Είναι γεγονός, το είδαμε επί ελληνικού εδάφους το εντελώς νέο και 100% ηλεκτρικό SUV της Volvo, το ΕΧ30, το απολύτως μικρότερο μοντέλο της σουηδικής εταιρείας που συμπυκνώνει τεχνογνωσία πολλών ετών και δημιουργεί και γεμίζει αισιοδοξία τους ανθρώπους της σχετικά με την πορεία του στην αγορά.
(τιμή χωρίς την κρατική επιδότηση, με την οποία η τιμή μειώνεται κατά €8.000 στα €29.572)
Η αλήθεια είναι ότι θα μπορούσε να πει κανείς ότι η Volvo δείχνει να βιάζεται με τη χθεσινή της εκδήλωση, γιατί ενώ η στατική παρουσίαση του μικρού, όμορφου και πλήρως ηλεκτρικού Volvo EX30 πραγματοποιήθηκε χθες, τα πρώτα αυτοκίνητα θα φτάσουν στην Ελλάδα τον Ιανουάριο. Από την άλλη μεριά δεν είναι κακό να θέλει η σκανδιναβική εταιρία να δώσει μία παραπάνω δημοσιότητα στο νέο της πόνημα – πολύ περισσότερο που η λίστα των παραγγελιών έχει ανοίξει, οι τιμές έχουν ανακοινωθεί και τίποτα δεν εμποδίζει κάθε ενδιαφερόμενο να σπεύσει στην… ουρά. Κάτι που ήδη έκαναν πολλοί περισσότεροι υποψήφιοι αγοραστές από όσους η αντιπροσωπεία της Volvo στην Ελλάδα υπολόγιζε. Και αυτό είναι κάτι που αποτελεί σίγουρα μία βάση πάνω στις στην οποία μπορεί κανείς να χτίσει μία αισιόδοξη πρόβλεψη για την εμπορική πορεία του EX30 - που δεν είναι απλά το μικρότερο μοντέλο της γκάμας της Volvo αυτή τη στιγμή, τουλάχιστον ως προς το μήκος, αλλά είναι και γενικά το μικρότερο μοντέλο στην ιστορία της εταιρίας (η σχεδόν, αφού κάποιες δεκαετίες πίσω υπήρξε μια μικρή εξαίρεση – το Volvo 343 - με μήκος κατά 2,0 cm μικρότερο).
Πρόκειται προφανώς για ένα μοντέλο της δημοφιλέστατης κατηγορίας B-SUV, με το οποίο η Volvo θα επιχειρήσει, όχι να προσεγγίσει ένα καινούργιο κοινό - πέραν βεβαίως των παραδοσιακών πελατών της μάρκας, όλων αυτών δηλαδή που εκτιμούν τα τεχνολογικά επιτεύγματα και την αισθητική της Volvo, αυτοί που ορίζονται ως “Mobility Pioneers”. Σειρά λοιπόν τώρα έχουν οι λεγόμενοι “Trend Driven Car Buyers” πού θα βρουν στο καινούργιο Volvo αυτό που ζητούν.
Και οι μεν και οι δε θα λάβουν σοβαρότατα υπόψη τους την ομπρέλα ασφαλείας του νέου SUV της Volvo, η οποία από τη βασική έκδοση του μοντέλου περιλαμβάνει 26 ADAS (Advanced Drivers Assistance Systems / Προηγμένα Συστήματα Υποβοήθησης του Οδηγού) που, παρακολουθώντας μία σειρά παραμέτρους της λειτουργίας και της κίνησης του οχήματος, άλλοτε προειδοποιούν και άλλοτε παρεμβαίνουν αναλαμβάνοντας σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό τον έλεγχο του οχήματος.
Μεταξύ αυτών εντύπωση προκαλεί η ύπαρξη του νέου συστήματος επιτήρησης του οδηγού, που παρακολουθώντας και τις κινήσεις της κόρης των οφθαλμών του, αλλά και το άνοιγμα & κλείσιμο των βλεφάρων του, κρίνει με τη βοήθεια ειδικού αλγορίθμου το πόσο ενεργά συμμετέχει ο οδηγός στην οδήγηση το πόσο η προσοχή του είναι στο δρόμο και πράττει τα δέοντα προκειμένου αυτός να… «ξυπνήσει» και να αναλάβει ενεργά αυτός τον έλεγχο του αυτοκινήτου – ή να κατευθυνθεί σε ασφαλή χώρο για να ξεκουραστεί.
Η βιωσιμότητα είναι ένα ακόμα προσόν του νέου Volvo EX30 που αναμένεται να γοητεύσει τους συνειδητοποιημένους και ευαισθητοποιημένους υποψήφιους αγοραστές που αναφέραμε προηγουμένως. Η Volvo περηφανεύεται για το ποσοστό των ανακυκλωμένων υλικών που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή του νέου τους μοντέλου ανάμεσά τους πλαστικά που έχουν συλλεχθεί από τη θάλασσα ως απόβλητα αλλά και ανακυκλωμένα ρούχα χρησιμοποιήθηκαν για την κατασκευή των νέων ταπετσαριών. Υψηλό είναι και το ποσοστό του ανακυκλωμένου αλουμινίου και του ανακυκλωμένου πλαστικού, όπως επίσης είναι υψηλό και το ποσοστό της ανανεώσιμης ενέργειας που χρησιμοποιείται, τόσο από τους προμηθευτές, όσο και από την ίδια τη Volvo στην κατασκευή του αυτοκινήτου
Επί της «ηλεκτρικής» ουσίας τώρα, το νέο Volvo EX30 προσφέρεται με δύο μπαταρίες (51 kWh και 69 kWh) σε τρεις εκδόσεις: δύο με έναν ηλεκτροκινητήρα 272 ίππων (Std και Extended Range) και κίνηση στους πίσω τροχούς και μία με δύο ηλεκτροκινητήρες που εξασφαλίζουν τη μετάδοση της κίνησης και στους τέσσερις τροχούς (Twin Motor Performance AWD). Αυτή η τελευταία είναι που προσφέρει τα εντυπωσιακά 3,6 δευτερόλεπτα για τα τη γνωστή επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα, καθιστώντας το μικρό Volvo ισάξιο των καταξιωμένων supercars, στον τομέα αυτόν φυσικά. Η αυτονομία με τη μικρή μπαταρία φτάνει τα 344 χιλιόμετρα και με τη μεγάλη τα 476, ενώ η φόρτιση της μπαταρίας από το 10 στο 80% πραγματοποιείται σε ταχυφορτιστή συνεχούς ρεύματος DC σε μόλις 26 έως 28 λεπτά.
Ενώ οι διαστάσεις του (Μήκος: 4.233 mm, Πλάτος: 1 836 mm, Ύψος: 1.555 mm) είναι τέτοιες που του προσδίδουν τη δέουσα ευελιξία, ώστε να προσφέρει στον οδηγό του αστικές μετακινήσεις δίχως άγχος, ενώ από την άλλη εξασφαλίζουν ένα ευρύχωρο εσωτερικό συνδυασμένο με πορτμπαγκάζ 318 λίτρων (622 λίτρα με τα πίσω καθίσματα ριγμένα). Από την πλευρά της η απόσταση από έδαφος, φτάνοντας τα 165 mm, επιτρέπει απροβλημάτιστες διαδρομές στο δασικό οδικό δίκτυο, δίνοντας τη δυνατότητα στον οδηγό του νέου Volvo να ικανοποιήσει τις όποιες εκδρομικές ανησυχίες χωρίς το φόβο κάποιας ταλαιπωρίας. Σημειώστε πάντως ότι η εταιρία σκοπεύει να λανσάρει αργότερα – και σε χρόνο που δεν προσδιορίζεται προς το παρόν – μία έκδοση “crosscountry” με ενισχυμένο off road χαρακτήρα η οποία μεταξύ άλλων θα διαθέτει και μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος.
Οι τιμές ξεκινούν από τα 37.572 ευρώ για την έκδοση με τη μικρή μπαταρία – το αυτοκίνητο όμως αυτό μπορεί να αποκτηθεί με λιγότερα από 30.000 ευρώ αν συνυπολογιστεί η κρατική επιδότηση. Στην περίπτωση της έκδοσης με τη μεγάλη μπαταρία και την κίνηση στους πίσω τροχούς οι τιμές ξεκινούν από τα 42.996 ευρώ, ενώ η τετρακίνητη έκδοση 49.532 ευρώ. Σημειώστε ότι πρόβλημα διαθεσιμότητας προς το παρόν δεν υφίσταται, όμως οι άνθρωποι της αντιπροσωπείας, βλέποντας τη ζήτηση να υπερβαίνει τις προσδοκίες τους, θεωρούν ότι όποιος δεν παραγγείλει άμεσα ενδέχεται να χρειαστεί να περιμένει για να παραλάβει ένα καινούριο Volvo EX30.