Black Box: Σύγκρουση των γιγάντων των Διυλιστηρίων για την καρέκλα του υπουργού ΠροΠο …

Σε μάχη των πετρελαϊκών κολοσσών της χώρας εξελίσσεται η καρέκλα του υπουργού της Προστασίας του Πολίτη ή της Δημόσιας Τάξης, όπως προτιμά ο αναχρονιστικός Μινώταυρος. Τον Μιχάλη τον Χρυσοχοϊδη στηρίζει ο ένας κολοσσός και τον Τάκη τον Θεοδωρικάκο ο άλλος. Το ερώτημα είναι τι θα κάνει ο Πρόεδρος. Όποια από τις δύο επιλογές κάνει, θα δυσαρεστήσει το έτερο … τζάκι. Σε αυτές τις περιπτώσεις ο αείμνηστος Ανδρέας Παπανδρέου κτυπούσε φιλικά στον ώμο τον αιτούντα, του έλεγε ένα «το σκέπτομαι» ή «το ακούω» και στη συνέχεια έκανε μία άλλη επιλογή. Αυτά έκανε ο Ανδρέας. Κι επειδή μιλάμε για το ΠροΠο, ας το πούμε και σε στοιχηματικούς όρους: Μεταξύ του άσσου και του διπλού υπάρχει και το «Χ».

---

Ακούω ότι ο Ευάγγελος ο Αντώναρος και ο Νίκος ο Καραχάλιος είναι συχνοί συνομιλητές του διάσημου διώκτη μου, του Πάκη του … φιλελεύθερου, όπως ο ίδιος συστήνεται σε αλλήλους. Για όσους αναρωτιέστε ποιο ήταν όλα αυτά τα χρόνια το σημείο αναφοράς των … «Καραμανλικών». Μα φυσικά ο Πάκης. Από την αρχή αυτής της «αναμέτρησης» με το … τέρας του νεοφιλελευθερισμού. Τρομάρα τους!

---

Έσπασε ταμεία ο διαγωνισμός παραχώρησης της Εγνατίας Οδού τον οποίο κέρδισε η κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την Egis. Η συνολική αξία της συμφωνίας παραχώρησης του αυτοκινητοδρόμου εκτιμάται στα 2,766 δισ., υπέρ του ελληνικού δημοσίου καθώς περιλαμβάνει, το εφάπαξ τίμημα ύψους 1,496 δισ. ευρώ, τις υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 420 εκατ. ευρώ στις οποίες θα προχωρήσει εντός 5ετίας η κοινοπραξία και τα αναμενόμενα έσοδα ύψους 850 εκατ. ευρώ από τη Σύμβαση Παραχώρησης σε βάθος 35ετίας (7,5% επί των εσόδων). Για το ΤΑΙΠΕΔ αυτή ήταν η μεγαλύτερη «δουλειά» που έχει κλείσει ποτέ.

---

Το deal δικαιώνει και τις άοκνες προσπάθειες του επιχειρηματία Γιώργου Περιστέρη να καταστήσει, εν μέσω πολυετούς κρίσης και μεγάλων αντιξοοτήτων, τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ τη μεγαλύτερη κατασκευαστική εταιρεία και εταιρεία παραχωρήσεων στην Ελλάδα.

Με τη συμφωνία αυτή ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ εξασφαλίζει τη μεγαλύτερη παραχώρηση με κατασκευαστικό αντικείμενο της τάξης των 3 δισ. ευρώ στη διάρκεια της 35ετούς διάρκειας (άνω των 700 εκατ ευρώ για τα έργα την πρώτη πενταετία και τα υπόλοιπα για βαριά και ελαφρά συντήρηση) και με βάση το χρηματοοικονομικό μοντέλο που ανεβάζει στα 850 εκατ. ευρώ το ποσοστό του 7,5% επί των εσόδων, τότε μιλάμε για συνολικά έσοδα από την παραχώρηση μεταξύ 11 και 12 δισ. ευρώ!

---

Το νόμισμα της τιτάνιας προσπάθειας των τραπεζών για τη μείωση των κόκκινων δανείων έχει δύο όψεις. Η Alpha Bank, λ.χ, εμφάνισε ζημιές 2,3 δισ. ευρώ στο δεύτερο τρίμηνο λόγω της τιτλοποίησης Galaxy 10,8 δισ. ευρώ (σ.σ προσαρμοσμένα τα καθαρά κέρδη ήταν 213 εκατ. ευρώ), όμως η εξυγίανση του χαρτοφυλακίου της τρέχει με ταχύτατους ρυθμούς και αισθητά καλύτερα από τους αρχικούς στόχους. Ο δείκτης κεφαλαιακής επάρκειας της τράπεζας διαμορφώνεται στο 17,4% (14,8% ο αντίστοιχος CET1), ενώ πλέον η διοίκηση Ψάλτη θα ρίξει ακόμη μεγαλύτερο βάρος ώστε το 2022 να επιτύχει τη μείωση των μη εξυπηρετούμενων δανείων σε μονοψήφια επίπεδα και συγκεκριμένα κοντά στο 7% μέσα από μια σειρά συναλλαγών άνω των 8 δισ. ευρώ σε Ελλάδα και Κύπρο.

---

Σε ισχυρό ατού της τράπεζας στο μέτωπο των εσόδων αναδεικνύεται η Alpha Asset Management καθώς η τράπεζα είδε τα αμοιβαία της να αυξάνονται κατά 800 εκατ. ευρώ, επιτυγχάνοντας σχεδόν το ένα τέταρτο του στόχου αύξησης που έχει θέσει ως το 2024.

---

Στον δρόμο της κανονικότητας επανέρχονται σταδιακά τα ΕΛΠΕ μετά τις επιπτώσεις της πανδημικής κρίσης. Κατέγραψαν σημαντική αύξηση EBITDA 26% στα 79 εκατ.ευρώ κατά τη διάρκεια του πρώτου εξαμήνου. Η αύξηση στη λειτουργική κερδοφορία ήρθε κυρίως από τον κλάδο των πετροχημικών και το πολυπροπυλένιο. Ειδικότερα, η μειωμένη διαθεσιμότητα οδήγησε σε υψηλά διεθνή περιθώρια, ενώ ο κλάδος διύλισης, εφοδιασμού και εμπορίας διατήρησε θετικές επιδόσεις. Elpedison και ΔΕΠΑ Εμπορίας και Υποδομών συνεισέφεραν πολύ στα καλά οικονομικά μεγέθη, καθώς βελτιώθηκαν οι συνθήκες στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας και στην εκμετάλλευση εμπορικών ευκαιριών στο φυσικό αέριο. Υπενθυμίζεται πως η αξιολόγηση προσφορών  για τη ΔΕΠΑ Υποδομών (65% ΤΑΙΠΕΔ-35% ΕΛΠΕ) βρίσκεται σε εξέλιξη. Η διαδικασία ολοκληρώνεται σύντομα και ο προτιμητέος επενδυτής θα αναδειχθεί προσεχώς…

---

Ένας από τους φανατικούς αναγνώστες της στήλης, ρωτά τι γίνεται με τη συμφωνία της Μπήτρος με τις τράπεζες. Υψηλόβαθμες πηγές της εταιρείας αναφέρουν πως η συμφωνία στην ουσία έχει κλείσει, και πρόκειται να ανακοινωθεί επίσημα έως τον Οκτώβριο. Οι όποιες καθυστερήσεις οφείλονται και στην πανδημία, όπου οι συνεννοήσεις με τις τράπεζες γίνονταν για μεγάλο χρονικό διάστημα μέσω…email. Σχετικά με την αλλαγή του status της μετοχής της εταιρείας, αυτή παραπέμπεται για το 2022, όχι άμεσα. Ο λόγος είναι πως υπάρχουν διαδικασίες που πρέπει να ακολουθηθούν σε σχέση με άλλες εταιρείες του ομίλου, όπως είναι η Συμμετοχική.

Αποποίηση Ευθύνης
Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.