Μια ειδική ολοκληρωμένη μονάδα τροχού, συστήματος διεύθυνσης και ανάρτησης που κατασκεύασε η Hyundai Mobis προσδίδει απίστευτη ευελιξία στο ειδικό όχημα που τοποθετήθηκε, το οποίο εκτός του ότι μπορεί να στρίψει στα όρια του μήκους του μπορεί επίσης να κινηθεί και προς τα πλάγια.
Η Hyundai Mobis ιδρύθηκε στα τέλη της δεκαετίας του ’70, στη Σεούλ της Νότιας Κορέας ως Hyundai Precision & Industries Corporation και σήμερα αποτελεί προμηθευτή του Hyundai Motor Group, στο οποίο περιλαμβάνονται η Hyundai Motor Company, η «πολυτελής» Genesis Motors και η Kia Motors. Η εταιρεία έχει συσσωρεύσει τεχνογνωσία δεκαετιών στους αισθητήρες, στην ανάπτυξη λογισμικού για τον έλεγχο των συστημάτων ασφάλειας, ενώ παράλληλα ειδικεύεται σε διάφορα υποσυστήματα, όπως τα φρένα, το πλαίσιο του οχήματος, η ανάρτηση και το σύστημα διεύθυνσης, αλλά και με διάφορα άλλα προϊόντα που προορίζονται για ηλεκτροκίνητα οχήματα.
Από αυτήν λοιπόν τη θυγατρική της Hyundai, την ειδικευμένη στην εξέλιξη και παραγωγή υποσυστημάτων αυτοκινήτων έρχεται το μεγάλο νέο: πρόκειται για το "e-corner module", μία ολοκληρωμένη μονάδα που συνδυάζει τα συστήματα διεύθυνσης, πέδησης, μετάδοσης κίνησης, αλλά και την ανάρτηση με έναν τροχό – όλα σε ένα.
Η μονάδα “e-corner”, αυτή παρουσιάστηκε για πρώτη φορά από τη Hyundai Mobis στην έκθεση CES 2018 του Λας Βέγκας με τη μορφή πρωτοτύπου. Ωστόσο στο ενδιάμεσο οι Κορεάτες κατάφεραν να την εξελίξουν και σήμερα, τρία χρόνια μετά, αυτή φαίνεται να είναι έτοιμη για χρήση σε οχήματα σε συνδυασμό, φυσικά, με μια ειδική ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου (ECU) που επίσης εξέλιξε η Hyundai Mobis.
Μοναδικό χαρακτηριστικό της σχεδίασης του e-corner είναι η έλλειψη οποιασδήποτε μηχανικής σύνδεσης, όπως η κολόνα του τιμονιού. Έτσι η μονάδα αυτή δίνει μεγάλη ελευθερία κινήσεων στους μηχανικούς που εξελίσσουν ηλεκτροκίνητα οχήματα και θεωρείται ιδιαίτερα κατάλληλη για τοποθέτηση σε πλατφόρμες τύπου skateboard. Επιτρέπει δε την εύκολη αλλαγή του μεταξονίου – και κατ’ επέκταση του μήκους του αυτοκινήτου – προσφέροντας άλλες δυνατότητες στον τομέα της εκμετάλλευσης χώρου.
Σημειώστε ότι ενώ ένα συμβατικό σύστημα διεύθυνσης επιτρέπει στην καλύτερη περίπτωση τη στροφή του τροχού κατά περίπου 30 μοίρες, το e-corner προσφέρει δυνατότητα περιστροφής έως 90 μοίρες – κάτι που σημαίνει ότι ένα όχημα εφοδιασμένο με e-corner μπορεί να στρίψει σαν… σβούρα, περιστρεφόμενο γύρω από τον κατακόρυφο άξονα που περνά από το γεωμετρικό κέντρο του. Ενώ παράλληλα, επειδή η μονάδα αυτή ενσωματώνει και ηλεκτροκινητήρα, μπορεί να κινηθεί και προς τα πλάγια.
Σε πρόσφατη εκδήλωση, η Hyundai Mobis έδειξε πώς κάθε e-corner μπορεί να στρίψει κατά 90 μοίρες και να κινηθεί προς το πλάι υποστηρίζοντας εξαιρετικά ευέλικτα μελλοντικά οχήματα ειδικού σκοπού (Purpose Built Vehicles - PBV) για χρήση σε αστικές περιοχές με κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Δείτε εδώ σχετικό βίντεο.
Η Hyundai Mobis δήλωσε ότι οι μονάδες e-corner της βρίσκονται επί του παρόντος σε επαλήθευση αξιοπιστίας και μελέτη σκοπιμότητας για τη μαζική παραγωγή.Σημειώστε ότι μόλις η πλατφόρμα τύπου skateboard που εξελίσσει η Hyundai Mobis είναι πλέον σε θέση να προσφέρει στην πράξη της υπηρεσίες και καταστεί πλήρως λειτουργική, η εταιρία σχεδιάζει να προσθέσει σε αυτήν τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης με στόχο να προσφέρει μια λύση PVB στους πελάτες της το 2025.