Όταν τα φαινόμενα απατούν: Volkswagen Taigo

Όταν τα φαινόμενα απατούν: Volkswagen Taigo

Δεν χρειάζεται να κάνεις πολλά χιλιόμετρα στο τιμόνι του νέου Volkswagen Taigo για να καταλάβεις ότι έχεις να κάνεις με κάτι αρκετά διαφορετικό από το μέχρι σήμερα μικρότερο μέλος της γκάμας των SUV της γερμανικής εταιρείας. Είναι προφανές ότι έχεις να κάνεις με κάτι διαφορετικό, παρόλο που τα δύο μοντέλα είναι χτισμένα στην ίδια πλατφόρμα – MQB: ένα αυτοκίνητο που αναδύει μία διαφορετική συνολικά αίσθηση ποιότητας - και αυτό το εισπράττει ο οδηγός του. Πρόκειται για μία αίσθηση που δεν έχει να κάνει μόνο με το μαλακό υλικό στο ταμπλό και τη διαφοροποίηση γενικότερα των υλικών της καμπίνας, έχει να κάνει και με την ηχομόνωση, και με τη γενικότερη άνεση που προσφέρεται από την ανάρτηση.

Στην πράξη τώρα όλα αυτά μεταφράζονται σε ένα αυτοκίνητο ιδιαίτερα πολιτισμένο, το οποίο με τη βοήθεια του 7-τάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη (7-DSG) αναβαθμίζει αυτό που ονομάζεται άνεση, καθώς απαλλάσσει από ένα σημαντικό βάρος τον οδηγό, στις καθημερινές του μετακινήσεις. Ενώ από την άλλη δεν του στερεί και τη δυνατότητα να χειριστεί το αυτοκίνητο όπως αυτός επιθυμεί, σε περίπτωση που θα θελήσει να κινηθεί πιο γρήγορα. Βλέπετε υπάρχει και η δυνατότητα των χειροκίνητων αλλαγών είτε με τον ίδιο τον επιλογέα («λεβιέ») είτε με τη βοήθεια των μοχλοδιακοπτών, των «πεταλούδων» δηλαδή στο τιμόνι.

Ο τρικύλινδρος, τούρμπο χιλιάρης κινητήρας των 110 ίππων δεν έχει κανένα πρόβλημα να κινήσει γρήγορα το αυτοκίνητο. Σε καμία περίπτωση δεν έχεις την αίσθηση ότι υπολείπεται στον τομέα των επιδόσεων και μπορείς να κινείσαι αρκετά γρήγορα και στην καθημερινότητα της πόλης, και στην Εθνική Οδό (Μέγιστη ταχύτητα: 191 km/h, Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,9’’). Ενώ ως προς τα δυναμικά χαρακτηριστικά του νέου Coupe SUV της Volkswagen, αυτό που μπορεί κανείς να πει είναι ότι είναι ένα πλήρως ισορροπημένο σύνολο - όπως αυτά που χρόνια τώρα ξέρουν να προσφέρουν στους καταναλωτές οι Γερμανοί.

Οι χώροι για επιβάτες, χάρη στο αυξημένο μεταξόνιο των 2.554 mm, είναι μεγάλοι - θα λέγαμε κιόλας ότι με βάση τα μέτρα της κατηγορίας δεν θα κάναμε λάθος αν τους χαρακτηρίζαμε κορυφαίους - το πορτμπαγκάζ διαθέτει επίσης χωρητικότητα άνω του μέσου όρου, κάτι που σχετίζεται με το γεγονός ότι το μήκος του είναι σαφώς μεγαλύτερο από αυτό του «αδελφού» T-Cross (4,26 μέτρα). Αξίζει δε να σημειωθεί ότι τα 440 λίτρα που προσφέρει απλόχερα το πορτμπαγκάζ του Taigo συνδυάζονται με μία κανονικών διαστάσεων ρεζέρβα - πράγμα εξαιρετικά σπάνιο στις μέρες μας - τοποθετημένη κάτω από το πάτωμα του.

Η πλούσια έκδοση Style του αυτοκινήτου που οδηγήσαμε είναι εφοδιασμένη, πέραν του εντυπωσιακού digital cockpit και των βασικών συστημάτων ασφαλείας, με μία σειρά από συστήματα που αναβαθμίζουν και την άνεση και την ασφάλεια. Από αυτά ιδιαίτερη εντύπωση μας έκανε το σύστημα των «έξυπνων» φώτων. Πρόκειται για το προηγμένο σύστημα το IQ.LIGHT με προβολείς LED matrix που φωτίζει τα σημεία του δρόμου στα οποία δεν βρίσκεται άλλο αυτοκίνητο, είτε προπορευόμενο είτε ερχόμενο από το αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας. Έτσι οδηγός έχει μία φωτεινή δέσμη η οποία φωτίζει μακριά όπως ένας συνήθης, καλός προβολέας, αλλά αφήνει σκοτεινή την περιοχή εκείνη πού βρίσκεται το προπορευόμενο ή το κινούμενο στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας αυτοκίνητο - και έτσι δεν ενοχλεί τον οδηγό του. Με αυτόν τον τρόπο πιο ασφαλές το οδικό περιβάλλον και για τους δύο οδηγούς.

Η κατανάλωση στις όχι καλύτερες συνθήκες της κίνησης σε πυκνή κυκλοφορία στους δρόμους της Αθήνας, έδειχνε να ξεπερνά σαφώς τα 8,0 λίτρα/100 χλμ. έχοντας μία τάση να κινηθεί μεταξύ 8,5 και 9,0 λίτρων/100 χλμ. Προσέξτε, όμως, αυτό – που σε τελική ανάλυση δεν είναι και κακό αποτέλεσμα - σε βεβαρημένες συνθήκες, γιατί στον αυτοκινητόδρομο και γενικότερα σε πιο χαλαρή κίνηση η εικόνα είναι διαφορετική.

Συνοψίζοντας θα λέγαμε ότι το νέο Volkswagen Taigo είναι ένα αυτοκίνητο που σε πείθει, όπως είπαμε και στην αρχή, ότι είναι κάτι παραπάνω από μία κουπέ έκδοση του T-Cross. Eίναι ένα μοντέλο που κάποιες στιγμές μοιάζει να είναι μία κατηγορία πάνω - και εδώ που τα λέμε με αυτό τον τρόπο δικαιολογεί και την τιμή του (25.800 ευρώ), η οποία πλέον μπαίνει στα χωράφια του αμέσως μεγαλύτερου SUV της Volkswagen, του Tiguan. Το νέο Volkswagen Taigo μας άρεσε όχι αισθητικά, αλλά συνολικά, οδηγικά – και από την άποψη του πόσο χρηστικό είναι. Αν θέλετε το συμπαθήσαμε τελικά, παρότι δεν είμαστε οπαδοί των SUV με το κουπέ προφίλ που έχει γίνει της μόδας, γιατί προτιμάμε τα SUV που με το τετραγωνισμένο πίσω μέρος που παραπέμπουν σε station wagon. Αλλά αυτό είναι κάτι σχετικό, είναι θέμα γούστου… Και εμείς, στην περίπτωση του Volkswagen Taigo, εκτιμήσαμε την ουσία.

Τέλος, για να μην δημιουργηθεί η εντύπωση ότι οδηγήσαμε το τέλειο αυτοκίνητο, οφείλουμε να σημειώσουμε ότι η Volkswagen πρέπει να ασχοληθεί λίγο παραπάνω με την ευκολία χειρισμού - μέσω της οθόνης αφής - των συστημάτων του infotainment, ένα στοιχείο που δεν είναι ότι πιο εργονομικό υπάρχει και έχει πολλά περιθώρια βελτίωσης.