Η ιδιαιτέρως δυναμική νεοφυής κινέζικη εταιρεία κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων NIO – για την οποία έχουμε επανειλημμένως γράψει στο παρελθόν, δείχνει αποφασισμένη να παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο στην αγορά οχημάτων μηδενικών ρύπων. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το κομψό σεντάν NIO ΕΤ5, που υποσχόμενο αυτονομία της τάξης των 1.000 χιλιομέτρων φιλοδοξεί να ανταγωνιστεί σε όλα τα επίπεδα το Tesla Model 3!
Σε αντίπαλο δέος του Tesla Model 3 μπορεί να εξελιχθεί το νέο πλήρως ηλεκτρικό NIO ΕΤ5 ποντάροντας όχι μόνο στην εντυπωσιακή αυτονομία του, αλλά και στο προηγμένο σύστημα αυτόνομης οδήγησης που κινεζική εταιρεία εξελίσσει με μεγάλη επιτυχία τα τελευταία δύο χρόνια.
Πριν πούμε δούμε τι ακριβώς αντιπροσωπεύει το νέο Nio ET5, θα πρέπει να θυμίσουμε ότι η Nio είναι μία από τις πλέον δυναμικές νεοφυείς εταιρίες κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας. H Nio ιδρύθηκε τον Νοέμβριο του 2014 και εκτός της ενδιαφέρουσας γκάμας που έχει ήδη λανσάρει, έχει να επιδείξει και ένα ενδιαφέρον σύστημα αλλαγής μπαταριών αντί της φόρτισής τους, το οποίο επιτρέπει την αντικατάσταση μιας άδειας μπαταρίας με γεμάτη μέσα σε πολύ λίγα λεπτά της ώρας. Ένα σύστημα που ήδη δοκιμάζεται σε μια κινεζική επαρχία και θα μπορούσε να δώσει άλλη διάσταση στην έννοια της αυτονομίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Ένα σύστημα που προσφέρεται – σίγουρα στην Κίνα - και με το NIO ES8 και που κατά πάσαν πιθανότητα θα υποστηριχτεί με την αντίστοιχη υποδομή σε «μπαταριάδικα» στην Ευρώπη.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι τη συνεργασία της Nio με τον πετρελαϊκό γίγαντα Royal Dutch Shell για την επέκταση των σταθμών φόρτισης και ανταλλαγής μπαταριών όχι μόνο στην Κίνα – και εδώ είναι το ενδιαφέρον –, αλλά και στην γηραιά ήπειρο. Η συμφωνία προβλέπει τη δημιουργία ενός δικτύου «μπαταριάδικων» με την επωνυμία Nio Power, ξεκινώντας με δύο πιλοτικές τοποθεσίες στην Κίνα, με βάση τα όσα ανέφεραν οι δύο εταιρείες σε δελτία τύπου. Η Shell και η Nio ελπίζουν να δημιουργήσουν 100 τέτοιους σταθμούς στην Κίνα έως το 2025.
Πριν από λίγο καιρό, λοιπόν, η ΝΙΟ παρουσίασε λοιπόν το ευμέγεθες και ελαφρώς μεγαλύτερο σε σχέση με το Tesla Model 3 (μήκος 4,79m, πλάτος 1,96m και ύψος 1.49 m) αλλά κομψό ΝΙΟ ET5 του οποίου οι πρώτες παραδόσεις αναμένονται τον Σεπτέμβριο του 2022. Στόχος είναι αρχικά οι αγορές της Κίνας, της Γερμανίας, της Νορβηγίας, της Ολλανδίας, της Σουηδίας και της Δανίας ενώ μέχρι το 2025 το ET5 θα κυκλοφορεί στους δρόμους ακόμα 25 χωρών σε όλο τον κόσμο. Και ίσως το πιο ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι η αρχική τιμή αναμένεται γύρω στις 40.000€.
To ΝΙΟ ET5 είναι εφοδιασμένο με μια σειρά από συστήματα υψηλής τεχνολογίας, όπως το NΙO Autonomous Driving (NAD), το NIO Aquila Super Sensing και το NIO Adam Super Computing προκειμένου να μπορέσει στο μέλλον να προσφέρει ασφαλή αυτόνομη οδήγηση σε κάθε τύπου δρόμο, και σε αυτοκινητόδρομους και στο αστικό δίκτυο. Στο εσωτερικό συναντάμε μία μινιμαλιστική προσέγγιση στο στήσιμο της καμπίνας θυμίζοντας αρκετά το αντίστοιχο του Tesla Model 3. Στον πίνακα των οργάνων υπάρχει οθόνη 10.2 ιντσών και μια μεγαλύτερη με τοποθέτηση αλά tablet στο κέντρο της κονσόλας, ενώ την ίδια στιγμή η πλήρως πανοραμική οροφή επιτρέπει στο φως του ήλιου να εισβάλλει ανεμπόδιστο στις θέσεις των επιβατών.
Όσον αφορά το σύστημα κίνησης αυτό είναι βέβαια πλήρως ηλεκτρικό και περιλαμβάνει έναν ηλεκτροκινητήρα 150 kW στον εμπρός άξονα και έναν ακόμα 210 kW στον πίσω, που συνδυαστικά αποδίδουν 483 PS και του επιτρέπουν να επιταχύνει τα από στάση στα 100 km/h σε μόλις 4,3’’. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται και στις δυνατότητες του συστήματος πέδησης όπου η παρουσία 4 πιστονιών στις δαγκάνες που σχεδιάστηκαν από την ΝΙΟ μπορούν να ακινητοποιήσουν το όχημα σε απόσταση 33.9 m. όταν κινείται με 100 km/h.
Στο φλέγον, τώρα, θέμα της αυτονομίας αυτονομίας, με το «βασικό» σύστημα μπαταριών, ΝΙΟ ET5 μπορεί, σύμφωνα με τον κύκλο CLTC, να κινηθεί για 550 χιλιόμετρα, ενώ με το Long Range τα 700. Από κει και πέρα υπάρχει και το το Ultralong Range πακέτο μπαταριών με το οποίο τo ΝΙΟ ET5 μπορεί θεωρητικά να ξεπεράσει τα 1.000 χιλιόμετρα.
Εν τω μεταξύ, η NIO έχει ήδη ξεκινήσει τις παραδόσεις του μεγαλύτερου σεντάν της, ET7, το οποίο έχει επαναπροσδιορίσει τα πρότυπα υπολογιστών και αισθητήρων για αυτόνομη οδήγηση σε μοντέλα παραγωγής και διατίθεται στάνταρ με πάνω από 100 συστήματα ασφάλειας, άνεσης και ευφυών τεχνολογιών. Κατά την προετοιμασία της μαζικής παραγωγής, προστέθηκαν ή βελτιώθηκαν 20 νέα χαρακτηριστικά και προδιαγραφές, συμπεριλαμβανομένης της επιτάχυνσης 0-100 km/h που βελτιώθηκε σε 3,8 δευτερόλεπτα ενώ ο συντελεστής οπισθέλκουσας (αεροδυναμικής αντίστασης) βελτιστοποιήθηκε στο 0,208.