Στο ραντάρ επενδυτών η Πειραιώς, ο Μητσοτάκης στο Λονδίνο, ο ισχυρός ΟΠΑΠ, η ανθεκτική Elvalhalcor, του ΟΤΕ η θυγατρική και από το Βατοπέδι στο σφυρί

Η Τράπεζα Πειραιώς, όπως δείχνουν και τα μεγέθη της, έχει γυρίσει σελίδα, ενώ ο ισολογισμός της ισχυροποιείται συνεχώς. Η στήλη μαθαίνει πως για το ποσοστό που θα διαθέσει το ΤΧΣ  (έως 27%), κατά πάσα πιθανότητα τον Μάρτιο του 2024, έχει ήδη εκδηλωθεί πρόωρο ενδιαφέρον. Η διοίκηση υπό τον Χρήστο Μεγάλου κινείται αθόρυβα και οι επενδυτές αναμένεται να δηλώσουν βροντερό «παρών».

Άλλωστε, η επιτυχία της Εθνικής Τράπεζας και της Alpha Bank δείχνουν το δρόμο για την Πειραιώς. Η οποία καταγράφει αυξημένη κερδοφορία και θα δώσει μέρισμα που θα αντιστοιχεί σε περίπου 10% από τα κέρδη του 2023. Το επενδυτικό κλίμα και οι ειδικές συνθήκες στην αγορά αναμένεται να κρίνουν κατά πόσο το ΤΧΣ θα διαθέσει όλο το ποσοστό του σε μία συναλλαγή.

Υπενθυμίζεται πως η Τράπεζα Πειραιώς πέρασε πάνω από τον πήχη στο εννεάμηνο με κέρδη ανά μετοχή 0,55 ευρώ και απόδοση στο 15,4%. Ο συνολικός δείκτης κεφαλαίων την ίδια περίοδο στο 17,6%, ενώ επιτυγχάνει καθαρή πιστωτική επέκταση με επιπλέον νέα δάνεια 830 εκατ. ευρώ στο εννεάμηνο.


Οι επενδυτικές ευκαιρίες που παρουσιάζονται στην Ελλάδα θα παρουσιαστούν στο διήμερο roadshow που διοργανώνεται στις 27 και 28 Νοεμβρίου στο Λονδίνο από την Morgan Stanley και τo Χρηματιστήριο Αθηνών.

Ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, εκτός από τον χαιρετισμό του στο συνέδριο, θα αναφερθεί στις επενδυτικές ευκαιρίες και στην πορεία της ελληνικής οικονομίας και θα συμμετέχει σε συζήτηση που θα συντονίζει ο αντιπρόεδρος του τομέα Investment Banking EMEA της Morgan Stanley, Luigi Rizzo.

Τον πρωθυπουργό θα συνοδεύει ο Αλέξης Πατέλης, ο οποίος θα αναφερθεί επίσης κατά τη διάρκεια συζήτησης στην πορεία της ελληνικής οικονομίας.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένεται να συγκεντρώσει το πάνελ με θέμα τις επενδυτικές ευκαιρίες της ενεργειακής μετάβασης στην Ελλάδα, στο οποίο θα συμμετέχουν ο Ευάγγελος Μυτιληναίος, CEO του Ομίλου Μυτιληναίος, ο Πέτρος Τζαννετάκης, αναπληρωτής CEO της Motor Oil, o Γιώργος Κούβαρης από τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ,  ο Κωνσταντίνος Μαύρος, CEO της ΔΕΗ Ανανεώσιμες και ο Αλέξανδρος Eξάρχου, αντιπρόεδρος, CEO της Intrakat και πρόεδρος και CEO της Άκτωρ.

Από τον τραπεζικό τομέα, ο οποίος έχει αποσπάσει θετικά σχόλια για την πορεία του από μεγάλους οίκους αξιολόγησης, θα παρευρεθούν και θα μιλήσουν σε πάνελ οι κ.κ. Βασίλειος Ψάλτης, CEO της Alpha Bank, Φωκίων Καραβίας, CEO της Eurobank, Παύλος Μυλωνάς, CEO της Εθνικής Τράπεζας και Χρήστος Μεγάλου CEO της Πειραιώς. 

Παρουσία από τα μεγάλα funds που επενδύουν στη χώρα μας θα έχει η HIG, καθώς θα συμμετάσχει στο roadshow ο managing director του αμερικανικού fund, Στέλιος Θεοδοσίου.

Στο συνέδριο θα παραστούν ακόμη εκπρόσωποι εισηγμένων εταιρειών, μεταξύ των οποίων της ΑΔΜΗΕ, της Aegean Airlines, της ΕΥΔΑΠ, της Autohellas, της Cenergy Holdings, Coca Cola HBC, Ελλάκτωρ, Ελβαλχαλκόρ, Epsilon Net, Φουρλής, ΓΕΚ Τέρνα, ΟΠΑΠ, ΟΤΕ, HelleniQ Energy Holdings, Ιντρακάτ, Ιντραλότ, Lambda Development, ΟΛΠ, Σαράντης, Τέρνα Ενεργειακή, Τιτάν, Βιοχάλκο και άλλες.


Παρά τις αντιξοότητες ο ΟΠΑΠ κατάφερε και πάλι να φέρει αποτελέσματα καλύτερα των εκτιμήσεων σε επίπεδο λειτουργικής κερδοφορίας και καθαρών κερδών. Η εκτίμηση για τα EBITDA στο σύνολο της χρήσης είναι 720-740 εκατ. ευρώ, ένα εντυπωσιακό από μόνο του μέγεθος.

Το μοντέλο βέβαια παραμένει ανθεκτικό όπως σημείωσε και ο CEO, Jan Karas και θα συνεχίσει να παράγει ισχυρές επιδόσεις για του μετόχους. Στο εννεάμηνο τα EBITDA διαμορφώθηκαν στα 519,9 εκατ. ευρώ, λίγο χαμηλότερα από τα περσινά. Φέτος έλειψαν όμως τα τζακποτ στο Τζόκερ και τα αποτελέσματα στο αθλητικό στοίχημα ήταν ευνοϊκά για τους παίκτες.

Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν στα 307,7 εκατ. ευρώ αυξημένα κατά 7,7%. Ισχυρή παραμένει η ταμειακή θέση με καθαρό ταμείο 147,9 εκατ. ευρώ. Σημαντική ανάπτυξη σημείωσαν τα VLTs κατά 10,4% αλλά και το διαδικτυακό καζίνο κατά 26,4%. 


Η ισχυρή οργανική κερδοφορία με τα αναπροσαρμοσμένα EBITDA να φθάνουν στα 189,7 εκατ.ευρώ και η μείωση καθαρού δανεισμού κατά 93,1 εκατ.ευρώ  από το τέλος του 2022, ήταν τα βασικά στοιχεία της πορείας του ομίλου ElvalHalcor για το εννεάμηνο του 2023. 

Παράλληλα ο όμιλος επέδειξε ανθεκτικότητα στις μεταβολές και στις προκλήσεις του οικονομικού περιβάλλοντος διεθνώς. Σε ό,τι αφορά τη θυγατρική εταιρεία του ομίλου Sofia Med, η ανάπτυξη ήταν σημαντική, κάτι που οφείλεται και στις επενδύσεις που έγιναν.  Οι όγκοι πωλήσεων για τα προϊόντα έλασης χαλκού και κραμάτων και τα προϊόντα διέλασης χαλκού παρουσιάζουν αύξηση κατά 5,1% και 4,1% αντίστοιχα.

Τα αναπροσαρμοσμένα EBITDA του κλάδου ανήλθαν στα 79 εκατ.ευρώ έναντι 53,3 εκ. ευρώ την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, οδηγούμενα κυρίως από τις αυξημένες τιμές κατεργασίας και το βελτιωμένο προϊοντικό μίγμα πωλήσεων σε προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας.

Παρά τη γεωπολιτική κρίση, η ElvalHalcor κοιτάζει το μέλλον με αισιοδοξία καθώς βρίσκεται σε κατάλληλη θέση για να αξιοποιήσει το ευρύ και διαφοροποιημένο προϊοντικό χαρτοφυλάκιο και τα στρατηγικά της πλεονεκτήματα, όπως η πελατοκεντρική φιλοσοφία, η υψηλή τεχνολογία και ο διεθνής προσανατολισμός χωρίς εξάρτηση από χώρες ή γεωγραφικές περιοχές, παράγοντες που της δίνουν τη δυνατότητα να αξιοποιήσει κάθε μελλοντική ευκαιρία.

Σε αυτό συμβάλλουν καίρια οι σημαντικές επενδύσεις, αυξάνοντας περαιτέρω την παραγωγική δυναμικότητα της εταιρείας σε τομείς και προϊόντα με προοπτικές δυναμικής ανάπτυξης στο πλαίσιο των παγκόσμιων τάσεων (megatrends) της κυκλικής οικονομίας, της μετάβασης στην κλιματική ουδετερότητα, της αστικοποίησης, της τεχνολογικής εξέλιξης καθώς και της βιώσιμης ανάπτυξης.


Με δεδομένο πως το 2022 ήταν μία χρονιά που δύσκολα επαναλαμβάνεται, το εννεάμηνο της Motor Oil για φέτος είναι ικανοποιητικό. Με τζίρο περίπου 10 δισ. ευρώ και καθαρά κέρδη  717,2 εκατ. ευρώ από 1 δισ. ευρώ πρόκειται για μία θετική επίδοση. Μάλιστα το τρίτο τρίμηνο σε δημοσιευμένη βάση έφερε περισσότερα κέρδη από το περσινό και συγκεκριμένα 441 εκατ. ευρώ από 321,3 εκατ. ευρώ. 

Οι ταμειακές ροές ανήλθαν στα 966 εκατ. ευρώ με τις επενδύσεις να είναι στα 220 εκατ. ευρώ και μετά τις πληρωμές δανείων και μερισμάτων, τα ταμειακά διαθέσιμα αυξήθηκαν κατά 304 εκατ. ευρώ διαμορφούμενα στα 1,5 δισ. ευρώ. Σήμερα θα γίνει η ενημέρωση των αναλυτών και θα επικαιροποιηθεί από τη διοίκηση η στρατηγική ενεργειακής μετάβασης του ομίλου. Επιπλέον η εισηγμένη θα δώσει προσωρινό μέρισμα 0,40 ευρώ ανά μετοχή με την καταβολή να γίνεται 22 Δεκεμβρίου.


 Όταν τον περασμένο Μάιο ανακοινώθηκε πως ο Χαράλαμπος Μαζαράκης αναλάμβανε τη θέση του CEO στη Telekom Romania, τη θυγατρική του ΟΤΕ, όλη η αγορά σκέφτηκε πως η ΟΤΕ ετοιμάζεται να ολοκληρώσει την αποεπένδυσή της από τη χώρα. Άλλωστε δεν το έκρυψε ποτέ η διοίκηση και πολλές φορές στις ενημερώσεις των αναλυτών είχε αναφέρει πως εξέταζε όλα τα ενδεχόμενα, μεταξύ αυτών και η πώληση.

Τώρα επισήμως ανακοινώθηκε πως είναι σε διαπραγματεύσεις με τον Όμιλο Quantum Projects, που ελέγχεται από τον κ. Adrian Tomșa ιδιοκτήτη του μεγάλου ομίλου μέσων ενημέρωσης Clever Media στη Ρουμανία, σχετικά με το ενδιαφέρον του τελευταίου να εξαγοράσει τη θυγατρική. Η θυγατρική παρά τις προσπάθειες από τη διοίκηση του ΟΤΕ, δέχεται πίεση στα μεγέθη.

Στο εννεάμηνο είχε μείωση πωλήσεων 10,3% και στα 209,4 εκατ. ευρώ και τα EBITDA μετά τις μισθώσεις 66,1% και διαμορφώθηκαν στα 12,9 εκατ. ευρώ από 38 εκατ. ευρώ πέρυσι, με το περσινό βέβαια διάστημα να έχει και κάποια έκτακτα.


Η μετοχή που ξεχώρισε χθες ήταν της Coca Cola 3E, λόγω της απόφασης του ομίλου να προχωρήσει σε επαναγορά μετοχών αξίας άνω των 400 εκατ. ευρώ. Όπως αναφέρθηκε η μετοχή έχει τιμή που υποτιμά τις μελλοντικές ευκαιρίες ανάπτυξης, ενώ η διοίκηση επιθυμεί και τη βελτίωση της απόδοσης στους μετόχους μέσω μερισμάτων που αντιστοιχούν στο 40-50% των κερδών ανά μετοχή, τις πρόσθετες διανομές και τις εξαγορές. Η μετοχή σημείωσε άλμα λίγο κάτω από 4%.


Η ενίσχυση του πιστοδοτικού ρόλου, η ενδυνάμωση των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων του μελετητικού και κατασκευαστικού κλάδου, καθώς και των νέων επιστημόνων και των start up’s εταιρειών αποτελούν τον βασικό στόχο του Ταμείου Μηχανικών Εργοληπτών Δημοσίων Έργων (ΤΜΕΔΕ), το οποίο σημείωσε σημαντικές επιδόσεις στην έκτη οικονομική χρήση λειτουργίας του, το 2022.

Παράλληλα, στους βασικούς στόχους του ΤΜΕΔΕ περιλαμβάνεται και η δημιουργία υπεραξιών με την ενεργή συμβολή του στο ρόλο που διαδραματίζει ο τεχνικός κόσμος στην ελληνική οικονομία και συγκεκριμένα στο νέο παραγωγικό μοντέλο.

Οι παραπάνω στόχοι μπορούν να επιτευχθούν με την αξιοποίηση των σύγχρονων χρηματοδοτικών εργαλείων που έχει εντάξει το Ταμείο στην επιχειρηματική του λειτουργία, αλλά και με την αναπτυξιακή του πορεία. Ο τζίρος για το 2022 αυξήθηκε κατά 32,2% έναντι του 2021 στα 11,9 εκατ.ευρώ, το EBITDA ανήλθε σε 4,4 εκατ.ευρώ, ενώ σε ό,τι αφορά το ύψος των κεφαλαίων των νέων εγγυητικών καλής εκτέλσςης, αυξήθηκε κατά 60,6%, στα 144 εκατ. ευρώ, έναντι 89 εκατ. ευρώ το 2021.

Το ΤΜΕΔΕ σε συνεργασία με την Ελληνική Αναπτυξιακή Τράπεζα ανακοίνωσε πρόσφατα την επέκταση, αλλά και την αναβάθμιση του προγράμματος δανειοδότησης, μέσω του «Ταμείου Εγγυοδοσίας ΕΑΤ-ΤΜΕΔΕ», μέχρι το τέλος του 2024. Ακόμη, τον Ιούνιο του 2023 έθεσε σε πλήρη λειτουργία την «ΤΜΕΔΕ Microfinance Solutions», την πρώτη αδειοδοτημένη από την Τράπεζα της Ελλάδος εταιρεία μικροχρηματοδοτήσεων θεσμικού φορέα στη χώρα. Σημειώνεται ότι κατά τους πρώτους 3 μήνες λειτουργίας της, εκταμιεύτηκαν περισσότερα από 2,5 εκατ.ευρώ σε πάνω από 150 επαγγελματίες του κατασκευαστικού και μελετητικού κλάδου.


Μετοχές και ομόλογα αποτελούν μια καλή επενδυτική ευκαιρία για το 2024 για όσους διατηρούσαν μετρητά το 2023 σύμφωνα με τα όσα αναφέρει η Goldman Sachs σε σχετικό της report για τις προοπτικές του νέου έτους.

Η αμερικανική τράπεζα εκτιμά ότι τα χαρτοφυλάκια που είναι ισορροπημένα μεταξύ διαφόρων περιουσιακών στοιχείων θα έχουν μεγαλύτερη αξία. Τα ομόλογα, είναι πιθανόν να ξεπεράσουν το όποιο «σοκ» μπορεί να προέλθει από την αποκλιμάκωση του πληθωρισμού.

Πάντως, σε ό,τι αφορά τις μετοχές η Goldman Sachs τηρεί ουδέτερη θέση, αναμένοντας μέτριες αποδόσεις, λόγω της αύξησης της κερδοφορίας των εταιρειών και της μερισματικής απόδοσης.

Ουδέτερη είναι η εκτίμηση της Goldman Sachs και για τα ομόλογα. Μετά το ράλι των αποδόσεων του Νοεμβρίου οι βραχυπρόθεσμες δυνατότητες αποδόσεων είναι περιορισμένες. Σε ό,τι αφορά τα ελληνικά ομόλογα η Goldman Sachs τα χαρακτήρισε ως τίτλους καλής ποιότητας και συνιστά στους επενδυτές να τοποθετηθούν σε αυτά.

Ουδέτερη στάση συστήνει η τράπεζα και για τις επενδύσεις σε εμπορεύματα καθώς εξακολουθεί να εκτιμά ότι υπάρχουν ελκυστικές δυνατότητες απόδοσης, αλλά και οφέλη σε περίπτωση περαιτέρω γεωπολιτικών κραδασμών και αναταράξεων στις τιμές της ενέργειας.

Ειδικότερα, προβλέπει στο τέλος του 2024 συνολικές αποδόσεις 21% για τον δείκτη εμπορευμάτων GSCI, ενώ σε ό,τι αφορά τις τιμές του πετρελαίου προβλέπει ότι το Brent θα ανέλθει σε μέσο όρο στα 92 δολάρια το βαρέλι το 2024, με τις τιμές να επανέρχονται στο υψηλότερο άκρο του εύρους των 80 ως 100 δολαρίων το βαρέλι.


Πλειστηριασμών συνέχεια με δυο ακίνητα, ένα εταιρικό και ένα προσωπικό, που ανήκαν στον επιχειρηματία Αθανάσιο Πάπιστα, ο οποίος είχε εμπλακεί στην υπόθεση του Βατοπεδίου την περίοδο 2006-2007.

Ο πλειστηριασμός του μεγάλου επαγγελματικού ακινήτου που ανήκε στην εταιρεία του, Αναπτυξιακή Ακινήτων ΑΕ, στη Θεσσαλονίκη, έχει προγραμματιστεί για τις 13 Δεκεμβρίου 2023 με τιμή εκκίνησης στα 480.000 ευρώ. Πρόκειται για μία έκταση συνολικού εμβαδού 5.582 τ.μ. Σήμερα, το ακίνητο έχει διαμορφωθεί σε ένα διώροφο κτίριο συνολικού εμβαδού 1.283,58 τ.μ.

Ο δεύτερος πλειστηριασμός που έχει προγραμματιστεί για την ίδια ημερομηνία αφορά σε τετραόρωφη μεζονέτα στον Άγιο Αθανάσιο Πέλλας, με τιμή εκκίνησης τα 231.000 ευρώ. Το συνολικό εμβαδόν του ακινήτου είναι 379,30 τετραγωνικών μέτρων .


Αύριο Πέμπτη θα ξεκινήσει την διήμερη επίσημη επίσκεψή της στην Κίνα η Γαλλίδα υπουργός εξωτερικών Κατρίν Κολονά. Η επίσκεψη ακολουθεί την τηλεφωνική συνομιλία που είχαν την Δευτέρα οι πρόεδροι των δύο χωρών, Xi Jinping και Emmanuel Macron, κατά την διάρκεια της οποίας ο Κινέζος πρόεδρος δήλωσε πως επιθυμεί να δει γαλλικές επενδύσεις στην χώρα του. Κάποιος θα μπορούσε να υποθέσει πως με τόσο συχνές επαφές μεταξύ των ηγετών των δύο κρατών οι σχέσεις τους θα πρέπει να είναι εξαιρετικές. Η αλήθεια όμως είναι λίγο διαφορετική, τουλάχιστον εδώ και λίγους μήνες.

Η αποστολή της υπουργού Κολονά θα περιέχει στοιχεία πυροσβεστικής επιχείρησης, καθώς η Γαλλίδα αξιωματούχος θα προσπαθήσει να μειώσει την ένταση μεταξύ των δύο χωρών. Αφορμή της έντασης είναι η εκστρατεία της Γαλλίας, μέσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, για την «αναχαίτιση» του κύματος εισαγωγών φθηνών ηλεκτρικών αυτοκινήτων από την Κίνα. Με πρωτοβουλία της Γαλλίας έχει ξεκινήσει ήδη έρευνα των αρχών της Ε.Ε. σχετικά με το ύψος των κρατικών επιδοτήσεων που λαμβάνουν οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες από την χώρα τους.

Αναλόγως των αποτελεσμάτων και των συμπερασμάτων της έρευνας μπορεί να δούμε την Ευρωπαϊκή Ένωση να προχωρά σε επιβολή δασμών σε αυτές τις εισαγωγές. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να αποτελέσει την αφορμή για ξέσπασμα κανονικού εμπορικού πολέμου μεταξύ της Ε.Ε. με αρνητικά αποτελέσματα και για τις δύο πλευρές. Σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το Bloomberg, η Κολονά θα τονίσει την επιθυμία της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την διαμόρφωση ισορροπημένων σχέσεων μεταξύ των δύο πλευρών, με σεβασμό στην ανεξαρτησία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Η προσπάθειά της θα είναι αρκετά δύσκολη, καθώς φαίνεται πως οι φόβοι της Γαλλίας για σημαντική αύξηση των εισαγωγών φθηνών κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων μάλλον επαληθεύονται. Σύμφωνα με άρθρο της South China Morning Post,τον Οκτώβριο για πρώτη φορά στην ιστορία η αξία των κινεζικών εξαγωγών ηλεκτρικών αυτοκινήτων ξεπέρασε σε αξία τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια μέσα σε έναν μήνα, αυξημένες κατά 32,35% σε σχέση με το αντίστοιχο μέγεθος του Οκτωβρίου 2022 και σχεδόν διπλάσιες από αυτές του Σεπτεμβρίου 2023. Αν η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν έχει δίκιο σχετικά με την υπερβάλλουσα δυναμικότητα της κινεζικής αυτοκινητοβιομηχανίας, τότε θα πρέπει να περιμένουμε περαιτέρω αύξηση των εξαγωγών.

Η Ευρωπαία αξιωματούχος δήλωσε την προηγούμενη εβδομάδα πως η υπερβάλλουσα δυναμικότητα συντηρείται από άμεσες και έμμεσες επιδοτήσεις και θα κατευθυνθεί σε εξαγωγικούς προορισμούς λόγω της αδυναμίας της τοπικής οικονομίας. Σχετικά με τις εκτιμήσεις περί υπερβάλλουσας δυναμικότητας, αξίζει να αναφερθούμε σε ό,τι είχε πει, στην South China Morning Post, πριν δύο μήνες ο πρόεδρος του Ευρωπαϊκού Εμπορικού Επιμελητηρίου στην Κίνα.

Ο Jens Eskelund είχε υποστηρίξει πως η κινεζική αυτοκινητοβιομηχανία έχει την δυνατότητα παραγωγής 50 εκατομμυρίων αυτοκινήτων τον χρόνο ενώ η τοπική ετήσια ζήτηση δεν ξεπερνά τα 23 εκατομμύρια αυτοκίνητα. Αν έχει δίκιο, αυτό σημαίνει πως πολλά εκατομμύρια αυτοκίνητα, συνήθως πιο φθηνά από τα ευρωπαϊκά,  θα αρχίσουν σταδιακά να έρχονται στην Ευρώπη, πιέζοντας τις αυτοκινητοβιομηχανίες που εδρεύουν στην ήπειρο, όπως π.χ. η γαλλική Renault και η κατά ένα ποσοστό γαλλική Stellantis. Κάτι μας λέει πως η Κατρίν Κολονά θα πρέπει να διαθέτει ικανότητες ταχυδακτυλουργού για να μπορέσει να πετύχει κάτι ουσιαστικό.

 

Αποποίηση Ευθύνης

Το υλικό αυτό παρέχεται για πληροφοριακούς και μόνο σκοπούς. Σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να εκληφθεί ως προσφορά, συμβουλή ή προτροπή για την αγορά ή πώληση των αναφερόμενων προϊόντων. Παρόλο που οι πληροφορίες που περιέχονται βασίζονται σε πηγές που θεωρούνται αξιόπιστες, ουδεμία διασφάλιση δίνεται ότι είναι πλήρεις ή ακριβείς και δεν θα πρέπει να εκλαμβάνονται ως τέτοιες.