Πώς είναι να οδηγείς μια 100% ηλεκτρική BMW iX3;

Πώς είναι να οδηγείς μια 100% ηλεκτρική BMW iX3;

Για την εντελώς νέα BMW iX3, το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό μοντέλο της νέας εποχής της ηλεκτροκίνησης της μεγάλης εταιρίας με έδρα το Μόναχο, είχαμε μιλήσει αναλυτικά κατά την διαδικτυακή παρουσίασή της στον ειδικό τύπο. Τη φορά αυτή αξιοποιούμε τη δυνατότητα που μας έδωσε η αντιπροσωπεία για ένα σύντομο test drive προκειμένου να σας μεταφέρουμε μια πρώτη γεύση από το νέο αυτό μοντέλο, στο οποίο όπως φαίνεται ποντάρει πολλά η BMW.

Ξεκινάμε, λοιπόν, με ένα από τα πιο εντυπωσιακά χαρακτηριστικά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, την επιτάχυνση. Η BMW iX3 επιβεβαιώνει με το παραπάνω τον κανόνα, καθώς διαθέτοντας 286 ολόκληρους ίππους και ροπή 400 Nm (η οποία είναι διαθέσιμη από την πρώτη στιγμή που πατάς το γκάζι) δεν έχει κανένα πρόβλημα, παρά τα 2.260 κιλά της, να σε κολλήσει στην πλάτη του καθίσματος όταν θελήσεις να «σανιδώσεις» το γκάζι. Και, βεβαίως, δεν έχει κανένα πρόβλημα να συνεχίσει να επιταχύνει με εντυπωσιακό ρυθμό, όχι μέχρι τα 150 km/h (όπως συμβαίνει στα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για λόγους αυτονομίας) αλλά μέχρι τα 180 km/h, στοιχείο που σου δίνει το περιθώριο να ταξιδέψεις με άνεση. 

Διευκρινίζουμε στο σημείο αυτό ότι την τελική των 180 km/h δεν την θεωρούμε θετικό στοιχείο γιατί πιστεύουμε ότι με αυτήν θα πρέπει να κινείται κανείς – τα όρια ταχύτητας πρέπει να τηρούνται - αλλά γιατί μπορεί να χρειαστεί στιγμιαία να φτάσει κανείς μέχρι εκεί στο πλαίσιο αντιμετώπισης κάποιων ειδικών συνθηκών.

Από κει και πέρα εντυπωσιακότατη είναι η ηχομόνωση. Βλέπετε, συνήθως λέμε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι αθόρυβα. Αυτό όμως δεν ισχύει 100%, ισχύει μόνο σε ένα ποσοστό, καθώς εν κινήσει προστίθεται ο θόρυβος τόσο των ελαστικών, από το δρόμο, όσο και ο θόρυβος του αέρα, ο αεροδυναμικός θόρυβος. Εδώ όμως η BMW φαίνεται ότι έχει κάνει το μικρό της θαύμα και το αυτοκίνητο πραγματικά παραμένει αθόρυβο μέχρι και τα 160-170 km/h την ώρα που είδαμε εμείς στο head-up display.

Αυτή, λοιπόν, η έλλειψη θορύβου είναι που συμβάλλει, σε συνδυασμό με την εξαιρετική ανάρτηση, στη δημιουργία ενός υψηλότατου επιπέδου πολιτισμού. Η BMW ξέρει πώς να φτιάχνει καλές αναρτήσεις και κατάφερε αυτό το καθόλου ελαφρύ αυτοκίνητο να κινείται επιδεικνύοντας τη δέουσα ευστάθεια στον αυτοκινητόδρομο, χωρίς όμως να αντιδρά απότομα στις λακκούβες, αλλά και χωρίς ταλαντώνεται (να “πλέει”) χωρίς λόγο, καθώς επίσης και χωρίς να γέρνει υπερβολικά στις στροφές. Καταφέρνει, λοιπόν, η BMW iX3 να απορροφά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος με υποδειγματικό τρόπο.

Και επειδή κανείς δεν είναι τέλειος, θα πρέπει να πούμε ότι η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση απαιτεί κάποιους μικρούς συμβιβασμούς σε σχέση με την αίσθηση τόσο του τιμονιού όσο και των φρένων. Δεν είναι ότι δεν «στρίβει» ή ότι δεν «κρατάει» η πισωκίνητη BMW iX3. Και σταθερή είναι – τόσο στις μεγάλες ταχύτητες όσο και στις στροφές όπου εμφανίζει μια ελαφρά μόνο υποστροφή όταν πιεστεί σε κάποια «κλειστή» στροφή - και φρενάρει αποτελεσματικά (άλλωστε, τα τεράστια δισκόφρενα δεν αφήνουν αμφιβολίες). Όμως αυτό που αποκομίζει ο οδηγός στα χέρια του και στο δεξί του πόδι όταν πατάει το φρένο έχει περάσει προηγουμένως από ένα φίλτρο – και απέχει από αυτό που μας έχει συνηθίσει η BMW: την εξαιρετική αίσθηση των συστημάτων διεύθυνσης και πέδησης.

Όσον αφορά, τώρα. την ποιότητα κατασκευής και τον εξοπλισμό είναι πραγματικά σχεδόν αδύνατο να δει κανείς διάφορες με αυτό που ξέρει από τις πάντα πολυτελείς BMW, ενώ για το σαλόνι μόνο θετικά έχουμε να πούμε. Οι χώροι στο πίσω κάθισμα είναι εντυπωσιακοί και για τα γόνατα και για το κεφάλι – σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να νιώσεις καταπιεσμένος από την οροφή, που έτσι κι αλλιώς απέχει πάνω από 10 από το κεφάλι σου. Ίσως κάποια – ελάχιστα - λίτρα να λείπουν από το πορτμπαγκάζ, με σχέση μία με μία συμβατική iX3 όμως συνολικά οι χώροι, τόσο για τις αποσκευές όσο και για τους επιβάτες, είναι πραγματικά πλούσιοι, ενώ άφθονες είναι οι διάφορες πρακτικές θήκες που μπορεί κανείς να εντοπίσει στις πόρτες, στην κονσόλα, κάτω από το υποβραχιόνιο, μεταξύ οδηγού και συνοδηγού. 

Είναι πραγματικά εξαιρετική η διαμόρφωση του εσωτερικού – με όλα να βρίσκονται σε σωστές θέσεις και το περιστροφικό πολυχειριστήριο idrive να δίνει σταθερά το παρών επιβεβαιώνοντας ότι αποτελεί μια από τις πιο βολικές επιλογές για το χειρισμό των ηλεκτρονικών συστημάτων και του infotainment. Όπως εξαιρετικό είναι και το ίδιο το infotainment, αλλά και μια σειρά άλλα συστήματα όπως η υποβοήθηση παρκαρίσματος με κάμερες υψηλής ευκρίνειας γύρω-γύρω, δυναμικές γραμμές, αλλά και ένα συνδυασμό ηχητικής και οπτικής προειδοποίησης.

Τιμές, εξοπλισμό και αναλυτικές πληροφορίες για τη νέα BMW iX3 μπορείτε να δείτε, όπως άλλωστε είπαμε και στην αρχή του άρθρου μας, στην αναλυτική παρουσίαση του μοντέλου. Θυμίζουμε πάντως ότι ο τιμοκατάλογος ξεκινά από τα 64.210 ευρώ.