20.000 ευρώ θα κοστίζει το μικρό ηλεκτρικό Volkswagen

20.000 ευρώ θα κοστίζει το μικρό ηλεκτρικό Volkswagen

Αρχές Μαρτίου – και με τη μορφή εκθεσιακού πρωτοτύπου – θα δούμε επιτέλους το νέο «βασικό» μοντέλο της γκάμας της Volkswagen, ενώ η παγκόσμια πρεμιέρα του μοντέλου παραγωγής έχει προγραμματιστεί για το 2027. Οι Γερμανοί ποντάρουν πολλά σε αυτό το νέο, μηδενικών ρύπων μοντέλο τους καθώς με βασική τιμή περίπου 20.000 ευρώ αναμένουν ότι προσελκύσει πολλούς αγοραστές.

«Ένα προσιτό, υψηλής ποιότητας και κερδοφόρο ηλεκτρικό Volkswagen από την Ευρώπη για την Ευρώπη – αυτό είναι το Champions League της μηχανικής αυτοκινήτων!», δήλωσε στην πρόσφατη παρουσίαση των σχεδίων για το μέλλον της βασικής μάρκας του Volkswagen Group στο Βόλφσμπουργκ, ο Thomas Schäfer, Διευθύνων Σύμβουλος της μάρκας Volkswagen Passenger Cars.

Το προσιτό, πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο αποτελεί με την έκδοση παραγωγής του ID. 2all μέρος της νέας οικογένειας ηλεκτρικών μικρών αυτοκινήτων που εξελίχθηκε υπό την ομπρέλα του Brand Group Core εντός του Ομίλου Volkswagen. Η εν λόγω οικογένεια περιλαμβάνει compact ηλεκτρικά οχήματα που βασίζονται στην εξέλιξη της σπονδυλωτής πλατφόρμας ηλεκτρικοκίνησης (MEB) του γερμανικού ομίλου. Το πρώτο από αυτά τα καινούρια μοντέλα θα είναι η έκδοση παραγωγής του ID. 2all show car, το οποίο πρόκειται να φτάσει στις εκθέσεις της Volkswagen το 2026, όντας το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μικρό μοντέλο της με βασική τιμή μικρότερη από 25.000 ευρώ.

Η Volkswagen θεωρεί ότι βρίσκεται ήδη σε καλή θέση στον τομέα των ηλεκτρικών οχημάτων μπαταρίας (Battery Electric Vehicles - BEV). Από την κυκλοφορία της οικογένειας μοντέλων ID. Το 2019, η μάρκα έχει πουλήσει συνολικά περισσότερα από 1,35 εκατομμύρια οχήματα σε όλο τον κόσμο – ανάμεσά τους και περίπου 500.000 ID.3. Ενώ πέρυσι, η Volkswagen πούλησε 383.100 αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα.

Με την ευκαιρία της «συνάντησης εργασίας» στην έδρα της VW ο Thomas Schäfer δήλωσε επίσης ότι το εργοστάσιο του Βόλφσμπουργκ θα παραμείνει η καρδιά της μάρκας Volkswagen στην εποχή του ηλεκτρισμού: «Το εργοστάσιο του Βόλφσμπουργκ έχει ένα σαφές μέλλον μπροστά. Μεταφέροντας την παραγωγή Golf στο Μεξικό, δημιουργούμε χώρο για σύγχρονες τεχνολογίες. Νέες διαδικασίες παραγωγής θα εισαχθούν στο Hall 54. Στόχος μας είναι να κατασκευάσουμε το ηλεκτρικό Golf επόμενης γενιάς στη νέα πλατφόρμα SSP εκεί, μαζί με το ηλεκτρικό T-Roc μεγάλου όγκου. Αυτό θα καθιερώσει τη Βόλφσμπουργκ ως την πρωτεύουσα της νέας μας πλήρως ηλεκτρικής συμπαγούς κατηγορίας».

Η Scalable Systems Platform (SSP) θα αντιπροσωπεύει την επόμενη γενιά μιας πλήρως ηλεκτρικής, πλήρως ψηφιοποιημένης, υψηλής κλιμάκωσης πλατφόρμας μηχατρονικής βασισμένης σε ομοιόμορφη αρχιτεκτονική συστήματος.

Θυμίζουμε ότι με τη συμφωνία «Zukunft Volkswagen» (Μελλοντική Volkswagen), η Volkswagen AG συμφώνησε με εκπροσώπους των εργαζομένων στα τέλη Δεκεμβρίου 2024 σε «ένα όραμα για το μέλλον» που επιχειρεί να συνδυάσει την οικονομική σταθερότητα, την απασχόληση και την πρωτοπορία στην τεχνολογία στον τομέα της βιώσιμης κινητικότητας. Οι δεσμευτικοί στόχοι και τα μέτρα που συμφωνήθηκαν για την επίτευξή τους θέτουν τα θεμέλια για έργα στο μέλλον. Ο από κοινού συμφωνημένος στόχος είναι η μάρκα Volkswagen Passenger Cars, ως ο πυρήνας της Volkswagen AG, να γίνει ο κορυφαίος τεχνολογικά κατασκευαστής όγκου παγκοσμίως έως το 2030.

Για τον σκοπό αυτό, η Volkswagen έχει υιοθετήσει ένα φιλόδοξο σχέδιο τριών σταδίων:

  • Catch up: Η ανταγωνιστικότητα πρέπει να ενισχυθεί με τη βελτιστοποίηση των δομών κόστους και την επέκταση του υφιστάμενου χαρτοφυλακίου μοντέλων με στοχευμένο τρόπο.
  • Επίθεση: Θα υπάρξουν εννέα νέα μοντέλα μέχρι το 2027, συμπεριλαμβανομένης της έκδοσης παραγωγής του ID.2all για λιγότερο από 25.000 € και του βασικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου με περίπου 20.000 €.
  • Πρωτοπορία: Ως η κορυφαία τεχνολογικά μάρκα στην κατηγορία μαζικών πωλήσεων, η Volkswagen θέτει νέα πρότυπα και προχωρά στην κινητικότητα σε όλο τον κόσμο.

Από την πλευρά της, η Daniela Cavallo, Πρόεδρος του Συμβουλίου Γενικών και Ομαδικών Εργασιών της Volkswagen AG, δήλωσε ότι «Το Βόλφσμπουργκ, η καρδιά του κόσμου του Ομίλου, θα αντιμετωπίσει κρίσιμα καθήκοντα που θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε με αποφασιστικότητα. Η Τεχνική Ανάπτυξη θα επιτελεί πρωτοποριακή εργασία για όλες τις άλλες μάρκες επιβατικών αυτοκινήτων με την πλατφόρμα SSP, η οποία θα χρησιμοποιείται σε όλο τον Όμιλο. Αυτός ο μοχλός θα είναι εξίσου σημαντικός για τη μελλοντική μας επιτυχία με τη στρατηγική μας για την πλατφόρμα για τα τρέχοντα μοντέλα ICE (με κινητήρες εσωτ. Καύσης)… Οι μελλοντικές ηλεκτρικές ναυαρχίδες – το Golf και το T-Roc που παράγονται στο Wolfsburg – αντιπροσωπεύουν επί του παρόντος όγκο που υπερβαίνει τις 500.000 μονάδες ετησίως. Ως εκ τούτου, το κύριο εργοστάσιο έχει εξασφαλίσει μια εξαιρετικά ελκυστική κατηγορία οχημάτων και θα συνεχίσει την παράδοση του Golf από το Wolfsburg, το οποίο έχει ιστορία περισσότερα από 50 χρόνια … Το συμβούλιο εργαζομένων και η ανώτατη διοίκηση θα συνεργαστούν στενά για αυτές τις εξελίξεις. Η συνεργασία μας θα περιλαμβάνει μια κοινή συνάντηση προόδου κάθε τρίμηνο».