Η ασφάλεια, παθητική και ενεργητική, συναντά την περιβαλλοντική απόδοση και η ανακοίνωση των πρόσφατων αποτελεσμάτων των δοκιμών του γνωστού, από τα crash tests των αυτοκινήτων, οργανισμού Euro NCAP, σε συνδυασμό με τα ήδη γνωστά αποτελέσματα του «αδελφού» οργανισμού Green NCAP, που αξιολογεί το επίπεδο της προκαλούμενης ρύπανσης, φέρνει την Ford, τη Hyundai και την Toyota να ανοίγουν τον δρόμο για ασφαλέστερες και πιο πράσινες επιλογές.
Οι πρόσφατες αξιολογήσεις ασφαλείας του Euro NCAP, έφεραν τέσσερα αυτοκίνητα να κατακτούν την κορυφαία διάκριση των πέντε αστέρων. Ο λόγος για τα πλήρως ηλεκτρικά Ford Mustang Mach-E και Hyundai IONIQ 5, αλλά και τα Toyota Yaris Cross και Hyundai Tucson, που είναι διαθέσιμα και σε συμβατικές, και σε υβριδικές εκδόσεις. Ένα ακόμα νέο μοντέλο, το Hyundai Bayon, αποσπά καλή βαθμολογία και παίρνει τέσσερα αστέρια, για να χάσει οριακά το πέμπτο, από μια «λεπτομέρεια».
Ξεκινώντας, λοιπόν, από τα αποτελέσματα του Euro NCAP έχουμε 5 αστέρια για το νέο πλήρως ηλεκτρικό crossover SUV της Ford, τη Mustang Mach-E, που βρίσκεται να έχει κάνει ένα σημαντικότατο βήμα προς τα εμπρός σε σχέση με το άκρως εντυπωσιακό και μυώδες σπορ αυτοκίνητο με τον θηριώδη βενζινοκινητήρα των 5 λίτρων με το οποίο μοιράζεται το πρώτο συνθετικό του ονόματός της.
Η επίδοση αυτή οφείλεται στο ότι το νέο μοντέλο της Ford είναι, μεταξύ άλλων, εξοπλισμένο με κεντρικό αερόσακο (μεταξύ οδηγού και συνοδηγού), αυτομάτως μετακινούμενο καπό για προστασία των ευάλωτων χρηστών του δρόμου (των πεζών και των δικυκλιστών) και πλήθος προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, προσφέροντας έτσι υψηλά επίπεδα υποστήριξης κατά την οδήγηση και δυνατότητα πρόληψης συγκρούσεων στις πιο διαφορετικές συνθήκες.
Έχοντας κερδίσει ταυτόχρονα μια βαθμολογία πέντε αστέρων στο πρόγραμμα περιβαλλοντικών δοκιμών του Green NCAP*, η Ford γίνεται «ζωντανό» παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο η καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής μπορεί να συνδυαστεί με τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.
Από την πλευρά της Hyundai, τώρα, το χτύπημα ήταν και τριπλό, και εντυπωσιακό με τα πλήρως ηλεκτρικά Ioniq 5 και Tucson να κατακτούν 5 αστέρια και το Hyundai Bayon να ακολουθεί με 4 αστέρια. Ο αυστηρός στην κρίση του Euro NCAP δεν λυπήθηκε τα καλά λόγια τόσο για τα πεντάστερα όσο και για το τετράστερο Hyundai, καθώς το Tucson κατάφερε να ξεπεράσει το εμπόδιο της αξιολόγησης του συστήματος “Safety Assist”, ενώ δίπλα του το Ioniq 5 πέτυχε υψηλή βαθμολογία που αντανακλά το υψηλό επίπεδο προστασίας που προσφέρει. Από την πλευρά του, το μικρό crossover Bayon, που δίνει τη δική του μάχη σε μια ήδη υπερπλήρη και άκρως ανταγωνιστική κατηγορία, έχασε το πέμπτο αστέρι καθώς δεν διαθέτει τον κεντρικό αερόσακο που είναι στάνταρ στα Ioniq 5 και Tucson. Ωστόσο, το Bayon προσφέρει ιδιαίτερα αυξημένη προστασία από σύγκρουση και αξιόπιστα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης.
Από την πλευρά του, το Toyota Yaris βαδίζει χωρίς πρόβλημα στα χνάρια του υδρογονοκίνητου Mirai, αλλά και του δημοφιλούς σουπερμίνι Yaris, με μια ακόμη βαθμολογία πέντε αστέρων. Το αυτοκίνητο, που είναι διαθέσιμο σε βενζινοκίνητες και σε πλήρως υβριδικές εκδόσεις, δοκιμάστηκε εν μέρει στην Αυστραλία και εν μέρει στην Ευρώπη, δύο σημαντικές αγορές για το Yaris Cross. Το αποτέλεσμα δημοσιεύεται σε συνεργασία με τον αδελφό οργανισμό ANCAP.
Παρακολουθείστε τις δοκιμές πρόσκρουσης του Hyundai Ioniq 5 κάνοντας κλικ εδώ.
* Η βαθμολογία ασφαλείας του Euro NCAP (European New Car Assessment Program) καθορίζεται από μια σειρά δοκιμών (πρόσκρουσης, αλλά και λειτουργίας των συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού). Αυτές οι δοκιμές αντιπροσωπεύουν, με απλοποιημένο τρόπο, πραγματικά σενάρια ατυχημάτων που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε ανθρώπινες απώλειες.
Το σύστημα αξιολόγησης του ανεξάρτητου οργανισμού Green NCAP (Green New Car Assessment Program) λαμβάνει υπόψη του τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου (δηλαδή του CO2), αλλά και τις εκπομπές των τυπικών ρύπων (που είναι βλαβεροί για τον άνθρωπο: υδρογονάνθρακες, οξείδια του αζώτου και σωματίδια), καθώς και την ενεργειακή απόδοση.