Γράφει ιστορία στο ταμπλό του Χ.Α. η Cenergy κατακτώντας νεότερα υψηλά και ποιος μπορούσε να φανταστεί πριν λίγα χρόνια όταν άρχισε να «παίζεται» η ενεργειακή μετάβαση πως θα ήταν αυτή που θα κέρδιζε τα περισσότερα. Πριν δύο χρόνια η μετοχή ήταν στα 2 ευρώ και σήμερα βρίσκεται στα 9 ευρώ και οι προοπτικές παραμένουν ισχυρές. Στη συνεδρίαση της Παρασκευής κατέγραψε ένα ακόμη ράλι με αφορμή το πολύ καλό μήνυμα που έστειλε η διοίκηση στην τηλεδιάσκεψη.
Το ανεκτέλεστο αναμένεται να αυξηθεί, έχει την ευχέρεια και επιλέγει έργα λόγω του υψηλού ανεκτέλεστου και προφανώς αυτά που έχουν καλύτερο περιθώριο και οι επενδύσεις που κάνει προκειμένου να αυξήσουν την παραγωγική δυναμικότητα θα αποτυπωθούν στα μεγέθη του 2025. Αν αρχίσουν να μειώνονται και τα επιτόκια, τότε θα δούμε περαιτέρω βελτίωση της κερδοφορίας. Οι επενδυτές πάντως στο ταμπλό δείχνουν να επικροτούν και τη μάλλον θετική απόφαση που θα πάρει για τις ΗΠΑ, αφού προχωρά και στην απόκτηση έκτασης.
Το ΔΑΑ μπήκε με άνεση στον FTSE-25 και θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως η πιο αναμενόμενη αλλαγή της χρονιάς στον δείκτη αναφοράς της μεγάλης κεφαλαιοποίησης. Με βάση την ελεύθερη διασπορά και την κεφαλαιοποίηση της εταιρίας η στάθμιση της στον δείκτη θα είναι μεταξύ 1,1% και 1,2%, αυτό θα το γνωρίζουμε με μεγαλύτερη ακρίβεια στις 14 Ιουνίου όταν και θα ανακοινωθούν οι νέες σταθμίσεις με τις αλλαγές τους δείκτη.
Ωστόσο, μια μάλλον όχι και τόσο ευδιάκριτη σημαντική λεπτομέρεια της ανακοίνωσης των δεικτών ήταν η λίστα των επιλαχουσών τίτλων. Στον FTSE-25 η πρώτη στη λίστα είναι η Ιντρακάτ και η υποψηφιότητα αυτή μπορεί να πετύχει πριν την επόμενη αναθεώρηση του Νοεμβρίου, αν τελικώς προκύψει εταιρική πράξη που θα οδηγήσει σε έξοδο από ταμπλό ή μείωση της ελεύθερης διασποράς κάτω από το 15% κάποιων εκ των υφιστάμενων εταιριών. Η μετοχή της Intrakat σημειώνει ράλι και η κεφαλαιοποίησή της έχει εκτοξευθεί.
Άνοιξε ο δρόμος για την πρώτη διανομή στους μετόχους της Ελλάκτωρ μετά από πολλά χρόνια, μετά και τη σχετική απόφαση που έλαβε η Γενική Συνέλευση των μετόχων. Έτσι οι μέτοχοι θα λάβουν 0,50 ευρώ ανά μετοχή, καθώς όπως ειπώθηκε ο όμιλος διαθέτει τεράστια ρευστότητα 700 εκατ. ευρώ στο τέλος του πρώτου τριμήνου, μετά την αναδιοργάνωση.
Τα υπόλοιπα κεφάλαια θα πάνε για τη χρηματοδότηση της Άκτωρ Παραχωρήσεις που διεκδικεί έργα 6 δισ. ευρώ. Για το θέμα της Ηλέκτωρ δεν υπήρξε κάποια είδηση στη Γ.Σ., καθώς η διοίκηση αξιολογεί την πρόταση της Motor Oil. Αναφερόμενος στις δραστηριότητες της εταιρείας το 2023 ο διευθύνων σύμβουλος Ευθύμιος Μπουλούτας σημείωσε ότι ο τομέας των παραχωρήσεων παρουσίασε μια δυναμική η οποία απεικονίστηκε στα οικονομικά του μεγέθη. Τα έσοδα του κλάδου ανήλθαν σε 283 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση 5,2%. Το 2023 ο όμιλος κατάφερε:
- Ολοκλήρωση της συναλλαγής πώλησης της ΑΚΤΩΡ ΑΤΕ στην ΙΝΤΡΑΚΑΤ με τίμημα 110,8 εκατ. ευρώ, πλέον ανάληψης ενδοομιλικού δανεισμού ύψους 114 εκατ. ευρώ.
- Ολοκλήρωση της πώλησης του Εμπορικού Κέντρου SMART PARK ιδιοκτησίας της θυγατρικής REDS στην TRADE ESTATES, με τίμημα 95,4 εκατ. ευρώ
- Ολοκληρώθηκε η εξαγορά από το ΤΑΙΠΕΔ έκτασης 300 στρεμμάτων στις Γούρνες νομού Ηρακλείου έναντι τιμήματος 40,2 εκατ. ευρώ.
Το 2024 ολοκληρώθηκε η συναλλαγή πώλησης του εναπομείναντος 25% της ANEMOS RES στην εταιρεία MORE του Ομίλου Motor Oil, το τίμημα της οποίας ανήλθε στα 123,5 εκατ. ευρώ και την 22.5.2024 η ΕΛΛΑΚΤΩΡ έγινε αποδέκτης προσφοράς για την εξαγορά από τον Όμιλο MOTOR OIL, του συνόλου των μετοχών που κατέχει (ήτοι 94,44%) στη θυγατρική εταιρεία ΗΛΕΚΤΩΡ, έναντι τιμήματος 114,7 εκατ. ευρώ. Επιπλέον, αγόρασε ποσοστό 41,3% της θυγατρικής REDS, με αποτέλεσμα η μετοχική συμμετοχή της ΕΛΛΑΚΤΩΡ να έχει ήδη ξεπεράσει το 96,7%, με τον Όμιλο να έχει κινήσει διαδικασία διαγραφής της REDS από το Χρηματιστήριο Αθηνών.
Σήμερα (3/6) δημοσιεύει ενημέρωση για την πορεία του πρώτου τριμήνου η Πλαστικά Θράκης, ενώ παράλληλα η μετοχή θα διαπραγματεύεται χωρίς το δικαίωμα στο τελικό μέρισμα ύψους 0,169 ευρώ ανά μετοχή (μικτό). Υπενθυμίζεται πως έχει δώσει ήδη προμέρισμα 0,0698 ευρώ ανά μετοχή. Η Eurobank Equities σε πρόσφατη ανάλυσή της έδωσε τιμή στόχο τα 8,2 ευρώ ανά μετοχή που υποδηλώνει περιθώριο ανόδου 100% από τα τρέχοντα επίπεδα τιμών. Το discount της μετοχής έναντι των ομοειδών του πλανήτη είναι τεράστιο τόσο σε όρους P/E, όσο και σε όρους EV/EBITDA, net debt/EBITDA αλλά και βάσει μερισματικής απόδοσης.
Στη δευτερογενή αγορά διαδικτυακών πωλήσεων εισιτηρίων θεαμάτων και αθλητικών γεγονότων ένα από τα μαγικά χαρτάκια του τελικού της περασμένης Τετάρτης έφθασε να πωλείται 8.800 ευρώ λίγες ώρες πριν την έναρξη του αγώνα. Η απόδοση για τον τυχερό πωλητή έφθασε το 4.300%. Εννοείται ότι όλες οι καταχωρήσεις πώλησης την ημέρα του τελικού εξαντλήθηκαν.
Το τετράμηνο Ιανουαρίου - Απριλίου η αύξηση της παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ έφθασε το 21,4%. Μετά από πολλά χρόνια η Ελλάδα είναι καθαρός πωλητής (εξαγωγέας) ενέργειας λόγω του αυξημένου δυναμικού, αλλά και των σημαντικών πλεονασμάτων ισχύος κατά τη διάρκεια της ημέρας.
Ακόμα πιο σημαντικό είναι το γεγονός ότι το ανθρακικό αποτύπωμα ανά MWh μειώθηκε στα 268 κιλά όταν πέρυσι ήταν στα 315 κιλά και το 2014 στα 875 κιλά αποτέλεσμα της μείωσης κατά 55,2% της λιγνιτικής παραγωγής. Από το Μάιο τα λιγνιτικά εργοστάσια έχουν σταματήσει να συμμετέχουν στις καθημερινές δημοπρασίες ενέργειας λόγω και της κάμψης της ζήτησης στην Ελλάδα όπου οι θερμοκρασίες ήταν ιδιαίτερα υψηλές. Η ανάγνωση είναι εξαιρετική για τη ΔΕΗ καθώς στην καλύτερη των περιπτώσεων η παραγωγή από λιγνίτη έβαζε από πολύ έως οριακά την επιχείρηση «μέσα» σε επίπεδο λειτουργικής κερδοφορίας.
Την ερχόμενη Τετάρτη θα διεξαχθεί και το συνέδριο της ΕΧΑΕ στο Παρίσι. Οι τέσσερις συστημικές τράπεζες πιθανότατα δεν θα συμμετάσχουν ενώ ως τώρα η συμμετοχή των επενδυτικών κεφαλαίων που θα δουν τις ελληνικές εισηγμένες είναι περιορισμένη. Επίσης, αυτήν την εβδομάδα ξεκινάει να μετράει αντίστροφα ως τις 10 Ιουνίου η στιγμή της επίσημης απόφασης του SSM για τα μερίσματα των τραπεζών.
Το πρόσφατο deal που ανακοινώθηκε στις ΑΠΕ (Brookfield – Neoen) αποτιμά την εξαγοραζόμενη εταιρία 19 φορές τα λειτουργικά κέρδη του 2024 σε όρους επιχειρηματικής αξίας. Αντίθετα, το deal εξαγοράς της Vodafone Ισπανίας με αγοραστή την Zegona Communications έγινε σε όρους 5,6 φορές την επιχειρηματική αξία των λειτουργικών κερδών.
Για πρώτη φορά στην ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων, μία μπύρα θα είναι ένας από τους βασικούς χορηγούς τους. Ύστερα από συμφωνία της μεγαλύτερης ζυθοποιίας του κόσμου, της Anheuser - Busch InBev (BUD NYSE, AIB BRUSSELS), με τη Διεθνή Ολυμπιακή Επιτροπή, η Anheuser – Busch InBev και η ΔΟΕ θα συνεργαστούν από τώρα μέχρι και το 2028, σε όλες τις αθλητικές εκδηλώσεις που θα διοργανώσει η ΔΟΕ.
Η συμφωνία είχε ανακοινωθεί κάποια στιγμή τον Ιανουάριο, χωρίς να γίνει γνωστό το κόστος της για τη διεθνή ζυθοποιία. Καθώς το Παρίσι ετοιμάζεται για την έναρξη των θερινών αγώνων που θα ξεκινήσουν στο τέλος Ιουλίου, το ίδιο κάνει και η μεγάλη αυτή ζυθοποιία. ‘Όπως μαθαίνουμε από ρεπορτάζ του Bloomberg, μπουκάλια μπύρας με τους πέντε Ολυμπιακούς κρίκους έχουν ήδη αρχίσει να βγαίνουν από τις γραμμές παραγωγής στο εργοστάσιο της επιχείρησης στο Βέλγιο.
Η Anheuser Busch διαθέτει πάρα πολλές γνωστές μάρκες μπύρας στο οπλοστάσιό της, όμως αυτή που θα γεμίσει τους αθλητικούς χώρους στο Παρίσι δεν είναι και πολύ γνωστή, ίσως μάλιστα για τους περισσότερους να είναι σχεδόν άγνωστη. Πρόκειται για την Corona Cero, η οποία μπορεί να μοιάζει με την πολύ γνωστή μεξικάνικη μπύρα Corona αλλά έχει μία πολύ σημαντική διαφορά από αυτήν: δεν περιέχει καθόλου αλκοόλ (αυτό δεν είναι βέβαια απόλυτα ακριβές, καθώς υπάρχει αλκοόλ σε ποσοστό 0,5%).
Η επιλογή αυτή ίσως να ακούγεται λίγο παράξενη, καθώς η εταιρεία διαθέτει πολλές άλλες μάρκες διεθνούς εμβέλειας, σαν την Budweiser, τη Stella Artois, την Beck’s, τη Michelob και πολλές άλλες. Λίγο ψάξιμο όμως μας δείχνει πως δεν είναι καθόλου παράξενη, ίσως μάλιστα να είναι η πιο λογική επιλογή.
Ο λόγος είναι απλός: η μοναδική κατηγορία μπύρας που εμφανίζει αύξηση πωλήσεων τα τελευταία χρόνια είναι αυτή. Σύμφωνα με τα στοιχεία που αναφέρονται στο ρεπορτάζ του Bloomberg, από το 2018 μέχρι σήμερα η ετήσια αύξηση στις πωλήσεις μπύρας με ελάχιστο οινόπνευμα είναι περίπου 3,6%, ενώ η αύξηση των πωλήσεων στις παραδοσιακές μπύρες είναι μόλις 0,3%. Αναφερόμαστε στις πωλήσεις κατ’ όγκο και όχι στην αξία αυτών των πωλήσεων.
Ακόμα βέβαια, η αγορά μπύρας χαμηλής περιεκτικότητας σε οινόπνευμα είναι μικροσκοπική σε σχέση με την παραδοσιακή, αφού οι πωλήσεις ανέρχονται σε 31,4 εκατομμύρια εκατόλιτρα ετησίως και οι πωλήσεις της παραδοσιακής μπύρας ανέρχονται στα 1,93 δισεκατομμύρια εκατόλιτρα. Η Anheuser Busch δεν είχε και πολλές επιλογές στη διάθεσή της, αφού ήδη οι ανταγωνίστριές της όπως η Heineken, η Carlsberg και η Guinness έχουν κάνει δυνατό ξεκίνημα στον τομέα και έχουν προωθήσει πιο δυναμικά τις δικές τους μπύρες χαμηλής οινοπνευματικής περιεκτικότητας.
Η μεγάλη διεθνής ζυθοποιία δεν μπορούσε να ρισκάρει να μείνει πολύ πίσω σε αυτόν τον τομέα, ειδικά μετά από δύο σοβαρά στραβοπατήματα των τελευταίων ετών. Το φιάσκο με το Παγκόσμιο Κύπελλο ποδοσφαίρου στο Κατάρ το 2022, όταν είχε συμφωνήσει με τη FIFA να είναι η χορηγός εταιρεία μπύρας των αγώνων του Κυπέλλου και μερικές μέρες πριν την έναρξη της διοργάνωσης ανακοινώθηκε η πλήρης απαγόρευση της κατανάλωσης οινοπνευματωδών ποτών.
Και τις σημαντικές απώλειες σε πωλήσεις στις ΗΠΑ το 2023 μετά από την απόφασή της να προωθήσει την Budweiser Lite συνεργαζόμενη με μία διεμφυλική προσωπικότητα της αμερικανικής τηλεόρασης. Προκειμένου να καλύψει το χαμένο έδαφος, φαίνεται πως η Anheuser Busch αποφάσισε να πάρει ένα μεγάλο στοίχημα με την Corona Cero. Είναι απολύτως βέβαιο πως η διοίκηση της επιχείρησης δε θα κοιμάται πολύ καλά το βράδυ μέχρι να σιγουρευτεί πως η «ολυμπιακή» εκστρατεία θα πιάσει τόπο.
Αποποίηση Ευθύνης
Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.