Περίεργες πληροφορίες έφτασαν στη στήλη για την Γέφυρα στην Πάτρα. Σύμφωνα με αυτές οι Γάλλοι της Vinci ετοιμάζουν απολύσεις, ενώ ίσως η παραχώρηση αναλάβει και τη λειτουργία. Άλλωστε πηγές που έχουν γνώση της κατάστασης αναφέρουν πως ίσως αυτός ήταν και ο λόγος που πρόσφατα άλλαξε η διοίκηση… Ενώ την ίδια στιγμή μαθαίνουμε πως οι αυξήσεις στα διόδια της Γέφυρα των Γάλλων, μάλλον είναι μεγαλύτερες συγκριτικά με άλλους αυτοκινητοδρόμους.
Το Joker αλλάζει από 1η Δεκεμβρίου και πλέον η πρώτη κλήρωση «πληρώνει» 1 εκατ. ευρώ στους νικητές (πέντε σύν ένα νούμερα) αντί 600 χιλ. ευρώ που ισχύει σήμερα. Επίσης οι δεύτεροι νικητές (πέντε νούμερα) θα εισπράττουν 100 χιλ. ευρώ (προ φόρων), ενώ θα υπάρξει και σχετική αναπροσαρμογή της τιμής της στήλης. Οι αλλαγές αυτές έρχονται πριν την εισαγωγή του νέου παιχνιδιού Eurojackpot το 2024 το οποίο θα έχει μεγαλύτερο ποσό προς διανομή στους πρώτους νικητές (θα ξεκινάει από τα 10 εκατ. ευρώ) με μικρότερες πιθανότητες από το Joker, αλλά και μεγαλύτερης συμμετοχής αφού στην κλήρωση θα μπαίνουν 19 χώρες.
Τα κέρδη των πρώτων νικητών μπορεί να φθάνουν έως και τα 120 εκατ. ευρώ. Από τις 5 Οκτωβρίου ο ΟΠΑΠ άλλαξε την επιβράβευση των νικητών στο Lotto με μηνιαίες καταβολές κερδών το οποίο είχε σαν αποτέλεσμα την αύξηση των στηλών του Lotto κατά 40%, την αύξηση των εσόδων από τις στήλες κατά 180% και των μικτών κερδών κατά 133%.
Η πετυχημένη ανανέωση του Lotto και η διαφοροποίηση του Joker έναντι του EuroJackpot έφεραν γρηγορότερα την ανανέωση του παιχνιδιού το οποίο ξεκίνησε να παίζεται για πρώτη φορά το Νοέμβριο του 1997. Στις 15 Απριλίου του 2010, το ΤΖΟΚΕΡ μοίρασε το μεγαλύτερο ποσό στην ιστορία του, αλλά και στην ιστορία των τυχερών παιχνιδιών στην Ελλάδα φθάνοντας τα 19,3 εκατ. ευρώ.
Η πώληση του βραχίονα σταθερής τηλεφωνίας στην Ρουμανία (TRM) αναμένεται να απελευθερώσει δυνάμεις στον ΟΤΕ καθώς οι ταμειακές ροές εκτιμάται ότι θα είναι αρνητικές και θα προσεγγίσουν τα 20 εκατ. ευρώ το 2023. Η TRM είχε αποκτηθεί έναντι 60 εκατ. ευρώ μετά την πώληση της Telecom Romania στην οποία ο ΟΤΕ είχε αποκτήσει το ποσοστό που αφορούσε τις σταθερές συνδέσεις.
Στις 21 Νοεμβρίου (παραμονές εισαγωγής των μετοχών της Εθνικής Τράπεζας) το επενδυτικό κεφάλαιο Qube Research & Technologies Limited αύξησε την short θέση του στα παράγωγα ξεπερνώντας το σχετικό όριο ανακοίνωσης. Συγκεκριμένα το fund ανακοίνωσε ότι κατέχει short θέση 4,75 εκατ. μετοχών της Εθνικής ή 0,52%. Ενδεχομένως η θέση αυτή να συνδέεται με μια πιο σύνθετη στρατηγική, εφόσον τον fund συμμετείχε στο placement του ΤΧΣ και επιθυμούσε κάποιου είδους «ασφάλιση» λόγω των σημαντικών βραχυπρόθεσμων κερδών.
Ο Ευτύχης Βασιλάκης, είναι ένας επιχειρηματίας που δε μασάει τα λόγια του και η στήλη πάντα παρακολουθεί με προσοχή τις ενημερώσεις που κάνει γιατί δε μιλάει μόνο για τις εταιρείες του, αλλά δίνει και εικόνα συνολικά για τον κλάδο που δραστηριοποιείται και είναι η βαριά βιομηχανία της χώρας.
Μιλώντας στους αναλυτές για τα αποτελέσματα της Aegean έδωσε εκτίμηση για το σύνολο του έτους 200-215 εκατ. ευρώ κέρδη προ φόρων, ενώ είπε πως αυξάνει την παραγγελία για νέα αεροσκάφη από τα 46 στα 50. Είπε όμως πως ένα θέμα στους κινητήρες θα την επηρεάσει, καθώς ο προμηθευτής θα προχωρήσει σε κάποιες αλλαγές και έτσι αναμένεται να καθηλωθούν τα αεροσκάφη 320neo.
Η Aegean θα δει την επίπτωση το 2024 και ίσως και το 2025 και αναμένεται να έχει μία επίδραση. Από την άλλη η αποπληρωμή των warrants θα δώσει τη δυνατότητα και πάλι στην εταιρεία να μοιράσει μέρισμα στους μετόχους το 2024 και μετά από 4 χρόνια. Πλέον η εταιρεία είναι πιο ισχυρή, ενώ σημείωσε πως όταν συμφώνησε για την οικονομική στήριξη με το δημόσιο, κανείς δεν περίμενε ότι θα πάρει πίσω 85 εκατ. ευρώ το ελληνικό δημόσιο. Όσοι θυμούνται εκείνες τις εποχές και η στήλη τις θυμάται, η εκτίμηση για το μέλλον της αεροπορικής δεν ήταν bullish.
Η τιμή της μετοχής είχε καθηλωθεί μέχρι πρόσφατα σε πολύ χαμηλά επίπεδα και μακριά από τα 11,40 ευρώ που είναι η μέση τιμή διμήνου βάσει της οποία θα αποπληρώσει τα warrants. Σημείωσε ο κ.Βασιλάκης πως έχει ήδη πρόθεση από το 60% των μετόχων για ψήφιση υπέρ της επαναγοράς.
Εδώ και καιρό γράφει η στήλη πως η Intralot έχει γυρίσει σελίδα. Όσα έκανε η διοίκηση τους μήνες που πέρασαν σε συνδυασμό με την τελευταία αύξηση κεφαλαίου, αποτυπώθηκαν στο εννεάμηνο. Δεν είναι μόνο ότι πλέον τα ίδια κεφάλαια είναι θετικά κατά 49 εκατ. ευρώ (σύνολο ιδίων), είναι πως δημιουργεί κέρδη και ισχυρό EBITDA που δίνει τη δυνατότητα μείωσης του τραπεζικού δανεισμού. Οι ελεύθερες ταμειακές ροές ήταν ύψους 56,3 εκατ. ευρώ και μείωσαν τον καθαρό δανεισμό.
Επιπλέον μετά και την αποπληρωμή μέρους του ομολογιακού, ο δείκτης καθαρού δανεισμού προς EBITDA υποχωρεί στις 2,4 φορές από 3,4 φορές και επιπλέον θα μειωθούν περαιτέρω οι τόκοι που καταβάλει. Τα EBITDA ξεπέρασαν τα 100 εκατ. ευρώ και τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 9 εκατ. ευρώ από ζημία 500 χιλ. ευρώ πέρυσι. Προφανώς αυτό το έχουν δει οι επενδυτές και παρά το γεγονός ότι η αύξηση έγινε στα 0,58 ευρώ η μετοχή κινείται πέριξ του 1 ευρώ με πολύ θετική συμπεριφορά, όπως τονίζουν χρηματιστηριακά στελέχη.
Στην τηλεδιάσκεψη η διοίκηση ανέφερε πως οι επόμενες κινήσεις έχουν να κάνουν με την αποπληρωμή του ομολόγου που λήγει τον Σεπτέμβριο του 2024 και είναι ένας συνδυασμός εταιρικού ομολόγου που θα διαπραγματεύεται στη Χρηματιστήριο Αθηνών και τραπεζικού δανεισμού. Το ενημερωτικό για το εταιρικό ομόλογο θα κατατεθεί τον Δεκέμβριο στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.
«Καλημέρα, καλό μεσημέρι, καλησπέρα ανάλογα με την απόσταση που βρίσκεστε. Κυρίες και κύριοι, είμαστε στην ευχάριστη θέση να σας καλωσορίσουμε στην παρουσίαση για τα οικονομικά αποτελέσματα του Ομίλου Motor Oil για τους πρώτους εννέα μήνες του 2023. Όπως θα δείτε, πετύχαμε ισχυρές επιδόσεις σε ένα δύσκολο οικονομικό περιβάλλον χάρη στην επιχειρησιακή μας αριστεία, την διαφοροποίησή μας στο ενεργειακό χαρτοφυλάκιο και τις στρατηγικές μας επενδύσεις.
Έχουμε πετύχει τους στόχους μας σε ότι αφορά τις δεσμεύσεις αειφορίας μειώνοντας το αποτύπωμά μας σε άνθρακα, αυξάνοντας την εγκατεστημένη δυναμικότητα σε ΑΠΕ υποστηρίζοντας παράλληλα τις τοπικές κοινωνίας.. Αυτό ακούστηκε πολύ σαν εμένα, ίσως δεν ήμουν εγώ, ήταν το Co-pilot της Microsoft (πρόγραμμα ΑΙ), είμαστε ένας από τους 500 πελάτες παγκοσμίως και ο επικεφαλής του τμήματος πληροφορικής ετοίμασε αυτή την εισαγωγή για μένα απλά για να δοκιμάσουμε πόσο αποτελεσματικό μπορεί να είναι. Οπότε τώρα μπορούμε να συνεχίσουμε με τον πιο επίπεδο τρόπο που μιλάω», Πέτρος Τζαννετάκης, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος Motor Oil στο άνοιγμα της τηλεδιάσκεψής αποτελεσμάτων τρίτου τριμήνου.
Δε χωράει αμφιβολία πως τα αποτελέσματα εννεαμήνου της Κρι-Κρι ήταν πολύ θετικά και είδαμε και στο ταμπλό την αντίδραση των επενδυτών. Η διοίκηση αναθεώρησε και πάλι την εκτίμηση και τώρα περιμένει τζίρο πάνω από 210 εκατ. ευρώ από 200 εκατ. ευρώ που ήταν η προηγούμενη εκτίμηση και κέρδη προ φόρων και τόκων (ΕΒΙΤ) μεταξύ 41 και 44 εκατ. ευρώ από 32 εκατ. ευρώ προηγουμένως.
Δεν έχει ιδιαίτερο δανεισμό, άρα στο σύνολο της χρήσης το p/e θα είναι χαμηλό. Προφανώς και αυξάνονται κάπως οι όγκοι, αλλά ο τζίρος έχει μεγάλη αύξηση και παράλληλα έχουν μειωθεί και τα κόστη, αφού το ενεργειακό ή το κόστος καυσίμων έχει υποχωρήσει σημαντικά. Οι ανατιμήσεις που είχαν γίνει το προηγούμενο διάστημα, πλέον δίνουν υπερκέρδη και δε μιλάμε μόνο για τη συγκεκριμένη εταιρεία. Όποιος κοιτάζει λίγο παραπάνω τα νούμερα το αντιλαμβάνεται. Ίσως θα πρέπει να δούμε λίγο και τον καταναλωτή και όχι μόνο τα κέρδη και τι p/e ή περιθώριο ανόδου δίνουν στη μετοχή.
Από σήμερα ξεκινάει το νέο buyback μετοχών της Τιτάν σε ΧΑ και Euronext. Η διάρκεια του προγράμματος είναι 9 μήνες και η αξία των μετοχών που θα αγοραστούν είναι περί τα 20 εκατ. ευρώ ή περίπου 1 εκατ. μετοχές της εταιρίας στα τρέχοντα επίπεδα.
Τα προβλήματα για την Plug Power (PLUG NASDAQ) δεν λένε να εξαφανιστούν. Η εταιρεία ιδρύθηκε στην πολιτεία της Νέας Υόρκης το 1997 και γρήγορα κατόρθωσε να γίνει μία από τις πιο γνωστές επιχειρήσεις που αναπτύσσουν τεχνολογίες με σκοπό την καθιέρωση του υδρογόνου ως βασικού ενεργειακού καυσίμου.
Μετά από πολλές περιπέτειες, αυξήσεις κεφαλαίου και πολλά reverse splits που ταλαιπώρησαν τους μετόχους της, επανήλθε στο προσκήνιο το 2020 μαζί με ένα πλήθος επιχειρήσεων που προσπάθησαν να καβαλήσουν το κύμα της πράσινης μετάβασης. Στις αρχές του 2021 η μετοχή της ξεπέρασε και τα 60 δολάρια ενώ στις αρχές του 2020 ήταν μόλις στα 3,50. Δυστυχώς για όσους πίστεψαν πως η άνοδος θα συνεχιζόταν, αυτές τις μέρες η μετοχή έχει επιστρέψει κοντά στα 3,50 δολάρια.
Η καθυστέρηση στην υιοθέτηση του υδρογόνου ως καυσίμου από την αυτοκινητοβιομηχανία και οι τεράστιες επενδύσεις που είναι απαραίτητες για την παρασκευή του πράσινου υδρογόνου είναι δύο από τις βασικότερες αιτίες που ψαλίδισαν την τιμή της μετοχής της, καθώς βέβαια και το γεγονός πως δεν έχει βγάλει ποτέ της πραγματικά κέρδη. Πριν δύο εβδομάδες η μετοχή έπεσε κατά 40% μέσα σε μία ημέρα και από τότε έχει κλονιστεί ακόμα περισσότερο η εμπιστοσύνη των επενδυτών.
Αιτία της μεγάλης πτώσης ήταν η επισήμανση των ορκωτών λογιστών πως υπάρχουν αμφιβολίες για την βιωσιμότητα της επιχείρησης (going concern warning). Η διοίκηση προσπάθησε να καθησυχάσει τους επενδυτές λέγοντας πως η επισήμανση των ορκωτών ελεγκτών ήταν περισσότερο τεχνικού χαρακτήρα. Παραδέχθηκε όμως πως η εταιρεία θα πρέπει να αναζητήσει χρηματοδότηση τουλάχιστον 500 εκατομμυρίων δολαρίων μέσα στο επόμενο δωδεκάμηνο.
Ο διευθύνων σύμβουλος Άντυ Μαρς δήλωσε στο Barron’s πως η χρηματοδότηση δεν θα είναι δύσκολη και παρέθεσε μερικές λύσεις που έχει στο νου του. Μία από αυτές η λήψη δανείου της τάξης των 1,50 δισεκατομμυρίων δολαρίων από το αμερικανικό δημόσιο στα πλαίσια της ενίσχυσης των επιχειρήσεων που ασχολούνται με την πράσινη ενέργεια. Δεν είναι εύκολο να πούμε αν ο Μαρς έχει δίκιο ή όχι αλλά μία είδηση που είδαμε προχθές μας επισήμανε ένα ακόμα δυνητικό πρόβλημα για την διοίκηση της Plug Power.
Το εργοστάσιο παραγωγής πράσινου υδρογόνου της εταιρείας, του οποίου η ανέγερση γίνεται σε μία δασική έκταση της πολιτείας της Νέας Υόρκης, έχει προκαλέσει τις έντονες διαμαρτυρίες των ιθαγενών κατοίκων της περιοχής, οι οποίοι ανήκουν στην φυλή των Tonawanda Seneca Nation.
Ο εκπρόσωπός τους Ρότζερ Χιλ υποστηρίζει πως η ανέγερση αυτού του εργοστασίου σε απόσταση μικρότερη των 700 μέτρων από την περιοχή που κατοικούν βάζει σε κίνδυνο τον τρόπο ζωής τους, καθώς είναι σχεδόν βέβαιο πως η λειτουργία του εργοστασίου θα υποβαθμίσει την ποιότητα του δάσους μέσα στο οποίο ζουν, κυνηγούν και βρίσκουν τροφή και φάρμακα.
Οι Tonawanda Seneca Nation είχαν εναντιωθεί από την αρχή στα σχέδια της Plug Power και των αρχών της πολιτείας της Νέας Υόρκης που ενισχύουν με διάφορους τρόπους την ανέγερση του εργοστασίου αλλά υποστηρίζουν πως οι αρχές δεν έλαβαν υπόψη τους τις απόψεις τους. Δεν μπορούμε να ξέρουμε αν οι αρχές θα ακούσουν πιο προσεκτικά τα παράπονα του Tonawanda Seneca Nation αλλά φανταζόμαστε πως αν αυτοί προσφύγουν στην δικαιοσύνη για να σταματήσουν την ανέγερση του εργοστασίου, οι μέτοχοι της Plug Power δεν θα χαρούν καθόλου.
Αποποίηση Ευθύνης
Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.