Πόσο «επικίνδυνα» είναι αυτά τα 3 νέα κινέζικα SUV;

Πόσο «επικίνδυνα» είναι αυτά τα 3 νέα κινέζικα SUV;

Ακόμα μια κινεζική μάρκα μπαίνει στην ελληνική – και την ευρωπαϊκή – αγορά, ξεκινώντας την καριέρα της με κάτι που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως σύγχρονη ταξιδιωτική περιπέτεια 38 ημερών! Ο λόγος για την ΑΙΤΟ (μέλος του Seres Group) που διοργανώνοντας το «Eurasian Tour with AITO», έφερε τα τρία εντυπωσιακού design και τεχνολογίας SUV (τα AITO 9, AITO 7 & AITO 5) από το εργοστάσιό της στο Chongqing της Κίνας στο Παρίσι. Και είναι αυτά τα τρία νέα μοντέλα που θα διεκδικήσουν το δικό τους μερίδιο στη γνωστή «πίτα».

Το θηριώδες - με μήκος 5,24 μέτρα, πλάτος 1,99μέτρα και μεταξόνιο 3,11 μέτρα - τετρακίνητο AITO 9, αποτελεί τη ναυαρχίδα της εταιρείας και προσφέρεται ως plug in υβριδικό και αμιγώς ηλεκτρικό. Στην plug in υβριδική έκδοση συνδυάζει ένα turbo κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων που χρησιμεύει ως γεννήτρια και δύο ηλεκτροκινητήρες (224 ίππων και 315 Nm ροπής εμπρός και 270 ίππων και 360Nm πίσω) αποδίδοντας συνολικά 496 ίππους. Διατίθεται με μπαταρίες ιόντων λιθίου χωρητικότητας 42 kWh ή 52 kWh που εξασφαλίζουν αυτονομία αμιγούς ηλεκτρικής κίνησης 225 ή 275 χιλιόμετρα αντίστοιχα, ενώ οι επιδόσεις του είναι εξαιρετικές (0-100 χλμ./ώρα σε 4,9 δευτ.). 

Στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση οι δύο ηλεκτροκινητήρες αποδίδουν, ο μεν εμπρός 220 ίππους και 277 Nm ροπής, ο δε πίσω 310ίππους και 396Nm ροπής με τη συνολική απόδοση να φθάνει τους 530 ίππους. Και εδώ οι μπαταρίες είναι ιόντων λιθίου 97 kWh εξασφαλίζοντας του αυτονομία 630 χιλιομέτρων, ενώ οι επιδόσεις του είναι λίγο πιο γρήγορες (0–100 χλμ./ώρα σε 4,3 δευτ.).

Εξοπλισμένο με αερανάρτηση, προηγμένη ψηφιακή τεχνολογία και ολοκληρωμένα χαρακτηριστικά ασφαλείας, οι μεγάλες δυνατότητές του οποίου επιβεβαιώθηκαν πανηγυρικά στην πράξη κατά τη διάρκεια της συγκεκριμένης αποστολής. Τα κορυφαία χαρακτηριστικά του ωστόσο, του έχουν εξασφαλίσει και εμπορική επιτυχία, αφού το AITO 9 έχει πετύχει μέσα σε εννέα μήνες από το λανσάρισμά του περισσότερες από 140.000 πωλήσεις (και 100.000 παραδόσεις). Αυτή η επίδοση του χαρίζει την 3η θέση σε πωλήσεις μεταξύ των μοντέλων άνω των 60.000 ευρώ στην κινεζική αγορά πολυτελών μοντέλων.

Το AITO 7, είναι ένα μεγάλο plug in υβριδικό SUV που διατίθεται σε πενταθέσια ή εξαθέσια διάταξη με πισωκίνητη ή τετρακίνητη μετάδοση. Στη πισωκίνητη έκδοση το plug in υβριδικό σύστημα απαρτίζεται από, έναν βενζινοκινητήρα turbo 1,5 λίτρων 123 ίππων που λειτουργεί ως γεννήτρια και έναν ηλεκτροκινητήρα 268 ίππων και η συνολική απόδοση των δύο συνόλων φθάνει τους 268 ίππους και τα 360Nm ροπής.

Αντίστοιχα στην τετρακίνητη έκδοση ο ίδιος βενζινοκινητήρας turbo 1,5 λίτρων αποδίδει 150 ίππους και συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες 174 και 268 ίππων (εμπρός-πίσω αντίστοιχα) και η συνολική απόδοση φθάνει τους 443 ίππους και τα 660Nm ροπής αντίστοιχα, χαρακτηριστικά που εξασφαλίζουν στο τετρακίνητο AITO 7 πολύ γρήγορες επιδόσεις (0-100χλμ./ώρα σε 4,8 δευτ.). 

Το τεράστιο μήκος του αμαξώματος (5,02 μέτρα) δημιουργεί τις προϋποθέσεις για κορυφαίους χώρους για επιβάτες και αποσκευές - καθιστώντας το αυτοκίνητο ιδανικό για τη κάλυψη μεγάλων αποστάσεων, όπως άλλωστε μαρτυρά η παρουσία στο βασικό εξοπλισμό μεταξύ άλλων και, καθισμάτων με λειτουργία μασάζ!

Πέραν αυτών, το AITO 7διακρίνεται επιπλέον για τη στιβαρή δομή του πλαισίου καθώς στην κατασκευή του έχει χρησιμοποιηθεί χάλυβας στρατιωτικών προδιαγραφών, ενώ το υψηλό επίπεδο παθητικής ασφάλειας συμπληρώνεται από τη παρουσία 8 αερόσακων (βασικός εξοπλισμός). Επιπλέον η μπαταρία του διαθέτει θερμομόνωση 5 στρώσεων, έτσι ώστε να προσφέρει απόλυτη ασφάλεια και υψηλή διάρκεια ζωής σε όλες τις συνθήκες. Όσον αφορά στη μέγιστη αυτονομία αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης η εταιρία ανακοινώνει 195 χιλιόμετρα για τη πισωκίνητη έκδοση και 165 χιλιόμετρα για τη τετρακίνητη.

Το AITO 5 είναι ένα σπορ, μεσαίας κατηγορίας SUV που διακρίνεται για τη δυναμική του εμφάνιση κατ’ αρχήν. Η χρήση αλουμινίου στη κατασκευή του πλαισίου, του εξασφαλίζει περιορισμένο βάρος, ενώ η οδική του συμπεριφορά είναι εξαιρετική χάρη στα διπλά ψαλίδια στην εμπρός ανάρτηση και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω. Σε επίπεδο τεχνικών χαρακτηριστικών προσφέρεται ως plug in υβριδικό και αμιγώς ηλεκτρικό, με κίνηση στους πίσω τροχούς ή τετρακίνητο και στις δύο περιπτώσεις. 

Στις plug in υβριδικές εκδόσεις, αυτή με κίνηση στους πίσω τροχούς διαθέτει ισχύ 268 PS και 360 Nm ροπής, η τετρακίνητη 489 ίππους και 675 Nm ροπής, ενώ ακριβώς ίδιες είναι και οι αντίστοιχες τιμές για τις αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις του ΑΙΤΟ5. Οι εντυπωσιακές επιδόσεις συνοδεύουν όλες τις εκδόσεις, ενώ στο βασικό εξοπλισμό του συμπεριλαμβάνεται πλήρες πακέτο συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού, προσφέροντας αυξημένη άνεση και ασφάλεια.

Προηγμένη πλατφόρμα MF & Super Factory

Όλα τα μοντέλα της AITO βασίζονται στην ευέλικτη και εξελιγμένη πλατφόρμα MF, η οποία προσφέρει τέσσερα βασικά χαρακτηριστικά: έξυπνα συστήματα ασφαλείας, ποικιλία συστημάτων κίνησης, μεγάλους χώρους στην καμπίνα και υψηλή νοημοσύνη. Υποστηρίζει, αμιγώς ηλεκτρικό σύστημα κίνησης (BEV), ηλεκτρικό σύστημα εκτεταμένης αυτονομίας (Super Range-extender EV) και υβριδικό (Ultra Hybrid).

Είναι η μόνη πλατφόρμα που είναι συμβατή και με τα τρία συστήματα κίνησης και εκμεταλλευόμενη τα χαρακτηριστικά της πλατφόρμας MF, επιτυγχάνει θερμοδυναμική απόδοση 45%, παράγοντας παράλληλα ηλεκτρική ενέργεια από βενζίνη με απόδοση 3,65 kWh/λίτρο. Έτσι προσαρμόζεται ιδανικά σε όλα τα οδηγικά σενάρια, εξασφαλίζοντας αμιγώς ηλεκτρική κίνηση στην πόλη και στα ταξίδια χωρίς κανέναν περιορισμό. Η μέγιστη απόδοση του συστήματος είναι παραπλήσια με εκείνη ενός συμβατικού turbo κινητήρα 3.0 λίτρων, προσφέροντας πολύ γρήγορες επιδόσεις, με πολύ χαμηλή ωστόσο κατανάλωση καυσίμου.

Από την άλλη πλευρά, η εξαιρετική ποιότητα των οχημάτων AITO διασφαλίζεται από τον προηγμένο και ευφυή τρόπο κατασκευής τους. Στον πυρήνα της γραμμής παραγωγής υπάρχει η βασική ψηφιακή πλατφόρμα που έχει εξελιχθεί και κατοχυρωθεί από την AITO, η οποία αξιοποιεί την τεχνολογία για να διασυνδέσει τα εργαλεία παραγωγής με τη βάση δεδομένων της εταιρείας. Με περισσότερα από 3.000 ρομπότ και 100% αυτοματοποιημένες τις βασικές διαδικασίες, το Super Factory πετυχαίνει κορυφαία αποδοτικότητα για τα δεδομένα της αυτοκινητοβιομηχανίας, υποστηρίζοντας τις ευέλικτες, αυτοματοποιημένες, διασυνδεδεμένες και ευφυείς μεθόδους κατασκευής. 

H AITO δηλώνει πρωτοπόρος στα οχήματα Νέας Ενέργειας, τα οποία συνδυάζουν την «παραδοσιακή» με την «τεχνολογική» πολυτέλεια. Είναι μέλος του ομίλου SERES, ο οποίος στην Ελλάδα αντιπροσωπεύεται από το Spanos Group και τα αυτοκίνητά της θα είναι διαθέσιμα στη χώρα μας από τη SERES Hellas μέσα στο 2025.