Λίγη υπομονή ακόμα μας ζητά να κάνουμε η Renault, καθώς το εντελώς νέο της και πλήρως ηλεκτρικό σουπερμίνι – το οποίο θα φέρει το όνομα του μεγάλου μικρού θρύλου Renault 5 – βρίσκεται ένα βήμα πριν την έναρξη της παραγωγής του. Με αφορμή τις τελευταίες δοκιμές στις οποίες υποβάλλονται τα πρωτότυπα, ανακαλύπτουμε τι καινούριο θα φέρει αυτό το μοντέλο στο πεδίο της τεχνολογίας μηδενικών ρύπων.
Έχουμε, κατ’ αρχάς, μια νέα εξειδικευμένη και σπονδυλωτή (modular) πλατφόρμα ηλεκτροκίνησης CMF-B EV πάνω στην οποία χτίζεται το μελλοντικό ηλεκτρικό Renault 5 – που σύμφωνα με τη γαλλική εταιρία αναμένεται να έχει κορυφαία χαρακτηριστικά. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα ενσωματώνει πάνω από το 70% των στοιχείων της πλατφόρμας CMF-B, η οποία χρησιμοποιείται στο Clio και στο Captur, σε σύγκριση δε με το ZOE προσφέρει μείωση του κόστους παραγωγής κατά 30%. Το μεγάλο πλεονέκτημα της νέας αρχιτεκτονικής της εν λόγω πλατφόρμας είναι ότι δίνει τη δυνατότητα να δημιουργηθεί μια νέα γενιά ηλεκτρικών οχημάτων, επιτρέποντας να προσαρμοστούν τα μετατρόχια και το μεταξόνιο ανά περίπτωση – κάτι που με τη σειρά του επιτρέπει τη δημιουργία διαφορετικών τύπων αμαξώματος και στυλ.
Σημειώστε ότι όπως το Megane E-Tech electric, έτσι και το μελλοντικό ηλεκτρικό Renault 5 φιλοδοξεί να γίνει το σημείο αναφοράς στην κατηγορία του, στον τομέα της οδηγικής απόλαυσης. Το βελτιστοποιημένο πλαίσιο, με πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων (στοιχείο που απαντά συνήθως σε μοντέλα ανώτερης κατηγορίας), αλλά και το χαμηλότερο κέντρο βάρους, με μπαταρίες τοποθετημένες κάτω από το δάπεδο, εγγυώνται ότι το νέο αυτό μοντέλο θα προσφέρει εξαιρετικά δυναμική οδήγηση.
Νέος κινητήρας, νέα μπαταρία
Ο χώρος του κινητήρα στην πλατφόρμα CMF-B EV έχει μικρότερες διαστάσεις, καθώς τα εξαρτήματα που χρησιμοποιούνται για τον ηλεκτροκινητήρα είναι μικρότερα σε σχέση με εκείνα που χρησιμοποιούνται σε έναν κινητήρα εσωτερικής καύσεως.
Ο ηλεκτροκινητήρας του μελλοντικού ηλεκτρικού Renault 5 θα βασίζεται στον δοκιμασμένο σύγχρονο κινητήρα που χρησιμοποιείται κυρίως στα ηλεκτρικά ZOE και Megane E-Tech.
Ο κινητήρας αυτός, ο οποίος είναι 20 κιλά ελαφρύτερος από αυτόν που χρησιμοποιείται στο ZOE, όχι μόνο εξασφαλίζει καλύτερη απόδοση από έναν κινητήρα μόνιμου μαγνήτη, αλλά επιπλέον δεν απαιτεί και τη χρήση σπάνιων γαιών, που σημαίνει ότι το κόστος μαζικής παραγωγής, καθώς και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις από την κατασκευή του, είναι χαμηλότερα.
Επιπλέον, ο κινητήρας αυτός, διαθέτει νέα εσωτερική αρχιτεκτονική, που συνδυάζει τρία βασικά στοιχεία: το μετατροπέα DC/DC ο οποίος μετατρέπει την τάση των 400V της μπαταρίας σε 12V, τον φορτιστή της μπαταρίας και την ηλεκτρονική μονάδα που διαχειρίζεται τη διανομή της ισχύος.