Με σταθερό βηματισμό η Trade Estates του Ομίλου Fourlis στοχεύει να είναι στην ομάδα των 4 ισχυρών των εγχώριων ΑΕΕΑΠ με ένα πλάνο που, όπως σε όλες τις δουλειές του Βασίλη Φουρλή, η σημασία αλλά και η διαφοροποίηση βρίσκεται στις λεπτομέρειες. Αποτελεί τη μόνη με εξειδικευμένη στόχευση η οποία προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα στις σχέσεις με τους μισθωτές και στα λειτουργικά κόστη. Η εξειδίκευση είναι επίσης ο υπ' αριθμόν ένα παράγοντας επιλογής των διεθνών θεσμικών που επενδύουν σε περιφερειακές εταιρείες επενδύσεων ακίνητης περιουσίας.
Το αρχικό portfolio των ακινήτων της, συνολικού διαθέσιμου προς χρήση χώρου (GLA) 177.330 τ.μ., είναι εύλογης αξίας περίπου 185 εκατ. ευρώ, με πληρότητα 99,8% και Gross Rental Yield στο 7,3%. Η εξαγορά του Florida 1 του μεγαλύτερου εμπορικού πάρκου στην Ελλάδα αποτελεί την πρώτη από μια σειρά προγραμματισμένων επενδύσεων σε αναπτύξεις και εξαγορές που θα ξεπεράσουν τα 250 εκατ. ευρώ.
Η εταιρεία οδεύει προς ολοταχώς για εισαγωγή στο ΧΑ και με την ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της αυξάνει ουσιαστικά και την αξία της για την εισαγωγή της, η οποία όπως είναι σαφές θα δώσει σημαντική ώθηση και στη μητρική εταιρεία την Fourlis Συμμετοχών, που σήμερα αποτιμάται στα 205 εκατ. ευρώ… Άλλωστε σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της διοίκησης του ομίλου κατά τις πρόσφατες παρουσιάσεις αποτελεσμάτων, ο στόχος είναι σε βάθος διετίας η νέα ΑΕΕΑΠ να έχει διπλασιάσει την αξία αποτίμησης των ακινήτων της
---
Ο Θείος Σαμ (Uncle Sam) είναι μια εθνική προσωποποίηση της αμερικανικής κυβέρνησης , του στρατού και των Ηνωμένων Πολιτειών εν γένει, η οποία σύμφωνα με το μύθο, τέθηκε σε χρήση κατά τη διάρκεια του πολέμου του 1812 και υποτίθεται ότι ονομάστηκε έτσι για τον Σάμουελ Γουίλσον. Και έρχεται…Ελλάδα. Η στήλη αποκαλύπτει πως οι Aμερικάνοι ετοιμάζουν απόβαση στα ελληνικά στρατόπεδα. Και εξηγούμαστε: Μετά την υπογραφή της αμυντικής συμφωνίας Ελλάδας-ΗΠΑ από τον πρόεδρο των ΗΠΑ Τζο Μπάιντεν, ανοίγει ο δρόμος το 2022 να δούμε αναβάθμιση των στρατοπέδων της χώρας. Οι επενδύσεις που πρόκειται να γίνουν ξεπερνούν τα 100 εκατ. ευρώ.
Αρκετά χρήματα θα πέσουν στη Λάρισα, όπου θα δημιουργηθούν υποδομές. Όπως υπόστεγα φιλοξενίας και συντήρησης αεροσκαφών. Στον σχεδιασμό περιλαμβάνονται και η 1η Ταξιαρχία Αεροπορία Στρατού στο Βόλο και έργα σε προβλήτες. Άλλα δύο στρατόπεδα βρίσκονται στο «μικροσκόπιο» του Πενταγώνου…
---
Την στιγμή που οι επενδυτές αναλύουν για το ποια επένδυση έφερε τις μεγαλύτερες αποδόσεις του 2021, οι 15χρονοι επενδυτές που ενημερώνονται μέσω TikTok & Reddit πλουτίζουν… Το 2021 ήταν αναμφίβολα η χρονιά των meme money. Τι εννοούμε meme money; Οι επενδύσεις που μπορούν να γίνουν παρωδία, και πολλές φορές διακωμωδούνται από τους ίδιους επενδυτές στα κοινωνικά δίκτυα. Μεταξύ αυτών τα κρυπτονομίσματα με φάτσες σκύλων - χαρακτηριστικά το Dogecoin με ετήσια απόδοση 3580% και το Shiba Inu 43327897%. Επιβεβαιώσαμε τον αριθμό πολλές φορές, και δεν πρόκειται για τυπογραφικό λάθος. Συνολικά η κεφαλαιοποίηση των meme tokens πλέον ξεπερνάει τα 49.2 δισ. δολάρια!
Μεταξύ των κατηγοριών meme money, είναι ασφαλώς και οι μετοχές χρεοκοπημένων εταιρειών που ήταν short τα hedge funds, με την κοινότητα των κοινωνικών δικτύων να νικά τους Γολιάθ, και να πανηγυρίζει με τα κέρδη από τις ρευστοποιήσεις των Citadel του κόσμου. Μια νέα έρευνα τοποθετεί τα προσφιλή σε όλους πολύχρωμα τουβλάκια Lego ως καλύτερη επένδυση από το χρυσό, τις μετοχές ή και τα ομόλογα. Ερευνητές σε ένα ρωσικό πανεπιστήμιο εξέτασαν τις αποδόσεις όσον αφορά τη συλλογή παιχνιδιών στην δευτερογενή αγορά, και διαπίστωσαν ότι τα Lego αποδείχτηκαν καλύτερη επένδυση από χρυσό, έργα τέχνης ή χρηματοοικονομικούς τίτλους. Οι συλλογές Lego που πλέον δεν κυκλοφορούν στην αγορά έχουν αύξηση κοντά στο 11% ετησίως.
Όσοι επενδύουν στρατηγικά/ μακροπρόθεσμα στα Lego μπορούν να αποφέρουν θετικές αποδόσεις δύο έως τρία χρόνια μετά τη απόσυρση μιας συλλογής από την αγορά. Αυτά αναφέρει η έρευνα. Να προλαβαίνουμε να φτιάξουμε άραγε ένα Lego ETF, ή έστω ένα index tokens, ή μας πρόλαβαν και σε αυτό...
---
Εάν το 2021 ήταν η χρονιά των meme money, το 2022 θα μονοπωλήσει το σύμπαν...ήδη οι ισχυροί του κόσμου το εκτιμούν σε μια αγορά τρισ. δολαρίων - και οι επενδυτές αναμένεται να πέσουν με τα μούτρα στα «ψηφιακά οικόπεδα» .Όσο κάποιοι διαπραγματεύονται το οικόπεδο στην Μύκονο, οι 15αρηδες θα γίνονται πλούσιοι αγοράζοντας παιχνίδια στο Sandbox...
---
Ακούγοντας τα ευχάριστα νέα από την Σουηδία και την Northvolt, την πολλά υποσχόμενη start up που ανακοίνωσε χθες Τετάρτη πως το εργοστάσιό της παρήγαγε την πρώτη μπαταρία λιθίου, συνειδητοποιούμε, για μία άλλη φορά, πόσο σημαντικό ρόλο θα παίξει (ή μάλλον ήδη παίζει) το λίθιο στην μετάβαση στην πράσινη οικονομία και ειδικότερα στην ηλεκτροκίνηση των οχημάτων. Χωρίς άφθονο λίθιο, τα μεγάλα εργοστάσια μπαταριών της Tesla, της Northvolt, των κινέζων κατασκευαστών μπαταριών αλλά και της General Motors, της Volkswagen και πολλών άλλων, δεν θα μπορούν να παρασκευάσουν τα δεκάδες εκατομμύρια μπαταριών που θα κινούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Όπως μαθαίνουμε από το Bloomberg, η ζήτηση για λίθιο θα ανεβεί από περίπου 250.000 τόνους το 2021 στα 2,2 εκατομμύρια τόνους το 2032.
Η εξόρυξη λιθίου θα πρέπει να αυξηθεί λοιπόν κατακόρυφα τα επόμενα χρόνια. Αν όμως λάβουμε υπόψη μας τις δυσκολίες της Rio Tinto που ετοιμάζει το ορυχείο της στην Σερβία, και αντίστοιχα προβλήματα που βρίσκουν μπροστά τους άλλες εταιρείες στο Περού, στις ΗΠΑ και αλλού, θα πρέπει να κρατήσουμε κάποιες επιφυλάξεις για το κατά πόσον μπορεί να γίνει αυτό. Κάτι τέτοιο ίσως υπονοείται από την φετινή άνοδο της τιμής του σε επίπεδα ρεκόρ, και εμείς αναρωτιόμαστε τι θα γίνει στην βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων αν το λίθιο ζηλέψει κάποια στιγμή τα πρόσφατα κατορθώματα του φυσικού αερίου στις ευρωπαϊκές αγορές.
Αξίζει να διαβάσετε την (την όπως πάντα) εμπεριστατωμένη ανάλυση του Σπύρου Αλεξόπουλου για τις περιπέτειες της Rio Tinto, προκειμένου να αποκτήσετε μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για τη σημασία του λιθίου.
---
Αρχίζει να γίνεται trend ή έχει πολλά λεφτά η θάλασσα; Το σίγουρο είναι ότι πυκνώνουν τα νέα γύρω από τον θαλάσσιο τουρισμό και τις δουλειές που γίνονται σε αυτόν. Μαρίνες φτιάχνονται και αλλάζουν εικόνα ολόκληρες περιοχές, άλλες ετοιμάζονται για δημοπράτηση και όσο και αν οι φωνές των επαγγελματιών ακούγονται για την άνοδο των τιμών του ελλιμενισμού, αυτό δεν είναι ικανό να ανακόψει, και δεν πρέπει, την αναβάθμιση των υποδομών αλλά και των υπηρεσιών που πρέπει να παρέχει η χώρα μας.
Ωστόσο, πέρα από τις υποδομές, «στήνονται» και δουλειές που αλλάζουν και την θέση της χώρας σε έναν ακόμη τομέα με την συμβολή γνωστών επιχειρηματιών με γεμάτα ταμεία.
Σάμι Φάις και Βλάσης Γεωργάτος έχουν στρέψει το ενδιαφέρον τους στα «ταξίδια» της θάλασσας μπαίνοντας στις business του yachting. Ο Mr. Γρηγόρης μάλιστα με δύο «πυλώνες». O ένας είναι η εταιρία κατασκευής high end, αλλά και high speed φουσκωτών σκαφών Technohull στην οποία το 2013 μπήκε και έγινε ο μεγαλύτερος μέτοχος της. Μια εταιρεία που έχει κερδίσει την «ψήφο εμπιστοσύνης» των ξένων αγορών αφού σε αυτές κατευθύνεται το 90% της παραγωγής της με πελάτες από τις HΠA, τη Γαλλία, τη Γερμανία, τη Φινλανδία, και την Aυστραλία.
Η δεύτερη εταιρεία είναι η Perfect Yachts που εμπορεύεται μεγαλύτερα σκάφη αναψυχής, ενώ παρέχει και υπηρεσίες στάθμευσης και συντήρησης. Την ίδια ώρα ο Σάμι Φάις έφτιαξε την RAND Boats, εταιρεία παραγωγής καινοτόμων και σύγχρονων αθλητικών σκαφών που διαθέτει τις σειρές, Privilege και Discovery, και μέσω αυτών σκάφη με design και άνετους χώρους, αλλά και οικολογική συνείδησή.
H Rand ενισχύει το Yachting Division του Oμίλου, στο οποίο ήδη ανήκουν τα πολυτελή yachts Princess και τα ταχύπλοα σκάφη Axopar. Το σίγουρο είναι ότι πλέον οι δουλειές της θάλασσας θα μας απασχολήσουν, τόσο από τους προαναφερθέντες, όσο και από άλλους.
---
Η έκρηξη του ηλεκτρονικού εμπορίου δημιουργεί μια νέα «γενιά» επιτήδειων. Εshop μέσω ψηφιακής πλατφόρμας παρουσίαζε ιδιαίτερα ελκυστικές τιμές. Έκλεισε τον Ιανουάριο τα γραφεία στο Κερατσίνι. Τί έκανε; Δέχονταν παραγγελίες, οι καταναλωτές πλήρωναν και τα προϊόντα δεν παραδίδoνταν ποτέ στους καταναλωτές. Η «καμπάνα» έπεσε από τη Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή βάζοντας πρόστιμο 70.000 ευρώ
---
H τιμή του φυσικού αερίου βρίσκεται σε χαμηλό τριών εβδομάδων. Όμως, παραμένει σε υψηλά επίπεδα και έκανε ράλι την προηγούμενη εβδομάδα. Πως επηρεάστηκε το Ελληνικό Χρηματιστήριο Ενέργειας; Σύμφωνα με ανάλυση του ΙΕΝΕ, το νέο ράλι της διεθνούς τιμής του φυσικού αερίου, αλλά και η σημαντική πτώση της παραγωγής των μονάδων ΑΠΕ, άσκησαν ανοδικές πιέσεις στις τιμές του Ελληνικού Χρηματιστηρίου Ενέργειας. Η εγχώρια εβδομαδιαία (έως 26 Δεκεμβρίου) ζήτηση ηλεκτρισμού ξεπέρασε τη 1.1 TWh (1,152 GWh), με το ωριαίο φορτίο να παρουσιάζει μείωση κατά 79 MW σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα.
Η συνολική εβδομαδιαία ζήτηση στο Χρηματιστήριο Ενέργειας διαμορφώθηκε στις 1,308 GWh, λαμβάνοντας υπόψη και τις υψηλές εξαγωγικές ροές του ελληνικού συστήματος (155 GWh). Οι μονάδες ΑΠΕ, με μέση ημερήσια παραγωγή 39 GWh, είδαν τη συνεισφορά τους στο εβδομαδιαίο μίγμα καυσίμου να διαμορφώνεται στο 24%, αρκετά μειωμένη σε σύγκριση με προηγούμενες εβδομάδες. Η εβδομαδιαία παραγωγή των ΑΠΕ προσέγγισε τις 273 GWh, σημειώνοντας πτώση 30%. Οι υδροηλεκτρικές μονάδες κάλυψαν ένα σημαντικό μέρος (16%) της ζήτησης, εγχέοντας στο σύστημα 185 GWh (-11% σε σχέση με την προηγούμενη από την υπό εξέταση εβδομάδα). Οι μονάδες φυσικού αερίου είχαν εβδομαδιαία παραγωγή 532 GWh, καλύπτοντας το 46% της ζήτησης, ενώ η λιγνιτική παραγωγή ανέκαμψε, με 161 GWh (υψηλό 20 εβδομάδων), καλύπτοντας το 14% της ζήτησης ηλεκτρισμού.
---
Το Liberal Markets και η στήλη προσπαθούν να βρίσκονται (ολίγον) μπροστά από τις εξελίξεις. Έτσι λοιπόν είχαμε γράψει πριν καιρό για την «ανάσταση των κλωστών» και ρεπορτάζ για τα Zara που αρχίζουν να παραγγέλνουν Ελλάδα. Σήμερα σας αποκαλύπτουμε πως ήδη έχουν υπάρξει μαζικές παραγγελίες ρούχων από ξένους οίκους προς ελληνικές επιχειρήσεις. Ο λόγος; Η Κίνα πέφτει μακριά, τα ναύλα έχουν ανέβει, οι εφοδιαστικές αλυσίδες αντιμετωπίζουν προβλήματα. Έτσι λοιπόν, στόχος των εταιρειών είναι να βρίσκεται η παραγωγή κοντά στις αγορές που δραστηριοποιούνται. Κοντά στην κατανάλωση δηλαδή. Αποτέλεσμα;
Συνεχίσθηκε και τον Οκτώβριο η καλή πορεία της αλυσίδας ένδυσης-κλωστοϋφαντουργίας στην Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Πλεκτικής -Ετοίμου Ενδύματος Ελλάδος (ΣΕΠΕΕ). Σε αυτό συνέβαλαν τόσο η αύξηση των εξαγωγών κατά 23% όσο και των λιανικών πωλήσεων στην εγχώρια αγορά κατά 13,5%.
Από το δεύτερο τρίμηνο του 2021 και μετά, παρατηρείται σημαντική ανάκαμψη του κλάδου και σταδιακή επιστροφή σε επίπεδα που πλησιάζουν τα προ πανδημίας. Πόσο έφτασαν οι εξαγωγές; Αυξήθηκαν κατά 13,9 % και ανήλθαν σε 370 εκατ. ευρώ