευφυές design σε μια νέα αντίληψη οχήματος, σημαντικά υψηλότερης αξίας αλλά και υψηλής τεχνολογίας.
Πάντως, το νέο Smart θα είναι σημαντικά μεγαλύτερο και από το διθέσιο και από το τετραθέσιο υπάρχον μοντέλο, καθώς θα έχει το μέγεθος ενός σουπερμίνι (μήκος/πλάτος/ύψος: 4.290/1.910/1.698 mm). Αξίζει να σημειώσουμε ότι το νέο Smart θα είναι προϊόν της συνεργασίας της Mercedes με την κινεζική Geely, η οποία αναλαμβάνει την εξέλιξη των μηχανικών μερών, ενώ οι Γερμανοί θα ασχοληθούν με τη σχεδίαση του νέου μοντέλου.