Για την πορεία των συστημικών τραπεζών στις τελευταίες συνεδριάσεις και πόσο κοντά έφτασαν στα προηγούμενα υψηλά τους γράφαμε και χθες. Πλέον, λοιπόν, η κατάκτηση νέων υψηλών είναι γεγονός. Ο δείκτης των τραπεζών κατέγραψε χθες τιμή πιο πάνω από την προηγούμενη (20 Μαΐου) και πλέον έπιασε τις τιμές που είχε τον Νοέμβριο του 2015. Πρώτη και πάλι έγραψε νέα πολυετή υψηλά η Eurobank, φτάνοντας και αυτή σε επίπεδα Νοεμβρίου 2015. Σήμερα μάλιστα θα γίνει και η γενική συνέλευση της τράπεζας με την αγορά να περιμένει ένα θετικό μήνυμα από τη διοίκηση.
Η έγκριση του μερίσματος είναι το κυρίαρχο θέμα με τη διοίκηση να έχει προτείνει τη διανομή 0,0933 ευρώ ανά μετοχή, σφραγίζοντας με αυτόν τον τρόπο την επιστροφή στην κανονικότητα. Παράλληλα, θα λάβει απόφαση και για την ακύρωση 52 εκατ. ιδίων μετοχών, μειώνοντας το συνολικό αριθμό μετοχών που διαπραγματεύονται στο Χ.Α. και βελτιώνοντας τη θέση των μετόχων στο συνολικό μετοχικό κεφάλαιο. Υπενθυμίζεται πως έχει ανακοινωθεί ότι η δημοσίευση των αποτελεσμάτων πρώτου εξαμήνου θα γίνει στις 31 Ιουλίου.
Η αλλαγή σκυτάλης στη διοικητική ομάδα του ΟΤΕ, έφερε βελτίωση της χρηματιστηριακής συμπεριφοράς της μετοχής και χθες έγραψε νέο υψηλό 11 μηνών. Η υποτιμημένη μετοχή του ελληνικού χρηματιστηρίου που για καιρό δεν έβγαζε αντίδραση, γιατί ο κλάδος πανευρωπαϊκά δεν είναι στο επίκεντρο, δείχνει πως θέλει να γυρίσει σελίδα. Οι εξαιρετικές λειτουργικές ταμειακές ροές, ο πολύ χαμηλός καθαρός δανεισμός, αλλά και η ηγετική θέση στον κλάδο αποτελούν πλεονεκτήματα και λόγο για να επενδύσει κάποιος. Ένας καταλύτης θα μπορούσε να είναι μία αύξηση του μερίσματος κάτι που ζητούσαν οι επενδυτές από τον προηγούμενο CEO.
Ενισχύει τη δραστηριότητά της στον hot κλάδο της πληροφορικής η Ideal με μία ακόμη προσθήκη στο χαρτοφυλάκιό της. Η εισηγμένη ανακοίνωσε την εξαγορά του 75% της BlueStream έναντι 12,2 εκατ. ευρώ και περιμένει το 2024 πως το χαρτοφυλάκιο εταιρειών πληροφορικής θα έχει τζίρο 130 εκατ. ευρώ και EBITDA 17 εκατ. ευρώ. Η BlueStream προσφέρει κυρίως υποστήριξη σε HW, λειτουργικά συστήματα και data availability.
Είναι μία ταχέως αναπτυσσόμενη εταιρεία παροχής υπηρεσιών, που προσφέρει υπηρεσίες υποδομής τόσο σε on-premises όσο και σε multi cloud περιβάλλοντα, καθώς και υπηρεσίες μετεγκατάστασης στο cloud, διαθεσιμότητα δεδομένων και outsourcing. Ο κύκλος εργασιών της, το 2023 ανήλθε στα 11 εκατ. ευρώ με EBITDA 2 εκατ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξεως των 54% και 78% αντιστοίχως, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Για το 2024 εκτιμάται ότι η εταιρεία θα συνεχίσει την ανοδική της πορεία.
Ανοδικά κινείται το τελευταίο διάστημα η μετοχή της Πλαστικά Θράκης. Είχε καιρό να μας απασχολήσει καθώς δεν πρόσφερε κάποιο λόγο για σχολιασμό, πέρα από τα γνωστά, ότι δηλαδή έχει δυνατά θεμελιώδη, και οι αναλυτές που την παρακολουθούν, δίνουν υψηλότερη δίκαιη τιμή. Το τελευταίο διάστημα κατάφερε να περάσει πάνω ξανά από τα 4 ευρώ. Οι όγκοι συναλλαγών αυξήθηκαν, γεγονός που δείχνει ότι οι πωλητές κατάφεραν να βρουν απέναντί τους δυνατούς αγοραστές, οι οποίοι και τα χαρτιά τους αγόρασαν και αναπνοές κατάφεραν να δώσουν στη μετοχή.
Η αβεβαιότητα θα είναι το βασικό χαρακτηριστικό των αγορών μετά τις πρόσφατες πολιτικές εξελίξεις και την απόσυρση του προέδρου Μπάιντεν. Όπως φαίνεται, εδώ και αρκετές εβδομάδες από την πορεία των αγορών, οι traders μείωναν τις θέσεις τους από τις μετοχές υψηλής τεχνολογίας προς τις μετοχές εταιρειών μικρής κεφαλαιοποίησης καθώς και τις τοποθετήσεις τους σε μακροπρόθεσμα αμερικανικά ομόλογα, ενώ ενίσχυαν τις θέσεις τους στο Bitcoin.
Μετά την αποχώρηση του νυν προέδρου Μπάιντεν η αβεβαιότητα αυξάνεται καθώς οι επενδυτές προσπαθούν να αξιολογήσουν τα νέα δεδομένα καθώς η τάση προς το «Trump trade» που ευνοεί τομείς και στρατηγικές που θεωρούνται ότι επωφελούνται από την υποστήριξη της χαλαρότερης δημοσιονομικής πολιτικής, των υψηλότερων εμπορικών δασμών και των ηπιότερων ρυθμιστικών κανόνων, είναι πιθανό να αντιστραφεί.
Με βάση τα δεδομένα αυτά, οι αγορές ενδέχεται να είναι νευρικές και να διακατέχονται από αβεβαιότητα και μεταβλητότητα μέχρι οι επενδυτές να δουν εάν η Harris θα εξασφαλίσει το χρίσμα του κόμματός της και θα συγκεντρώσει αρκετή δυναμική για να αμφισβητήσει το προβάδισμα του Τραμπ στις δημοσκοπήσεις.
Καθώς οι traders αναμένουν νέες δημοσκοπήσεις μετά την απόσυρση Μπάιντεν η αγορά στοιχημάτων PredictIt έχει, μεν, τη Χάρις ως φαβορί για να γίνει η υποψήφια των Δημοκρατικών, αλλά ο Τραμπ εξακολουθεί να εμφανίζεται ως φαβορί για την προεδρία. Σε περίπτωση που ο Τραμπ εξακολουθήσει να είναι μπροστά στις δημοσκοπήσεις, τότε θα επικρατήσει το Trump Trade και, πιθανότατα, θα μειωθεί η μεταβλητότητα. Τα παραπάνω αναφέρουν αναλυτές, μεταξύ άλλων και η UBS.
Το ποσό των 10 εκατ. ευρώ θα επενδύσει το ΤΑΙΠΕΔ για την «πράσινη μετάβαση» τεσσάρων μεγάλων λιμανιών της χώρας σε Ραφήνα, Πάτρα, Αλεξανδρούπολη και Ρόδο, λαμβάνοντας ως λιμάνι αναφοράς αυτό του Λαυρίου.
Ο οδικός χάρτης για την πράσινη μετάβαση των τεσσάρων αυτών λιμανιών, που θα προσδιορίζει τα προτεινόμενα μέτρα, αλλά και τα κατάλληλα εργαλεία χρηματοδότησης, αναμένεται να έχει ολοκληρωθεί στις αρχές Σεπτεμβρίου.
Με δεδομένη την πρόοδο των εργασιών στο Λαύριο, ο Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου ηγήθηκε μαζί με την αρμόδια διεύθυνση του ΤΑΙΠΕΔ της πρότασης για χρηματοδότηση από το CEF II της ανάπτυξης υποδομών cold ironing και εκπόνησης σχετικών μελετών στα λιμάνια Λαυρίου, Ραφήνας, Καβάλας και Κέρκυρας.
Ήδη, το ΤΑΙΠΕΔ συνεργάζεται με εξειδικευμένο εξωτερικό συνεργάτη για την κατάρτιση σχεδίων μείωσης του ενεργειακού αποτυπώματος των λιμένων Ραφήνας, Πάτρας, Αλεξανδρούπολης και Ρόδου.
Στο πλαίσιο του έργου θα εκπονηθεί μελέτη ανάλυσης κόστους-οφέλους (CBA) για να προσδιοριστούν τα περιβαλλοντικά, κοινωνικά και οικονομικά οφέλη των προτεινόμενων μέτρων, ενώ θα διερευνηθούν και κατάλληλα εργαλεία και δομές χρηματοδότησης, συμπεριλαμβανομένων των ενεργειακών κοινοτήτων καθώς και πιθανών πηγών χρηματοδότησης. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί στις αρχές Σεπτεμβρίου.
Σημειώνεται ότι ο φάκελος με την ονομασία «DECOMPRESS» κατάφερε μεταξύ 408 προτάσεων, εκ των οποίων εγκρίθηκαν 134, να λάβει 10 εκατ. ευρώ.
Τα γεωπολιτικά ρίσκα έχουν ανεβεί στην κορυφή της λίστας των ανησυχιών που απασχολούν τους διαχειριστές των κρατικών ταμείων πλούτου φέτος καθώς εκτιμούν ότι η περίοδος ειρήνης και ελεύθερου εμπορίου βαίνει στο τέλος της για να τη διαδεχθεί μία νέα φάση που φαίνεται ότι θα είναι λιγότερο επικερδής. Πολλές εκλογές ανά την υφήλιο και τα αποτελέσματα μέχρι τώρα δείχνουν ότι το κλίμα αλλάζει.
Η Ταιβάν εξέλεξε έναν πρόεδρο που απεχθάνεται το Πεκίνο, οι ψηφοφόροι γύρισαν προς τα δεξιά στη Γαλλία και έφεραν στην εξουσία τη μεγαλύτερη αριστερή πλειοψηφία στη Βρετανία εδώ και μία γενιά. Μέσα σε ένα οκταήμερο η καμπάνια για την προεδρία στις ΗΠΑ προκάλεσε σεισμικές δονήσεις καθώς ο υποψήφιος για τον Λευκό Οίκο Ντόναλντ Τραμπ τραυματίστηκε ελαφρά σε απόπειρα δολοφονίας και ο νυν πρόεδρος Τζο Μπάιντεν απεσύρθη από την κούρσα, ενώ απομένουν λιγότεροι από τέσσερις μήνες μέχρι τις κάλπες.
Οι γεωπολιτικοί κίνδυνοι έχουν βρεθεί στο προσκήνιο και ήδη φαίνεται οτι οι διαχειριστές μειώνουν την έκθεση σε ρίσκο. Στη Wall Street οι επενδυτές ανησυχούν με δύο ενδεχόμενες συνέπειες μιάς νίκης του Τραμπ: Την αναζωπύρωση του πληθωρισμού και τους περιορισμούς στις εξαγωγές μικροεπεξεργαστών.
Ο χρυσός που ευνοείται από τη ζήτηση των κεντρικών τραπεζών σκαρφάλωσε πάνω από τα $2.450 η ουγγιά μετά την απόπειρα κατά του Τραμπ. Mε τους επαγγελματίες διαχειριστές να αισθάνονται πιο βέβαιοι για επικείμενες μειώσεις επιτοκίων από τη Fed τον Σεπτέμβριο και για έναν Ρεπουμπλικανό στον Λευκό Οίκο, τα γεωπολιτικά ρίσκα διεισδύουν στους μακροπρόθεσμους επενδυτικούς σχεδιασμούς. Μέχρι τώρα η μεταβλητότητα στην αμερικανική χρηματιστηριακή αγορά με βάση το βαρόμετρο φόβου, τον δείκτη VIX, παραμένει χαμηλή αλλά η αίσθηση είναι πως μετά από 30 χρόνια παγκοσμιοποίησης και γεωπολιτικής σταθερότητας ξεκινά μία νέα εποχή με περισσότερα ρίσκα.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία BMW (BMW XETRA) αποφάσισε να σταματήσει τις μεγάλες εκπτώσεις στις τιμές των αυτοκινήτων που πουλάει στην Κίνα, όπως μας πληροφόρησε χθες το Bloomberg. Σύμφωνα με τις πληροφορίες του διεθνούς πρακτορείου, οι έμποροι αυτοκινήτων που πουλάνε τα μοντέλα της γερμανικής εταιρείας έχουν αρχίσει ήδη να ανεβάζουν τις τιμές σε όλο το φάσμα των αυτοκινήτων της, ανεξάρτητα από το αν είναι βενζινοκίνητα, υβριδικά ή ηλεκτρικά.
Όπως αναφέρεται στο σχετικό άρθρο, παρά το γεγονός πως η κατάσταση είναι λίγο μπερδεμένη και οι τιμές καθορίζονται από τους κατά τόπο εμπόρους, είναι φανερό πως έχουν ήδη γίνει πολλές αξιόλογες αυξήσεις τιμών, σε μερικές περιπτώσεις μέχρι και κατά 50.000 γιουάν, δηλαδή 6.900 δολάρια ΗΠΑ περίπου. Απαντώντας στο Bloomerg, εκπρόσωποι της BMW Κίνας δεν έδωσαν πολλές λεπτομέρειες αλλά επισήμαναν πως στο δεύτερο μισό του 2024, η έμφαση θα δοθεί κυρίως στην ποιότητα της δουλειάς και όχι μόνο στον αριθμό των αυτοκινήτων που θα πουληθούν.
Πρόσθεσαν, μάλιστα, πως έχουν μειώσει τους στόχους για το ύψος των πωλήσεων, προκειμένου να μειώσουν την πίεση που ασκείται στους εμπόρους που πουλάνε τα αυτοκίνητα. Είναι αλήθεια πως ο πόλεμος τιμών που έχει ξεκινήσει στην Κίνα εδώ και σχεδόν δύο χρόνια μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών, έχει αρχίσει να φέρνει σε δύσκολη θέση αρκετές επιχειρήσεις καθώς έχουν μειωθεί αισθητά τα κέρδη τους.
Ο ανταγωνισμός μεταξύ τους είναι πολύ μεγάλος, καθώς όλες προσπαθούν να «προστατεύσουν» τα μερίδια αγοράς ρίχνοντας συνέχεια τις τιμές. Σε αυτόν τον πόλεμο πρωταγωνιστούν, σύμφωνα με τους δημοσιογράφους του Bloomberg, η τοπική BYD (1211 HONG KONG), η ιαπωνική Toyota (7203 TOKYO, TT NYSE), η γερμανική Volkswagen (VOW3 XETRA), καθώς και μικρότερες κινεζικές εταιρείες όπως η Li Auto (LI NASDAQ) και η Xiaomi (1810 HONG KONG) που πρόσφατα ξεκίνησε την δραστηριοποίησή της στον χώρο.
Προσπαθώντας να μην χάσει μερίδιο αγοράς, η BMW είχε ρίξει πολύ τις τιμές σε διάφορα μοντέλα της. Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στο άρθρο του Bloomberg, η πραγματική τιμή του ηλεκτρικού μοντέλου i3 είχε κατεβεί προς τις 180.000 γιουάν, σχεδόν 50% κάτω από την προτεινόμενη τιμή των 353.900 γιουάν (1 γιουάν αντιστοιχεί σε περίπου 0,1375 δολάρια ΗΠΑ).
Η διοίκηση της επιχείρησης διαπίστωσε όμως πως όσο και να έριχνε τις τιμές, οι πωλήσεις και τα κέρδη υποχωρούσαν, όπως και το μερίδιο αγοράς. Έτσι, η γερμανική εταιρεία αποφάσισε να δώσει βάρος στην επίτευξη κερδοφορίας και να εγκαταλείψει την προσπάθεια διατήρησης του μεριδίου αγοράς που κατέχει στην Κίνα, προτιμώντας να πουλάει με κέρδος λιγότερα αυτοκίνητα από το να πουλάει με ζημιά περισσότερα.
Σύμφωνα με το Bloomberg, πληροφορίες των κινεζικών μέσων ενημέρωσης αναφέρουν πως τα βήματα της BMW ετοιμάζονται να ακολουθήσουν και άλλες εταιρείες που πουλάνε κυρίως πολυτελή αυτοκίνητα, αναφέροντας ως παραδείγματα τις επίσης γερμανικές Audi (μέλος του ομίλου Volkswagen) και Mercedes Benz (MBG XETRA). Λογικά δεν θα αργήσουμε πολύ να μάθουμε αν οι πληροφορίες ευσταθούν.
Όμως, ακόμα και αν τα πράγματα εξελιχθούν έτσι, αυτό δεν σημαίνει πως θα σταματήσει ο πόλεμος τιμών, ο οποίος έχει ρίξει τον τελευταίο χρόνο κατά 13,4% την μέση τιμή πώλησης των αυτοκινήτων στην χώρα. Όπως επισημαίνεται στο άρθρο του Bloomberg, το πότε θα τελειώσει αυτός ο πόλεμος τιμών εξαρτάται κυρίως από την BYD, η οποία επιδιώκει την αύξηση του μεριδίου της στην κινεζική αγορά και έχει την οικονομική δυνατότητα να θυσιάσει μέρος της κερδοφορίας της για μεγάλο χρονικό διάστημα.
Αποποίηση Ευθύνης
Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.