- Σήμερα το μεσημέρι ξεκινά και πάλι το μαρτύριο της τρίτης αξιολόγησης με την έναρξη των απευθείας διαπραγματεύσεων με το κουαρτέτο. Τα δύσκολα έρχονται από αύριο, καθώς σήμερα η ημέρα είναι αφιερωμένη κυρίως σε μία καταγραφή της κατάστασης, ειδικότερα στον τομέα των δημοσιονομικών.
- Τρία ζητήματα επιχειρηματικής φύσεως που αφορούν άμεσα ή έμμεσα εισηγμένες εταιρείες φημολογείται ότι αναδείχθηκαν στις συζητήσεις κεκλεισμένων των θυρών, κατά τη διάρκεια του πρόσφατου ταξιδιού του έλληνα Πρωθυπουργού στην Αμερική. Το πρώτο αφορά την κατασκευή του αεροδρομίου στο Καστέλι, Ηρακλείου που έχει αναλάβει να κατασκευάσει η ΓΕΚ /ΤΕΡΝΑ από κοινού με ινδικό όμιλο. Οι αμερικανοί λέγεται ότι ζήτησαν από την ελληνική πλευρά το συγκεκριμένο αεροδρόμιο να έχει ικανό μέγεθος και δυνατότητες ώστε να αποτελέσει σταθμό, πύλη προτιμάτε για τις πτήσεις προς την Νοτιοανατολική Ευρώπη. Η ιδέα πίσω από το αμερικανικό ενδιαφέρον είναι αν χρειαστεί, το αεροδρόμιο στο Καστέλι να έχει κατάλληλες προδιαγραφές ώστε να λειτουργήσει ανταγωνιστικά προς το αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης για τις πτήσεις των αμερικανικών (και άλλων) αεροσκαφών.
- Το δεύτερο ζήτημα που τέθηκε, ήταν το ενδιαφέρον από την πλευρά του επιχειρηματία Τζ. Κάλαμου και άλλων αμερικανών επενδυτών, να αποκτήσουν είτε στο σύνολό του 41% που κατέχει το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, είτε κρίσιμο από αυτό ποσοστό, που θα δίνει στην επιχειρηματική ομάδα υπό τον Κάλαμο, στρατηγικό προβάδισμα στη μετοχική σύνθεση της Εθνικής τράπεζας.
- Τέλος, το τρίτο σοβαρό θέμα ήταν οι ισχυρές πιέσεις προς την κυβερνητική αποστολή να μην προχωρήσει η συμφωνία για την πώληση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης, τουλάχιστον με την υφιστάμενη σύνθεση. Η αμερικανική πλευρά δεν βλέπει με ιδιαίτερη συμπάθεια τη συμμετοχή επιχειρηματικών συμφερόντων που συνδέονται με τον ρωσικό παράγοντα (διάβαζε Ι. Σαββίδη) σε κρίσιμους τομείς που θεωρείται ότι ανοίγουν την πόρτα, δημιουργώντας καλύτερη εμπορική πρόσβαση προς τις δυτικές αγορές.
- Συνήθως πολλά από αυτά που συζητιούνται σε τέτοιες κυβερνητικές αποστολές, τελικά μένουν στον αέρα. Τι θα συμβεί τώρα είναι άγνωστο. Πάντως όσον αφορά τον ΟΛΘ, η γαλλική πλευρά είναι κατηγορηματική ότι η διαδικασία για τη μεταβίβαση του Οργανισμού προχωρεί χωρίς προβλήματα. Αυτήν την περίοδο, λένε από την πλευρά τους, είναι σε εξέλιξη η κατάρτιση της συμφωνίας μετόχων, το συμβόλαιο πώλησης δηλαδή, όπου μεταξύ άλλων καθορίζονται τα μετοχικά ποσοστά της κάθε πλευράς στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Οι αμερικανοί συνήθως δεν έχουν προβλήματα με τους γάλλους, αλλά δεν συμβαίνει το ίδιο με τα κινεζικά και ρωσικά συμφέροντα.
- Σήμερα Δευτέρα, ολοκληρώνονται οι παρουσιάσεις που διοργανώθηκαν σε ευρωπαϊκές πόλεις-οικονομικά κέντρα και στο αμέσως επόμενο διάστημα ανοίγει το βιβλίο για την πώληση των καλυμμένων ομολογιών της Eurobank, ύψους έως 500 εκατομμυρίων ευρώ. Το στοίχημα πάντοτε παίζεται στο επιτόκιο της έκδοσης.
- Για την μετά ΟΠΑΠ εποχή ετοιμάζεται η Intralot καθώς όπως έχει προαναγγελθεί, τον Ιούνιο 2018 λήγει η σύμβαση που έχει η εταιρεία με τον οργανισμό. Όλες οι τεχνολογικές και άλλες υπηρεσίες προς τον ΟΠΑΠ θα παρέχονται από άλλες εταιρείες και η Intralot δεν θα έχει άλλη σχέση με τον οργανισμό, πέραν του 16,5% που κατέχει στα Ελληνικά Λαχεία. Η εταιρεία προετοιμάζεται για την απώλεια εσόδων που σημαίνει η ολοκλήρωση της συνεργασίας με τον ΟΠΑΠ και στο πλαίσιο αυτό ήδη προσπαθεί να βάλει τάξη στις διάφορες συμμετοχές στο εξωτερικό, ώστε να διατηρηθούν όσες είναι πιο κερδοφόρες. Η Intralot έχει ήδη αποχωρήσει από τις αγορές της Ρωσίας και της Τζαμάικα, ενώ έχει δρομολογήσει και είναι σε εξέλιξη η έξοδος και από τη γειτονική ιταλική αγορά.
- Νέο κύκλο μείωσης των καταθετικών επιτοκίων ξεκινούν οι τράπεζες. Οι αποφάσεις εκτιμάται οτι θα ανακοινωθούν ως το τέλος του μήνα, το αργότερο αρχές Νοεμβρίου.
- Κρίσιμος μήνας ο Νοέμβριος για τον επιχειρηματικό όμιλο της MIG. Αναμένεται η έκδοση της απόφασης του Διεθνούς Διαιτητικού Δικαστηρίου, στο οποίο είχε προσφύγει ο αείμνηστος Βγενόπουλος κατά του Κυπριακού δημοσίου, διεκδικώντας ποσό 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ.