Σπορ ρετρό με καρδιά Ferrari, για μόνο 30 επίλεκτους

Σπορ ρετρό με καρδιά Ferrari, για μόνο 30 επίλεκτους

Τη δύναμη του ρετρό την έχουμε δει επανειλημμένως να κάνει θαύματα με σύγχρονα, μοντέλα παραγωγής, όπως το New Beetle της Volkswagen και το ΜINI της BMW. Τη φορά αυτή μια εξειδικευμένη στα σπορ αυτοκίνητα εταιρία της Βρετανίας παρουσιάζει ένα πολύ ειδικό «απόλυτο» σπορ μοντέλο, που παραπέμπει στο ρομαντικό παρελθόν των αγώνων αυτοκινήτου, αλλά είναι εξοπλισμένο με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Ο λόγος για το Short Wheelbase της RML που θα κατασκευαστεί σε 30 μόνο κομμάτια.

Ένα ρετρό, λοιπόν, GT, εμπνευσμένο από έναν μεγάλο θρύλο των αγώνων, αλλά και γενικότερα των σπορ αυτοκινήτων δρόμου, τη Ferrari 250 GT SWB του 1959, είναι το πλέον πρόσφατο τέκνο της RML. 

Γνωστό ως “Short Wheelbase” το νέο αυτό μοντέλο της RML βρίσκεται τώρα στο τέλος ενός εντατικού προγράμματος εξέλιξης και φιλοδοξεί να προσφέρει την «οδηγική καθαρότητα» των supercars του παρελθόντος, συνδυάζοντάς την ταυτόχρονα με τη δέουσα άνεση και χρηστικότητα για τους οδηγούς (και τους επιβάτες) του 21ου αιώνα. Με τον V12 κινητήρα της Ferrari τοποθετημένο εμπρός και με γνώριμες σχεδιαστικές γραμμές να διατρέχουν ένα αμάξωμα κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, το Short Wheelbase θα είναι ένα όχι μόνο γρήγορο αλλά και χρηστικό “Grand Routier” υψηλοτάτου επιπέδου.

Η εκτεταμένη εμπειρία της RML, που σχετίζεται με το γεγονός ότι έχει ήδη προσφέρει μια γκάμα προϊόντων υψηλής τεχνολογίας στην αγορά - μεταξύ αυτών αγωνιστικά αυτοκίνητα και supercars – είναι αυτή που της έδωσε να δυνατότητα να δημιουργήσει το Short Wheelbase ξεκινώντας από λευκό χαρτί. Το αποτέλεσμα είναι ένα αυτοκίνητο που ενσωματώνει μια σειρά από μοντέρνα χαρακτηριστικά τα οποία το μετατρέπουν σε ένα γρήγορο και εύχρηστο GT, ικανό να καταπιεί μεγάλες αποστάσεις με βαθμό άνεσης και ευκολίας που δεν θα μπορούσε να ονειρευτεί ένας οδηγός πριν από 60 χρόνια.

Διαμορφωμένο σύμφωνα με τα υψηλότερα πρότυπα, το Short Wheelbase της RML κινείται από έναν κινητήρα Ferrari V12 5.474 κ.εκ. που αποδίδει ισχύ 485 PS και μέγιστη ροπή 568 Nm. Η κίνηση σε ένα τέτοιο αυθεντικά σπορ μοντέλο δεν θα μπορούσε παρά να μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων έξι σχέσεων – επίσης της Ferrari. Οι επιδόσεις που υπόσχεται η RML είναι τουλάχιστον εντυπωσιακές με τα 0-60 μίλια/ώρα (0-96 km/h) να πραγματοποιούνται σε 4,1 δευτερόλεπτα και την τελική ταχύτητα να ξεπερνά τα  185 μίλια/ώρα – να αγγίζει δηλαδή τα 300 km/h!

Ωστόσο, «Το Short Wheelbase δεν σχεδιάστηκε ποτέ για να ανταγωνιστεί σε επιτάχυνση ή τελική ταχύτητα ένα τυπικό supercar», δηλώνει ο Michael Mallock, Διευθύνων Σύμβουλος της RML. «Το αυτοκίνητό μας μένει ένα βήμα πίσω από αυτό, και ενώ είναι σίγουρα γρήγορο, η έμφασή μας ήταν πάντα στο να προσφέρουμε μια πιο αυθεντική εμπειρία οδήγησης, με λιγότερη παρέμβαση της τεχνολογίας και πιο αξιοποιήσιμη απόδοση, κάνοντας ταυτόχρονα το αυτοκίνητο άνετο και βολικό για να το απολαμβάνουν τακτικά οι άνθρωποι που θα το οδηγούν στους σύγχρονους δρόμους.»

Αυτή η άνεση αφορά και το σαλόνι του αυτοκινήτου το οποίο είναι αρκετά ευρύχωρο ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει επιβάτες με ύψος έως και δύο μέτρα), καθισμένους σε όμορφα διακοσμημένα και ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα καθίσματα. Και ενώ η εσωτερική σχεδίαση του Short Wheelbase αποτυπώνει ένα κλασικό στιλ, η σύγχρονη τεχνολογία - όπως η δορυφορική πλοήγηση, ο αυτόματος κλιματισμός και συνδεσιμότητα των smartphones - έχει ενσωματωθεί διακριτικά σε αυτό το σκηνικό.

Η διατήρηση των γνωστών κλασικών αναλογιών ήταν προτεραιότητα από την αρχή. Ενώ το αυτοκίνητο είναι μεγαλύτερο σε διαστάσεις (μήκος 4264 mm, πλάτος 1954 mm) από τη Ferrari του 1959, οι βασικές σχεδιαστικές γραμμές διατηρήθηκαν και χαρακτηριστικά όπως τα πίσω φώτα, το εκτεθειμένο στόμιο ανεφοδιασμού, η μπροστινή μάσκα και οι αεραγωγοί που εμφανίζονται πίσω από κάθε τροχό έχουν σαφώς επαναπροσδιοριστεί. 

Δεν έχουμε να κάνουμε, λοιπόν με ένα απλό αντίγραφο. Εξάλλου ένα απλό αντίγραφο δεν θα μπορούσε να συγκινήσει με τον ίδιο τρόπο τους 30 εκείνους λάτρεις της σπορ οδήγησης που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν το αντίτιμο (το οποίο προς το παρόν δεν γνωρίζουμε, αλλά μπορούμε χωρίς κίνδυνο να κάνουμε λάθος ότι θα είναι αντίστοιχο των σύγχρονων supercars) για να αποκτήσουν ένα αυτοκίνητο σαν το Short Wheelbase της RML.