Volkswagen ID.Buzz: Το σύμβολο της νέας εποχής

Volkswagen ID.Buzz: Το σύμβολο της νέας εποχής

Και μόνο αυτό που είπε ο διευθυντής της αντιπροσωπείας της Volkswagen σχετικά με τον όγκο της παραγωγής του πολυαναμενόμενου - και ιδιαίτερα στιλάτου - μίνι-βαν που είδαμε στον περίβολο του Ωδείου Αθηνών σε πανέμορφες διχρωμίες να κρατήσουμε, το συμπέρασμα βγαίνει μόνο του. Προσέξτε λοιπόν, το 2023 η μεγάλη γερμανική εταιρία έχει στόχο να κατασκευάσει 40.000 – 45.000 ID.Buzz, ενώ την επόμενη χρονιά ο όγκος της παραγωγής θα φτάσει τα 130.000 κομμάτια.

Κάτι που σημαίνει ότι το 4ο μέλος της ηλεκτρικής οικογένειας της Volkswagen δεν προορίζεται να ανταγωνιστεί σε όγκους πωλήσεων τα μικρότερα σε μέγεθος αδέλφια του (ID.3, ID.4 και ID.5) που έχουν ήδη λανσαριστεί, αλλά να βρεθεί στα χέρια ενός μικρότερου και – με κίνδυνο να παρεξηγηθούμε – θα τολμούσαμε να πούμε πιο εκλεκτού κοινού. Ενός κοινού που είναι προσανατολισμένο σταθερά στο καινούριες αντιλήψεις και έχει το βλέμμα του στο μέλλον. Εκείνων δηλαδή των οδηγών που έχουν αντιληφθεί ότι το ποτάμι της ηλεκτροκίνησης δεν γυρίζει πίσω και που θέλουν να είναι από τους πρώτους που θα τολμήσουν να το ακολουθήσουν με σκάφος τους ένα αυτοκίνητο – τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Ένα αυτοκίνητο πρακτικό, ευρύχωρο, μοντέρνο και βεβαίως πανέμορφο – σε πείσμα των αντιλήψεων του «κουτιού».

Και απευθύνεται το ID.Buzz σε οδηγούς που, εκτός της διάθεσης, έχουν και την οικονομική δυνατότητα να στηρίξουν την επιλογή τους, καθώς φθηνό το νέο μοντέλο δεν το λες. Με την έννοια της βασικής έκδοσης να είναι από την άποψη του εξοπλισμού σχεδόν παραπλανητική, αφού το αυτοκίνητο έχει κυριολεκτικά τα πάντα, το νέο ηλεκτρικό μοντέλο της Volkswagen είναι διαθέσιμο σε δύο πλούσιες εκδόσεις: α) την “ID.Buzz” των 66.500 ευρώ και β) την “ID.Buzz Plus” των 70.500 ευρώ. Από αυτά τα ποσά μπορούμε, βέβαια, να αφαιρέσουμε τις 8.000 ευρώ της επιδότησης του «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ 2», αλλά ακόμα και έτσι η Volkswagen γνωρίζει ότι απευθύνεται σε κάπως «ευκατάστατο» κοινό.

Τι αγοράζεις όμως τελικά αν έχεις τα 58,5 (ή πολύ περισσότερο, τα 62,5) χιλιάρικα; Το πρώτο προφανές, το είπαμε: το εξαιρετικό στιλ με τις ρετρό αναφορές – και το ελεύθερο να βάλεις νοητά τον εαυτό σου στη θέση της γενιάς της αμφισβήτησης, που όργωνε τις Ηνωμένες Πολιτείες με τον μακρινό πρόγονο του ID.Buzz. Το δεύτερο, που δεν θεωρούμε ότι είναι λιγότερο προφανές, έχει να κάνει με τον πολυμορφικό χαρακτήρα αυτού του επιβατικού βαν, δηλαδή με τους μεγάλους χώρους και την πρακτικότητα που προσφέρει το ενός όγκου αμάξωμα – και μαζί τους την ευχαρίστηση που προσφέρει στους επιβαίνοντες η μετακίνηση με ένα αυτοκίνητο που προσφέρει εξαιρετική θέα στο δρόμο χάρη στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες.

Αγοράζεις όμως και την αυτοκίνηση της νέας εποχής, την ηλεκτροκίνηση, κάτι που σημαίνει – εκτός φυσικά του θετικού οικολογικού αποτυπώματος της εν λόγω επιλογής - λιγότερο θορυβώδεις και σαφώς πιο οικονομικές μετακινήσεις, με παράλληλο διαβατήριο για είσοδο σε οποιαδήποτε ζώνη ελέγχου ρύπων, όπως ο δικός μας δακτύλιος. Και ένα πρώτο σχόλιο θα μπορούσε να είναι πως το ID.Buzz είναι το ιδανικό αυτοκίνητο για πολύτεκνους που πρέπει μπαινοβγαίνουν καθημερινά στο κέντρο της Αθήνας, γράφοντας πολλά χιλιόμετρα στο κοντέρ. Ή για εταιρίες που έχουν την ανάγκη μετακινήσεων στελεχών τους σε ένα μεγάλο αστικό κέντρο.

Θα μπορούσε όμως να κινηθεί το ID.Buzz και σε υπεραστικές διαδρομές; Θα μπορούσε δηλαδή να λειτουργήσει ως αυτοκίνητο ελευθέρου χρόνου και να προσφέρει τη δυνατότητα για εκδρομές και αποδράσεις; Η απάντηση είναι μια ερώτηση: γιατί όχι;

Κάπου εδώ είναι η στιγμή να μιλήσουμε για τεχνικά χαρακτηριστικά, για την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα (150 kW/204 PS) που κινεί τους πίσω τροχούς, για την χωρητικότητα της μπαταρίας (77 kWh) – και φυσικά για το μείζον ζήτημα της αυτονομίας που ξεπερνά, με βάση τις τυποποιημένες μετρήσεις, τα 400 χιλιόμετρα. Και όσο και αν γνωρίζουμε ότι η πραγματική ζωή διαφέρει από το εργαστήριο, πάλι έχουμε να κάνουμε με μια επαρκή αυτονομία, που με την τήρηση των ορίων ταχύτητας και τον κατάλληλο προγραμματισμό του ταξιδιού από πλευράς οδηγού (αλλά και με δεδομένη την ύπαρξη ταχυφορτιστών στους μεγάλους ΣΕΑ/Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινήτων στις εθνικές μας οδούς), δίνει τη δυνατότητα να ταξιδέψεις άφοβα.

Και καθώς η φόρτιση είναι το Α και το Ω για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο – μια διαδικασία με την οποία ο ιδιοκτήτης ενός ID.Buzz μπορεί να έρχεται σε επαφή ακόμα και κάθε μέρα – θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η Volkswagen θα προσφέρει σταδιακά τη δυνατότητα χρήσης των δημοσίων σημείων φόρτισης διαφορετικών παρόχων μέσα από μία και μόνον εφαρμογή. Στοιχείο που είναι ενδεικτικό της σημασίας που δίνει η εταιρία στον τομέα της τεχνολογίας γενικότερα – και κλείνοντας θα θέλαμε να σημειώσουμε ότι το νέο ηλεκτρικό Volkswagen διαθέτει 25 περιμετρικά ραντάρ και συνοδεύεται από ένα εξαιρετικά μεγάλο πακέτο high-tech συστημάτων υποστήριξης του οδηγού, μεταξύ των οποίων και αυτό που προσφέρει τη δυνατότητα αυτόματης προσπέρασης (!) με αποχώρηση από - και επιστροφή στη λωρίδα κυκλοφορίας, με τον οδηγό σε ρόλο θεατή…

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ID. BUZZ