Πάνω από 15 χρόνια στην αγορά έκλεισε ήδη το Audi Q5 SUV, με την Audi να παρουσιάζει τώρα την τρίτη γενιά του best seller που τώρα βασίζεται στην πλατφόρμα PPC (Premium Platform Combustion) και κινείται από αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου που έχουν γίνει ακόμα πιο οικονομικοί χάρη στην τεχνολογία MHEV plus. Ενώ ταυτοχρόνως το νέο Audi Q5 επιχειρεί να τραβήξει την προσοχή μας με ένα μοντέρνο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας (infotainment), τις εξατομικεύσιμες digital «υπογραφές» φωτισμού και τα σύγχρονα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης ADAS (Advanced Drivers Assistance Systems. Θα προσφέρεται δε το νέο μοντέλο και στη σπορ έκδοση Audi SQ5 στην πρεμιέρα του, ενώ η γκάμα του μοντέλου θα εμπλουτιστεί με plug-in hybrid εκδόσεις. Σημειώστε δε ότι η PPC πλατφόρμα επιτρέπει στην Audi να λανσάρει εμπορικά μοντέλα με υψηλές τεχνικές προδιαγραφές σε διαφορετικές κατηγορίες.
Το τι σημαίνει για τη premium γερμανική μάρκα το νέο Audi Q5 SUV φαίνεται απ’ όσα είπε ο Gernot Döllner, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της AUDI AG,: «Το Audi Q5 είναι το πιο επιτυχημένο και σημαντικότερο SUV μοντέλο μας στη μεσαία κατηγορία για περισσότερα από 15 χρόνια. Η νέα γενιά εξελίσσει όλα τα επιτυχημένα χαρακτηριστικά του. Ως το δεύτερο μοντέλο στη νέα μας γενιά κινητήρων εσωτερικής καύσης υψηλής απόδοσης, σηματοδοτεί το επόμενο σημαντικό βήμα στην ανανέωση της γκάμας μας. Είμαι βέβαιος ότι το νέο Audi Q5, ως ένα σπορ, all-rounder μοντέλο με δυναμική σχεδίαση SUV, θα συνεχίσει την ιστορία επιτυχίας του».
Οι αποδοτικοί και ισχυροί κινητήρες με τεχνολογία MHEV plus, καθώς και οι plug-in hybrid που θα ακολουθήσουν, αντιπροσωπεύουν την πορεία της Audi προς το μέλλον, ως πάροχο premium κινητικότητας. Ενώ με την ηλεκτρονική αρχιτεκτονική E³ 1.2, η Audi ενσωματώνει σύγχρονες - και έτοιμες για τις μελλοντικές εξελίξεις - δυνατότητες συνδεσιμότητας και ψηφιοποίησης σε όλα τα νέα μοντέλα.
Υπερσύγχρονοι κινητήρες εσωτερικής καύσης τεχνολογίας MHEV plus
Το νέο σύστημα MHEV plus με ηλεκτρικό σύστημα 48V υποστηρίζει τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, μειώνοντας τις εκπομπές CO2 και αυξάνοντας ταυτόχρονα την απόδοση και την οδηγική άνεση. Στο πλαίσιο αυτό είναι εφικτοί ελιγμοί και το παρκάρισμα αμιγώς ηλεκτρικοί είναι επίσης δυνατοί σε κάποιο βαθμό. Η γεννήτρια του κινητήριου συστήματος παράγει πρόσθετη ροπή κίνησης έως και 230 Nm και έως 18 kW (24 hp) ισχύος. Το σύστημα 48 Volt επιτρέπει επίσης τη χρήση ηλεκτρικού συμπιεστή κλιματισμού. Αυτό προσφέρει το πλεονέκτημα ότι ακόμα και όταν ο κινητήρας είναι σβηστός – για παράδειγμα σε ελεύθερο τροχασμό ή σε κόκκινο φανάρι κυκλοφορίας – το σύστημα κλιματισμού συνεχίζει να λειτουργεί σε πλήρη ισχύ και διατηρεί το εσωτερικό σε άνετη θερμοκρασία.
Η μπαταρία ιόντων λιθίου των οχημάτων τεχνολογίας MHEV plus βασίζεται στη χημεία φωσφορικού σιδήρου λιθίου (LFP) και έχει χωρητικότητα 1,7 kWh. Τα κύρια καθήκοντα της του μικρού ηλεκτροκινητήρα που παίζει το ρόλο και της μίζας και της γεννήτριας, και συνδέεται με τον στροφαλοφόρο άξονα με ιμάντα, είναι η εκκίνηση του κινητήρα και η φόρτιση της μπαταρίας.
Η νέα γεννήτρια του κινητήριου συστήματος (PTG) επιτρέπει την «ηλεκτρική» κίνηση και συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Κατά την επιβράδυνση, η γεννήτρια του κινητήριου συστήματος (TSG) τροφοδοτεί έως και 25 kW ενέργειας πίσω στην μπαταρία (ανάκτηση). Η PPC δίνει τη δυνατότητα σταδιακού εξηλεκτρισμού με τη μορφή ήπιας υβριδικής τεχνολογίας. Αργότερα θα είναι διαθέσιμα στο νέο Audi Q5 και plug-in hybrid κινητήρια σύνολα με μεγάλη μπαταρία και δυνατότητα εξωτερικής φόρτισης.
Τρεις κινητήρες στο λανσάρισμα στην αγορά
Στο λανσάρισμα του νέου Audi Q5 SUV στην ελληνική αγορά, θα είναι διαθέσιμοι τρεις κινητήρες, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλα συστήματα κίνησης. Κατά την κυκλοφορία στην αγορά, όλες οι εκδόσεις εφοδιάζονται με τεχνολογία MHEV plus, η οποία μπορεί να παρέχει έως και 18 kW (24 PS) πρόσθετης ισχύος για μικρά χρονικά διαστήματα. Όλες οι εκδόσεις διατίθενται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic 7 σχέσεων και σύστημα τετρακίνησης quattro.
- Ο 2.0 TFSI κινητήρας αποδίδει 150 kW (204 PS), με μέγιστη ροπή 340 Nm (Μικτή κατανάλωση – WLTP: 7,6-6,8 lt/100km / Εκπομπές ρύπων CO₂ συνδυασμένος κύκλος - WLTP: 174 - 154 g/km).
- Ο 2.0 TDI γενιάς EA288 evo αποδίδει 150 kW(204 PS) και 400 Nm ροπής (Μικτή κατανάλωση – WLTP: 6,6-5,9 lt/100km / Εκπομπές ρύπων CO₂ συνδυασμένος κύκλος - WLTP : 174 - 154 g/km).
- To νέο Audi SQ5 τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας κατά την κυκλοφορία στην αγορά. Ο V6 TFSI με κυβισμό τριών λίτρων είναι ισχύος 270 kW (367 PS) και έχει μέγιστη ροπή 550 Nm (Μικτή κατανάλωση – WLTP: 8,6-8,0 lt/100km / Εκπομπές ρύπων CO₂ συνδυασμένος κύκλος - WLTP : 196 - 182 g/km).
Πιο πρακτικό και high-tech από ποτέ
Κατά τ’ άλλα η νέα γενιά του Audi Q5 μεγάλους χώρους για επιβάτες και αποσκευές συνδυασμένους με πολλά στοιχεία που αυξάνουν τη χρηστικότητα του οχήματος. Μεταξύ αυτών η πλήρως ρυθμιζόμενη πίσω σειρά καθισμάτων που μπορεί να μετακινηθεί κατά μήκος και να ανακληθεί, αυξάνοντας έτσι τον όγκο του χώρου αποσκευών ή την άνεση για τους πίσω επιβάτες, ο μεγαλύτερος αποθηκευτικός χώρος κάτω από το κεντρικό υποβραχιόνιο, μία επαγωγική και ψυχόμενη θέση φόρτισης με ισχύ 15W στην μπροστινή κεντρική κονσόλα, καθώς και δύο θύρες USB-C εμπρός και δύο πίσω. Προαιρετικά, οι θύρες USB εμπρός μπορούν να υποστηρίξουν φόρτιση έως και 60W, ενώ οι πίσω έως και 100W.
Ενώ το "Digital Stage", μία ψηφιακή «σκηνή» στο ταμπλό, αποτελεί το κεντρικό στοιχείο του εσωτερικού, με τη λεπτή, κυρτή πανοραμική οθόνη Audi MMI τεχνολογίας OLED να φιλοξενεί το Audi Virtual Cockpit 11,9 ιντσών και την οθόνη αφής MMI 14,5 ιντσών. Ειδικά για τον συνοδηγό, διατίθεται η MMI οθόνη συνοδηγού 10,9 ιντσών - χάρη δε στην τεχνολογία Active Privacy Mode, οι επιβάτες μπορούν να χρησιμοποιούν το σύστημα infotainment χωρίς να αποσπάται η οπτική προσοχή του οδηγού. Ταυτόχρονα, προσφέρει τη δυνατότητα υποστήριξης του οδηγού στην πλοήγηση, για παράδειγμα.
Δύο επίπεδα διαμόρφωσης και έντεκα χρώματα
Δύο εκδόσεις είναι διαθέσιμες στην ελληνική αγορά: advanced και S line. Επιπλέον, διατίθεται το μοντέλο SQ5. Η S line και το SQ5 διαφοροποιούνται με μεγαλύτερες εισαγωγές αέρα σε σχήμα L, με τον διαχύτη στο πίσω μέρος και με το διαθέσιμο “Black exterior package”.
Υπάρχει δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε έντεκα χρώματα αμαξώματος, συμπεριλαμβανομένων του απλού, μη μεταλλικού χρώματος Λευκό Arkona, των μεταλλικών Λευκό Glacier, Μαύρο Mythos, Ασημί Floret, Μπλε Navarra, Κόκκινο Grenadine, Πράσινο District και του νέου μεταλλικού χρώματος Γκρι Tambora . Τα μεταλλικά χρώματα Μπλε Ultra , το νέο Χρυσό Sakhir και το περλέ Γκρι Daytona είναι διαθέσιμα αποκλειστικά στο επίπεδο εξοπλισμού S line ή στο SQ5. Επίσης διαθέσιμα είναι τα εξατομικευμένα, ιδιαίτερα υψηλής ποιότητας χρώματα Audi Exclusive.
Σημειώστε ότι η τεχνολογία φωτισμού προσφέρει νέες δυνατότητες όσον αφορά την εξατομίκευση, με –έως και οκτώ επιλογές digital μοτίβων φωτισμού στα φώτα ημέρας των προβολέων Matrix LED και στα ψηφιακά πίσω φώτα OLED 2.0 (ανάλογα με τον εξοπλισμό), οι οδηγοί μπορούν να διαμορφώσουν το Q5 τους με έναν εντελώς νέο τρόπο.
Τα νέα Audi Q5 SUV και Audi SQ5 SUV θα λανσαριστούν στη Γερμανία, στην Ελλάδα και σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες, το πρώτο τρίμηνο του 2025. Τα νέα Audi Q5 SUV και Audi SQ5 SUV θα είναι διαθέσιμα για παραγγελία στην ελληνική αγορά από τον Οκτώβριο του 2024.