Οι αιώνιοι αντίπαλοι – βενζινοκινητήρας και ηλεκτροκινητήρας - δίνουν τα χέρια για να προσφέρουν από τη μια χαμηλή κατανάλωση και περιορισμένες εκπομπές ρύπων, και από την άλλη ευκολία οδήγησης και επιδόσεις, δηλαδή γρήγορα και ασφαλή προσπεράσματα. Όλα αυτά συμβαίνουν στην περίπτωση της υβριδικής έκδοσης του δημοφιλέστατου σουπερμίνι Renault Clio.
Θα μπορούσε να πει κανείς ότι όλα αρχίζουν και τελειώνουν στα 5,3 λίτρα ανά 100 km – δηλαδή στην ένδειξη της κατανάλωσης στο trip κομπιούτερ. Η οποία για τα δεδομένα ενός σουπερμίνι σίγουρα αποτελεί μία ασυνήθιστα καλή επίδοση. Μία επίδοση που στις μέρες μας είναι το ζητούμενο από κάθε οδηγό αλλά δεν μπορούν να την έχουν όλοι! Το υβριδικό Clio ΔΕΝ μπαίνει στην πρίζα - και αυτό μπορεί θεωρητικά να μην το φέρνει πιο κοντά στο αύριο της αυτοκίνησης, δηλαδή τη μηδενικών ρύπων κινητικότητα - ωστόσο το γεγονός ότι ανήκει στην κατηγορία των “full hybrid” οχημάτων του επιτρέπει να κινείται κατά ένα μεγάλο ποσοστό αξιοποιώντας τον ηλεκτροκινητήρα του προς όφελος της οικονομίας.
Και αυτό χωρίς ο οδηγός να χρειάζεται να κάνει κάτι. Δεν χρειάζεται δηλαδή να φορτίσει τη μπαταρία η οποία “γεμίζει” ενέργεια αυτόματα, μόνη της κατά την κυκλοφορία του αυτοκινήτου. Αυτό το χαρακτηριστικό δηλαδή η “απαρατήρητη” κίνηση με τον ηλεκτροκινητήρα (πάνω από το 80% των αστικών διαδρομών πραγματοποιούνται ηλεκτρικά σύμφωνα με τη Renault) είναι που κατεβάζει τόσο χαμηλά την κατανάλωση. Βεβαίως υπάρχει και η συνδυασμένη λειτουργία των δύο μονάδων ισχύος, του βενζινοκινητήρα και του ηλεκτροκινητήρα, η οποία επίσης προσφέρει τη μείωση της κατανάλωσης.
Στην πράξη ο οδηγός συχνά-πυκνά εισπράττει το μέγα όφελος της ροπής του ηλεκτροκινητήρα - άμεσα διαθέσιμης όταν πατάει το γκάζι, χωρίς να χρειάζεται να περιμένει να ανέβουν οι στροφές του βενζινοκινητήρα. Ενώ πολλές φορές επίσης ξεκινάει εντελώς αθόρυβα, «ηλεκτρικά».
Πέρα όμως από τα σημαντικότατα οφέλη της οικονομίας και της ροπής (του «τραβήγματος» δηλαδή από χαμηλές στροφές και ταχύτητες) ο οδηγός απολαμβάνει επίσης ένα ακόμα μεγάλο όφελος: το μέγα προσόν του «αυτόματου» αυτοκινήτου. Βλέπετε, δεν χρειάζεται να ασχοληθεί με κάτι άλλο πέρα από το «γκάζι-φρένο» κατά την οδήγηση, με ότι ωραίο αυτό συνεπάγεται - ιδιαίτερα για την κίνηση στην πόλη. Το μοναδικό καθήκον στον τομέα της αλλαγής ταχυτήτων που έχει ο οδηγός είναι να φέρει τον επιλογέα του αυτόματου κιβωτίου στη θέση “D” (Drive) και να ξεκινήσει, ενώ υπάρχει και η επιλογή “B” (Brake) που σημαίνει φρενάρισμα κατά την επιβράδυνση - και αυτή είναι που θα χρησιμοποιήσει κάνεις είτε σε κατηφόρα είτε σε κάποια σε κάποια ορεινή διαδρομή στην οποία χρειάζεται τα κατεβάσματα των ταχυτήτων.
Από κει και πέρα το αυτοκίνητο έχει όλα τα καλά χαρακτηριστικά του Renault Clio. Κι αν θα θέλαμε να φτιάξουμε έναν κατάλογο με αυτά, πρώτη-πρώτη θα αναφέραμε την ποιότητα κατασκευής με τα πολύ καλά υλικά να ντύνουν το ταμπλό και τις πόρτες και τις επίσης καλής ποιότητας ταπετσαρίες. Ενώ στη συνέχεια θα βάζαμε τον πλούσιο εξοπλισμό, αφήνοντας για το τέλος κάτι το οποίο προφανώς δεν είναι άμεσα αντιληπτό - θα μιλούσαμε δηλαδή και για τα υψηλά επίπεδα παθητικής ασφάλειας που χαρακτηρίζουν δημοφιλέστατο σουπερμίνι της Renault.
Λίγο πριν όμως, θα είχαμε σταθεί στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας, δηλαδή της οδικής συμπεριφοράς και των φρένων με το γαλλικό αυτοκίνητο να καταλαμβάνει μία από τις πρώτες θέσεις στην κατηγορία του. Όπως επίσης θα είχαμε αναφερθεί και στον τομέα των επιδόσεων, όπου επίσης το Renault Clio σημειώνει αποτελέσματα άνω του μέσου όρου, κατεβάζοντας μεταξύ άλλων το χρόνο για τα γνωστά 0-100 km/h κάτω από τα 10 δεύτερα. Ενώ στα προσπεράσματα τον λόγο έχει η συνδυασμένη ροπή των δύο κινητήρων με τη Renault να υπόσχεται ρεπρίζ 80-120 km/h σε 6,9’’.
Φτάνοντας στο ταμείο βλέπουμε ότι η βασική έκδοση “EQUILIBRE” κοστίζει 27.710 ευρώ – που βεβαίως δεν είναι λίγα, αλλά μέσα στο πλαίσιο των γενικότερων αυξήσεων στις τιμές των αυτοκινήτων που έχουμε δει τον τελευταίο χρόνο αρχίζουν να φαίνονται λογικά αν κανείς κάνει τον κόπο να επιστρέψει στην αρχή του κειμένου: δηλαδή στην πολύ χαμηλή κατανάλωση. Και τελειώνοντας δεν μπορούμε παρά να επισημάνουμε μια σειρά από στοιχεία που είναι στάνταρ σε αυτά τα χρήματα όπως το Cruise Control με Speed limiter και χειριστήρια στο τιμόνι, η αναγνώριση πινακίδων οδικής κυκλοφορίας (TSR), το σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας (LKA) & Προειδοποίηση Αλλαγής Λωρίδας Κυκλοφορίας (LDW), το σύστημα πολυμέσων EASY LINK με οθόνη 7"– και, όπως λέμε στα… ελληνικά, last but not least το υβριδικό Clio διαθέτει ρεζέρβα – και μάλιστα κανονικών διαστάσεων. Σημειώστε ότι η κορυφαία σε εξοπλισμό έκδοση TECHNO έχει κυριολεκτικά τα πάντα, αφού διαθέτει επιπλέον Pack NAVI 7” (πλοήγηση με ελληνική χαρτογράφηση & Over Speed Prevention) κλπ.