Όταν τα σπορ μπήκαν στην πρίζα

Όταν τα σπορ μπήκαν στην πρίζα

«Έργο τέχνης» της ηλεκτροκίνησης χαρακτηρίζει το Audi e-tron GT το επίσημο δελτίο τύπου που αναφέρεται στην ανανέωση/βελτίωση του κορυφαίου ηλεκτρικού και σπορ μοντέλου της γερμανικής εταιρίας. Το Audi e-tron GT quattro παρουσιάστηκε το 2021 και συνδυάζοντας την επιβλητική σχεδίαση με τις ισχυρές επιδόσεις και τα ανώτερα δυναμικά χαρακτηριστικά κατάφερε να εντυπωσιάσει τους λάτρεις της αυτοκίνησης.

Το κομψό και σπορ S e-tron GT κάνει το ντεμπούτο του με ισχύ έως 679 hp (στη λειτουργία Launch Control), ενώ το νέο RS e-tron GT προσφέρει έναν απαράμιλλο συνδυασμό άνεσης και δυναμικής οδήγησης.

Ταυτόχρονα, με το RS e-tron GT Performance, η Audi παρουσιάζει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο υψηλών επιδόσεων RS δημιουργώντας ένα καινούριο ρεκόρ στην ιστορία της, καθώς η μέγιστη ισχύς φτάνει έως τους 925 ίππους (στη λειτουργία Launch Control) – οπότε πρόκειται για το πιο ισχυρό μοντέλο παραγωγής που έχει κατασκευάσει ποτέ η Audi. Παράλληλα το συγκεκριμένο e-Tron διαθέτει μοναδικά σχεδιαστικά στοιχεία.

Η τεχνολογία πίσω από το εντυπωσιακό design

Η νέα γκάμα των μοντέλων e-tron GT συνδυάζει τη σπορ σχεδίαση με την υψηλή τεχνολογία, με κάθε έκδοσή του να έχει το δικό της ξεχωριστό χαρακτήρα. Η αεροδυναμική έχει βελτιωθεί με πιο έντονες «αεροκουρτίνες» και τον ανασχεδιασμένο πίσω διαχύτη, προσδίδοντας ακόμα πιο σπορ και εντυπωσιακή εμφάνιση.

Οι σύγχρονοι ηλεκτροκινητήρες στον εμπρός άξονα των S e-tron GT και RS e-tron GT αποδίδουν ισχύ 239 hp (176 kW) ο καθένας.

Η μέγιστη συνολική ισχύς του κινητήριου συστήματος στο S e-tron GT είναι 592 hp (435 kW). Το RS e-tron GT φτάνει σε μέγιστη ισχύ τα 775 hp (570 kW) και το RS e-tron GT performance αποδίδει ισχύ 843 hp (620 kW). Ενώ στη λειτουργία Launch Control, η ισχύς μπορεί να φτάσει έως και 680 hp στο S e-tron GT, 857 hp στο RS e-tron GT και 925 hp στο RS e-tron GT Performance.

Η Audi κατάφερε επίσης να μειώσει το βάρος του ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα κατά περίπου δέκα κιλά, επανασχεδιάζοντας εξαρτήματα και βελτιστοποιώντας το σύστημα ψύξης. Ενίσχυσε επίσης τον άξονα μετάδοσης κίνησης για να διασφαλίσει την ομαλή κατανομή ισχύος και επεξεργάστηκε περαιτέρω τα ηλεκτρονικά που είναι υπεύθυνα για τη διανομή της τετρακίνησης.

Οι επιδόσεις είναι εντυπωσιακές και στα τρία μοντέλα: Το S e-tron GT επιταχύνει από το μηδέν στα 100 km/h σε 3,6 δευτερόλεπτα (3,4 δευτ. με το Launch Control), το RS e-tron GT σε 3,1 δευτερόλεπτα (2,8 δευτ. με το Launch Control) και το RS e-tron GT Performance σε μόλις 2,9 δευτερόλεπτα (2,5 δευτ. με το Launch Control). Το S e-tron GT φτάνει σε τελική ταχύτητα τα 245 km/h, ενώ τα RS μοντέλα έχουν τελική ταχύτητα 250 km/h.

Ελαφρύτερη μπαταρία και αυτονομία έως 605 km

Η Audi μείωσε το βάρος της μπαταρίας υψηλής τάσης (HV) ενώ ταυτόχρονα αύξησε την ενεργειακή της πυκνότητα. Παρά το υψηλότερο ενεργειακό περιεχόμενο, το βάρος της μπαταρίας υψηλής τάσης έχει μειωθεί κατά εννέα κιλά στα συνολικά 625 κιλά. Η μπαταρία υψηλής τάσης διαθέτει συνολική χωρητικότητα αποθήκευσης 105 kWh (καθαρά: 97 kWh).

Η ενέργεια που διατίθεται στη νέα οικογένεια e-tron GT μέσω της ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση έχει επίσης αυξηθεί από 290 στα 400 kW. Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει χειροκίνητη ή αυτόματη ανάκτηση μέσω του MMI καθώς και να την ελέγξει σε τρία επίπεδα χρησιμοποιώντας τα χειριστήρια αλλαγής ταχυτήτων.

 

280 χιλιόμετρα με 10 λεπτά φόρτιση 

Η Audi αύξησε τη μέγιστη ισχύ φόρτισης κατά 50 kW, συνολικά στα 320 kW. Υπό ιδανικές συνθήκες, η μπαταρία υψηλής τάσης των μοντέλων e-tron GT μπορεί να φορτίσει από 10 έως 80% σε μόλις 18 λεπτά σε σταθμό φόρτισης υψηλής ισχύος (HPC). Σε μόλις 10 λεπτά, η μπαταρία επαναφορτίζεται για αυτονομία έως και 280 χιλιομέτρα.

Το Audi virtual cockpit plus παρέχει στον οδηγό ολοκληρωμένες πληροφορίες σχετικά με την τρέχουσα κατάσταση της λειτουργίας της μπαταρίας υψηλής τάσης, συμπεριλαμβανομένης της θερμοκρασίας της μπαταρίας, μια πρόβλεψη γρήγορης φόρτισης και την κατάσταση προετοιμασίας. Συγκεκριμένα, αυτή η νέα δυνατότητα χρησιμοποιεί γραφήματα και εικονίδια ειδικά για την Audi για να εμφανίζει με σαφήνεια την τρέχουσα ισχύ φόρτισης και την τρέχουσα θερμοκρασία της μπαταρίας υψηλής τάσης.

Κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας και ηλεκτρική αυτονομία:

Audi S e-tron GT 

Κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος (μεικτός κύκλος, WLTP) σε kWh/100 km: 19,7 -18,2. Ηλεκτρική αυτονομία (μεικτός κύκλος, WLTP) σε km: 605

Audi RS e-tron GT

Κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος (μεικτός κύκλος, WLTP) σε kWh/100 km: 21,1 -18,6. Ηλεκτρική αυτονομία (μεικτός κύκλος, WLTP) σε km: 593

Audi RS e-tron GT Performance

Κατανάλωση ηλεκτρικού ρεύματος (μεικτός κύκλος, WLTP) σε kWh/100 km: 20,8 -18,9. Ηλεκτρική αυτονομία (μεικτός κύκλος, WLTP) σε km: 584

Κυκλοφορία στην αγορά και τιμές

Τα νέα μοντέλα e-tron GT θα κυκλοφορήσουν στην Ελλάδα στις αρχές Ιουνίου. Τα νέα μοντέλα είναι διαθέσιμα για παραγγελία με τις παρακάτω τιμές:

Νέο e-tron GT 

S e-tron GT quattro 592 hp                       134.980 €

Νέο RS e-tron GT 

RS e-tron GT quattro 775 hp                     162.980 €

RS e-tron GT Performance quattro 843 h  173.980 €