IAA Mobility 2021: Όταν το αυτοκίνητο έγινε... κινητικότητα!

IAA Mobility 2021: Όταν το αυτοκίνητο έγινε... κινητικότητα!

Για να φτάσει η πρωτεύουσα της Βαυαρίας να γίνει το αυτοκινητιστικό κέντρο (συγγνώμη: κέντρο κινητικότητας) της Ευρώπης για τη βδομάδα που ξεκινά σήμερα, χρειάστηκε να κονταροχτυπηθεί με άλλες έξι γερμανικές πόλεις, από τις οποίες στην τελική φάση προκρίθηκαν επίσης το Αμβούργο, μια από τις ωραιότερες πόλεις – και μεγάλο λιμάνι - της Γερμανίας, αλλά και η ίδια η πρωτεύουσα της χώρας.

Γιατί το Μόναχο

Το γεγονός ότι τελικά νικητής σε αυτήν την κούρσα αναδείχθηκε το Μόναχο μπορούμε να το αναζητήσουμε τόσο στο γεγονός ότι εδώ έχει την έδρα του το BMW Group, καθώς και στην τεχνολογική ιστορία της πόλης, όσο και στο ότι εδώ βρίσκονται περίπου 22.000 εταιρίες που εξειδικεύονται στην ηλεκτρονική, τις τηλεπικοινωνίες, την ηλεκτρο-τεχνολογία, την κατασκευή μηχανημάτων και μηχανοκίνητων οχημάτων και την αεροδιαστημική τεχνολογία.

Τα στοιχεία που αφορούν τη σχέση της Βαυαρίας με την αυτοκινητοβιομηχανία είναι επίσης εντυπωσιακά, καθώς 500.000 άνθρωποι εργάζονται εδώ άμεσα ή έμμεσα σε αυτόν τον κλάδο. Εκτός από τη BMW, εδώ μπορούμε να βρούμε επίσης την Audi και τη MAN, αλλά και μεγάλους, παγκόσμιους προμηθευτές υποσυστημάτων όπως η Brose, ο όμιλος Dräxlmaier, η Rexroth, η Schaeffler και η Webasto. Ενώ περίπου το ένα τέταρτο των αυτοκινήτων που κατασκευάζονται στη Γερμανία παράγονται στο κρατίδιο αυτό.

Ενώ στην ευρύτερη περιοχή του Μονάχου, που είναι επίσης γνωστή ως "Κοιλάδα Isar". εργάζονται συνολικά 140.000 άνθρωποι στη βιομηχανία πληροφορικής. Μεγάλα ονόματα όπως η Google, η IBM, η Microsoft, η Fujitsu, η Apple, η Intel, η Cisco και η Salesforce έχουν την έδρα τους εδώ - μαζί με εταιρείες με μακρά παράδοση, όπως η Siemens.

Επιπλέον, η Βαυαρία είναι η γενέτειρα πολλών σημαντικών εξελίξεων στην ιστορία του αυτοκινήτου:

  • Ο Andreas Flocken κατασκεύασε εδώ το πρώτο τετράτροχο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στο Coburg το 1888.
     
  • Ο θρυλικός μηχανικός Rudolph Diesel εφηύρε τον πρώτο κινητήρα ανάφλεξης με συμπίεση, που από τότε φέρει το όνομά του, στο Augsburg.
     
  • Ο Walter Linderer παρουσίασε τον πρώτο αερόσακο στη γενέτειρά του το Μόναχο το 1951.

Ο μετασχηματισμός μιας παραδοσιακής έκθεσης

Έχει λοιπόν πολλούς λόγους κανείς να εξηγήσει την επιλογή του Μονάχου ως χώρου για τη διεξαγωγή της έκθεσης IAA Mobility 2021 – και για να μην αφήνουμε ερωτήματα αναπάντητα να εξηγήσουμε ότι τα αρχικά IAA προκύπτουν από το γερμανικό Internationale Automobil-Ausstellung (IAA – International Automobile Exhibition), δηλαδή Διεθνής Έκθεση Αυτοκινήτου. Μια έκθεση που φέτος μετασχηματίζεται σηματοδοτώντας τη διάθεση μετασχηματισμού που χαρακτηρίζει το ίδιο το Μόναχο και προέρχεται από τις «κοσμογονικές» (επιτρέψτε μας την έκφραση) αλλαγές που συντελούνται στο χώρο της αυτοκίνησης και θα σημαδέψουν τις επόμενες δεκαετίες.

Το Μόναχο, λοιπόν, φιλοδοξεί να εξελιχθεί μακροπρόθεσμα σε μια ολοκληρωμένη «έξυπνη πόλη» (smart city) με εκτεταμένη υποδομή φόρτισης για ηλεκτρονικά οχήματα, σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου, ηλεκτρικά ταξί, κόμβους εναέριας κυκλοφορίας (ιπτάμενα ταξί), αυτόνομα οχήματα μεταφοράς επιβατών και πολλούς ποδηλατόδρομους. Ενώ η φετινή IAA θα επιδιώξει να αφήσει το αποτύπωμά της και να αναδειχθεί στην κορυφαία πλατφόρμα κινητικότητας μεταξύ των πολυάριθμων εκθέσεων αυτοκινήτων.

Σε αυτό το πλαίσιο, από σήμερα, ολόκληρο το κέντρο της πόλης του Μονάχου μετατρέπεται σε έναν χώρο όπου «μπορείτε να ζήσετε την καινοτόμο κινητικότητα του αύριο, ακριβώς στην καρδιά ενός αστικού περιβάλλοντος». Στον ιστότοπο της έκθεσης οι διοργανωτές μας καλούν να συμμετέχουμε στις συζητήσεις και δοκιμάσουμε τα καινούρια πρωτότυπα μόνοι μας. Ενώ τα κύρια χαρακτηριστικά των οχημάτων, τα αυτόνομα μέσα μεταφοράς και οι ολοκαίνουργιες τεχνολογίες εκτίθενται, ακόμη και έξω από τους εκθεσιακούς χώρους. Ενώ λόγω της πανδημίας πέρα από τη λήψη των σχετικών μέτρων η έκθεση έχει υιοθετήσει ένα υβριδικό τρόπο περιήγησης, στον οποίο η φυσική επαφή με τα εκθέματα επεκτείνεται στον ψηφιακό κόσμο.

Θέλοντας επίσης να δώσουν το στίγμα των μηδενικών εκπομπών ρύπων οι διοργανωτές δημιούργησαν το Blue Lane, τον ταχύτερο, όπως αναφέρουν, τρόπο για να ανακαλύψουμε τη βιωσιμότητα. Πρόκειται για μια δοκιμαστική διαδρομή που θα λειτουργήσει με τη βοήθεια παντός είδους οχημάτων μηδενικών ρύπων (BEV, PHEV, FCEV, e-scooters, e-bikes κλπ.) ως σύνδεσμος μεταξύ των εκθεσιακών αιθουσών και του μεγάλου ανοιχτού χώρου της ΙΑΑ στο κέντρο της πόλης.

IAA Mobility 2021: η έκθεση με τις 100 πρεμιέρες

Το τι θα δούμε στην IAA Mobility έχει σίγουρα το δικό του ενδιαφέρον – πολύ περισσότερο που είναι η πρώτη μεγάλη διεθνής, ευρωπαϊκή διοργάνωση που βλέπουμε ενώ η πανδημία είναι ακόμα σε εξέλιξη. Θυμίζουμε στο σημείο αυτό ότι στις αρχές της χρονιάς ματαιώθηκε η μεγάλη έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης.

Παρουσιάζοντας, λοιπόν, το μέλλον της κινητικότητας, στην IAA MOBILITY θα δώσουν το παρών περισσότεροι από 1.000 εκθέτες και ομιλητές οι οποίοι θα παρουσιάσουν ότι πιο σύγχρονο έχουν στο χαρτοφυλάκιό τους. Συνολικά, θα εκπροσωπηθούν στην έκθεση σχεδόν 700 εκθέτες, μεταξύ των οποίων αυτοκινητοβιομηχανίες, εταιρίες κατασκευής ποδηλάτων, σημαντικοί «παίκτες» στον τομέα της τεχνολογίας, αλλά και μεγάλες εταιρίες logistics.

To Audi Grandsphere

Audi Grandsphere (εσωτερικό)

Κλείνοντας σημειώνουμε ότι στις 100 παγκόσμιες πρεμιέρες που έχουν αναγγείλει οι Γερμανοί περιλαμβάνονται μια σειρά concepts, όπως τo ηλεκτρικό Cupra Urban Rebel και το Audi grandsphere (η πρόταση της μελλοντικής αυτόνομης και ηλεκτρικής κινητικότητας), αλλά και σημαντικά μοντέλα παραγωγής όπως το νέο 7θέσιο πολυμορφικό SUV Dacia Jogger, αλλά και το Dacia Spring, για το οποίο υπάρχει η «ανοιχτή» υπόσχεση ότι θα είναι το πιο προσιτό πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο στην Ευρώπη.

Το Cupra Urban Rebel

Από το Groupe Renault θα δούμε επίσης το Mobilize Limo και το Mégane E-Tech Electric, η Ford θα παρουσιάσει την πανίσχυρη ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E GT των 487 ίππων, Hyundai και Kia θα δώσουν αντίστοιχα το παρών με τα ολοκαίνουργια νέας γενιάς ηλεκτρικά τους μοντέλα Hyundai Ioniq 5 και Kia EV6, η Mercedes θα παρουσιάσει τη νέα ηλεκτρική λιμουζίνα Mercedes EQE, ενώ η BMW πέραν των ηλεκτρικών i4 και iX θα παρουσιάσει επίσης την έκδοση υδρογόνου (FCEV) της Χ5.