Το Προσούτο να μην λείψει ποτέ από το τραπέζι, είναι το μότο εταιρείας catering που φροντίζει να προμηθεύσει «καλά σπίτια» των Αθηνών με ό,τι μπορεί να επιθυμήσει ο εξασκημένος και ευαίσθητος ουρανίσκος των οικοδεσποτών. Φανταζόμαστε ότι τα πολλά εδέσματα δεν προορίζονται για γεύμα ή δείπνο των τριών! Απλά, δεν ξέρουμε αν μέσω αυτών των… κοινωνικών εκδηλώσεων «ανακαλύψουμε» κι άλλους… «σεισμούς». Να μην ξεχνάμε ότι και οι πολιτικοί είναι κομμάτι αυτού που λέμε «καλή Αθήνα». Τι όχι; Και ναι, καλά καταλάβατε! Ο Νίκος Χαρδαλιάς είναι εδώ! Μην μου πείτε ότι όλο αυτό δεν θυμίζει λίγο ποτοαπαγόρευση!
- Ο αθεόφοβος! Ακούς εκεί «σεισμός, σεισμός, συνωστισμός». Είναι αυτό σύνθημα για γενέθλια; Αντιαισθητικό…
- Και ήρθε η ώρα να πέσουμε στα βαριά! Κυρίες και κύριοι, ιδού το σχέδιο για την στήριξη των μεταφορών!
- Η δρομολογούμενη κρατική στήριξη στην Aegean, ύψους 120 εκατομμυρίων υπό την προϋπόθεση αύξησης μετοχικού κεφαλαίου της κατά επιπλέον 60 εκατομμύρια στην οποία θα συμμετέχουν οι ιδιώτες μέτοχοι, όπως και η λήψη warrants από το Δημόσιο, εφόσον εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, αποτελεί τον οδικό χάρτη μέσω του οποίου μπορεί να αποζημιωθούν και άλλες επιχειρήσεις που επλήγησαν σφόδρα από την πανδημία και τους περιορισμούς που αποφάσισε να βάλει το κράτος στα ταξίδια και τις μετακινήσεις.
- Πρώτος και καλύτερος υποψήφιος για την λήψης ανάλογης στήριξης είναι ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, η παραχωρησιούχος εταιρεία που διαχειρίζεται το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος. Για την Fraport-Greece και τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια έχει πάντως συμφωνηθεί διαφορετική λύση που μειώνει δραστικά το ετήσιο αντάλλαγμα που καταβάλλει η Γερμανό-ελληνική εταιρεία.
- Βοήθεια όμως αναμένεται πως θα λάβουν, με τον ίδιο τρόπο, και άλλες μικρότερες αεροπορικές που λειτουργούν στην Ελλάδα. Μένει πάντως να διευκρινιστεί εάν και κατά πόσον η κρατική στήριξη, πάντοτε υπό την προϋπόθεση συμμετοχής των ιδιωτών μετόχων των επιχειρήσεων, θα καλύψει και τις «εφαπτόμενες» προμηθεύτριες εταιρείες όπως για παράδειγμα οι εταιρείες εξυπηρέτησης εδάφους στα αεροδρόμια.
- Ένα πολύ μεγάλο κεφάλαιο σε αυτή τη συζήτηση της κρατικής βοήθειας είναι και η ακτοπλοΐα. Εκεί οι αντιπροσωπευτική φορείς των βασικών επιχειρήσεων έχουν εκτιμήσει την ζημιά στα τριακόσια εκατομμύρια ευρώ για το σύνολο των επιχειρήσεων στην Ελλάδα φέτος.
- Το concept πάντως του διαμοιρασμού του βάρους της στήριξης μεταξύ Δημοσίου και ιδιωτών ανήκει στον πρωθυπουργό. Είναι αυτός ο ίδιος που επέμενε από τις πρώτες μέρες του Μαρτίου, απευθυνόμενος προς τους συμβούλους του, πως κανείς δεν θα λάβει λεφτά χωρίς να βάλει πρώτα το χέρι στην τσέπη του. Κι αυτό σύντροφοι και συντρόφισσες του νεοφιλελεύθερου τόξου δεν είναι κάτι που πρέπει να περάσει απαρατήρητο. Δεν θα γίνει εδώ το «δώσε και σε μένα Μπάρμπα»! Όποιος θέλει να μείνει στην δουλειά και είναι αποφασισμένος να επενδύσει τα ωραία του λεφτά, θα κερδίσει χρόνο και με την βοήθεια του κράτους. Όποιος νομίζει ότι ο κορονοϊός είναι ευκαιρία για μία νέα αρπαχτή, θα δει απλά από τον σταθμό τα τρένα να περνούν.
- Εκ των βασικών συνεργατών – συμβούλων του Μαξίμου σε αυτούς τους σχεδιασμούς ήταν απ’ την πρώτη στιγμή η McKinsey. Σε αυτήν έπεσε το βάρος να υπολογίσει τις πραγματικές οι ζημιές που υπέστησαν όλοι όσοι αξιώνουν δόκιμα βοήθεια από το κράτος και σύμφωνα με πληροφορίες όχι μόνο έκανε εξαιρετική δουλειά αλλά εντόπισε και κρίσιμες παραμέτρους για να μπορέσουν οι επιχειρήσεις εκείνες που θα λάβουν βοήθεια να κάνουν ορθή χρήση της και τελικός ωφελημένος να είναι η ίδια η εθνική οικονομία. Αν κάτι μου αρέσει σε αυτή την κυβέρνηση είναι η ιερή της προσήλωση στα τεχνοκρατικά. Αν το σχέδιο το επέβλεπε, για παράδειγμα, ο Νίκος ο Καρανίκας θα είχαμε ένα άλλο αποτέλεσμα. Αλλά εδώ υπάρχει Αλέξης Πατέλης.
- Πώς ακριβώς συμπεριφέρονται οι Κινέζοι της Cosco; Σαν να πρόκειται για ένα αυτόνομο κρατίδιο. Μπορεί να έβαλαν τάξη στο χάος του λιμανιού, αλλά ένα δίκιο το έχει ο Μαρινάκης! Δεν έχει δει η πόλη ένα ευρώ. Είπαμε να είναι «σφικτοί», αλλά όχι κι έτσι. Στην Δύση αυτό λέγεται και «εταιρική κοινωνική ευθύνη».
- Η ελληνική κυβέρνηση έλαβε συγχαρητήρια από την Ευρωπαϊκή Ένωση για το προσχέδιο που υπέβαλε με τους 15 άξονες για την απορρόφηση των κονδυλίων του ταμείου ανάκαμψης. Στην στήλη δεν αρέσει να ωραιοποιεί καταστάσεις αλλά είναι σε θέση να γνωρίζει πως οι ευρωπαίοι αξιωματούχοι χαρακτήρισαν την ελληνική πρόταση ως μακράν την πλέον οργανωμένη από αυτές που έχουν υποβληθεί. Τώρα βέβαια μένει να είναι εξίσου επιτυχής η ελληνική προσπάθεια και με το αναλυτικό, τελικό σχέδιο που θα υποβληθεί τέλη Φεβρουαρίου και, κυρίως, να υλοποιήσει με αποτελεσματικό και έγκαιρο τρόπο την απορρόφηση των κονδυλίων. Επομένως βρισκόμαστε ακόμα στην αρχή που πάντως έγινε με τους καλύτερους οιωνούς.
- Ο αθόρυβος Τσουκαρίδης συνεχίζει να εκπλήσσει θετικά. Μετά από ένα μέτριο ξεκίνημα στο γ’ τρίμηνο η εταιρία πάτησε γκάζι διπλασιάζοντας την κερδοφορία της στα 370 χιλ. ευρώ έναντι 187 πέρυσι. Έτσι στο εννεάμηνο η εταιρία εμφανίζεται με καθαρά κέρδη 1,4 εκατ. ευρώ (+3,7%) βάζοντας πλώρη για νέα ιστορική επίδοση όλων των εποχών. Υπενθυμίζεται ότι πέρυσι η εταιρία είχε εμφανίσει κέρδη 1,95 εκατ. ευρώ και είχε μοιράσει μέρισμα 0,5 ευρώ ανά μετοχή από κερδοφορία προηγούμενων χρήσεων το οποίο ωστόσο δεν αποκλείεται να παραμείνει στα ίδια επίπεδα και για το 2020 αφού πρακτικά αφορά το σύνολο της εκτιμώμενης κερδοφορίας. Με τα περσινά κέρδη η εταιρεία τρέχει με ΡΕ 10x και μερισματική απόδοση 10%. Αν το μέρισμα επιστρέψει σε εποχές που η διοίκηση μοίραζε το 1/3 των καθαρών κερδών η απόδοση θα παραμείνει στο τίμιο 4% με βάση την τρέχουσα κεφαλαιοποίηση.
- Βαριά η χρηματιστηριακή ατζέντα ανακοινώσεων αυτή την εβδομάδα με πολλές από τις μεγάλες εισηγμένες επιχειρήσεις να δημοσιοποιούν αποτελέσματα εννεαμήνου και ακόμα σημαντικότερο να καταθέτουν στους αναλυτές guidance για το σύνολο του έτους αλλά και την επόμενη χρονιά. Την εβδομάδα ανοίγει η Πειραιώς σήμερα Δευτέρα ενώ αύριο ανακοινώνουν η Aegean και η Fourlis. Την Τετάρτη ξεχωρίζουν ο ΟΠΑΠ, η Motor Oil και η Alpha Bank ενώ την Πέμπτη η Lamda Development και η Attica Bank.