Ολική επαναφορά για τη Mercedes SL το κορυφαίο κουπέ της φημισμένης γερμανικής εταιρίας που με τη συνδρομή της AMG επανέρχεται δριμύτερο ως μοντέλο 2+2 θέσεων, βασισμένο σε νέα πλατφόρμα, με στάνταρ τετρακίνηση – κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά στην ιστορία του μοντέλου – και φορτωμένη όπως είναι φυσικό με πλήθος high tech βοηθημάτων, από το τεχνολογικό οπλοστάσιο της Mercedes.
Όταν μιλάς για αυτοκίνητα σαν τη νέα Mercedes-AMG SL θέλοντας και μη βρίσκεσαι να χρησιμοποιείς λέξεις όπως «θρύλος» και «όνειρο». Γιατί όπως και να το κάνουμε η μέχρι τώρα διθέσια Mercedes δεν είναι ένα απλό, καθημερινό αυτοκίνητο που το αγοράζεις για να κάνεις τη δουλειά σου. Αποστολή μιας SL είναι να προσφέρει ευχαρίστηση σε οδηγό – συνοδηγό, αλλά και σε όσους την βλέπουν! Και η νέα Mercedes-AMG SL είναι ένα πανέμορφο αυτοκίνητο, με το τεράστιο αστέρι να κυριαρχεί στη μάσκα της προδίδοντας την καταγωγή της και προϊδεάζοντάς σε για το τι μπορεί να σου προσφέρει όταν βρεθείς στη θέση του οδηγού.
Η ανάθεση της εξέλιξης του νέου μοντέλου στην AMG, το τμήμα σπορ αυτοκινήτων της Mercedes, δεν είναι βέβαια άσχετη με το γεγονός ότι η νέα SL μοιράζεται την ίδια πλατφόρμα με την AMG GT roadster. Και ίσως αυτό να μην είναι εντελώς άσχετο με το ότι κοιτώντας τη νέα Mercedes βρίσκεις ότι σου θυμίζει κάπως τη roadster – κάτι που πολύ μικρή σημασία έχει, αφού η νέα γενιά της AMG GT roadster αναμένεται σχετικά σύντομα. Η ριζική αυτή αλλαγή σχετίζεται σίγουρα με τη μετάβαση από το διθέσιο αμάξωμα σε ένα κουπέ 2+2 θέσεων, με ελαφρώς μεγαλύτερες διαστάσεις αφού το μήκος αυξήθηκε στα 4.705 mm ενώ το μεταξόνιο έφτασε τα 2.700 mm.
Το αναδιπλούμενο hard top αντικαταστάθηκε από μια μαλακή κουκούλα, που προσδίδει έναν πιο σπορ χαρακτήρα στο αυτοκίνητο και ανοίγει ή κλείνει σε 15 μόλις δευτερόλεπτα, ακόμα και εν κινήσει με ταχύτητα έως 60 km/h. Για την ασφάλεια των επιβατών, πέραν του πλαισίου του παρμπρίζ που λειτουργεί ως roll bar, φροντίζει ένα δεύτερο roll bar, που υψώνεται αστραπιαία πίσω από τα πίσω καθίσματα, σε περίπτωση ανατροπής του οχήματος.
Αυτή η νέα αρχιτεκτονική αναπόφευκτα προσθέτει αρκετά στον τομέα της χρηστικότητας, έστω και αν ένα αυτοκίνητο όπως η SL προορίζεται, όπως ήδη είπαμε, για άλλου τύπου «χρήση».
Βλέπετε, η νέα Mercedes-AMG SL έρχεται να συνδυάσει τη «γεύση» των αρχικών, αγωνιστικών SL που έγραψαν τη δική τους ιστορία στις πίστες, από την πρώτη στιγμή της εμφάνισης της 300 SL (1952), με την κορυφαία τεχνολογία και πολυτέλεια που χαρακτηρίζει τα σημερινά μοντέλα μιας μάρκας, που λίγο πολύ έχει καταξιωθεί στη συνείδηση των απλών ανθρώπων ως «η καλύτερη του κόσμου».
Σε πρώτη φάση, την εμφάνισή τους θα κάνουν οι SL55 και οι SL63, εφοδιασμένες - και οι δύο – με έναν 4,0 λίτρων V-8 βενζινοκινητήρα με διπλό τούρμπο, με 475 ίππους στην πρώτη περίπτωση και 585 στη δεύτερη (430 kW και 350 kW, αντίστοιχα). Με αυτήν την ισχύ στη διάθεσή τους – που συνοδεύεται μάλιστα από τη θηριώδη ροπή των 700 Nm (SL700) & 800 Nm (SL63) – η νέα Mercedes-AMG SL δεν έχει πρόβλημα να κατεβάζει το χρόνο για τα 0-100 km/h στα 3,9’’ (SL55) και, για τους πιο απαιτητικούς, στα 3,6’’ (SL63). Ενώ οι τελικές ταχύτητες παραπέμπουν απλώς σε αεροπλάνο με 295 km/h και 315 km/h, αντίστοιχα.
Οι παραπάνω αριθμοί δεν λένε όλοι την αλήθεια. Τα δυναμικά χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου κάνουν ένα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός αφού η μετάδοση της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς είναι στάνταρ και στα δύο μοντέλα – συνοδεύεται μάλιστα και από ένα ενεργό σύστημα τετραδιεύθυνσης (active rear-axle steering) με τους πίσω τροχούς να στρίβουν ανάλογα με την ταχύτητα: προς την ίδια κατεύθυνση με τους εμπρός πάνω από τα 100 km/h και προς την αντίθετη μέχρι τα 100 km/h. Προσθέστε στα παραπάνω την ενεργή αερανάρτηση με ένα εξελιγμένο σύστημα που αντικαθιστά τις παραδοσιακές αντιστρεπτικές ράβδους και έχετε έναν συνδυασμό που δεν συναντά κανείς πολύ συχνά και εξασφαλίζει ότι η εντυπωσιακή ισχύς που περιγράψαμε περνά με τον καλύτερο τρόπο στην άσφαλτο. Σημειώστε δε ότι πέραν των στάνταρ, ούτως ή άλλως ισχυρών φρένων, προαιρετικά προσφέρονται και κεραμικά δισκόφρενα.
Ενώ η αύξηση της ακαμψίας με τη χρήση ενός συνδυασμού υλικών για την κατασκευή του αμαξώματος που περιλαμβάνει και ανθρακονήματα, προσφέρει και αυτή τη δική της συμβολή στη διαμόρφωση των δυναμικών χαρακτηριστικών της νέας Mercedes-AMG SL.
Στο πολυτελές εσωτερικό δεσπόζει ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων και μια μεγάλη κεντρική οθόνη αφής όπως στη νέα S-class. Στην SL όμως, η κεντρική οθόνη 11,9 ιντσών έχει προσανατολισμό τύπου τάμπλετ και διαθέτει ρυθμιζόμενη κλίση ώστε να φαίνεται πιο εύκολα. Το infotainment διαθέτει το πιο πρόσφατο λειτουργικό σύστημα MBUX, συμπεριλαμβανομένου του ψηφιακού βοηθού "Hey, Mercedes", ενώ τα ενεργά καθίσματα πολλαπλών περιγραμμάτων με μασάζ είναι στάνταρ, όπως και η θέρμανση Airscarf στο ύψος του σβέρκου, αλλά και ένα head-up display (στην SL63).
Η Mercedes φρόντισε να εφοδιάσει τη νέα SL με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας: το «μενού» περιλαμβάνει μια πλήρη γκάμα συστημάτων υποστήριξης του οδηγού, μεταξύ των οποίων η επαυξημένη βίντεο-πλοήγηση, ο «αυτόματος πιλότος» Distonic Plus με stop-and-go και ενεργή υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης, συμπεριλαμβανομένης της αυτόματης αλλαγής λωρίδας, καθώς και αυτοματοποιημένη στάθμευση τόσο σε κάθετο όσο και σε παράλληλο χώρο. Ενώ η ενεργή υποβοήθηση πέδησης παρακολουθεί τώρα και την κυκλοφορία στο αντίθετο ρεύμα όταν ο οδηγός στρίβει και ένα ακόμα νέο σύστημα προειδοποίησης εξόδου ειδοποιεί τους επιβάτες που βγαίνουν από το αυτοκίνητο για οχήματα που πλησιάζουν από πίσω.
Για τιμές είναι πολύ νωρίς να μιλήσουμε καθώς το νέο μοντέλο αναμένεται μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2022. Σίγουρα όμως δεν θα είναι από τα πιο προσιτά μοντέλα της Mercedes. Και με το δίκιο του…