Μου προκαλεί τεράστια έκπληξη η επίθεση του προέδρου της Επιτροπής Ανταγωνισμού στο Liberal.gr και με αφορμή ρεπορτάζ για τις δραστηριότητες της Επιτροπής. Αρχικά ο κ. Λιανός μας «μάλωσε» διότι δημοσιεύσαμε το ρεπορτάζ 48 ώρες αφού του στείλαμε σχετικές ερωτήσεις και όχι αργότερα. Και στη συνέχεια αφήνει αδιανόητα υπονοούμενα σε βάρος του μέσου με αναρτήσεις σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ξέρουμε ότι οι αποφάσεις των Αρχών είναι μεν σεβαστές, αλλά οι άνθρωποι που τις λαμβάνουν δεν έχουν και το αλάθητο του Πάπα. Σε προσωπικό επίπεδο είχα άλλη εικόνα μέχρι πρόσφατα. Ότι ο κ. Λιανός σεβόταν και την κριτική και την «άλλη άποψη». Ειλικρινά δεν θα ήθελα να είμαι στη θέση ενός ανθρώπου που συμμετέχει μαζί του σε ένα όργανο και τυγχάνει να διαφωνεί με τις αποφάσεις του.
Θανάσης Μαυρίδης
Ακολουθούν οι αναρτήσεις του κ. Λιανού:
Με την τουριστική χρονιά να είναι εξαιρετική, η πρόσφατη υποχώρηση της μετοχής της Aegean Airlines από τα ιστορικά υψηλά της ήταν υπερβολική. Αυτό δεν το είδαν μόνο οι επενδυτές που διαβάζουν τα νούμερα, αλλά και ο βασικός μέτοχος και στις τελευταίες συνεδριάσεις είχε βγει αγοραστής.
Παράλληλα, έχουν ξεκινήσει και αγορές ιδίων μετοχών. Η μετοχή τέλος Αυγούστου ήταν λίγο κάτω από τα 14 ευρώ και έφτασε πριν δύο συνεδριάσεις στα 9,50 ευρώ. Ουσιαστικά υποχώρησε 30% από τα υψηλά της αν και συνέχιζε να έχει εντυπωσιακά κέρδη από την αρχή του έτους. Οι επενδυτές καθυστέρησαν να εντοπίσουν τις καλές προοπτικές και είχαν αφήσει τη μετοχή να διαπραγματεύεται σε επίπεδα που είναι την εποχή της πανδημίας.
Όμως οι κινήσεις του Ευτύχη Βασιλάκη και οι ενημερώσεις για την πορεία του τουρισμού και των μεγεθών έφεραν τους προηγούμενους μήνες πολλούς αγοραστές. Τώρα, στην αντίδραση της αγοράς ήταν πάλι μεταξύ των μετοχών που έδειξαν καλά αντανακλαστικά και τράβηξαν αγοραστές. Βάσει αποτελεσμάτων εξαμήνου και εκτιμήσεων αναλυτών δεν αποκλείεται να δούμε στο σύνολο της χρήσης καθαρά κέρδη πάνω από 170 εκατ. ευρώ και σημειώνουμε πως η αποτίμηση είναι κάτω από 1 δισ. ευρώ.
Η εταιρική πράξη που έγινε προ ολίγων ημερών στην Prodea οδήγησε σε υποχρεωτική δημόσια πρόταση, η οποία και ανακοινώθηκε. Ωστόσο, ο βασικός μέτοχος ξεκαθάρισε πως δεν επιθυμεί να φύγει η εταιρεία από το χρηματιστήριο, αλλά και πως επιθυμεί να αυξήσει το ποσοστό ελεύθερης διασποράς. Είναι μία πρόθεση που έχει εκφραστεί και στο παρελθόν και θα ήταν εξαιρετικά χρήσιμη για το σύνολο της αγοράς.
Η Prodea είναι η μεγαλύτερη εταιρεία ακινήτων στο Χ.Α. με αποτίμηση 1,85 δισ. ευρώ στο χρηματιστηριακό ταμπλό και θα μπορούσε αν είχε την απαιτούμενη διασπορά να είναι στο δείκτη της υψηλής κεφαλαιοποίησης, FTSE 25, αλλά εδώ και πολλούς μήνες κάνει λίγες πράξεις.
Η δίκαιη τιμή σύμφωνα με την έκθεση αποτίμησης είναι στα 5,71 ευρώ και ο βασικός μέτοχος προσφέρει 7,50 ευρώ, δηλαδή δίνει σημαντικό premium. Ο κλάδος αναμένεται το επόμενο διάστημα να αποκτήσει περισσότερες εταιρείες, αφού σύμφωνα με τη νομοθεσία οι εταιρείες ΑΕΕΑΠ, οφείλουν να είναι εισηγμένες. Αναμένεται η εισαγωγή των Orilina, Trade Estates και Noval. Η τελευταία πρόσφατα έλαβε παράταση προθεσμίας.
Το μεγάλο ανεκτέλεστο νέων έργων σε συνδυασμό με την ενσωμάτωση της εταιρείας Bit Software στη Ρουμανία και την περαιτέρω ανάπτυξη της οδηγούν σε θετικό guidance της εταιρείας πληροφορικής Entersoft, για το σύνολο της χρήσης 2023.
Οι επενδύσεις και οι εξαγορές για την είσοδο σε νέες κάθετες αγορές εξακολουθούν να είναι μια βασική στρατηγική της εταιρείας, η οποία έχει ως στόχο την παροχή ευρείας γκάμας προϊόντων και υπηρεσιών προς τους πελάτες της, τη διεύρυνση της πελατειακής βάσης αλλά και την επίτευξη συνεργειών στην ανάπτυξη νέων, καινοτόμων προϊόντων.
Η εταιρεία μέσα στο 2023 πέτυχε να εισέλθει στους κλάδους λογισμικού για φαρμακεία - φαρμακαποθήκες και property management, ενώ με την εξαγορά της SW Retailsoft επέκτεινε την παρουσία της στον τομέα του λογισμικού λιανικής και κυρίως στην αγορά των σούπερ μάρκετ , μίνι μάρκετ και πολυκαταστημάτων.
Οι παραπάνω κινήσεις θα έχουν ως αποτέλεσμα να διατηρηθεί η αναπτυξιακή πορεία του ομίλου Entersoft , ο οποίος για το εννεάμηνο κατέγραψε αύξηση των εσόδων κατά 29%, τα οποία ήταν 26,8 εκατ.ευρώ και αύξηση 45% στα EBITDA που ήταν 8,1 εκατ.ευρώ. Τα επαναλαμβανόμενα έσοδα από ετήσια συμβόλαια και συμβόλαια software as a service (SaaS) κατέγραψαν άνοδο 50% για το ίδιο διάστημα.
Η καθιέρωση της Sunlight ως παγκοσμίου ηγέτη στα συστήματα αποθήκευσης ενέργειας για βιομηχανικές και στατικές εφαρμογές είναι ο βασικός στόχος της στρατηγικής του ομίλου, ο οποίος αναπτύσσεται μέσω εξαγορών θυγατρικών με έμφαση σε μια προσέγγιση λειτουργιών που βασίζεται περισσότερο στις πλατφόρμες.
Ένα βήμα προς την κατεύθυνση αυτή αποτελεί και η κατά 100% εξαγορά του κοινού μετοχικού κεφαλαίου της Αυστραλιανής θυγατρικής εταιρείας Triathlon Battery Solutions Pty Ltd, μέσω της θυγατρικής της, Triathlon International GmbH.
Η Triathlon Battery Solutions Pty Ltd ιδρύθηκε τον Ιανουάριο του 2020 και παρουσίασε σημαντική ανάπτυξη κερδίζοντας μερίδια αγοράς στις βασικές αγορές δραστηριοποίησής της, την Αυστραλία και τη Νέα Ζηλανδία. Είναι ένας από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους προμηθευτές προηγμένων και καινοτόμων μπαταριών λιθίου παγκοσμίως.
Με έδρα το Σίδνεϊ, η εταιρεία δραστηριοποιείται στις πωλήσεις μπαταριών, φορτιστών και άλλων εξαρτημάτων. Η ομάδα εξυπηρέτησης πελατών της εταιρείας εστιάζει στην συντήρηση με επίκεντρο τις ανάγκες του πελάτη, εξυπηρέτηση και επισκευή των προϊόντων. Επιπλέον, η Triathlon Australia προσφέρει λύσεις ενοικίασης μπαταριών, refurbishment μπαταριών και εξατομικευμένης συναρμολόγησης για μπαταρίες μολύβδου-οξέος.
Η εξαγορά αυτή πραγματοποιήθηκε από την Sunlight Group, καθώς η περιοχή Ασίας-Ειρηνικού προσφέρει ιδιαίτερα ελκυστικές ευκαιρίες ανάπτυξης και μια αγορά που θα διαμορφωθεί από τις προηγμένες λύσεις λιθίου. Ειδικότερα, εμφανίζονται ευκαιρίες στην Αυστραλία στον τομέα των συστημάτων αποθήκευσης ενέργειας για ανανεώσιμες πηγές, οι οποίες μπορούν να αξιοποιηθούν μέσω του χαρτοφυλακίου προϊόντων και λύσεων.
H φετινή κούρσα του 19% των ιταλικών μετοχών τις καθιστά ευάλωτες στους κινδύνους του κρατικού χρέους, καθώς οι αποδόσεις των ομολόγων σκαρφαλώνουν, προειδοποιεί η επενδυτική τράπεζα Goldman Sachs. Εκτιμά οτι το spread των ιταλικών 10ετών ομολόγων με τα αντίστοιχα γερμανικά θα διευρυνθεί περαιτέρω, αλλά με πιo βαθμιαίο ρυθμό, καθώς οι αγορές αναθεωρούν τα δημοσιονομικά ρίσκα.
Για κάθε 10 μονάδες βάσης διεύρυνσης του spread, η Goldman βλέπει πτώση της τάξης του 2% στις ιταλικές τραπεζικές μετοχές και απώλειες 1,5% στον δείκτη FTSE MIB της ιταλικής χρηματιστηριακής αγοράς. Oι ιταλικές μετοχές σημείωσαν υπεραπόδοση σε σχέση με άλλες της περιοχής φέτος, καθώς η άνοδος των ομολογιακών αποδόσεων βελτίωσε τις προοπτικές των τραπεζικών μετοχών που έχουν σημαντική βαρύτητα στο μετοχικό δείκτη αναφοράς. Ομως, η άνοδος των αποδόσεων αυξάνει και το κόστος του δημοσίου χρέους. «Θα αποφεύγαμε τον δείκτη FTSE MIB μετά την υπεραπόδοση του καθώς είναι ευάλωτος σε υψηλότερες ομολογιακές αποδόσεις, διευρυμένα spread και επιδείνωση της ανάπτυξης» αναφέρουν οι αναλυτές.
Το δημόσιο χρέος της Ιταλίας υπερβαίνει το 140% του ΑΕΠ. Ο οίκος αξιολόγησης πιστοληπτικής ικανότητας Moody’s βαθμολογεί την Ιταλία με Baa3, μόλις μια βαθμίδα πάνω από την κατηγορία junk (σκουπίδι) με αρνητικές προοπτικές.
Η Huawei Technologies είναι και πάλι στην επικαιρότητα. Όχι όμως για τους συνηθισμένους λόγους, δηλαδή τις κυρώσεις που έχει επιβάλει εναντίον της η κυβέρνηση των ΗΠΑ και τις προσπάθειές της να τις αντιμετωπίσει με επιτυχία. Αυτή την φορά τα νέα έχουν σχέση με την ενασχόληση της επιχείρησης με την βιομηχανία ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Αυτό δεν είναι κάτι εντελώς νέο καθώς οι πωλήσεις των αυτοκινήτων της μάρκας Aito που κατασκευάζει η Seres Group (601127 Shanghai), υπό την επίβλεψη και για λογαριασμό της Huawei, έχουν ξεκινήσει από το 2022.
Τα πρόσφατα νέα έχουν σχέση με το νέο μοντέλο της εταιρείας, την νέα αναβαθμισμένη έκδοση του Μ7. Σύμφωνα με ό,τι δήλωσε o διευθύνων σύμβουλος του τμήματος αυτοκινήτων της Huawei (Huawei Smart Car) Richard Yu το προηγούμενο Σάββατο, οι παραγγελίες για το Aito Μ7 έχουν ξεπεράσει τις 50.000 στις 25 ημέρες από τότε που δόθηκε η δυνατότητα παραγγελιών στους ενδιαφερόμενους πελάτες. Μάλιστα, όπως επισήμανε ο Yu, μόνο την προηγούμενη Παρασκευή 6 Οκτωβρίου παραγγέλθηκαν πάνω από 7.000 αυτοκίνητα.
Σύμφωνα με το Reuters, οι παραγγελίες συνοδεύονται από την καταβολή προκαταβολής που δεν μπορεί να επιστραφεί. Στο ίδιο ρεπορτάζ του διεθνούς πρακτορείου διαβάζουμε πως με βάση τις πωλήσεις αυτοκινήτων για τον μήνα Αύγουστο, η επίδοση αυτή θα έφερνε την εταιρεία στην πέμπτη θέση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα.
Ενδεικτικό του αυξημένου ενδιαφέροντος είναι το γεγονός πως η πρώτη έκδοση του Aito M7, η οποία είχε κυκλοφορήσει τον Ιούλιο του 2022, είχε πουλήσει συνολικά 27.405 αυτοκίνητα μέχρι τον Ιούνιο που μας πέρασε. Σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών που μίλησαν στο Reuters και στο Bloomberg, η επιτυχία του Aito M7 οφείλεται σε ένα συνδυασμό παραγόντων: την παράλληλη κυκλοφορία του νέου κινητού τηλεφώνου της Huawei Mate 60 Pro, το οποίο φέρεται να περιέχει ένα πολύ εξελιγμένο chip που έφτιαξε η εταιρεία παρά τα προβλήματα που της προκαλούν οι δυτικές κυρώσεις και έχει οδηγήσει αρκετούς κινέζους σε ένα είδος πατριωτικής συσπείρωσης γύρω από την εταιρεία, στην εν γένει καλή φήμη που έχει στην Κίνα η Huawei, στο εκτεταμένο δίκτυο καταστημάτων λιανικής πώλησης που διαθέτει, στην ελκυστική τιμή του αυτοκινήτου και τα αναβαθμισμένα τεχνολογικά συστήματα που διαθέτει το Aito M7.
Σύμφωνα με αναλυτές του Bloomberg Intelligence το αυτοκίνητο διαθέτει ιδιαίτερα εξελιγμένα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού (ADAS) που έχει αναπτύξει η ίδια η Huawei και άλλες προηγμένες τεχνολογικές δυνατότητες. Η εταιρεία όμως δεν σταματά εκεί. Τον Δεκέμβριο θα κυκλοφορήσει το Aito M9, ένα αυτοκίνητο τύπου SUV, ενώ τον Νοέμβριο θα κυκλοφορήσει το Luxeed, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο ανώτερο από το Tesla Model S, σύμφωνα με την εταιρεία. Το Luxeed θα παράγεται από μία άλλη τοπική αυτοκινητοβιομηχανία, την Chery.
Παρά το ότι η Huawei υποστηρίζει πως δεν κατασκευάζει δικά της αυτοκίνητα αλλά απλώς βοηθά άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες να κατασκευάσουν καλύτερα οχήματα, είναι φανερό πως ένας νέος μεγάλος παίκτης μπαίνει στην κινεζική αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων, ανεβάζοντας το επίπεδο του ανταγωνισμού στην τοπική και ίσως και στην διεθνή αγορά. Οι τοπικές και μάλλον και οι διεθνείς αυτοκινητοβιομηχανίες είναι βέβαιο πως θα παρακολουθούν στενά την πρόοδο των αυτοκινήτων που «υποστηρίζονται» από την Huawei.
Αποποίηση Ευθύνης
Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.