Έχοντας μια πολύ φρέσκια νίκη στο ενεργητικό τους, αυτή στο Rallye du Maroc τον Οκτώβριο, τα Dacia Sandriders είναι τώρα έτοιμα για τη μεγάλη πρόκληση του Rally Dakar 2025, που θεωρείται το σκληρότερο ράλι στον κόσμο και αποτελεί την απόλυτη περιπέτεια στον κόσμο του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Με διαδρομές πάνω από αμμόλοφους και βραχώδη εδάφη, από τα δυτικά προς τα ανατολικά της Σαουδικής Αραβίας, το Ράλι Ντακάρ σηματοδοτεί την αρχή της φετινής προσπάθειας για κατάκτηση του τίτλου στο W2RC από τα Dacia Sandriders, που έρχονται στον αγώνα πανέτοιμα, με τις δάφνες της 1ης και 2ης θέσης στο Rallye du Maroc, το οποίο λειτούργησε ως γενική πρόβα για το Ντακάρ.
Ο εναρκτήριος γύρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Rally-Raid της FIA 2025 (W2RC), που διεξάγεται από τις 3 έως τις 17 Ιανουαρίου, αποτελεί μία δοκιμασία χωρίς προηγούμενο για οδηγούς και οχήματα. Το Ράλι Ντακάρ 2025 απλώνεται σε 5.145 χρονομετρημένα χιλιόμετρα διαδρομών, που θα καλυφθούν σε 12 ημέρες σφοδρού ανταγωνισμού.
Η επικεφαλής της ομάδας Dacia Sandriders, Tiphanie Isnard, μιλώντας σχετικά δήλωσε μεταξύ άλλων ότι:
«Πρόκειται για μία ανθρώπινη πρόκληση, αλλά την προσεγγίζουμε με θάρρος και πίστη, έχοντας προετοιμαστεί όσο καλύτερα γίνεται.
Αν και πρόκειται για μία δύσκολη διοργάνωση με ελάχιστες ευκαιρίες για ξεκούραση, κατά τη διάρκεια σχεδόν τριών απαιτητικών εβδομάδων, είμαστε ενθουσιασμένοι για όσα μας περιμένουν.
Ξεκινάμε το Ντακάρ ως νικητές, μετά τη νίκη μας στο Rallye du Maroc, αλλά αυτό το αποτέλεσμα δεν έχει καμία αξία αν υποτιμήσουμε την πρόκληση ή αν δεν παραμείνουμε συγκεντρωμένοι στο στόχο μας σε κάθε κομμάτι του αγώνα».
Η πολύτιμη εμπειρία από το Μαρόκο
Μετά το Rallye du Maroc, η ομάδα Dacia Sandriders είχε λιγότερο από έναν μήνα για να ετοιμάσει τα, εξοπλισμένα με ελαστικά BFGoodrich, οχήματα κατηγορίας Ultimate, πριν από την αναχώρησή τους για τη Σαουδική Αραβία. Ο τεχνικός διευθυντής Philip Dunabin εξήγησε ποιες αλλαγές έγιναν στα Dacia Sandriders με βιώσιμα καύσιμα, εν όψει του Ράλι Ντακάρ 2025.
«Η πρώτη και η δεύτερη θέση στο Rallye du Maroc έδειξαν ότι κάθε Dacia Sandrider έχει καλό επίπεδο απόδοσης», είπε ο Dunabin. «Αλλά φυσικά, μεταβαίνοντας από το Μαρόκο στο Ντακάρ, προτεραιότητα έχει η αξιοπιστία, ώστε να μπορούμε να ολοκληρώσουμε χωρίς προβλήματα. Από το Μαρόκο, δουλέψαμε για να βελτιώσουμε τυχόν προβλήματα αξιοπιστίας στον κινητήρα, κάνοντας δοκιμές σε συνθήκες έντονης χρήσης στην Ουαλία. Είχαμε, επίσης, μία άλλη συνεδρία που επικεντρώθηκε στη βελτιστοποίηση της απόδοσης του συστήματος ψύξης του κινητήρα και άλλων τμημάτων του αυτοκινήτου.
Αυτές οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν σε αεροδυναμική σήραγγα στο Ηνωμένο Βασίλειο. Στις δοκιμές στο Μαρόκο και στο αντίστοιχο Rallye υπήρξαν προβλήματα με τα ηλεκτρονικά που ελέγχουν τα βεντιλατέρ του κινητήρα. Με τη βοήθεια της Alpine Racing, καταφέραμε να κάνουμε ουσιαστικές τροποποιήσεις στα ηλεκτρονικά και έχουμε λάβει μέτρα, μαζί με τον κατασκευαστή, για να βελτιώσουμε την αξιοπιστία αυτών των εξαρτημάτων.
Επίσης, έχουμε δουλέψει στα τμήματα του αυτοκινήτου που έχουν περιορισμένη διάρκεια ζωής, για να διασφαλίσουμε ότι θα έχουμε επαρκή αποθέματα ώστε να ολοκληρώσουμε το Ντακάρ. Βασίσαμε αυτή την προετοιμασία στην αξιολόγηση της απόδοσης αυτών των εξαρτημάτων στο Rallye du Maroc, επομένως έχουμε καλή αντίληψη για τη διάρκεια ζωής κάθε εξαρτήματος, ώστε να φτάσουμε στο τέλος του Ντακάρ με όσο το δυνατόν λιγότερα προβλήματα. Αυτή η προετοιμασία βελτιώνει τις πιθανότητές μας να επιτύχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα στην πρώτη μας συμμετοχή στο Ντακάρ».
ΤΑ ΠΛΗΡΩΜΑΤΑ DACIA SANDRIDERS ΤΟΥ DAKAR RALLY 2025
#200: Nasser Al-Attiyah (QAT) / Édouard Boulanger (FRA)
#212: Cristina Gutiérrez (ESP) / Pablo Moreno (ESP)
#219: Sébastien Loeb (FRA) / Fabian Lurquin (BEL)